Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Sønderjyske-OB 02.05.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Den simpleste forklaring er ofte sand. Fodbolden har udviklet sig meget over det sidste årti, og jeg tror bare, at MH og TH er - for at bruge et ungdommeligt udtryk - dinosaurer, der ikke har fulgt med. Og i hvert fald specifikt hvad MH angår: tillige ikke har evnerne.

    MH ville være en glimrende assistent eller specialtræner, men dét her bliver bare være og værre. Jeg håber NT indser, at det ikke går - hverken som cheftræner ellers sportsdirektør. Men hvem skal rådgive ham? Han har bygget et fort uden kompetente folk.

    Comment


      Som YouSee kunde har jeg kun set det korte sammendrag i Onside.

      Ud fra, hvad jeg så, havde OB en hel del chancer, som så bare blev reddet af SJE målmand.
      Herudover et underkendt mål pgaf frispark til målmand. Som jeg ser det, er det hans egne spillere, der vælter ham.
      Rimeligt elendigt dommerarbejde. Kunne i det mindste have fået VAR rummet til at kigge igenne
      m.
      Sønderjyskes første mål, kommer efter en clearing i forsvaret (Opondo), som bliver sendt midt ud i banen, og der bliver skudt langt udefra.
      Den skulle målmanden have taget, og det samme med mål nr. 2.
      Så elendigt målmandsspil fra Mande.

      Kan ikke kommenteret på, at folk spillede ude af plads (Fenger som højre WB), og lignende.
      Det blev ikke nævnt i sammendrag, og kunne ikke se det på de 2 minutter.

      Er ellers meget enig, at MH ikke er løsning som træner eller sportschef.
      Men MH blev interviewet efter kampen, og jeg synes, at han svarede rimeligt fornuftigt på "journalistens" spørgsmål. Det var ikke tåkrummende svar.
      Til gengæld var spørgsmålene på et rimeligt lavt niveau, som de ofte er fra TV3 sports side.

      Og så hørte jeg også den svada, som Glenn Riddersholm fyrede af mod Lyngby bagefter.
      Det var så pinligt at høre på, at jeg virkelig aldrig håber, at han bliver træner i OB.

      Just my 2 cents.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
        Som YouSee kunde har jeg kun set det korte sammendrag i Onside.

        Ud fra, hvad jeg så, havde OB en hel del chancer, som så bare blev reddet af SJE målmand.
        Herudover et underkendt mål pgaf frispark til målmand. Som jeg ser det, er det hans egne spillere, der vælter ham.
        Rimeligt elendigt dommerarbejde. Kunne i det mindste have fået VAR rummet til at kigge igenne
        m.
        Sønderjyskes første mål, kommer efter en clearing i forsvaret (Opondo), som bliver sendt midt ud i banen, og der bliver skudt langt udefra.
        Den skulle målmanden have taget, og det samme med mål nr. 2.
        Så elendigt målmandsspil fra Mande.

        Kan ikke kommenteret på, at folk spillede ude af plads (Fenger som højre WB), og lignende.
        Det blev ikke nævnt i sammendrag, og kunne ikke se det på de 2 minutter.

        Er ellers meget enig, at MH ikke er løsning som træner eller sportschef.
        Men MH blev interviewet efter kampen, og jeg synes, at han svarede rimeligt fornuftigt på "journalistens" spørgsmål. Det var ikke tåkrummende svar.
        Til gengæld var spørgsmålene på et rimeligt lavt niveau, som de ofte er fra TV3 sports side.

        Og så hørte jeg også den svada, som Glenn Riddersholm fyrede af mod Lyngby bagefter.
        Det var så pinligt at høre på, at jeg virkelig aldrig håber, at han bliver træner i OB.

