Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Jeg kan sagtens forstå dig og var egentlig også der hvor du er i første omgang og hældte til for første gang i mange år ikke at forny mine sæsonkort, selvom ungerne gerne ville og at det ville betyde at jeg/vi skulle undvære de mange ture. Men med indrømmelsen fra E.A bilder jeg mig selv ind at Hemme’s handler bliver grundigt vejet i dette og kommende vindue og der i tilfælde af mere spild af penge så kommer der konsekvens.

    Du, jeg og mange andre har jo fået tudet ørerne fulde af mange sjove beskyldninger som manglende indsigt, for krævende, at vi skræmte folk væk fra stadion uden at skæve til at vi for 10 år siden efterlyste en ensartethed i spillestil fra junior bold til ligabold, færre men bedre indkøb og vi på intet tidspunkt har forventet en top 6 placering. Det var jo heksejagt på Jesper Hansen
    Vi har ikke indsigt i transfermarkedet. Vi har heller ikke indsigt i de gennemarbejdede taktiske finesser, som der findes i en professionel fodboldtræning. Ej heller ville vi kunne bestride de poster, som de herrer i OSE sætter på.

    Det betyder ikke, at vi ikke kan vurdere når noget ikke fungerer eller vil komme til at fungere. Og så har vi jo de faktiske resultater som rygdækning; 1 top 6 placering de sidste 10 år. Det er f.eks 5 færre end AaB har præsteret i samme periode. Og de vandt endda pokal og mesterskab. Det er også 2 færre end Esbjerg. 3 færre end Randers og SønderjyskE (og de har alle vundet medaljer også) Ja smid bare AC Horsens ind i dén ligning også.

    I hvilken verden skal jeg, vi, bare sidde os tilbage, lytte til undskyldninger om økonomi og fandens oldemor, og acceptere at vores klub ikke leverer det, de siger de vil levere? Andre klubber med lignende og endda lavere budgetter har lykkes at sætte et hold sammen. Ikke nødvendigvis et fundament til at blive oppe i ligaen, men ikke desto mindre hold, der præsterer. Det er lykkes AaB bedre end de fleste andre under de økonomiske sværvægtere; så siger logikken mig, at så kan det også lykkes for os.

    Bortset fra, at det har det ikke. Og vi er kommet med bud på, hvorfor det ikke er sket. Hvorfor det ikke sker.

    Nu tolker du så erkendelsen af, at det nok har været deres dårlige brug af pengene, der har været problemet, som et tegn på at de så, øh, "pludseligt" bliver bedre til at bruge de penge.

    Jeg fristes til at tænke "nå dér røg endnu én i OSEs spin fælde", men i guder håber jeg, at du får ret! Og hvis du gør, så er det egentligt det, vi har gået og ventet på: At vores ledelse bliver bedre til deres arbejde.

    Dét er ikke at være forkælede eller forvænte.

    Skraldespanden har haft mere ret end de fleste eksperter.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Ja, der skal så langt mere til for mig; svesken skal på desken. Når de nu i lang tid gik under det indtryk, at det nærmest kun var sort uheld og "underpræstering" der har ligget til grund for alle de missede målsætninger; så står det dig frit for at vælge den lidt mere optimistiske vinkel, når de erkender, at det måske i virkeligheden var dårlig, på grænsen til elendigt, brug af de faktiske penge fra i hvert fald én sportsdirektør, der har ført til vores middelmådighed. Der skal bare mere til for mig, end de erkender, at de har været dårlige. Det har du, jeg, vi jo brugt pænt langt tid på at påpege, hvorefter vi har kunnet læse interviews, der mere end antydede, at problemet i OB var overforvænte fans; og ikke det faktum, at de end ikke kunne leve op til EGNE målsætninger. Også selv om de ansatte trænere, der havde sølvtøj i skabet.

    Jeg er født pessimist; og vil meget hellere se resultater end at høre tomme ord og gode hensigter.

    MvH ChrisOB
    Jeg kan sagtens forstå dig og var egentlig også der hvor du er i første omgang og hældte til for første gang i mange år ikke at forny mine sæsonkort, selvom ungerne gerne ville og at det ville betyde at jeg/vi skulle undvære de mange ture. Men med indrømmelsen fra E.A bilder jeg mig selv ind at Hemme’s handler bliver grundigt vejet i dette og kommende vindue og der i tilfælde af mere spild af penge så kommer der konsekvens.

