Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ah dén, jeg troede, det var noget nyt.

    Men så har jeg hørt den. Erindrer ikke det store om mulige udenlandske ejere, eller velvilligheden for at gå den vej, dog.

    Edit: svaret var til dit første indlæg - har hørt alle de podcasts :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Glæder mig da til at disse “planer” udfolde sig

      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...vil-samarbejde

      Men han gentager vel bare hvad der blev sagt da vi præsenterede 2026 strategien
      Jamen det er et typisk OB stunt i en tid hvor det ikke går alt for godt. Nu skal der lige prales lidt af et godt resultat som salget af OC helt sikkert også er og det bruger man så til at male et rosenrødt billede så man ad den vej køber sig lidt tid. Vi har set det før i forskellige sammenhænge. Eksemplerne er mange, men de opfølgende handlinger er få.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Ah dén, jeg troede, det var noget nyt.

        Men så har jeg hørt den. Erindrer ikke det store om mulige udenlandske ejere, eller velvilligheden for at gå den vej, dog.

        Edit: svaret var til dit første indlæg - har hørt alle de podcasts :).
        Njae… der er vist åbning for at han modtaget tilbud fra alle og så foreligger dem for bestyrelsen (NT) .. der skulle jo efter sigende have været tilbud der er afslået … om det så er pris eller de forkerte der har budt ..???
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          I mangel på bedre tråde vil jeg anbefale Medianos podcast “Superliga for voksne #33 der skulle omhandle transfers men lige så meget handler om udvikling af unge spillere. Man kunne risikere en aha oplevelse i forhold til OB’ strategi.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            OB følger og overgår strategien ift unge spillere

            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/egenud...foersteholdet/

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              OB følger og overgår strategien ift unge spillere

              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/egenud...foersteholdet/
              jeg er med på de er egen udviklede spillere - men jeg syntes sgu det er lidt at snyde på vægten når man tæller KL og JJT med - de er altså etablerede spillere og ikke blandt de unge mere

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                jeg er med på de er egen udviklede spillere - men jeg syntes sgu det er lidt at snyde på vægten når man tæller KL og JJT med - de er altså etablerede spillere og ikke blandt de unge mere
                Men de er vel egen avl … hvornår må man sp ikke række Frøkjær eller Bernat med længere …
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Men de er vel egen avl … hvornår må man sp ikke række Frøkjær eller Bernat med længere …
                  korrekt - og det er jo også det OB selv skriver. Jeg syntes bare det giver et lidt mudret billede. Man snakker akademi / homegrown spillere. Akademi indikere at man vil have de unge op og give dem mere spilletid, når det så er et par (ganske vidst homegrown) i KL og jjt der i den grad er med til at trække snittet op så virker det på mig lidt, ja som om man prøver at snyde lidt på vægten. tegne et lidt bedre billede af situationen.

                  Akademi spillere - det er unge talenter med store salgpotentialer - det er lidt det man vil vise udadtil. Der ved jeg ikke hvor stort salgspotentialet er i Kasper Larsen - og det er der som sådan ikke noget galt i. Syntes det er rigtigt fint hvis vi kan tiltrække nogle gamle OBer der har fået lidt international erfaring, men at blande deres spilletid ind med de helt unge virker bare forkert.
                  - Man henter Kasper hjem - en erfaren profil - det forventes derfor han spiller meget, modsat en 18 eller 19 årig der lige er rykket op.

                  Hvor skal snittet så ligges? Tja om det er 22 eller 23 ved jeg ikke men havde vi beholdt OC syntes jeg måske også snart han burde have været ude af den opgørelse.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    OB følger og overgår strategien ift unge spillere

                    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/egenud...foersteholdet/
                    Det er mega flot, der er jo også masser af minutter der til Østrøm, Bernat og Frø.

                    Om man vil tælle JJT og KL med ved jeg ikke, jeg er vild med at der er spillere i klubben, hvor trøjen betyder noget, ikke at man SKAL komme fra akademiet for at det er sådan men sandsynligheden er nok større. Alternativet er Vejle, hvor spillerne er fuldstændigt ligeglade med hvor meget arbejde der er blevet og fortsat vliver lagt i den klub.
                    ​​​​

                    Comment


                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ingenmandsland

                      Fair analyse

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        OB er fanget i en gtåzone, et ingenmandsland i midten af Superligaen, som man enten med flere penge eller bedre præstationer skal ud af.

