Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Vejle 9.4.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    “Det kan ende grimt det her - men det vil ikke være ufortjent med en tur ned i divisionerne efter et årti balancerende på stregen.”

    Måske det ligefrem kunne virke rensende? Nogle gange skal man bare smadre et faldefærdigt og råddent hus og bygge noget nyt op.

    I stedet for at sminke liget med en ny “strategi” (lol).

    Jeg så ikke kampen i dag. Gad simpelthen ikke. Det er første gange i mange år.
    Helt enig mht at det ikke vil være ufortjent hvis OB rykker ned når vi er så ringe og har været det så længe hele vejen rundt. Problemet hvis vi rykker ned er bare at vi jo ikke vil være selvskreven til oprykning igen, så det vil kunne være virkelig katastrofalt for klubben.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

      Helt enig mht at det ikke vil være ufortjent hvis OB rykker ned når vi er så ringe og har været det så længe hele vejen rundt. Problemet hvis vi rykker ned er bare at vi jo ikke vil være selvskreven til oprykning igen, så det vil kunne være virkelig katastrofalt for klubben.
      Hvad er det fede ved at spille i superligaen med klubben i den her forfatning?

      Helt alvorligt :)?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        "Siger du, at I er en del af nedrykningskampen nu?
        - Jamen, det har vi jo været, siden vi havnede i nedrykningsspillet. Lyngby får point, Vejle får point, så er vi er en del af det der. Det handler for os om at bevare troen på, at vi kan vinde fodboldkampe.
        Det kan man jo sagtens stå og sige, men hvordan gør I det i praksis?
        - Det gør vi på træningsbanen. Det handler om at træne de ting, der kan gøre det for os, og det handler om at motivere spillerne."

        Nej, er det ikke?
        Men så skulle han vel ikke tale om at motivere men om at give tiltro og selvtillid til spillere ved "at trænere de ting, der kan gøre det for os".
        Og tænk om Frøkjærs interview efter Horsens kampen om manglede homogenitet i truppen. Og synes kropssprog i dag udtrykte frustration og til dels gensejdige bebrejdelser. Synes du det var et hold hvor alle løb for hinanden 100+procent? Er ikke sikker...

        Så enten dummede Hemmingsen sig med ordvalget eller han udtalte en dyb sandhed og at der er et motivationsproblem. Og det betyder at Hemmingsen kørte bilen direkte mod væggen. Fordi hierarkiet og sammenhold var vel helt o.k. under Jakob Michelsen. Men typer som Drachmann og Olli Lund som helt sikker har/havde stor betydning i omklædningsrummet blev vraget. Så det er vel godt muligt at der opstod et vakuum som ikke blev fyldt igen.

        Jeg har ikke selv haft mulighed for at se kampen i dag, så jeg kan ikke sige, om de kæmpede for hinanden i dag. Der er dog masser af de ting, du nævner, som tyder på, at de måske ikke har gjort det.
        Vi er slet ikke uenige, om alle de problemer du nævner. Situarionen er ad helvede til, og det bliver tilsyneladende kun værre og værre.
        På det seneste har vi spillet en enkelt nogenlunde kamp mod AaB, der underpræsterer mindst lige så meget, som vi har gjort, og så er det ellers blevet til et meget heldigt point mod Horsens, og tabt for 3. gang til Vejle. De to største favoritter til nedrykning ved sæsonstart.
        Udover de ting, du nævner, så kan det undre, at Hyllegaard tilsyneladende bliver syltet. Han har da noget hurtighed, som man så afskriver sig fra at kunne sætte ind, hvis der bliver brug for det, da han er sorteret helt fra.

        mht artiklen
        Ja, han skulle helt sikkert have sagt "give selvtillid" istedet for "motivere"
        Senere i artiklen udtaler han også:
        "Er der noget, du er tilfreds med i dag?
        - Ja, jeg synes faktisk, de prøver faktisk på at løse opgaverne, og de arbejder stenhårdt. Min faglige vurdering er, at de rent faktisk prøver at løbe de meter, der skal til for at ændre det og sætte pres på Vejle."
        - Altså er der ikke noget, der tyder på, at der var breaking news om at han mener, der er et motivationsproblem.

        Hemmingsen er ikke, og bliver sikkert heller aldrig verdensmester i kommunikation. Og nu har han så fået en rolle, hvor han skal udtale sig hver eneste uge, hvilket bare udstiller ham konstant, men hvis man tænker på mængden af udtalelser med udelukkende sort snak, så er det da i denne artikel forholdsvis klart. Det handler om:
        Ja, Vi ved hvordan tabellen ser ud og er bevidst om, at vi er i fare.
        Vi har nogle gode spillere, men vi har problemer med at skabe chancer.
        Vi arbejder hårdt på det, og tror også på, at det kommer til at lykkes.

