Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/klubbe...ning-mod-2026/
    Der tales desværre ikke om budgettet.
    “- Når vi bliver fastere i kødet på spillestilen og får flere ressourcer i staben, mener vi, at der er grundlag for at styrke vores indsats omkring køb og salg af spillere, så vi bliver bedre købmænd til gavn for både pointhøst og økonomi.”

    Generelt så er der jo ikke noget forkert i det de gør men det er jo ikke nok og reelt kun noget som de øvrige klubber har gjort tidligere.

    Det bliver et kæmpe problem at komme op i tabellen og det bliver hårdere at holde sig fra bunden efterhånden som de klubber under OB styrker sig økonomisk.

    Der bør komme respons fra øvrige interessenter som sponsorer og medier med spørgsmål til økonomien.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #17
      Jeg synes umiddelbart også den lyder okay, men det er sgu noget vagt hvad der beskrives om spillestilen. Det kan selvfølgelig hænge sammen med at man også vil give Alm lov til at sætte sit præg, men som det præsenteres kan det være hvad som helst.

      Når OB sætter så klare mål om hvor mange akademispillere og yngre spillere, som skal præge truppen, så giver det også fin mening at man ikke samtidig snakker øget spillerbudget. Det ville selvfølgelig være dejligt med akademispillere krydret med landsholdsspillere, men sådan bliver det jo ikke lige fra den ene dag til den anden. Jeg læser mellem linjerne at trup spillere som Lund, Aja, Drachmann og Lieder skal erstattes af u21/akademispillere og det skal gerne efterlade ekstra lønkroner til de profiler som de spillere skal læne sig op af. Dermed flere som Kadrii og færre som oliver Lund, når der signes rutine til truppen.

      Det er den rigtige vej at gå, men jeg tror vi kommer til at skulle have tålmodighed. Som u-holdene præsterer tyder det på de årgange som trækkes op om 2-3 år er noget bedre end dem vi trækker op indenfor de næste to år. Derfor bliver det enormt svært at tro på at vi kommer i top 6 allerede næste år, men det skal ikke forhindre os i at holde fast, for planen kan jeg ikke se være anderledes på den lange bane, og det skal vi turde holde fast i selvom vi måske må ende nr. 10 næste år og få kritik fra alle sider.
      Det skal være slut med at vakle rundt i systemer og ideer og lave hovsabeslutninger med Aja og lund-typer, hvis vi bliver tvunget til at sælge profiler vi ikke kan erstatte 1/1. Stick to the plan OB!!
      ​​​​​

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/klubbe...ning-mod-2026/
        Der tales desværre ikke om budgettet.
        I SFÅ tales der om at "blive dygtigere til at bruge de penge vi har", og at et større spillerbudget ikke nødvendigvis giver top-6 (det stiller store krav til sportschefens rekruttering af de rigtige spillere). Man henviser til Brøndby som et eksempel på, at man kan skrue ned på spillerbudget og stadig opnå sportslig succes.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

          I SFÅ tales der om at "blive dygtigere til at bruge de penge vi har", og at et større spillerbudget ikke nødvendigvis giver top-6 (det stiller store krav til sportschefens rekruttering af de rigtige spillere). Man henviser til Brøndby som et eksempel på, at man kan skrue ned på spillerbudget og stadig opnå sportslig succes.
          Self. Men Brøndby selvom de har skåret ned har de stadig er langt større spiller budget end OB

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

            Self. Men Brøndby selvom de har skåret ned har de stadig er langt større spiller budget end OB
            Ja, det er lige det...

            Comment


              #21
              Heller intet nyt om stadion.
              I SFÅ siges der at det er ude af deres hænder, altså spilles bolden igen igen over til kommunen.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

                I SFÅ tales der om at "blive dygtigere til at bruge de penge vi har", og at et større spillerbudget ikke nødvendigvis giver top-6 (det stiller store krav til sportschefens rekruttering af de rigtige spillere). Man henviser til Brøndby som et eksempel på, at man kan skrue ned på spillerbudget og stadig opnå sportslig succes.
                Igen må jeg gentage at det er de samme folk som har brugt pengene forkert de sidste 10 sæsoner der pludselig skal kigge på strategien og bruge pengene bedre.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kmlytthans Se indlæg

                  Ja - jeg har arbejdet som aktieanalytiker i 13 år, så det kan man vist godt sige.
                  Hvor synes du, at den er tynd - du havde vel ikke forventet at de beskrev den operationelle side inklusiv antal nyansættelser med videre, eller?
                  Aktieanalytiker. Givet at ingen kan give valide prognoser for aktiemarkedets udvikling, så…

                  Jeg driller ;).

                  Jeg arbejder med dataanalyse (ikke i en sportskontekst), og jeg havde ventet, præcis hvad vi fik, og jeg fastholder, at det er tyndt. Både kvantitativt og kvalitativt. En god præsentation ville uddybe. Vi vil implementere x datasystem, og vi stiller efter at ansætte 1 data scientist og 1 med baggrund i både fodboldverdenen og dataverdenen til at bistå. Vi vil klart definere, hvad der fx kendetegner en god højreback i OB, hvad angår data, og så vil vi scoute ud fra det.

                  Osv osv.

                  Det samme angående alle de andre områder.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Jeg arbejder med dataanalyse (ikke i en sportskontekst), og jeg havde ventet, præcis hvad vi fik, og jeg fastholder, at det er tyndt. Både kvantitativt og kvalitativt. En god præsentation ville uddybe. Vi vil implementere x datasystem, og vi stiller efter at ansætte 1 data scientist og 1 med baggrund i både fodboldverdenen og dataverdenen til at bistå. Vi vil klart definere, hvad der fx kendetegner en god højreback i OB, hvad angår data, og så vil vi scoute ud fra det.