        Just my 2 cents.
        Man kunne vel også spørge sig selv om hvorfor Opondo vælger kun at skyde den ca 20 meter væk selvom han har masser af tid, når man nu ved der altid ligger modstandere foran ens felt til at samle op. Skyd den da så langt væk som overhovedet muligt!
        Og så må jeg endnu engang bare nævne at jeg aldrig bliver tryg ved Mandé. Han har ikke den kvalitet der skal til

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Man kunne vel også spørge sig selv om hvorfor Opondo vælger kun at skyde den ca 20 meter væk selvom han har masser af tid, når man nu ved der altid ligger modstandere foran ens felt til at samle op. Skyd den da så langt væk som overhovedet muligt!
          Og så må jeg endnu engang bare nævne at jeg aldrig bliver tryg ved Mandé. Han har ikke den kvalitet der skal til
          Der var en optakt hvor Hemmingsen sagde kynisk 117 gange (overdrivelse fremmer forståelsen). Vi er alt andet end kyniske i de 2 felter. Det eneste kyniske jeg har set fra holdet de seneste kampe er når Bashkim trykker af - 2 gode mål, men BK er ikke hvad han var, deltager ikke meget i pres og som første forsvarsspiller.

          Der er sådan en underlig tilfredshed i truppen, først når vi for alvor ser truet ud, så kommer der ekstra løb og vilje til at vinde. Det burde være forbudt at lave kontrakter med spillere, som mest spiller for dem selv, og så for sjældent stepper op i mellem kampene. Man får ligeså mange point for at slå Vejle og Horsens, som for at slå FCM og FCK.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
            Som YouSee kunde har jeg kun set det korte sammendrag i Onside.

            Ud fra, hvad jeg så, havde OB en hel del chancer, som så bare blev reddet af SJE målmand.
            Herudover et underkendt mål pgaf frispark til målmand. Som jeg ser det, er det hans egne spillere, der vælter ham.
            Rimeligt elendigt dommerarbejde. Kunne i det mindste have fået VAR rummet til at kigge igenne
            m.
            Sønderjyskes første mål, kommer efter en clearing i forsvaret (Opondo), som bliver sendt midt ud i banen, og der bliver skudt langt udefra.
            Den skulle målmanden have taget, og det samme med mål nr. 2.
            Så elendigt målmandsspil fra Mande.

            Kan ikke kommenteret på, at folk spillede ude af plads (Fenger som højre WB), og lignende.
            Det blev ikke nævnt i sammendrag, og kunne ikke se det på de 2 minutter.

            Er ellers meget enig, at MH ikke er løsning som træner eller sportschef.
            Men MH blev interviewet efter kampen, og jeg synes, at han svarede rimeligt fornuftigt på "journalistens" spørgsmål. Det var ikke tåkrummende svar.
            Til gengæld var spørgsmålene på et rimeligt lavt niveau, som de ofte er fra TV3 sports side.

            Og så hørte jeg også den svada, som Glenn Riddersholm fyrede af mod Lyngby bagefter.
            Det var så pinligt at høre på, at jeg virkelig aldrig håber, at han bliver træner i OB.

            Just my 2 cents.
            Synes første mål kan man ikke klandre Mande for. Det var rigtig godt sparket. Og går helt alene på Opondos regning som "clearer" den centralt lige foran feltet. Herre bevares, det lærer man ja lige efter bambini-bold at det er helt galt.
            Andet mål, ja, den må han tage selvom man må tilgive at den var hård sparket fra kort distance.
            Og det er rigtigt, vi kom til mindst til flere chancer men man skal også se at det var generelt en ringe kamp mod en ringe modstander. Fenger som wingback var umuligt. Han prøvede det virkelig men du kunne se hele tid hvor udfordret han var og hvor usikker. Vores højre side var offensivt død og defensivt udfordret. Det skyldes ikke Max som gjorde hvad han kunne, det skyldes trænerens disposition. I den sammenhæng var det tydeligt at se at vores spil først blev bedre da MH gav ud eksperimenter og Fenger rykkede på toppen. For mig blev kampen tabt pga af startopstillingen og eksperimentet med Max som wingback, sikker i kombination med Opondos individuelle fejl. At Sønderjyske fik flere gode kontrachancer til sidst er ja ret klar, da vi måtte åbne og gå all in. Men generelt var Sønderjyske ret ringe, de kunne vi godt have besejret med en anden taktisk tilgang til kampen.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment

            Working...
            X