Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    I min optik skal vi satse benhårdt på talentudvikling, og det er klart at faciliteterne skal følge med. Der er måske talentmasse nok på Fyn, men desværre er der en del der ender i udlandet og det tror jeg handler om at de ser udviklingspotentialet der som større, det er klart at øger man talentmassen på eksempeltvist u19 så stiger udviklingspotentialet også.

    Jeg er enig i trænerstaben og udvidelsen af denne, hvor jeg før har argumenteret for at man i den henseende også gerne må rette blikket udenlands for at få folk ind med en lidt anden fodboldfilosofi, der kan præge os i en hensigtsmæssig retning.

    ​​​​​
    Jeg tror også man kommer til at kigge mod udlandet. Men der er så meget arbejde og logistik i af hente børn ind fra andre lande. Det vil kræve enorme resurser. Både økonomisk og menneskeligt. Tror vi snakker et helt andet økonomisk setup på akademiet. Og så er der ikke råd til at betale transfers for dem også.

    Jeg er meget mere tilhænger af at nuværende bliver forstærket med en del mere økonomi, henter de bedst mulige fra andre regioner og at man måske forsøger at samarbejde med andre klubber/akademiet rundt om i verden

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Jeg tror også man kommer til at kigge mod udlandet. Men der er så meget arbejde og logistik i af hente børn ind fra andre lande. Det vil kræve enorme resurser. Både økonomisk og menneskeligt. Tror vi snakker et helt andet økonomisk setup på akademiet. Og så er der ikke råd til at betale transfers for dem også.

      Jeg er meget mere tilhænger af at nuværende bliver forstærket med en del mere økonomi, henter de bedst mulige fra andre regioner og at man måske forsøger at samarbejde med andre klubber/akademiet rundt om i verden
      Altså hvis der er fejl og mangler i det nuværende så skal det selvfølgeligt ajourføres så det er up to date.

      Men i forhold til at hente ind fra andre regioner så tror jeg man primært skal satse på Fyn og så ellers anerkende at alle de andre superligaklubber også opgraderer deres akademier, vi får sværere ved at hente en Østrøm, Frøkjær eller Fenger i fremtiden, fordi de andre SL klubber også udvider deres akademier, og der ser jeg vores deltagelse i internationale ungdomsturneringer som en kærkommen lejlighed til at hente ind fra andre lande. Jeg tror ikke det er så meget dyrere end som så, henter man dem ind i den aldersgruppe så har man mulighed for at leve et ordentligt setup hvor der bliver suppleret med uddannelse, sprogkursus og bolig.

      De kan sgu bare ringe fra Ådalen, hvis de skal have hjælp med at sætte det op :-D :-D

      Så jeg kan ikke se at det skulle være specielt dyrere, men det kræver selvsagt noget rent menneskeligt, som det altid gør, at have med unge mennesker at gøre.
      ​​​

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

        Altså hvis der er fejl og mangler i det nuværende så skal det selvfølgeligt ajourføres så det er up to date.

        Men i forhold til at hente ind fra andre regioner så tror jeg man primært skal satse på Fyn og så ellers anerkende at alle de andre superligaklubber også opgraderer deres akademier, vi får sværere ved at hente en Østrøm, Frøkjær eller Fenger i fremtiden, fordi de andre SL klubber også udvider deres akademier, og der ser jeg vores deltagelse i internationale ungdomsturneringer som en kærkommen lejlighed til at hente ind fra andre lande. Jeg tror ikke det er så meget dyrere end som så, henter man dem ind i den aldersgruppe så har man mulighed for at leve et ordentligt setup hvor der bliver suppleret med uddannelse, sprogkursus og bolig.

        De kan sgu bare ringe fra Ådalen, hvis de skal have hjælp med at sætte det op :-D :-D

        Så jeg kan ikke se at det skulle være specielt dyrere, men det kræver selvsagt noget rent menneskeligt, som det altid gør, at have med unge mennesker at gøre.
        ​​​
        Vi må se hvad Bjørn finder på

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

          Si, med salget af OC må der være lidt på kistebunden, til at man kan lave den slags investeringer og henter man ind til U19 så er løningerne også tilsvarende lavere, det kan godt være jeg er helt ude og køre med halm, men hvorfor ikke?