                    Osv osv.

                    Det samme angående alle de andre områder.
                    Det er præcis det, jeg havde håbet, at strategien ville fortælle: At konkretisere, hvordan vi opnår vores mål. Jungledyret siger det mere præcist, end jeg har kunnet.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                      Dias nummer 1 (ob.dk)

                      Så er den her! Strategien for de næste 5 år, hvor klubben har ambitioner om at blive en fast del af top 6, kvalificere os til Europa i løbet af perioden, og nå pokalfinalen.

                      Sportslige ambitioner:

                      Fast del af mesterskabsspillet
                      Europakvalifikation mindst én gang
                      Pokalfinale mindst én gang

                      Trupsammensætning:

                      Minimum 30% af truppen skal være akademispillere, og som skal have minimum en fjerdedel af spilletiden.

                      4-6 u-21 spillere på førsteholdet.

                      Spillestilen: Dynamisk, fremadrettet, målsøgende.

                      Økonomi: Der bliver investeret mere uden for banen (endelig!), men der understreges, at der skal være balance i økonomien.


                      OBs hjemmeside virker til at være gået ned, så kan ikke læse den mere detaljerede beretning. Men hvis vi skal udlede noget herfra, så er det, at spillerbudgettet ikke øges, men at vi satser på at akademispillere og investeringer i staben kan gøre forskellen sportsligt og økonomisk (spillersalg). Ambitionerne er høje (fast del af top-6), og det kræver virkelig, at vi rammer plet med de indkøb, vi gør og at talentmassen er god nok.

                      Spørgsmål:

                      Levner de sportslige ambitioner plads til, at en træner tør bruge unge akademispillere af vores standard? Det er naturligvis ikke en modsætning (se bare på FCN, som kontinuerligt er i top-6), men for at de sportslige ambitioner skal indfries, kræver det at talentmassen er god nok - ikke blot en enkelt eller to, men at 4-5 talenter kan hives op og gå ind i eller konkurrere om en plads i start-elleveren. Det er ingen hemmelighed, at vi trods betydelige skridt fremad, stadigvæk er et pænt stykke fra FCNs talentudvikling. Det kan fmprOB måske give et svar på.

                      Klubben sigter efter, at knap en tredjedel af truppen skal være akademispillere, samtidig med at der ingen indikationer er omkring en forøgelse af spillerbudgettet. Selvom det nok betyder et farvel til trupspillere som AJA og Lieder, hvad betyder det for spillere som Kløve (der svinger mellem genial og usynlig), Okusun, Jens Jakob og Sander?

                      Inkluderer investeringer i staben talentspejdere/scouts og en mere systematisk tilgang til spillerindkøb på?

                      Vi har 1.000 scouts, men har ikke rigtigt set resultatet af det endnu !

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                        Self. Men Brøndby selvom de har skåret ned har de stadig er langt større spiller budget end OB
                        Ja. Og det er flot at skære ned, sælge største profiler og vinde guld. Men det er ikke sådan det normalt fungerer. Også Herfølge, Silkeborg og AAB har vundet når resultaterne har flasket sig heldigt. Vi fik en sølvmedalje af samme grund.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Kmlytthans Se indlæg

                          Der er jo linket til en ret professionel præsentation på omkring 20 sider, der uddyber den korte version. Denne præsentation lever i høj grad op til hvad jeg normalt ser fra virksomheder både børsnoterede og større privatejede.
                          Præsentationen er ikke operationel, men det kan vel heller næppe forventes.

                          Alt i alt er jeg optimistik. Der er en række målepunkter udover det sportslige, som klubben kan holdes op på, og jeg synes derfor, at klubben har stukket næsen en anelse længere frem end de plejer.

                          Jeg læser en fast del af top-6 som en målsætning, som skal opnås over strategiperioden, hvilket i min optik ikke peger på næste sæson, men snarere sæsonen efter
                          Professionel

                          Comment


                            #28
                            Hørte jeg korrekt i SFÅ? De sagde, at der ville blive ansat en direktør for fodboldklubben!

                            Det er godt nok spændende. Det er sådan noget, jeg er ude efter. Fedt.

                            Vedkommende vil få ansvaret for strategien.

                            Jeg melder bare blankt ud, at jeg håber på Troels Bech!

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                              Hørte jeg korrekt i SFÅ? De sagde, at der ville blive ansat en direktør for fodboldklubben!

                              Det er godt nok spændende. Det er sådan noget, jeg er ude efter. Fedt.

                              Vedkommende vil få ansvaret for strategien.

                              Jeg melder bare blankt ud, at jeg håber på Troels Bech!
                              Jep og en assistenttræner mere
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                                Hørte jeg korrekt i SFÅ? De sagde, at der ville blive ansat en direktør for fodboldklubben!

                                Det er godt nok spændende. Det er sådan noget, jeg er ude efter. Fedt.

                                Vedkommende vil få ansvaret for strategien.

                                Jeg melder bare blankt ud, at jeg håber på Troels Bech!
                                Det gjorde ondt at høre, at vi ikke har haft folk nok til at kunne undersøge eller indlede samarbejde med udenlandske klubber om fx talentudvikling. Godt, at der bliver gjort noget ved det

                                Comment

                                Working...
                                X