Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt SønderjyskE-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Det kan du delvis have ret i. Tror ikke opgaven var særlig offensiv defineret. Og jeg vil 117 gang hellere spille med ham end AJA hvis det er alternativet.
    Vi har ligaens ældste hold. På tide de unge får nogle chancer. AJa bliver ikke bedre, men det gør Østrøm også på uvant plads i kombination med han får ekstra rutine. Jeg forstår simpelt hen ikke at man giver kontrrakter til spillere over 28 hvis de ikke har lederegenskaber, eller trækker holdet op via udstråling og vindervilje.
    Inden folk siger OL, så er en anden betingelse solid og højt bundniveau.
    Jeg foretrækker også klart Østrøm, selvom det ingenlunde er optimalt. Jeg synes dog trods hans mangler offensivt at han i 1. halvleg forleden var overraskende god til at skubbe op i vores aggressive pres. Han formåede egentlig fint at gå fra at være back til wingback når vi ikke havde bolden. Problemet er mest når vi ikke har bolden, fordi han ikke helt naturligt tager de hårde løb på ydersiden. Han kommer fint med frem, men har ikke det der flair for lige at tage et løb dybt eller lave en 1-2 for at komme fri. Han skal helst bare have den derude med god plads og tid til indlæg, ellers spiller han alibifodbold tilbage i banen. Det skal han ikke klandres for, da han er ung og slet ikke skolet, men det hæmmer bare vores spil, når vi kun har den dynamik en offensiv back kan give i den ene side. Det er for nemt at dæmme op for.

    Comment


      #17
      M.h.t. O. Lund, så er han blevet smidt rundt fra den ene position til den anden. Han har aldrig fået kontinuerlig spilletid på nogle positioner. Da han spillede venstre wing back for et par år siden, og scorede og spillede fantastisk, så blev han smidt på en anden plads i næste kamp. Og sådan har hele hans tid været. Østrøm får ros for sin kamp den anden dag, men ret beset, så gør han intet proaktivt i kampen. Han er bare på sin position. Ja, han er ung og skal lære det, men dét at være ung bør ikke være en kompetence i sig selv

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        M.h.t. O. Lund, så er han blevet smidt rundt fra den ene position til den anden. Han har aldrig fået kontinuerlig spilletid på nogle positioner. Da han spillede venstre wing back for et par år siden, og scorede og spillede fantastisk, så blev han smidt på en anden plads i næste kamp. Og sådan har hele hans tid været. Østrøm får ros for sin kamp den anden dag, men ret beset, så gør han intet proaktivt i kampen. Han er bare på sin position. Ja, han er ung og skal lære det, men dét at være ung bør ikke være en kompetence i sig selv
        Det er ingen kompetence, men en investering i fremtiden. Ingen siger, at Østrøm bliver landsholdsspiller, men mindre kan også gøre det.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          M.h.t. O. Lund, så er han blevet smidt rundt fra den ene position til den anden. Han har aldrig fået kontinuerlig spilletid på nogle positioner. Da han spillede venstre wing back for et par år siden, og scorede og spillede fantastisk, så blev han smidt på en anden plads i næste kamp. Og sådan har hele hans tid været. Østrøm får ros for sin kamp den anden dag, men ret beset, så gør han intet proaktivt i kampen. Han er bare på sin position. Ja, han er ung og skal lære det, men dét at være ung bør ikke være en kompetence i sig selv
          Synes Oli er virkelig god på Wingback i 3-5-2. Ville faktisk hellere se at vi brugte ham i stedet for Ryan, nu var Ryan er ude og alligevel har spillet som en sæk kartofler. Plus Oli kan faktisk finde ud af at lægge et habilt indlæg. På wingbacken risikerer han heller ikke at koste defensivt på samme måde som når han spiller normal back i firebackkæde. Håber lidt vi forlænger med ham, men tvivler
          Last edited by Bobolarsen; 28-04-2021, 12:52.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