        Min eneste anke til dig var bare: Der er mange andre brugere, der gør det konstant, men det er første gang jeg ser dig, hive et enkelt ord ud af sammenhængen og så fortolke på det. Artiklen handler jo om 100% alt andet, end det. Og der er jo direkte nævnt det modsatte.

        Jeg er helt enig i din frustration over tingenes tilstand, og der er vel efterhånden meget, der tyder på, at Hemmingsen har en stor del af ansvaret. Der er i hvert fald rigtig mange uheldige sager, og udmeldinger alle mulige steder fra. Men med Hemmingsens talegaver kan man jo konkludere hvad som helst, hvis man hiver fat i et enkelt ord eller sætning fra en artikel, der handler om noget helt andet.

        Comment


          Med endnu en overbelastningsskade ser det virkelig ud til at den ekstra og ekstra hårde træning, lagt i sæsonens sidste tredjedel hvor man normalt har fokus på at dosere træningen for netop at undgå skader, virkelig var en god ide. Jeg forudser flere overbelastningsskader i den kommende tid, hvis MH ikke ændrer fokus fra fysik til taktik.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

            Jeg har ikke selv haft mulighed for at se kampen i dag, så jeg kan ikke sige, om de kæmpede for hinanden i dag. Der er dog masser af de ting, du nævner, som tyder på, at de måske ikke har gjort det.
            Vi er slet ikke uenige, om alle de problemer du nævner. Situarionen er ad helvede til, og det bliver tilsyneladende kun værre og værre.
            På det seneste har vi spillet en enkelt nogenlunde kamp mod AaB, der underpræsterer mindst lige så meget, som vi har gjort, og så er det ellers blevet til et meget heldigt point mod Horsens, og tabt for 3. gang til Vejle. De to største favoritter til nedrykning ved sæsonstart.
            Udover de ting, du nævner, så kan det undre, at Hyllegaard tilsyneladende bliver syltet. Han har da noget hurtighed, som man så afskriver sig fra at kunne sætte ind, hvis der bliver brug for det, da han er sorteret helt fra.

            mht artiklen
            Ja, han skulle helt sikkert have sagt "give selvtillid" istedet for "motivere"
            Senere i artiklen udtaler han også:
            "Er der noget, du er tilfreds med i dag?
            - Ja, jeg synes faktisk, de prøver faktisk på at løse opgaverne, og de arbejder stenhårdt. Min faglige vurdering er, at de rent faktisk prøver at løbe de meter, der skal til for at ændre det og sætte pres på Vejle."
            - Altså er der ikke noget, der tyder på, at der var breaking news om at han mener, der er et motivationsproblem.

            Hemmingsen er ikke, og bliver sikkert heller aldrig verdensmester i kommunikation. Og nu har han så fået en rolle, hvor han skal udtale sig hver eneste uge, hvilket bare udstiller ham konstant, men hvis man tænker på mængden af udtalelser med udelukkende sort snak, så er det da i denne artikel forholdsvis klart. Det handler om:
            Ja, Vi ved hvordan tabellen ser ud og er bevidst om, at vi er i fare.
            Vi har nogle gode spillere, men vi har problemer med at skabe chancer.
            Vi arbejder hårdt på det, og tror også på, at det kommer til at lykkes.

            Min eneste anke til dig var bare: Der er mange andre brugere, der gør det konstant, men det er første gang jeg ser dig, hive et enkelt ord ud af sammenhængen og så fortolke på det. Artiklen handler jo om 100% alt andet, end det. Og der er jo direkte nævnt det modsatte.

            Jeg er helt enig i din frustration over tingenes tilstand, og der er vel efterhånden meget, der tyder på, at Hemmingsen har en stor del af ansvaret. Der er i hvert fald rigtig mange uheldige sager, og udmeldinger alle mulige steder fra. Men med Hemmingsens talegaver kan man jo konkludere hvad som helst, hvis man hiver fat i et enkelt ord eller sætning fra en artikel, der handler om noget helt andet.
            Tja, så er vi vel ret enige. Og kunne god.leve med en sportschef som dummer sig den én eller anden gang med interviews i offentligheden fordi denne form af kommunikation er ikke hans kop og te hvis den interne kommunikation ville være o.k.. Men frygter mere og mere at der opstod en ond ånd internt med Hemmingsen. Og det er langt værre.

