Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt og karakterer AGF - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Du plædere ivrigt for at Frø skal spilles (hvilket jeg er fuldstændigt enig i) på trods af at de ord du giver Sabbi med på vejen passer ca. lige så godt på Frø som de gør på Sabbi.

    Selvfølgelig skal vi have Sabbi til at fungere i OB alt andet ville være idiotisk. Manden er sammen med Frø den spiller der har det klart største potentiale i truppen, for ikke at tale om et stort salgspotentiale. Desuden passer han altså glimrende ind i det system som Alm praktisere - uagtet at hans defensive arbejde ofte lader meget tilbage at ønske.

    Hvem tænker du i grunden skal spille højrekanten i stedet for Sabbi?
    Jeg mener, Frø har tæt på ubeskriveligt meget mere potentiale end Sabbi. Frø har en unik spilforståelse og et smukt drev med bolden.

    Sabbi er hurtig og stærk og har tæt på ingen idé om, hvad han skal med bolden.

    Jeg mener slet ikke, vi skal spille med kanter - i hvert fald ikke som vi gør nu :).

    Skal vi spille med Sabbi i nuværende system, så skal han yde helt anderledes defensivt. Det er himmelråbende naivt med nuværende 4-2-4.

    Jeg anerkender, at Sabbi til tider er et monster offensivt, men han koster så sandelig den anden vej.
    Last edited by Jungledyret; 30-08-2021, 19:23.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Jeg mener, Frø har tæt på ubeskriveligt meget mere potentiale end Sabbi. Frø har en unik spilforståelse og et smukt drev med bolden.

      Sabbi er hurtig og stærk og har tæt på ingen idé om, hvad han skal med bolden.

      Jeg mener slet ikke, vi skal spille med kanter - i hvert fald ikke som vi gør nu :).

      Skal vi spille med Sabbi i nuværende system, så skal han yde helt anderledes defensivt. Det er himmelråbende naivt med nuværende 4-2-4.

      Jeg anerkender, at Sabbi til tider er et monster offensivt, men han koster så sandelig den anden vej.
      Det er fint at du ikke synes vi bør spille med kanter, men det er nu en gang det vi gør og det tror jeg simpelthen ikke kommer til at ændre sig - det er også i det lys jeg spørger dig hvem der skal spille højre kant, hvis vi følger dit ønske, og bænker Sabbi?

      Mener du i øvrigt virkelig at Frø som (forkert brugt venstrekant) har præsteret så meget bedre defensivt end Sabbi? Mener du at Frøs offensive output indtil nu står mål med hans defensive mangler, når nu du ikke mener at Sabbi’s gør?

      Om Frø har et større potentiale end Sabbi er jeg ikke sikker på, men det kan da godt være. Begge to står imo. markant ud i forhold til resten af truppens offensiv, målt på potentiale. Mit eneste ønske inden vi skrev med Alm, var en træner der kunne få Sabbi og Frø til at fungere. Det tror jeg vi har fået og begge spillere præstere ihverfald med en opadgående kurve.

      Sabbi er hurtig, duelstærk, udfordrende, har en forrygende teknik, og sparker fantastisk med begge ben. Han er iøvrigt den spiller i truppen der har løbet flest meter og så er han udemærket med hovedet. I tillæg kan han kaste lange indkast ;)

      Jeg kan sagtens se at det er nemmere at se sig sur på en spiller hentet udefra til en kæmpe kontrakt, end det er at se sig sur på en ung OB darling fra Akademiet (jeg elsker også Frø), men Sabbi skal simpelthen spille - og hans præstationer i denne sæson berettiger det i den grad også.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

        Det er fint at du ikke synes vi bør spille med kanter, men det er nu en gang det vi gør og det tror jeg simpelthen ikke kommer til at ændre sig - det er også i det lys jeg spørger dig hvem der skal spille højre kant, hvis vi følger dit ønske, og bænker Sabbi?

        Mener du i øvrigt virkelig at Frø som (forkert brugt venstrekant) har præsteret så meget bedre defensivt end Sabbi? Mener du at Frøs offensive output indtil nu står mål med hans defensive mangler, når nu du ikke mener at Sabbi’s gør?

        Om Frø har et større potentiale end Sabbi er jeg ikke sikker på, men det kan da godt være. Begge to står imo. markant ud i forhold til resten af truppens offensiv, målt på potentiale. Mit eneste ønske inden vi skrev med Alm, var en træner der kunne få Sabbi og Frø til at fungere. Det tror jeg vi har fået og begge spillere præstere ihverfald med en opadgående kurve.