    Du, jeg og mange andre har jo fået tudet ørerne fulde af mange sjove beskyldninger som manglende indsigt, for krævende, at vi skræmte folk væk fra stadion uden at skæve til at vi for 10 år siden efterlyste en ensartethed i spillestil fra junior bold til ligabold, færre men bedre indkøb og vi på intet tidspunkt har forventet en top 6 placering. Det var jo heksejagt på Jesper Hansen
    Last edited by Magge; 04-06-2021, 07:05.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Ja det er jo ikke fordi jeg er tilhørende den optimistiske del af OB fans, og jeg er normalt ret kritisk over for deres gøren og laden , men som jeg skriver hører vi for første gang vel nogen sinde en OB leder sige rent ud at det der er foregået i de seneste år ikke har været godt nok og det giver mig faktisk håb om at man endelig har fået noget selvindsigt og fremover vil gøre sig mere umage så der bliver handlet med større omtanke når vi køber ind. Jeg vælger den optimistiske vinkel og giver dem en chance for at vise at det hjælper at handle ind på en spillestil og ikke ind på en træner eller fra Jesper Hansens favorit hylde " det der lige dukker op"
    Så jeg giver strategien 60% troværdighed kan man vel sige. Men det er som du også skriver så er det nu op til klubben at vise om det atter engang er tomme ord.
    Ja, der skal så langt mere til for mig; svesken skal på desken. Når de nu i lang tid gik under det indtryk, at det nærmest kun var sort uheld og "underpræstering" der har ligget til grund for alle de missede målsætninger; så står det dig frit for at vælge den lidt mere optimistiske vinkel, når de erkender, at det måske i virkeligheden var dårlig, på grænsen til elendigt, brug af de faktiske penge fra i hvert fald én sportsdirektør, der har ført til vores middelmådighed. Der skal bare mere til for mig, end de erkender, at de har været dårlige. Det har du, jeg, vi jo brugt pænt langt tid på at påpege, hvorefter vi har kunnet læse interviews, der mere end antydede, at problemet i OB var overforvænte fans; og ikke det faktum, at de end ikke kunne leve op til EGNE målsætninger. Også selv om de ansatte trænere, der havde sølvtøj i skabet.

    Jeg er født pessimist; og vil meget hellere se resultater end at høre tomme ord og gode hensigter.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Ja det er jo ikke fordi jeg er tilhørende den optimistiske del af OB fans, og jeg er normalt ret kritisk over for deres gøren og laden , men som jeg skriver hører vi for første gang vel nogen sinde en OB leder sige rent ud at det der er foregået i de seneste år ikke har været godt nok og det giver mig faktisk håb om at man endelig har fået noget selvindsigt og fremover vil gøre sig mere umage så der bliver handlet med større omtanke når vi køber ind. Jeg vælger den optimistiske vinkel og giver dem en chance for at vise at det hjælper at handle ind på en spillestil og ikke ind på en træner eller fra Jesper Hansens favorit hylde " det der lige dukker op"
    Så jeg giver strategien 60% troværdighed kan man vel sige. Men det er som du også skriver så er det nu op til klubben at vise om det atter engang er tomme ord.
    Har det på samme måde. De vil åbenbart virkelig skabe en anden tilgang og et fundament og det lyder helt godt. Om det betyder at de bringer os i Top 6 med det samme må man vel ikke sige. Og måske er der ikke så klogt at udmelde målsætningen så offensivt og skabe stort Press dermed. Men "Top-6 med det samme" er ikke det vigtigste for mig fordi ved at at skabe et fundament bruger tid. Men det er første gang at tro at "processen" kan give udvikling og resultater med tiden.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Ja det er jo ikke fordi jeg er tilhørende den optimistiske del af OB fans, og jeg er normalt ret kritisk over for deres gøren og laden , men som jeg skriver hører vi for første gang vel nogen sinde en OB leder sige rent ud at det der er foregået i de seneste år ikke har været godt nok og det giver mig faktisk håb om at man endelig har fået noget selvindsigt og fremover vil gøre sig mere umage så der bliver handlet med større omtanke når vi køber ind. Jeg vælger den optimistiske vinkel og giver dem en chance for at vise at det hjælper at handle ind på en spillestil og ikke ind på en træner eller fra Jesper Hansens favorit hylde " det der lige dukker op"
    Så jeg giver strategien 60% troværdighed kan man vel sige. Men det er som du også skriver så er det nu op til klubben at vise om det atter engang er tomme ord.
    Meget enig. Her ligger jeg også. Og så må vi håbe den nye direktør også er en med fodbold forstand så der er flere øjne til at blive enige om, om man nu også har gang i det rigtige. Gad godt at have set en Keld Bordinggaard i stolen. Men han har fået et stort job. Så er min nummer 2 Troels B

