Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: FC Nordsjælland - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Det ser jo unægteligt ud som det er "nemmest" at spille mod bedste hold. FCM-kampen var OB bedst på næsten alle parametre og RFC var lidt bedre i statistikkerne i den kamp, og lidt overraskende for mig var OB marginalt bedre på statistikkerne end FCK i søndags i fht. boldbesiddelse og indlæg, hjørnespark osv., men helt lige i afslutninger på målet og skud generelt, og det er superstærkt mod de 3 hold. Nu kommer de nemme, FCN, SIF og andre og der skal bare være lige så meget gejst og vilje til at ofre sig for for naboen og holdet, ellers kan vi jo hurtigt komme i samme kedelige situation som vi var i sidste sæson.
    Enig. Jeg vil gå så langt at sige at vi har underpræsteret i forhold til sæsonstarten, hvis ikke vi vinder i aften.

    FCN plejer at være nat og dag i starten af sæsonen, forhåbentlig kan de rammes i aften hvis bare vi er lidt mere skarpe foran mål end de seneste par kampe

    Comment


      #32
      står der noget interessant?
      https://fyens.dk/artikel/andreas-alm...e-i-ob-stalden

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        13. Hans Christian Bernat
        27. Oliver Christensen

        3. Alexander Juel Andersen
        5. Kasper Larsen
        6. Jeppe Tverskov
        7. Issam Jebali
        8. Bashkim Kadrii
        9. Mart Lieder
        11. Emmanuel Sabbi
        14. Jens Jakob Thomasen
        15. Max Fenger
        16. Jørgen Skjelvik
        20. Ayo Simon Okosun
        21. Tarik Ibrahimagic
        23. Troels Kløve
        24. Robin Østrøm
        25. Moses Opondo
        29. Mads Frøkjær
        Nogen der ved, hvordan det ser ud mht Aron T?

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Det ser jo unægteligt ud som det er "nemmest" at spille mod bedste hold. FCM-kampen var OB bedst på næsten alle parametre og RFC var lidt bedre i statistikkerne i den kamp, og lidt overraskende for mig var OB marginalt bedre på statistikkerne end FCK i søndags i fht. boldbesiddelse og indlæg, hjørnespark osv., men helt lige i afslutninger på målet og skud generelt, og det er superstærkt mod de 3 hold. Nu kommer de nemme, FCN, SIF og andre og der skal bare være lige så meget gejst og vilje til at ofre sig for for naboen og holdet, ellers kan vi jo hurtigt komme i samme kedelige situation som vi var i sidste sæson.
          Ligeså overraskende for mig er det at vi er dårligere end Randers på statistikkerne. Jeg havde fundet det meget rimeligt vi trak os sejrrigt ud af den kamp, men så meget for statistikker.

          Pointen er jeg dog enig i. Vi skal vise ligeså højt niveau imod fcn og sif som imod fcn og FCK, selvom det ikke giver de samme overskrifter. Slækker du 5% i Farum, så er de kvikke nok på fødderne til at køre os rundt. Kommer man først ind i den skruetvinge, så er det typisk med unge spillere som fcn's at de lige vokser en halv meter og spiller rigtig god fodbold. Det skal vi have ødelagt fra start med et aggressivt pres som f.eks. det der overraskede fcm. De blev lidt rystede og fandt ikke deres fødder som de ellers har gjort de seneste kampe.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            Nøøh...

            "Den syv kvarter lange men afdæmpede søndags-træning sluttede med, at holdet blev givet til spillerne.

            Formentlig derfor sluttede hele seancen med en samtale mellem Ayo Okosun og træner Andreas Alm og det er den slags personale-samtaler, der er mange af i løbet af en arbejdsdag i et profileret firma som OB's.

            Andreas Alm har jo arvet den udfordring som andre før ham: Ayo Okosun er en fodboldspiller mange gerne vil have, hvis man kan få ham ind i feltet, når alle de indledende øvelser er tilendebragt.

            Man kan gætte på, at Okosun gerne ville have råd og vejledning, så han kunne blive mere blivende i startopstilling.

            Okosun fik chancen i stedet fra Aron Elís Thrandarson mod FCK, hvor de fleste af OB's spillere stred med at skabe noget afgørende.

            Islændingen er så heller klar til kampen i Farum, men Ayo Okosun synes så alligevel ikke at være inde i varmen. Det kan være hårdt at forstå for Okosun, der jo er blevet hentet til OB for at gøre en forskel.

            I arven til Andreas Alm ligger jo også Ryan Johnson Laursen, som efterhånden får sværere og sværere ved at finde det form-flow, hvor han er en fornøjelse at se og hvor han gør OB's offensive muligheder større. Nu er han skadet igen, og det har han og holdet virkelig ikke brug for.