            Synes Oli er virkelig god på Wingback i 3-5-2. Ville faktisk hellere se at vi brugte ham i stedet for Ryan, nu var Ryan er ude og alligevel har spillet som en sæk kartofler. Plus Oli kan faktisk finde ud af at lægge et habilt indlæg. På wingbacken risikerer han heller ikke at koste defensivt på samme måde som når han spiller normal back i firebackkæde. Håber lidt vi forlænger med ham, men tvivler
            Som inkarneret Oliver L fan glæder jeg mig virkelig over dit indlæg, som rammer præcist. Som wingback er han bedst og arbejder helt vildt for trøjen. Ikke noget med at slå op i banen til trods for, at MH ikke kan se hans fremtidige kvaliteter, men alligevel bruger ham i startopstillingen til særdeles afgørende kampe.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

              Synes Oli er virkelig god på Wingback i 3-5-2. Ville faktisk hellere se at vi brugte ham i stedet for Ryan, nu var Ryan er ude og alligevel har spillet som en sæk kartofler. Plus Oli kan faktisk finde ud af at lægge et habilt indlæg. På wingbacken risikerer han heller ikke at koste defensivt på samme måde som når han spiller normal back i firebackkæde. Håber lidt vi forlænger med ham, men tvivler
              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

              Som inkarneret Oliver L fan glæder jeg mig virkelig over dit indlæg, som rammer præcist. Som wingback er han bedst og arbejder helt vildt for trøjen. Ikke noget med at slå op i banen til trods for, at MH ikke kan se hans fremtidige kvaliteter, men alligevel bruger ham i startopstillingen til særdeles afgørende kampe.
              Er helt enig. For mig er Olli en ægte OBer som går allerede først på banen og i forhold til fansene. Uforståeligt for mig at Hemmingsen åbenbart ikke er interesseret at holde fast i ham. Især når man tager Hemmes "trænere hårdere-snak" i betragtning. Der er vel næppe en anden i truppen som lever denne "100% er ikke nok"-mentalitet mere end Olli.
              Håber stadig lidt at Olli bliver i OB, men det er desværre i første linje ud af en håbet dør sidst holdning. Men måske kan Hemmingsen ja overraske mig positiv en gang.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg



                Er helt enig. For mig er Olli en ægte OBer som går allerede først på banen og i forhold til fansene. Uforståeligt for mig at Hemmingsen åbenbart ikke er interesseret at holde fast i ham. Især når man tager Hemmes "trænere hårdere-snak" i betragtning. Der er vel næppe en anden i truppen som lever denne "100% er ikke nok"-mentalitet mere end Olli.
                Håber stadig lidt at Olli bliver i OB, men det er desværre i første linje ud af en håbet dør sidst holdning. Men måske kan Hemmingsen ja overraske mig positiv en gang.
                Det er egentlig ikke en dårlig idé med Oli og Jørgen på wingbacksne. De har begge gjort det bedst på denne en position lidt længere fremme. Jovist, de er begge lidt 'tonsertyper', men de kommer altså ofte igennem til gode positioner. Hvis man så kørte samme midtbane som sidst, hvor vi har to teknikere liggende bagerst i Kløve og JJ, hvor Tverskov ligger som halv centerback halv 6'er der kan støde frem, så er der masser af mulighed for Okusun at komme i feltet fra en fri ti'er position og derved udnyttet Olis (som regel) gode indlæg. Også vil vi vidst alle meget gerne se Østrøm og Vestergaard på hver sin side af Tverskov

                Comment


                  #23
                  Synes sgu det er en trist snak om Ryan. Hvis en spiller med hans topniveau rent faktisk ikke har været i form i et år grundet skader, så skal vi da i dén grad kigge indad. Staben er jo åbenlyst ikke i stand til at håndtere skadesudfordringer og man kan efterhånden nævne 8-10 spillere der ikke har ramt niveau i denne sæson, især i foråret, og rigtig mange af dem er konstant inde og ude af holdet med skader.