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    3 ud af 5? Wow. Jeg er nysgerrig; hvad er det egentligt, der gør at du anlægger dig sådan et optimistisk estimat? Hvad har de egentligt sagt eller gjort, der får dig til at tro på 3 ud af 5, når den selvsamme ledelse i de foregående 10 kun har opnået 1? Er det ansættelsen af Alm? Feher? Er det troen på at Bashkim kan bære holdet på skuldrerne? Er det troen på, at de bliver bedre til at bruge pengene, bare fordi de siger, at det vil de? Er det tiltroen til at Hemmes indsigt i spillermarkedet, og evner ud i forhandlinger overstiger hans evne til at sætte sætninger sammen offentligt tifoldigt? Er det den kommende ansættelse af en fodboldirektør? Jeg er nysgerrig, for jeg har personligt intet til overs for ord, når det gælder den nuværende ledelse.

    Jeg vil se det, før jeg tror på noget som helst.

    Så hvad er det, der får dig, personligt, til at tro på 3 ud af 5?

    MvH ChrisOB
    Ja det er jo ikke fordi jeg er tilhørende den optimistiske del af OB fans, og jeg er normalt ret kritisk over for deres gøren og laden , men som jeg skriver hører vi for første gang vel nogen sinde en OB leder sige rent ud at det der er foregået i de seneste år ikke har været godt nok og det giver mig faktisk håb om at man endelig har fået noget selvindsigt og fremover vil gøre sig mere umage så der bliver handlet med større omtanke når vi køber ind. Jeg vælger den optimistiske vinkel og giver dem en chance for at vise at det hjælper at handle ind på en spillestil og ikke ind på en træner eller fra Jesper Hansens favorit hylde " det der lige dukker op"
    Så jeg giver strategien 60% troværdighed kan man vel sige. Men det er som du også skriver så er det nu op til klubben at vise om det atter engang er tomme ord.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    historien taler sit tydelige sprog, og selvom jeg håber at jeg tager fejl, så tror jeg ikke på mere end 1 top 6 de kommende 5 år, hvis man ikke føjer penge til.

    Er helt enig i, at de har skidtet pengene væk, men det er altså NT der har ansat en hale af inkompetente sportsdirektører, og som nu benytter en mindre succesfuld tidligere Aab direktør som konsulent.
    Det er dygtigt kommunikations arbejde især EA bedriver, og han er god til at "beskytte" Niels. men når alt kommer til alt, så tror jeg mere på at økonomi betyder 70 % frem for at man bare kan blive dygtigere. Hvad er det lige der gør, at vi skal tro på at MH pludselig vågner badet i sved og er transformeret til en genial sportsdirektør.
    Jeg tror heller ikke at Hemme er blevet bedre eller bliver det men jeg ser positivt på at man nu går efter spillere der er defineret til at passe til et hold og et bestemt rolle frem for at de bliver hentet på navnet.. jeg ser positivt på den måde man vil dyrke et hold på baggrund af den strategi man har opbygget og arbejdet efter de seneste 4-5 år på Akademiet.

    Er det så nok?

    Sikkert ikke men det er i hvert fald noget andet og i mine øjne mere gennemtænkt end vi har set de seneste 10 år.
    Og så må man vel efterhånden se sportschefens rolle som internt mellemled mellem holdene i OB, sportsudvalget og direktøren samt scouts da han ikke selv afgører køb eller salg men mere er en der indstiller tingene videre.

    Men det kunne da være spændende at se hvilke opgaver der falder på sportsdirektør for OB, sportschef og træner ..

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Nu får vi en ny direktør for OB og den bliver ikke spottet af Hemme men af Gaardes konsulentfirma. Så håber på en forbedring der.
    Enig i at der er flere gode og spændende tiltag. Men det hele omkring målsætning er meget usikkert, og hvordan er truppen gearet til Alm style.
    Niels vil åbenbare ikke bruge lommepenge men have en nul forretning. Havde håbet han ville glæde odenseanerne på samme vis som andre gør fleks Østergaard i Middelfart.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    historien taler sit tydelige sprog, og selvom jeg håber at jeg tager fejl, så tror jeg ikke på mere end 1 top 6 de kommende 5 år, hvis man ikke føjer penge til.

