Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Det siger sig selv at vi ikke har indsigt i markedet og så videre, men når man eksempelvis henter Connor O´Brien i FCN hvor han var stærkt utilfreds med den rolle han havde der og så giver ham en tilsvarende rolle i OB så siger det sig selv at sådan en spiller ikke bliver en succes, ligesom det ej heller gav mening at give AGF 1,75 mill for Kirkeskov når vi i truppen havde Skulason som spillede på en midtbane som var så dårlig at modstandernes træner før en OB kamp berettede at de havde lagt deres taktik sådan at de kunne udnytte OB´s svage centrale midtbane, der var en Kryger på hb og en masse andre hvor vores kritik er blever fejet af bordet med økonomi. Vi er mange som har argumenteret for at vi hellere vil have et par mellem sæsoner hvor nogle af vores egne unge ville blive prøvet af fremfor de evindelige forsøg på at sammensætte så mange middelmådige spillere som hverken har evner eller udviklingsmuligheder og da slet ikke videresalgs muligheder.

    For ikke længe siden lavede jeg et indslag og listede alle de klubber med samme eller mindre budget op som havde præsteret enten medalje, pokalfinale eller EL spil og der var faktisk rigtig mange som havde præsteret mindst en sæson som langt overgår vores bedste. Vores bedste sæson er utallige gange af især JM blevet udlagt som værende fantastisk uden skæven til at vi jo ret beset var statister i top 6 og med alt ønskelig tydelighed viste at vi var langt fra at have den fornødne kvalitet.

    De gange hvor først JH og siden vores svagelige såkaldte anfører har pebet over fansenes forventninger er jeg blevet pisse sur, for det er som du også selv skriver OB med ledelsen i spidsen som har opstillet deres ambitioner og forsøgt at købe vores opbakning ud fra de meldinger.

    Ved ikke om jeg vil sige jeg er røget i spinfælden, måske lidt men der er jo ikke tale om et abonnement man bare opsiger og jeg har jo fulgt klubben siden starten af 80érne, kommet til næsten alle hjemmekampe de sidste mange år selvom jeg er bosiddende ca 115 km fra Odense så den kærlighed man har til klubben gør nok at man bliver lidt blåøjet og naiv så man tror på at NU bliver det bedre og som tillæg har jeg jo flasket mine unger op med stribet tro så der er også et pres derfra for selvom de er voksne nu så hygger vi stadig ved at tage turen til stadion.
    Det hører til abonnementet, at man kan brokke sig til det står ud af begge ører, og så stadig dukke op til kampene. ;-)

    Ja jeg vil stadig slå på tromme for, at de fleste af brokhovederne også er dem, der er mest loyale. For brokken er udtryk for passion. Det værste er ikke, at folk hader ens klub. Det værste er, når folk synes din klub er ligegyldig.

    Så jeg forstår sådan set godt, at du og andre anlægger jer en optimistisk vinkel, lille som den er. I elsker OB. Det gør jeg også. Men jeg er anti OSE, og vil altid være det. Derfor er der nul tillid på den front. Den skal de bygge op; de skal overbevise mig; den får de bare ikke automatisk.

    Så jeg er nok lidt farvet; indrømmet. Men de har jo som du påpeger ikke rigtigt gjort noget, der har bygget den tillid op; de har ikke overbevist mig. Endnu.

    Med FAKTISKE resultater; gider ikke gode hensigter og luftige sloganer.

    Dem kan de rent ud sagt stikke op, hvor solen ikke skinner. Der skal leveres.

    Med den samme middelmådig trup, som blev nr. 9 i denne sæson. En trup der ikke ser ud til at blive væsentlig forstærket. See my point? Et meget dårligt udgangspunkt at bygge noget op.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Det hører til abonnementet, at man kan brokke sig til det står ud af begge ører, og så stadig dukke op til kampene. ;-)

      Ja jeg vil stadig slå på tromme for, at de fleste af brokhovederne også er dem, der er mest loyale. For brokken er udtryk for passion. Det værste er ikke, at folk hader ens klub. Det værste er, når folk synes din klub er ligegyldig.