        Sabbi er hurtig, duelstærk, udfordrende, har en forrygende teknik, og sparker fantastisk med begge ben. Han er iøvrigt den spiller i truppen der har løbet flest meter og så er han udemærket med hovedet. I tillæg kan han kaste lange indkast ;)

        Jeg kan sagtens se at det er nemmere at se sig sur på en spiller hentet udefra til en kæmpe kontrakt, end det er at se sig sur på en ung OB darling fra Akademiet (jeg elsker også Frø), men Sabbi skal simpelthen spille - og hans præstationer i denne sæson berettiger det i den grad også.
        Meget enig. Håber Frø udvikler sig, men ganske få gode kampe det seneste år gør ham ikke til en ny Falk eller Eriksen. Vi kan håbe han kommer der op, men det er ikke længe siden han ikke gad (så lad ud) deltage i det defensive.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

          Det er fint at du ikke synes vi bør spille med kanter, men det er nu en gang det vi gør og det tror jeg simpelthen ikke kommer til at ændre sig - det er også i det lys jeg spørger dig hvem der skal spille højre kant, hvis vi følger dit ønske, og bænker Sabbi?

          Mener du i øvrigt virkelig at Frø som (forkert brugt venstrekant) har præsteret så meget bedre defensivt end Sabbi? Mener du at Frøs offensive output indtil nu står mål med hans defensive mangler, når nu du ikke mener at Sabbi’s gør?

          Om Frø har et større potentiale end Sabbi er jeg ikke sikker på, men det kan da godt være. Begge to står imo. markant ud i forhold til resten af truppens offensiv, målt på potentiale. Mit eneste ønske inden vi skrev med Alm, var en træner der kunne få Sabbi og Frø til at fungere. Det tror jeg vi har fået og begge spillere præstere ihverfald med en opadgående kurve.

          Sabbi er hurtig, duelstærk, udfordrende, har en forrygende teknik, og sparker fantastisk med begge ben. Han er iøvrigt den spiller i truppen der har løbet flest meter og så er han udemærket med hovedet. I tillæg kan han kaste lange indkast ;)

          Jeg kan sagtens se at det er nemmere at se sig sur på en spiller hentet udefra til en kæmpe kontrakt, end det er at se sig sur på en ung OB darling fra Akademiet (jeg elsker også Frø), men Sabbi skal simpelthen spille - og hansA præstationer i denne sæson berettiger det i den grad også.
          Absolut enig. Sabbi blomstrer åbenbart op nu under AA tager mere og mere rigtige beslutninger og sætter også sine evner bedre ind for holdet nu. Den taktiske disciplin han mangler stadig i hensigt af defensivarbejde vil AA vel også lære ham.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Meget enig. Håber Frø udvikler sig, men ganske få gode kampe det seneste år gør ham ikke til en ny Falk eller Eriksen. Vi kan håbe han kommer der op, men det er ikke længe siden han ikke gad (så lad ud) deltage i det defensive.
            Mindre end en ny Falk kan også gøre det og Frø er imo. der oppe af. Frø skal spille på den rigtige plads, centralt, og så skal han have tillid. Får han lov til det, er jeg også overbevist om at han bliver en stjerne i OB.

            Jeg var ikke ude i en kritik af Frø, men forstår bare ikke hvordan man på den ene side kan ønske Sabbi sat af holdet, mens man på den anden side synes at Frø skal være selvskrevet start11’eren.

            imo. har både Frø og Sabbi et så stort potentiale at det er værd at bygge holdet op omkring dem. De skal ikke være selvskrevet, men omvendt skal de også have længere line end at et par dårlige kampe skal definere deres OB karriere.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

              Det er fint at du ikke synes vi bør spille med kanter, men det er nu en gang det vi gør og det tror jeg simpelthen ikke kommer til at ændre sig - det er også i det lys jeg spørger dig hvem der skal spille højre kant, hvis vi følger dit ønske, og bænker Sabbi?

              Mener du i øvrigt virkelig at Frø som (forkert brugt venstrekant) har præsteret så meget bedre defensivt end Sabbi? Mener du at Frøs offensive output indtil nu står mål med hans defensive mangler, når nu du ikke mener at Sabbi’s gør?

              Om Frø har et større potentiale end Sabbi er jeg ikke sikker på, men det kan da godt være. Begge to står imo. markant ud i forhold til resten af truppens offensiv, målt på potentiale. Mit eneste ønske inden vi skrev med Alm, var en træner der kunne få Sabbi og Frø til at fungere. Det tror jeg vi har fået og begge spillere præstere ihverfald med en opadgående kurve.