                  Vi har haft fiber og muskelskader hos spillere, der kun var få minutter på banen, masser af skader under træning hvor vi aldrig rigtig får en udmelding men klubben gemmer sig bag GDPR og hele tiden udtager spillere, der stort set ikke har trænet. Så udtager de 20 mand og 1-2 stamspillere blev “ikke klar”. Har det ikke været sådan i 2 måneder nu? Hvor mange skader er “pludseligt” opstået på kampdage, hvorefter spilleren er ude 2-3-4 uger?

                  I min verden gør vi alt for at få hele truppen fit, der skal fokuseres individuelt og de spillere, vi tror på, skal i solid form. Det sker ikke i OB.

                  Jeg vil gerne se en Ryan i form før vi overvejer at skifte ham ud, især når Østrøm jo faktisk spiller pladsen rimeligt godt. Hvis det kan betyde, vi får en Ryan tilbage i topform, er det en kæmpe gevinst.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                    Synes sgu det er en trist snak om Ryan. Hvis en spiller med hans topniveau rent faktisk ikke har været i form i et år grundet skader, så skal vi da i dén grad kigge indad. Staben er jo åbenlyst ikke i stand til at håndtere skadesudfordringer og man kan efterhånden nævne 8-10 spillere der ikke har ramt niveau i denne sæson, især i foråret, og rigtig mange af dem er konstant inde og ude af holdet med skader.

                    Vi har haft fiber og muskelskader hos spillere, der kun var få minutter på banen, masser af skader under træning hvor vi aldrig rigtig får en udmelding men klubben gemmer sig bag GDPR og hele tiden udtager spillere, der stort set ikke har trænet. Så udtager de 20 mand og 1-2 stamspillere blev “ikke klar”. Har det ikke været sådan i 2 måneder nu? Hvor mange skader er “pludseligt” opstået på kampdage, hvorefter spilleren er ude 2-3-4 uger?

                    I min verden gør vi alt for at få hele truppen fit, der skal fokuseres individuelt og de spillere, vi tror på, skal i solid form. Det sker ikke i OB.

                    Jeg vil gerne se en Ryan i form før vi overvejer at skifte ham ud, især når Østrøm jo faktisk spiller pladsen rimeligt godt. Hvis det kan betyde, vi får en Ryan tilbage i topform, er det en kæmpe gevinst.
                    Ryan kommer aldrig i 100% form pga skader, så indtil vi måske køber en ny hb, så brug dog Østrøm = rolig og velovervejet i sit spild og i seneste kamp viste han da også lidt fremadrettet, så giv ham nu lige tid og undgå at stresse ham. Han er et godt og solidt talent.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                      Synes sgu det er en trist snak om Ryan. Hvis en spiller med hans topniveau rent faktisk ikke har været i form i et år grundet skader, så skal vi da i dén grad kigge indad. Staben er jo åbenlyst ikke i stand til at håndtere skadesudfordringer og man kan efterhånden nævne 8-10 spillere der ikke har ramt niveau i denne sæson, især i foråret, og rigtig mange af dem er konstant inde og ude af holdet med skader.

                      Vi har haft fiber og muskelskader hos spillere, der kun var få minutter på banen, masser af skader under træning hvor vi aldrig rigtig får en udmelding men klubben gemmer sig bag GDPR og hele tiden udtager spillere, der stort set ikke har trænet. Så udtager de 20 mand og 1-2 stamspillere blev “ikke klar”. Har det ikke været sådan i 2 måneder nu? Hvor mange skader er “pludseligt” opstået på kampdage, hvorefter spilleren er ude 2-3-4 uger?

                      I min verden gør vi alt for at få hele truppen fit, der skal fokuseres individuelt og de spillere, vi tror på, skal i solid form. Det sker ikke i OB.