          Og hvem siger vi skal hente danske talenter? De fynske talenter skal selvfølgelig spille i OB men hvis der ikke er nogen gode venstreback talenter så har jeg intet imod at man henter en 17-årig kroat ind.

          Lige nu der er vi i defensiven for at udenlandske klubber kommer og skriver med vores talenter, en stærk offensiv er det bedste forsvar.
          Ja der er sikkert noget på kistebunden efter oc salget. Men en del af det går jo sikkert til akademiets daglige drift. Noget går måske til Thorborg. Noget går måske til transfers til 1. holdet. Osv. Hvis vi skal købe akademi spillere til 5-6 mio. hvad skal vores spillere til førsteholdet så koste.? Strategien siger jo der skal købes profiler, kombineret med talent.

          Vi er helt enige om, at der skal satses på akademiet. Det er vores fremtid. Men jeg mener det ville være ringe købmandskab at satse så store summer på ungdomsspillere, når vores økonomi er så skrøbelig, og vores 1. Hold så mangelfuldt.

          Først og fremmest skal der ryddes ud i 1. Holds truppen. Samtidig skal der suges talenter, primært fra Fyn, men også fra resten af DK til akademiet. Og så skal 1. Holdet tilføres ægte profiler.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

            Ja der er sikkert noget på kistebunden efter oc salget. Men en del af det går jo sikkert til akademiets daglige drift. Noget går måske til Thorborg. Noget går måske til transfers til 1. holdet. Osv. Hvis vi skal købe akademi spillere til 5-6 mio. hvad skal vores spillere til førsteholdet så koste.? Strategien siger jo der skal købes profiler, kombineret med talent.

            Vi er helt enige om, at der skal satses på akademiet. Det er vores fremtid. Men jeg mener det ville være ringe købmandskab at satse så store summer på ungdomsspillere, når vores økonomi er så skrøbelig, og vores 1. Hold så mangelfuldt.

            Først og fremmest skal der ryddes ud i 1. Holds truppen. Samtidig skal der suges talenter, primært fra Fyn, men også fra resten af DK til akademiet. Og så skal 1. Holdet tilføres ægte profiler.
            Er der ikke budgetteret med driftsomkostninger på 8,5, altså at det er dét der skal sælges spillere for årligt, før det løber rundt?

            I forhold til det andet så er min pointe at vi måske skal skrue lidt ned for indkøbene direkte til første holdet og istedet satse på at købe profiler til U19 holdet så vi kan hive forstærkninger op derfra der allerede er bekendt med spillestil og er hevet ind i en alder så de har noget kærlighed til trøjen og ikke bare ser det som et arbejde. Som jo nok er det vi skal have luget ud i alligevel.

            Sat på spidsen kan man også sige hvor meget SL profil får man egentligt for 5-6 mill alligevel?
            Satser man på ungdomsspilere så er der jo også i superligaen mulighed for at lave nogle rigtigt store salg.

            Det tror jeg der er væsentligt mere fremtid i.

            Vi skal selvsagt stadig signe Daniel Høegh og Christian Eriksen.

            Comment


              Hørte podcast om 1. div. I går bl.a. om de største talenter ..

              Eli Just - Helsingør
              Mads Larsen - Esbjerg
              Casper Tengstedt - Horsens
              Kasper Jørgensen - Lyngby
              Mikkel Juhl - Nykøbing
              Magnus Kastrup - Lyngby
              James Gomez - Horsens
              Frederik Karlsen - Hvidovre
              Sanders Ngabo - Lyngby

              Hvis det er de største og OB skal finde de bedste som kan lokkes til OB/Akademiet er det vidt op ad bakke ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Hørte podcast om 1. div. I går bl.a. om de største talenter ..