      Så jeg forstår sådan set godt, at du og andre anlægger jer en optimistisk vinkel, lille som den er. I elsker OB. Det gør jeg også. Men jeg er anti OSE, og vil altid være det. Derfor er der nul tillid på den front. Den skal de bygge op; de skal overbevise mig; den får de bare ikke automatisk.

      Så jeg er nok lidt farvet; indrømmet. Men de har jo som du påpeger ikke rigtigt gjort noget, der har bygget den tillid op; de har ikke overbevist mig. Endnu.

      Med FAKTISKE resultater; gider ikke gode hensigter og luftige sloganer.

      Dem kan de rent ud sagt stikke op, hvor solen ikke skinner. Der skal leveres.

      Med den samme middelmådig trup, som blev nr. 9 i denne sæson. En trup der ikke ser ud til at blive væsentlig forstærket. See my point? Et meget dårligt udgangspunkt at bygge noget op.

      MvH ChrisOB
      Vi er jo enige langt hen ad vejen.
      lige et kort svar kan gerne uddybe senere.
      Jeg er bestemt heller ikke overbevist og tror ikke på top 6 de første to sæsoner, og jeg er helvedes spændt på vinduet og opstarten.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Hvor ligger OB?

        Efter min menig ser det p.t. sådan her ud

        gruppe 1:
        - FCM
        - FCK
        - Brøndby

        Gruppe 2:
        - AGF
        - Randers
        - AaB
        - FCN

        Gruppe 3:
        - OB
        - Sønderjyske
        - Vejle

        Gruppe 4:
        - Silkeborg
        - Viborg
        - Esbjerg (1. Division p.t.)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Hvor ligger OB?

          Efter min menig ser det p.t. sådan her ud

          gruppe 1:
          - FCM
          - FCK
          - Brøndby

          Gruppe 2:
          - AGF
          - Randers
          - AaB
          - FCN

          Gruppe 3:
          - OB
          - Sønderjyske
          - Vejle

          Gruppe 4:
          - Silkeborg
          - Viborg
          - Esbjerg (1. Division p.t.)
          Helt enig.

          Ikke umuligt at komme i gruppe 2, heller ikke gruppe 4 da oprykkere ofte kommer med succes og gejst i baglommen, og overrasker.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
            Hvor ligger OB?

            Efter min menig ser det p.t. sådan her ud

            gruppe 1:
            - FCM
            - FCK
            - Brøndby

            Gruppe 2:
            - AGF
            - Randers
            - AaB
            - FCN

            Gruppe 3:
            - OB
            - Sønderjyske
            - Vejle

            Gruppe 4:
            - Silkeborg
            - Viborg
            - Esbjerg (1. Division p.t.)
            Er også enig i, at det er udgangspunktet, bortset fra at Bif på trods af meterskabet mere er i gruppe 2.

            For alle hold gælder det at stolpe ind, ud, momentum, kan påvirke negativt eller positivt. Hertil kommer den dynamik der kan opstå posetivt eller negativt i en gruppe.
            Bifs mesterskab er et eksempel på det.