              Sabbi er hurtig, duelstærk, udfordrende, har en forrygende teknik, og sparker fantastisk med begge ben. Han er iøvrigt den spiller i truppen der har løbet flest meter og så er han udemærket med hovedet. I tillæg kan han kaste lange indkast ;)

              Jeg kan sagtens se at det er nemmere at se sig sur på en spiller hentet udefra til en kæmpe kontrakt, end det er at se sig sur på en ung OB darling fra Akademiet (jeg elsker også Frø), men Sabbi skal simpelthen spille - og hans præstationer i denne sæson berettiger det i den grad også.
              Jeg skal i seng - små børn. Vi er slet ikke så uenige, og hvis der er ok, kan vi så lade det være dét for nu og så tage debatten op på ny ved lejlighed. Helt kort: Frø offensive output versus den defensive indsats synes jeg ikke, jeg kan bedømme i Alms system, da Frø ikke har fået nok minutter. Jeg var fint tilfreds med balancegangen i går.



              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Sabbi har momentvis klasse offensivt. Defensivt sælger han holdet gang på gang. Hans offensiv er ikke god nok til at begrunde dette.

                Jebali er glimrende med bolden. Han ville være en god futsalspiller. Desværre sænker han tempoet og er sjældent afgørende. Hvorfor han spiller i netop OB.

                BK har jeg skrevet nok om. Han passer ikke ind i systemet, og har nok sine bedste år bag sig. Attituden er også sløj.

                Tre store profiler, der dybest set ikke passer ind. OBs problem er strukturelt. Vi kan stille op på masser af måder, der vil skabe flow og pres, men det kræver, at Alm har mod til at sætte holdet korrekt. Det har han ikke haft hidtil.
                Du vil bænke Sabbi og Jebali, uagtet at det umiddelbart er de to spillere der har præsteret bedst for jer offensivt i den her sæson ...
                Det vil gøre livet ufatteligt meget lettere for dem I spiller imod, som jeg ser det ...
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                  Du vil bænke Sabbi og Jebali, uagtet at det umiddelbart er de to spillere der har præsteret bedst for jer offensivt i den her sæson ...
                  Det vil gøre livet ufatteligt meget lettere for dem I spiller imod, som jeg ser det ...
                  Helt enig. Jebali er ikke kun teknisk meget stærkt, han spiller også meget intelligent, ved helt præcis hvornår der kræves hårdhed at sætte en signal, hvornår han skal holde i bolden om at bringe sikkerhed og ro tilbage i vores spil og han arbejder stenhård. Ham mangler lidt speed og først af alt kynisme foran målet, alt andet er ekstraordinært Sabbi er rigtig eksplosivt. Begge kan hvert øjeblik skabe noget ekstraordinært selv under en kamp hvor de ikke shiner meget før og det ved modstandere. Og dermed trækker de modstanderes opmærksomhed hele tid.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Helt enig. Jebali er ikke kun teknisk meget stærkt, han spiller også meget intelligent, ved helt præcis hvornår der kræves hårdhed at sætte en signal, hvornår han skal holde i bolden om at bringe sikkerhed og ro tilbage i vores spil og han arbejder stenhård. Ham mangler lidt speed og først af alt kynisme foran målet, alt andet er ekstraordinært Sabbi er rigtig eksplosivt. Begge kan hvert øjeblik skabe noget ekstraordinært selv under en kamp hvor de ikke shiner meget før og det ved modstandere. Og dermed trækker de modstanderes opmærksomhed hele tid.
                    ...Men det fungerer jo ikke..
                    Teori er en ting, men praksis er noget andet. Og den tid hvor jebali og sabbi har været en del af vores offensiv, har den ikke fungeret. De er gode på papiret, men det fungerer ikke på banen. Sabbi har så isoleret set haft en ok sæsonstart.
                    Samarbejdet med kadrii, som så sent som I foråret var on fire, fungerer heller ikke.

                    Men der må prøves noget andet. Vi skal ikke stille os tilfreds med, at det er så svært at lave mål. Det skal være bedre.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                      ...Men det fungerer jo ikke..
                      Teori er en ting, men praksis er noget andet. Og den tid hvor jebali og sabbi har været en del af vores offensiv, har den ikke fungeret. De er gode på papiret, men det fungerer ikke på banen. Sabbi har så isoleret set haft en ok sæsonstart.
                      Samarbejdet med kadrii, som så sent som I foråret var on fire, fungerer heller ikke.