    Er helt enig i, at de har skidtet pengene væk, men det er altså NT der har ansat en hale af inkompetente sportsdirektører, og som nu benytter en mindre succesfuld tidligere Aab direktør som konsulent.
    Det er dygtigt kommunikations arbejde især EA bedriver, og han er god til at "beskytte" Niels. men når alt kommer til alt, så tror jeg mere på at økonomi betyder 70 % frem for at man bare kan blive dygtigere. Hvad er det lige der gør, at vi skal tro på at MH pludselig vågner badet i sved og er transformeret til en genial sportsdirektør.
    Nu får vi en ny direktør for OB og den bliver ikke spottet af Hemme men af Gaardes konsulentfirma. Så håber på en forbedring der.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Jeg syntes det er meget klædeligt at der i det mindste kommer en lille indrømmelse i podcasten hvor E.A flere gange slår fast at man ikke har været gode nok til at forvalte pengene de senere år, det giver ihvertfald plus point i min bog og forhåbninger om at man rent faktisk har indset hvor evnerne har haltet så der kan handles hurtigere fremadrettet. Jeg er mere optimistisk og tror på top 6 i 3 af de kommende 5 år.
    Sommerens transfervindue vil give første fingerpeg i forhold til om der bliver strammet op på indkøb.
    3 ud af 5? Wow. Jeg er nysgerrig; hvad er det egentligt, der gør at du anlægger dig sådan et optimistisk estimat? Hvad har de egentligt sagt eller gjort, der får dig til at tro på 3 ud af 5, når den selvsamme ledelse i de foregående 10 kun har opnået 1? Er det ansættelsen af Alm? Feher? Er det troen på at Bashkim kan bære holdet på skuldrerne? Er det troen på, at de bliver bedre til at bruge pengene, bare fordi de siger, at det vil de? Er det tiltroen til at Hemmes indsigt i spillermarkedet, og evner ud i forhandlinger overstiger hans evne til at sætte sætninger sammen offentligt tifoldigt? Er det den kommende ansættelse af en fodboldirektør? Jeg er nysgerrig, for jeg har personligt intet til overs for ord, når det gælder den nuværende ledelse.

    Jeg vil se det, før jeg tror på noget som helst.

    Så hvad er det, der får dig, personligt, til at tro på 3 ud af 5?

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    historien taler sit tydelige sprog, og selvom jeg håber at jeg tager fejl, så tror jeg ikke på mere end 1 top 6 de kommende 5 år, hvis man ikke føjer penge til.

    Er helt enig i, at de har skidtet pengene væk, men det er altså NT der har ansat en hale af inkompetente sportsdirektører, og som nu benytter en mindre succesfuld tidligere Aab direktør som konsulent.
    Det er dygtigt kommunikations arbejde især EA bedriver, og han er god til at "beskytte" Niels. men når alt kommer til alt, så tror jeg mere på at økonomi betyder 70 % frem for at man bare kan blive dygtigere. Hvad er det lige der gør, at vi skal tro på at MH pludselig vågner badet i sved og er transformeret til en genial sportsdirektør.
    At der forhåbentligt finder en god sportsdirektør, og at der er en klar målsætning strategi og opgradering af alt omkring klubben. Historien taler sit tydelig sprog, men denne gang syntes jeg alt er meget velovervejet.

    Der er ingen garanti for top 6 eller en endnu bedre overraskende udvikling.

    Økonomi er vigtig, et rigtigt setup og en placering i top 6 er også vigtig og giver ekstra indtægter, ligesom en evt. europa deltagelse.

    Kampen i top 6 skærpes andre bejlerer opruster også, håber det lykkes for os.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    historien taler sit tydelige sprog, og selvom jeg håber at jeg tager fejl, så tror jeg ikke på mere end 1 top 6 de kommende 5 år, hvis man ikke føjer penge til.

    Er helt enig i, at de har skidtet pengene væk, men det er altså NT der har ansat en hale af inkompetente sportsdirektører, og som nu benytter en mindre succesfuld tidligere Aab direktør som konsulent.
    Det er dygtigt kommunikations arbejde især EA bedriver, og han er god til at "beskytte" Niels. men når alt kommer til alt, så tror jeg mere på at økonomi betyder 70 % frem for at man bare kan blive dygtigere. Hvad er det lige der gør, at vi skal tro på at MH pludselig vågner badet i sved og er transformeret til en genial sportsdirektør.
    De er 100 procent selv skyld i den manglende tillid. Når man opnår 1 målsætning ud af 10 med veletablerede trænere, som alle blev hentet ind med både DM guld, pokaler og sølvmedaljer på CVet, så kan man ikke forvente at folk falder ned af stolene over hverken deres strategi eller deres ansættelse og udvidelse af træner-teamet.

    Og dem der herinde alligevel gør det, de burde sætte sig ned og se på ledelsens track record og spørge sig selv, om de da ikke bliver bare en smule trætte af at give benefit of the doubt?