            Robin Østrøm har beklædt positionen som højre back med stor kløgt og snilde. Han er ganske enkelt en klog fodboldspiller, men skal ikke spille back. Han har jo i hvert fald ikke den fart eller det mod, der skal til at være angrebsback.

            Sport Fyn har skrevet det før. Jeppe Tverskov, Ryan Johnson Laursen og Aron Elís Thrandarson på banen samtidig i topform vil løfte OB endnu mere, men måske er det et scenarie, som efterhånden er svært at gøre til virkelighed."

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

              Ligeså overraskende for mig er det at vi er dårligere end Randers på statistikkerne. Jeg havde fundet det meget rimeligt vi trak os sejrrigt ud af den kamp, men så meget for statistikker.

              Pointen er jeg dog enig i. Vi skal vise ligeså højt niveau imod fcn og sif som imod fcn og FCK, selvom det ikke giver de samme overskrifter. Slækker du 5% i Farum, så er de kvikke nok på fødderne til at køre os rundt. Kommer man først ind i den skruetvinge, så er det typisk med unge spillere som fcn's at de lige vokser en halv meter og spiller rigtig god fodbold. Det skal vi have ødelagt fra start med et aggressivt pres som f.eks. det der overraskede fcm. De blev lidt rystede og fandt ikke deres fødder som de ellers har gjort de seneste kampe.
              Det vil nok også afhænge af hvis øjne der ser, det er meget lige. OB har flest afslutninger, men langt de fleste uden for målrammen, og RFC har færrest, men flest inden for rammen og mest på bolden osv., det er måske mere potato/potato, men med OB som tættest på sejren med Sabbis forsøg på stolperne.

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Det vil nok også afhænge af hvis øjne der ser, det er meget lige. OB har flest afslutninger, men langt de fleste uden for målrammen, og RFC har færrest, men flest inden for rammen og mest på bolden osv., det er måske mere potato/potato, men med OB som tættest på sejren med Sabbis forsøg på stolperne.
                Mit gæt, uden at have tjekket det, ville være, at vi er en anelse bedre på expected goals mod Randers og betydeligt dårligere mod FCK.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                  Mit gæt, uden at have tjekket det, ville være, at vi er en anelse bedre på expected goals mod Randers og betydeligt dårligere mod FCK.
                  Det kan være du har ret .. jeg har ikke sat mig specielt meget ind i xg. Jeg kikke bare lidt på skud/blokerede skud og afslutningerne på og udenfor målrammen, men det lyder sandsynligt det du siger


                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg

                    Nogen der ved, hvordan det ser ud mht Aron T?
                    Han var med i en hel del af søndagens træning, så jeg bliver meget overrasket, hvis han ikke er i truppen mod Silkeborg.
                    Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                    Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg

                      Han var med i en hel del af søndagens træning, så jeg bliver meget overrasket, hvis han ikke er i truppen mod Silkeborg.
                      Lyder godt. Han er savnet. Spændende om det bliver Kløve eller Tarik, der starter i dag, når nu Tarik fik roser med på vejen fra AA den anden dag, da Arons skadessituation blev vendt..

                      Comment


                        #41
                        Hemmingsen bliver spurgt om hvad der gør vi er stærke nok til at klare top 6 i år - begynder at svare med at u19 har gjort det godt og at OB gennem tiderne har forstærket sig....den mand skal altså ikke stå foran et tv kamera...

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          Hemmingsen bliver spurgt om hvad der gør vi er stærke nok til at klare top 6 i år - begynder at svare med at u19 har gjort det godt og at OB gennem tiderne har forstærket sig....den mand skal altså ikke stå foran et tv kamera...
                          jeg synes nu ikke det var så slemt…men nu er mine forventninger til ham nok heller ikke så store

                          FORZA OB….

                          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                            jeg synes nu ikke det var så slemt…men nu er mine forventninger til ham nok heller ikke så store

                            FORZA OB….
                            helt sikkert ikke det værste jeg har hørt fra ham.

                            - men mener bare det burde være muligt at finde på en lidt bedre "plade" at stikke journalisten, at man ikke direkte vil svare men laver et politiker svar - okay, men det kan gøres bedre end det der...og på en måde hvor man faktisk svare bare en smule på det man bliver spurgt om.
                            Istedet for at bringe u19 ind kunne man jo have sagt man mener der er noget uforløst potentiale i truppen som den nye træner kan forløse - eller noget i den dur....

                            Comment


                              #44
                              Eller at vi har flere og flere OB-ambassadører........
                              Last edited by Fergi; 09-08-2021, 18:11.

                              Comment

                              Working...
                              X