            Derfor tænker jeg også FCM har valgt godt med Bo fordi den gruppe FCm har virker meget ego fikseret.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Vi er jo enige langt hen ad vejen.
              lige et kort svar kan gerne uddybe senere.
              Jeg er bestemt heller ikke overbevist og tror ikke på top 6 de første to sæsoner, og jeg er helvedes spændt på vinduet og opstarten.
              Ja vi skal jo være "agile", som Enrico sagde mere end én gang i Mediano... Eksekvering af strategier afhænger af de rigtige beslutninger, på de rigtige tidspunkter. Hvis man frasorterer tidsfaktoren; så har flere af deres beslutninger jo ikke vist sig at være de rigtige; målt på resultater. Derfor tror jeg; eller jeg bilder mig selv ind, at følelsen af at være et vedhæng til en underholdningskoncern, den bare bliver større og større, for hver gang de ikke lever op til målsætninger; både på det sportslige og udtryksmæssige plan. Udtrykket er for mig næsten lige så vigtigt som resultaterne. Hvis vi ,igen, bliver en klub, et hold, der kan genkendes, selv når de spiller i bare maver; så er det jo den rigtige vej at gå. Men hvis resultaterne bliver ved med at udeblive; så er vi jo sådan set lige vidt. Jeg kan sidde med et smil og høre en nøgleperson i OB snakke fynsk for fuld udblæsning; men smilet stivner som oftest, når man går slukøret fra stadion eller rejser sig fra sofaen efter været vidne til endnu en blodfattig performance (med nederlag) og/eller en indsatsmæssig godkendt performance (men stadig med nederlag). Så bliver det jo ikke andet end tom snak fra en person, der har spillet fodbold med en slagter fra Vissenbjerg.

              Og så bliver vi den grå mus. For dårlige til top 6, for gode til at rykke ned. Vi er der bare. Det er selvfølgelig at foretrække fremfor ikke at være der; men vi vil jo gerne have noget mere. Hvis vi kan se udtryk; så kan vi leve med endnu en misset målsætning i den kommende sæson. Men den går ikke i den næste, eller den næste efter dét. Fordi så afventer man jo bare den næste person i OB-møllen; som kværner løs uden at producere de råvarer, som man forventer af en sådan produktion. Alm kan sagtens ende på møddingen, sammen med Michelsen, Bech og Nielsen.

              Statistikken taler sit eget tydelige sprog. Så ikke mere fynsk pølsesnak. Der skal leveres! Først på udtryk; og så på resultater. Forhåbentligt begge dele på én gang.

              Det skal også føles ekstra godt at køre 115 km for at se sit hold spille. Jeg kører ca 100 km mindre for at se dem spille; men det er stadig MEGET lange kilometer, hver eneste gang OB har præsteret mere "konstant rettelse af pandebånd" end "Schjønberg har sender Kern Lyhne ud over banden"

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Jeg vil mere vurderer at Superligaen er i følgende grupper.

                gruppe 1:
                - FCK
                - FCM

                Gruppe 2:
                - Brøndby
                - AGF

                Gruppe 3:
                - FCN
                - AaB
                - OB
                - Randers
                - Sønderjyske
                - Vejle

                Gruppe 4:
                - Silkeborg
                - Viborg
                - Esbjerg (1. Division p.t.)

                BIF vandt kun mesterskabet fordi de præsterede lidt over niveau, mens de to store økonomier fejlede og var langt fra der, hvor de burde. Det var jo et meget lavt pointsnit at vinde med.

                AGF er løbet tæt på Brøndby qua kontinuitet i noget, som fungerer for dem og en list større økonomi. Ikke noget, som er umuligt at hente for den store mistergruppe. FCN forrest i midterfeltet pga. stabilitet og kontinuitet.

                Comment


                  Vi øger med 10 millioner... de med 45 !

                  2.000 spisende gæster

                  Bordtennis, minigolf og eksklusivitet på MCH Arena: Stort løft for FCM’s sponsorer | Herning Folkeblad

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                    Vi kan ikke sammenligne os med dem lige på nuværende tidspunkt.. de er så langt længere i processen end vi er (desværre), men i det mindste sker der noget

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                      Sådan som jeg har forstået det, så er det også meningen at vi vil udvide vores m2 med mere plads til sponsorer, skyboxes osv i den store renoveringsplan af Odense Stadion. Så vi har også muligheden for at udvikle os her, hvis de altså snart kan blive enige med kommunen og kommer igang.
                      Jeg frygter dog det bare bliver en lille renovering da man ikke finder finansieringen af de 200-250 mill det kræver