    Jeg anlægger mig en såkaldt "midlertidig" permanent antagelse af, at alt den ledelse sætter i søen har en både realistisk og statistisk ret stor mulighed for at falde fra hinanden. Jeg udelukker intet, men sandsynligheden taler for at vi også de næste 5 år ikke bliver andet end højest "For dårlige til top 6, for gode til at rykke ned".

    Det er DEM, der skal bevise, at jeg, vi tager fejl. Og når det så sker, så vil jeg frabede mig undskyldninger om, at det er VORES forventninger, der er for høje.

    Vi har lave forventninger. Meget lave. Og det er helt og holdent deres skyld og ansvar.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    historien taler sit tydelige sprog, og selvom jeg håber at jeg tager fejl, så tror jeg ikke på mere end 1 top 6 de kommende 5 år, hvis man ikke føjer penge til.

    Er helt enig i, at de har skidtet pengene væk, men det er altså NT der har ansat en hale af inkompetente sportsdirektører, og som nu benytter en mindre succesfuld tidligere Aab direktør som konsulent.
    Det er dygtigt kommunikations arbejde især EA bedriver, og han er god til at "beskytte" Niels. men når alt kommer til alt, så tror jeg mere på at økonomi betyder 70 % frem for at man bare kan blive dygtigere. Hvad er det lige der gør, at vi skal tro på at MH pludselig vågner badet i sved og er transformeret til en genial sportsdirektør.
    Jeg syntes det er meget klædeligt at der i det mindste kommer en lille indrømmelse i podcasten hvor E.A flere gange slår fast at man ikke har været gode nok til at forvalte pengene de senere år, det giver ihvertfald plus point i min bog og forhåbninger om at man rent faktisk har indset hvor evnerne har haltet så der kan handles hurtigere fremadrettet. Jeg er mere optimistisk og tror på top 6 i 3 af de kommende 5 år.
    Sommerens transfervindue vil give første fingerpeg i forhold til om der bliver strammet op på indkøb.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Ja det er selvfølgelig rent held og gæt, når vi hver sæson forudsiger, hvor svært det bliver for holdet at opnå deres målsætninger. Og som bonus tales dette forum ned til en "skraldespand" skønt flere debattørers forudsigelser har holdt langt mere vand end hos dem, der lever af at analysere, rapportere og forudsige ting.

    Så sidder de og klapper sig selv på skuldrerne, når de endelig er kommet frem til de samme konklusioner, som de fleste af os herinde kom på for flere år siden.

    Er de så selv nu blevet "skraldespand" prædikat værdige?

    Fortsættelse følger.

    MvH ChrisOB
    historien taler sit tydelige sprog, og selvom jeg håber at jeg tager fejl, så tror jeg ikke på mere end 1 top 6 de kommende 5 år, hvis man ikke føjer penge til.

    Er helt enig i, at de har skidtet pengene væk, men det er altså NT der har ansat en hale af inkompetente sportsdirektører, og som nu benytter en mindre succesfuld tidligere Aab direktør som konsulent.
    Det er dygtigt kommunikations arbejde især EA bedriver, og han er god til at "beskytte" Niels. men når alt kommer til alt, så tror jeg mere på at økonomi betyder 70 % frem for at man bare kan blive dygtigere. Hvad er det lige der gør, at vi skal tro på at MH pludselig vågner badet i sved og er transformeret til en genial sportsdirektør.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Det er imponerende så heldige mange herinde har været med deres gætterier forud for hver sæson og i forhold til de mange indkøb de seneste 10 års tid når nu vi er helt uden indsigt og åbenbart ikke ved hvad vi snakker om ;-)

    Men der er selvfølgelig tale om aldeles utrolig uheldige og total uforudsigelige omstændigheder der har gjort at dem med den store indsigt har fejlet med deres spådomme lige som det også gør sig gældende for de meget kvalificerede folk som har forvaltet indkøb og tegnet målsætningerne. Det er det uheld der gør at Entico slår fast at NU skal vi være bedre til at bruge pengene.
    Ja det er selvfølgelig rent held og gæt, når vi hver sæson forudsiger, hvor svært det bliver for holdet at opnå deres målsætninger. Og som bonus tales dette forum ned til en "skraldespand" skønt flere debattørers forudsigelser har holdt langt mere vand end hos dem, der lever af at analysere, rapportere og forudsige ting.

    Så sidder de og klapper sig selv på skuldrerne, når de endelig er kommet frem til de samme konklusioner, som de fleste af os herinde kom på for flere år siden.

    Er de så selv nu blevet "skraldespand" prædikat værdige?

    Fortsættelse følger.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:

Working...
X