                      Men der må prøves noget andet. Vi skal ikke stille os tilfreds med, at det er så svært at lave mål. Det skal være bedre.
                      Men spørgsmålet er ja hvorfor det ikke fungerer. Aktuelt skal man vel sige at Bashkim er kun en skygge af sig selv og at der ofte er ubalance i holdet og det hænger ikke rigtig tilsammen. Især med en usikker defensive og til dels en mangel af offensive løb af vores backs. Men konklusionen skulle ikke være at tage de to bedste fodboldspiller ud men måske vælge en anden set-up hvor de er med. Kunne god forestille mig at Jebali tager vk og Frø spiller 10er med Max eller Lieder på toppen. Det ville betyde at vi taber lidt duelstyrke og robusthed på centrum fordi Jebali ligger foran Frø på denne parametre men det er vel et forsøg værd.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        Men spørgsmålet er ja hvorfor det ikke fungerer. Aktuelt skal man vel sige at Bashkim er kun en skygge af sig selv og at der ofte er ubalance i holdet og det hænger ikke rigtig tilsammen. Især med en usikker defensive og til dels en mangel af offensive løb af vores backs. Men konklusionen skulle ikke være at tage de to bedste fodboldspiller ud men måske vælge en anden set-up hvor de er med. Kunne god forestille mig at Jebali tager vk og Frø spiller 10er med Max eller Lieder på toppen. Det ville betyde at vi taber lidt duelstyrke og robusthed på centrum fordi Jebali ligger foran Frø på denne parametre men det er vel et forsøg værd.
                        Jeg er egentlig enig med dig på mange parametre.

                        Vi burde spille en opstilling vi har spillerne til. 1-4-4-2 eller 1-3-5-2. Eller måske 1-4-3-1-2

                        og meget gerne frøkjær på 10'eren/centralt. Jeg er overbevist om at med max og kadrii på toppen, ville vi få den gamle kadrii tilbage, og max ville udvikle sig og måske forlænge.

                        Jeg vil ikke have jebali ud for enhver pris. Han skal bare ikke være ham der skal tegne vores offensiv, ej eller være første mand på holdkortet

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          Men spørgsmålet er ja hvorfor det ikke fungerer. Aktuelt skal man vel sige at Bashkim er kun en skygge af sig selv og at der ofte er ubalance i holdet og det hænger ikke rigtig tilsammen. Især med en usikker defensive og til dels en mangel af offensive løb af vores backs. Men konklusionen skulle ikke være at tage de to bedste fodboldspiller ud men måske vælge en anden set-up hvor de er med. Kunne god forestille mig at Jebali tager vk og Frø spiller 10er med Max eller Lieder på toppen. Det ville betyde at vi taber lidt duelstyrke og robusthed på centrum fordi Jebali ligger foran Frø på denne parametre men det er vel et forsøg værd.
                          Kadrii virker ikke fordi han fejlagtigt bliver spillet på toppen og bliver pakket ind. Medspillerne spiller ham ikke god og så blegner han. Skal han spille på forrest skal det være med to på toppen.
                          Syntes det store problem er de manglende defensive kvaliteter hos kanterne .. der er alt for meget plads på siderne og når OB så spiller med centrale spillere i hele forsvarskæden så er der ingen der går ud til indlæg og så bliver det for nemt at få folk i OB’s felt ..
                          Sabbi skal have at vide at hvis han skal sælges til en større klub så skal han til at arbejde mere defensivt.

                          Kadrii. Jebali. Sabbi.
                          Frø.
                          Aron. JJT
                          Skjelvik. Tverskov. Larsen. Robin
                          Bernat.

                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #28
                            Beklager spørgsmålet, da jeg så kampen, men kan ikke huske hvem der var anfører (da jeg mener BK havde bindet på, men måske jeg så syner, da det vel burde være JJT...)

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                              Beklager spørgsmålet, da jeg så kampen, men kan ikke huske hvem der var anfører (da jeg mener BK havde bindet på, men måske jeg så syner, da det vel burde være JJT...)
                              Bashkim var anfører mod AGF

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                                Men spørgsmålet er ja hvorfor det ikke fungerer. Aktuelt skal man vel sige at Bashkim er kun en skygge af sig selv og at der ofte er ubalance i holdet og det hænger ikke rigtig tilsammen. Især med en usikker defensive og til dels en mangel af offensive løb af vores backs. Men konklusionen skulle ikke være at tage de to bedste fodboldspiller ud men måske vælge en anden set-up hvor de er med. Kunne god forestille mig at Jebali tager vk og Frø spiller 10er med Max eller Lieder på toppen. Det ville betyde at vi taber lidt duelstyrke og robusthed på centrum fordi Jebali ligger foran Frø på denne parametre men det er vel et forsøg værd.
                                Jeg ville flekse Jabali og Frø.
                                Dels vil det være svære for modstanderne at skulle forholde sig til (lidt som når fløjne skifter side), og dels så får vi fordelt returløbene, som Frø sjældent deltager helhjertet i.

                                Det løser ikke problemet med at Sabbi ikke er ret god i returløb, og det er medvirkende til at Robin af AJA bliver udstillet - at AJA så slet ikke har superliga niveau er en anden sag. Det gør det ikke bedre, at han ofte er overladt til sig selv, og dybest set vandt Uhre over ham og sikrede BIF point. På sin vis satte vi dem igang. De kunne have været bagud med 4-0 efter 20 minutter mod FCM, men lur mig om, de ikke får mange point, selvom de burde være læst.

                                Comment

                                Working...
                                X