                        det er helt korrekt og vi er ikke de eneste der vil lave egne gode spillere via ungdomsarbejde. Hvis budgetterne ikke øges i takt med at der kommer flere på stadion. Så kan man tabe en begyndende optur

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg


                          OB er fanget i en gtåzone, et ingenmandsland i midten af Superligaen, som man enten med flere penge eller bedre præstationer skal ud af.

                          det er helt korrekt og vi er ikke de eneste der vil lave egne gode spillere via ungdomsarbejde. Hvis budgetterne ikke øges i takt med at der kommer flere på stadion. Så kan man tabe en begyndende optur
                          Det er jo meldt ud at der kommer flere penge når man har vist at man kan andet end at investere under par. Det kunne JH ikke og derfor venter man nu på BW - må formode at det fører mod bedre tider.
                          Der er kommet mange nye spillere op fra Akademiet og alt andet lige må man forvente at de bliver bedre med mere spilletid og de har 5+ år før de rammer deres topniveau så det må man også formode fører mod bedre tider.
                          Klubben har omsider fu det en fast spillestil og en træner der er indstillet på at følge den. Er det så den så det rigtige må man se på sigt men alt andet lige måneder være bedre end at flakke rundt fra kamp til kano så det må føre mod bedre tider ..
                          Ikke kun fordi at det nuværende hold rent faktisk har spillet sig i top6 men fordi det giver noget positivitet omkring hold, klub, fans og by tror jeg set kan være med til at føre mod bedre tider.
                          Tror ikke de sidste ti års ørkenvandring kan vendes på hverken et halvt eller helt gruppespil, en halv eller en hel sæson men syntes at der er mange positive ting ..

                          Første skridt må være at vurdere om man har egen avl på en specifik plads der sammen med holdet kan spille sig i top6. Har man det skal man vel ikke investere. Har man ikke som f.eks. højre back må man investere så skal det vel enten være en ung potentiel spiller eller et markant niveau.
                          Men ønsker man at styrke truppen er man så villig til at ofre en akademispiller? P.t. tager Opondo og Okusun tid fra akademispillere hver gang de spiller. Jebali kommer måske til at tage tid fra Frøkjær ..

                          Når man er gået ind på den strategi der hedder egen avl så skal man vel ikke bare ud og købe … så skal det være få markante køb hvor der reelt mangler eller styrke virkelig markant …

                          HCB/Magnus
                          Nicholas./Ryan. Larsen/Vestergaard. Tverskov/Khemdee. Skjelvik/Brems.
                          Sabbi/Hyllegaard. JJT/Tarik. Aron/Østrøm. Breum/?
                          Frøkjær/Jebali.
                          Kadrii/Fenger.

                          Hvilen plads er det man skal investere på uden at det går ud over en akademispiller enten som starter eller reserve det bliver skubbet ned i hierakiet …?

                          3. Reserver: Mande/AJA/Okusun/Opondo/Kløve/Lieder

                          Tør man denne som starter når gruppespillet er overstået?

                          HCB
                          Nicholas. Larsen. Tverskov. Brems.
                          Sabbi. JJT. Østrøm. Breum.
                          Frøkjær.
                          Fenger.

                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                            Ohh hvor bliver jeg træt af penges betydning i fodbold, det dræber sporten.

                            Jeg ville elske et FIFA Fair Play regelsæt der satte et Maks budget for hvor meget klubberne i ligaerne måtte bruge, istedet for det her bizarre nonsens, hvor det ikke handler om at være god til fodbold, men om at få en eller anden til at spytte penge i ens klub.

                            ​​​​​​Eller blive opkøbt af en eller anden kæde der kan omdøbe klubben til Red Bull Odense eller Disney Odense Football club. Komplet afskåret fra alle de ting der gør fodbold sjovt.

                            Måske skulle man lave en fond og købe klubben.
                            ​​​​​

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg



                              Tør man denne som starter når gruppespillet er overstået?

                              HCB
                              Nicholas. Larsen. Tverskov. Brems.
                              Sabbi. JJT. Østrøm. Breum.
                              Frøkjær.
                              Fenger.
                              Det bliver først når OB ikke længere kan rykke ud. Det lette løsning er at holde 6. Pladsen, men det tror jeg desværre ikke vi gør. Jeg håber ikke Haderslev kommer igang, men hvis de gør så bliver det tæt under AaB, FCK og Fcm. Randers ser solide ud, og mon ikke Bif sniger sig med, så skal vi slås med GF, Fc Nordafrika og Sif.

                              Comment

                              Working...
                              X