                Eli Just - Helsingør
                Mads Larsen - Esbjerg
                Casper Tengstedt - Horsens
                Kasper Jørgensen - Lyngby
                Mikkel Juhl - Nykøbing
                Magnus Kastrup - Lyngby
                James Gomez - Horsens
                Frederik Karlsen - Hvidovre
                Sanders Ngabo - Lyngby

                Hvis det er de største og OB skal finde de bedste som kan lokkes til OB/Akademiet er det vidt op ad bakke ..
                OB skal jo finde dem inden de bliver bliver mere end 15-16 år helst. Ikke så gamle som de fleste af dem her

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  OB skal jo finde dem inden de bliver bliver mere end 15-16 år helst. Ikke så gamle som de fleste af dem her
                  Enig .. men den podcast bliver vist ikke offentliggjort
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Fenger har hidtil ikke hørt noget fra OB om kontraktforlængelse.
                    https://www.bt.dk/superligaen/vil-ob...-faar-vi-at-se

                    Er vi måske handlingslammet til Bjørn tiltræder fordi MH er allerede placeret på sidesporet?
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Erstatning for Lieder?

                      https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...e-med-udlandet

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                        Vel direkte konkurrent til Fenger …
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Vel direkte konkurrent til Fenger …
                          Hvis både Lieder og Fenger smutter så skal der noget ind, hvad har vi på U19?

                          Der er selvfølgeligt hylle, men han er ude i lang tid.

                          Comment


                            FS bringer i dag et lidt løst rygte om at MH snart præsenteres som ny sportschef i Sdr.JyskE. FS skriver dog at det kun er et rygte fordi Wesstrøm snart ankommer og MHs rolle så skal nydefineres, hvis det ikke allerede er sket. Det er også muligt han bare pakker sine ting og finder et nyt job.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              FS bringer i dag et lidt løst rygte om at MH snart præsenteres som ny sportschef i Sdr.JyskE. FS skriver dog at det kun er et rygte fordi Wesstrøm snart ankommer og MHs rolle så skal nydefineres, hvis det ikke allerede er sket. Det er også muligt han bare pakker sine ting og finder et nyt job.
                              Spændende. Selvom det kun er et løst rygte. Jeg læser det lidt som om, at det mest sandsynligt scenarie er, at Hemme smutter. Om det så bliver til sønderjyske eller et andet sted, er ikke defineret.

                              Er det en overfortolkning af dit indlæg?

                              Men spændende at se om der er hold i rygtet.

                              Et eller andet sted kunne jeg måske godt ønske mig en lille overgangsperiode, sådan så vi ikke har ny træner og direktør på samme tid.

                              Så lad hemme smutte til sommer.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                                Spændende. Selvom det kun er et løst rygte. Jeg læser det lidt som om, at det mest sandsynligt scenarie er, at Hemme smutter. Om det så bliver til sønderjyske eller et andet sted, er ikke defineret.

                                Er det en overfortolkning af dit indlæg?

                                Men spændende at se om der er hold i rygtet.

                                Et eller andet sted kunne jeg måske godt ønske mig en lille overgangsperiode, sådan så vi ikke har ny træner og direktør på samme tid.

                                Så lad hemme smutte til sommer.
                                Jeg tror det mest er et rygte, der må være brug for et bindeled mellem Alm og Wesstrøm når Alm ikke blander sig i transfers, hverken ind eller ud. Wesstrøm skal jo også varetage forbindelser til udenlandske klubber om samarbejde, og sandsynligvis også til kommunen med henblik på modernisering af stadion osv. Måske titlen på bindeleddet ikke nødvendigvis skal være sportschef, men noget andet ved jeg ikke noget om. MH er jo i det tilfælde frit stillet til at søge videre hvis han brænder for sportschef jobbet. Hvis han brænder for OB (og det tror jeg han gør) vil han måske acceptere en ny titel og et andet omdefineret ansvarsområde.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X