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Sådan som jeg har forstået det, så er det også meningen at vi vil udvide vores m2 med mere plads til sponsorer, skyboxes osv i den store renoveringsplan af Odense Stadion. Så vi har også muligheden for at udvikle os her, hvis de altså snart kan blive enige med kommunen og kommer igang.
                        Jeg frygter dog det bare bliver en lille renovering da man ikke finder finansieringen af de 200-250 mill det kræver
                        Odense kommune har vel allerede afsat 35 mill til renovering/ forbedring af Odense Stadion og var det så ikke meningen at OSE skulle prøve at finde private investorer til at finansiere resten? og komme op med en plan.
                        Lige nu virker det som om kommunen venter på OSE kommer med noget, samtidig med at OSE hver gang der spørges ind til stadion, sender de bolden videre til kommunen med ordene. “Det er kommunen der ejer stadion (minus Albani-tribunen og plænen) så det er kommunen man skal spørge om der sker noget.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                          Odense kommune har vel allerede afsat 35 mill til renovering/ forbedring af Odense Stadion og var det så ikke meningen at OSE skulle prøve at finde private investorer til at finansiere resten? og komme op med en plan.
                          Lige nu virker det som om kommunen venter på OSE kommer med noget, samtidig med at OSE hver gang der spørges ind til stadion, sender de bolden videre til kommunen med ordene. “Det er kommunen der ejer stadion (minus Albani-tribunen og plænen) så det er kommunen man skal spørge om der sker noget.
                          Jeg ved desværre ikke lige hvad der foregår pt men der er helt sikkert et spil igang imellem kommunen og OSE. Og jeg så Thorborg og borgmesteren sad sammen mod Horsens, så de er jo nok ikke uvenner.
                          Mit gæt er at OSE slet ikke er tilfreds med de budgetterede 35 mill. Specielt i disse dage hvor alle byggematerialer stiger voldsomt i pris, og de derfor er kommet med et modspil som de afventer svar på. På den anden sidde sidder kommunen og siger at de har gjort det nødvendige og derfor afventer den anden vej.

                          Kommunen ejer vel græsplænen siden det er dem der betaler for at få den skiftet..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Jeg ved desværre ikke lige hvad der foregår pt men der er helt sikkert et spil igang imellem kommunen og OSE. Og jeg så Thorborg og borgmesteren sad sammen mod Horsens, så de er jo nok ikke uvenner.
                            Mit gæt er at OSE slet ikke er tilfreds med de budgetterede 35 mill. Specielt i disse dage hvor alle byggematerialer stiger voldsomt i pris, og de derfor er kommet med et modspil som de afventer svar på. På den anden sidde sidder kommunen og siger at de har gjort det nødvendige og derfor afventer den anden vej.

                            Kommunen ejer vel græsplænen siden det er dem der betaler for at få den skiftet..
                            De venter begge på at nogle blinker. I et valgår kommer der ikke flere penge. Og kommunen få også et hul pga letbanen som skal dækkes.
                            tror desværre de 35 maks bliver 50, men mere sandsynligt er det at det bliver 40

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                              De venter begge på at nogle blinker. I et valgår kommer der ikke flere penge. Og kommunen få også et hul pga letbanen som skal dækkes.
                              tror desværre de 35 maks bliver 50, men mere sandsynligt er det at det bliver 40
                              Jeg tror vi snakker om højere tal. Både på ønsket beløb og det realistiske beløb

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Jeg tror vi snakker om højere tal. Både på ønsket beløb og det realistiske beløb
                                Jeg håber du har ret, men jeg har min tvivl. Den gang Odense Energi blev solgt, så var der store armbevægelser, men pengene endt mest i drift. Jeg har svært ved, at se det kan blive et slagnummer i valgkampen at man vil bruge flere penge på stadion. Der vil gå ca. 12 sekunder før der bliver talt om ældrepleje, dårlige skoler mm. Det er naturligvis også relevant med skoler mm, og tvivler på at HR og Fru Odense vil prioritere stadion. En evt. del 2 af sporvognen vil også kost på anlægsbudget, for slet ikke at tale om driftsunderskuddet.

                                Comment

                                Working...
                                X