                      Jeg vil gerne se en Ryan i form før vi overvejer at skifte ham ud, især når Østrøm jo faktisk spiller pladsen rimeligt godt. Hvis det kan betyde, vi får en Ryan tilbage i topform, er det en kæmpe gevinst.
                      Enig i det første. Der må simpelthen være noget der ikke fungerer i sundhedssektoren når det nu har stået på så længe. Alle klubber kan selvfølgelig blive hårdt ramt. Bare se på Real Madrid pt. Men vores strækker sig nu over et par sæsoner. Der skal kigges indad

                      Den med Ryan kan jeg ikke følge. Nu har vi haft Ryan i 4,5 år og det er konstant det samme billede der tegner sig pånær den gode 18/19 hvor han spillede 30 ud af 36 kampe.

                      I følgende sæsoner har Ryan været spilleklar i SL

                      16/17 spillede han 16 ud af 36 kampe = 44%
                      17/18 spillede han 23 ud af 34 kampe = 67%
                      18/19 spillede han 30 ud af 36 kampe = 83%
                      19/20 spillede han 20 ud af 37 kampe = 54%
                      20/21 har han spillet 18 ud af 32 kampe = 56%( Har hørt han er ude resten af sæsonen)

                      De sidste 2 år har han kun været klar ca halvdelen af kampene. Og mange af disse kampe har han været ude af form og på diverse skåneprogrammer.
                      Dette har vi simpelthen ikke råd til hvis vi vil være et Top 6 hold. Heller ikke selvom vi har folk der kan dækkes pladsen til husbehov. Jeg syntes det er bundholds mentalitet. Vi har jo netop set at ganske få point skiller os fra Top 6 og det netop er her der nemt kan skrues på noget. En god konstant kan måske give os 2-3-4p ekstra som gør forskellen
                      Hvorfor have 7-8 angribere til 2-3 pladser når man kun har 1 højreback? Det giver simpelthen ingen mening. Oliver Lund ryger videre og uanset hvordan man vender og drejer det er AJA og Østrøm ikke optimalt, selvom de dækker pladsen ok

                      Jeg tror OB skal finde 3-4 spillere til sommer og den ene burde være højreback

                      Comment


                        #26
                        Ryan er i top 15 i alle sæsoner over antal kampe spillet. Det kommer fra superstats.dk. Det er ikke imponerende, men langt fra så skidt, det gøres til.

                        Min pointe er at vi ikke er dygtige nok eller har nok ressourcer til at passe optimalt på vores spillere. Og det er kun blevet værre det seneste halve år. Her bliver det selvfølgelig mere udtalt for spillere, der skal doseres individuelt. Vi kunne få MEGET mere ud af truppen, og Ryan, hvis vi investerede i staben.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                          Ryan er i top 15 i alle sæsoner over antal kampe spillet. Det kommer fra superstats.dk. Det er ikke imponerende, men langt fra så skidt, det gøres til.

                          Min pointe er at vi ikke er dygtige nok eller har nok ressourcer til at passe optimalt på vores spillere. Og det er kun blevet værre det seneste halve år. Her bliver det selvfølgelig mere udtalt for spillere, der skal doseres individuelt. Vi kunne få MEGET mere ud af truppen, og Ryan, hvis vi investerede i staben.
                          Muligvis. Men jagten på de sidste marginaler og Top 6 er jo intet personligt mod Ryan. Men hvis jeg sad som sportschef før en ny sæson og skulle finde de sidste %`er på transfermarkedet var højreback den nemmeste at gå til set ud fra de sidste 2 år. En konstant skadet back, har ikke haft niveau meget længe når han er klar og intet på vej fra U19. Den plads SKAL simpelthen forstærkes. Ellers forsømmer vi at optimere pga “hvis nu han bliver klar” og “vi har jo andre der kan dække pladsen” mentaliteten der har bragt os ned som et blødt midterhold i superligaen.

                          Hvis man tror at dette nuværende hold bare skal have nogle flere unge op fra U19 og så kører det, kan vågne op til en brat virkelighed næste sæson hvor SIF og Viborg kommer op. Hvis vi bliver ved med at lege med ilden bliver vi på et tidspunkt brændt. Uanset hvem der er træner.

                          Her kan vi heller ikke skrive os fri fra nedrykning. Ny træner, flere ungdomsminutter og en ledelse der ikke er særlig sportslig kompetent ift andre klubber kan sagtens få os i fedtefadet mm der hentes nogle spillere ind der passer til det man vil og får det hele til at klikke

                          Comment


                            #28
                            Vi er slet ikke så uenige og det handler for mig også om at jagte de sidste procenter. Det er netop derfor jeg mener, vi skal fokusere meget mere på at få optimalt ud af truppen og de enkelte spillere.

                            Hvis vi med en bedre indsats kunne reducere skaderne og derved få spillerne i bedre form ved at de spiller mere kontinuerligt vil det for mig være langt vigtigere end at købe 1-2 spillere i det leje, vi som klub kan hente. Vi har MANGE gode spillere, men de virker stort set allesammen trætte, hæmmede og slidte. Når de spiller.

                            Du fik mig i øvrigt til at kigge efter i statistikkerne og i de sidste 4 sæsoner har der været et sted mellem 4 (17/18) og 13 (i år) markspillere, der er brugt mere end Ryan. Det er vel fra stærkt til ret gennemsnitligt når man tænker på at der i snit er brugt 13-14 spillere per kamp.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                              Vi er slet ikke så uenige og det handler for mig også om at jagte de sidste procenter. Det er netop derfor jeg mener, vi skal fokusere meget mere på at få optimalt ud af truppen og de enkelte spillere.

                              Hvis vi med en bedre indsats kunne reducere skaderne og derved få spillerne i bedre form ved at de spiller mere kontinuerligt vil det for mig være langt vigtigere end at købe 1-2 spillere i det leje, vi som klub kan hente. Vi har MANGE gode spillere, men de virker stort set allesammen trætte, hæmmede og slidte. Når de spiller.

                              Du fik mig i øvrigt til at kigge efter i statistikkerne og i de sidste 4 sæsoner har der været et sted mellem 4 (17/18) og 13 (i år) markspillere, der er brugt mere end Ryan. Det er vel fra stærkt til ret gennemsnitligt når man tænker på at der i snit er brugt 13-14 spillere per kamp.
                              Selvfølgelig skal vi forsøge at optimere på dem vi har. Det giver sig selv. Men hvis man har en spiller der er rigtig meget skadet samt ofte er på skånekost er det bare svært at optimere på dette. Det er jo ikke kun en lille periode. Vi snakker ca 2 år.

                              Der skal handles. Alt andet er uambitiøst

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                                Vi er slet ikke så uenige og det handler for mig også om at jagte de sidste procenter. Det er netop derfor jeg mener, vi skal fokusere meget mere på at få optimalt ud af truppen og de enkelte spillere.

                                Hvis vi med en bedre indsats kunne reducere skaderne og derved få spillerne i bedre form ved at de spiller mere kontinuerligt vil det for mig være langt vigtigere end at købe 1-2 spillere i det leje, vi som klub kan hente. Vi har MANGE gode spillere, men de virker stort set allesammen trætte, hæmmede og slidte. Når de spiller.

                                Du fik mig i øvrigt til at kigge efter i statistikkerne og i de sidste 4 sæsoner har der været et sted mellem 4 (17/18) og 13 (i år) markspillere, der er brugt mere end Ryan. Det er vel fra stærkt til ret gennemsnitligt når man tænker på at der i snit er brugt 13-14 spillere per kamp.
                                Hvis vi skal sammenligne os med de nuværende tophold i Suppen, så tror jeg ikke de havde været tilfredse med en relativt meget skadet Ryan, der ikke spiller på noget nævneværdigt højt niveau llængere

                                Comment

                                Working...
                                X