            Og kampen i går? Det var faktisk anden gang i to uger at jeg overvejede al slukke selvom ellers har set ALLE kampe i de sidste år.
            Kampen var fuldstændig skuffende. Ja, de løb, men uden linje og uden en ordnende hånd. Hvorfor flyttede vi Aron fra den centrale positiin hvor han gav meget stabilitet og kom i Rundens Hold to gange efter hinanden? Hvorfor bruger vi udskiftninger endnu senere end under JM selvom alle ser at vi lykkes ikke med at sætte noget tilsammen på banen og kommer ikke til chancer? Og da vi kom bagud virkede det mere og mere frustreret, det gav ikke den ekstraenergi at kæmpe og fighte endnu hårdere som jeg forventer. Det havde vi til mindst mod Horsens. Men i går manglede endda den reaktion (med undtagelse af Max, Aron og Jebali). I sted af en "Kom så!" til holdkammerater bar der alt for meget frustration og skuffelse over holdkammerateres fejlafleveringer. Og der frygter at der måske ligger en sandhed i Hemmingsens udtalelse om motivation. Håber det ikke men frygter det...
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
              Med endnu en overbelastningsskade ser det virkelig ud til at den ekstra og ekstra hårde træning, lagt i sæsonens sidste tredjedel hvor man normalt har fokus på at dosere træningen for netop at undgå skader, virkelig var en god ide. Jeg forudser flere overbelastningsskader i den kommende tid, hvis MH ikke ændrer fokus fra fysik til taktik.
              Ja, og forstår bare ikke den udskiftning. Enten vil vi spille de unge ind og så ville det have været muligheden med Østrøm eller man skal ikke tage de med i truppen.
              OG hvis man ikke ville bruge Østrøm så kunne man have taget Olli Lund med i truppen som indskifter for backpositiiner. Men vi flytter Aron rund på banen fra vk til hb...
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Hvad er det fede ved at spille i superligaen med klubben i den her forfatning?

                Helt alvorligt :)?
                20-30 millioner, måske mere .
                Men nej vi er spillemæssigt pt på et niveau der berettiger os til bunden af superligaen eller top 4 i første division. Nedrykning er absolut en mulighed igen i år.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                  20-30 millioner, måske mere .
                  Men nej vi er spillemæssigt pt på et niveau der berettiger os til bunden af superligaen eller top 4 i første division. Nedrykning er absolut en mulighed igen i år.
                  Og hvad skal klubben bruge de penge på? Klubben forvaltes og ledes elendigt. OB er en klub uden kultur. Det er ligegyldigt med flere penge. En idiot bliver ikke et geni, fordi han vinder i lotto.

                  Jeg håber ikke for alvor, at OB rykker ned, men jeg er blevet apatisk omkring klubben.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                    Helt enig mht at det ikke vil være ufortjent hvis OB rykker ned når vi er så ringe og har været det så længe hele vejen rundt. Problemet hvis vi rykker ned er bare at vi jo ikke vil være selvskreven til oprykning igen, så det vil kunne være virkelig katastrofalt for klubben.
                    Helt uenig...selvfølgelig vil vi være selvskrevet til oprykning, og derfor ser jeg ingen mening i at ryge ned. Vi vil kører videre med en dyr trup, der er designet til at rykke op, lidt som sidst vi var nede. Jeg syntes ikke vi har været tæt på at rykke ned de sidste 10 år, så på den måde hører vi til. Vi er bare pisse ligegyldige, ala Randers som endda skaber bedre resultater end os.
                    Det gør så ondt i mit OB hjerte, at se en af de største OB spillere i min tid, lide i den her situation som Hemmingsen står i. Det hele er jo rygende galt. Hvorfor smider man JM ud, og så fortsætter MH bare i samme dur, med de samme åndssvage dispositioner. Det er nemt at være mandagstræner, og nej vi ser ikke spillerne til daglig. Men ALLE os fans, kan jo se at det er himmelråbende idiotisk at smide Aron på en kant, når han lige har spillet sig på rundens hold to kampe i streg centralt. At smide Opondo ind, og forsøge en 3-5-2, når man har en Østrøm siddende på bænken. At blive ved med at spille Jebali som 9er. Okosuns placering og brug af ham. Man kan blive ved.
                    Det er så utrolig svært at se hvad vi vil, hvad udtrykket er. Det må være ufatteligt nemt for vores modstandere at læse vores spil. Vi er i pulje med 6 hold, hvorfra jeg tror, at de 5 af holdende hjertens gerne ville bytte trup med os. Men hos os fungere de spillere bare ikke. Det er jo frygteligt at se på hvordan skuden synker, og hvordan man bare mister interessen i OB.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Nu er Kadrii frustreret over manglende spilletid

                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...lar-til-spille

                      Det går sgu godt
                      Kadrii kan lige sætte sig ned og gense de minutter han har spillet og så revurdere om han syntes han skal have mere spilletid.
                      Faktisk er det rigtig træls at der ik er reserveholds kampe hvor han ville kunne spille sig i form.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Kadrii kan lige sætte sig ned og gense de minutter han har spillet og så revurdere om han syntes han skal have mere spilletid.
                        Faktisk er det rigtig træls at der ik er reserveholds kampe hvor han ville kunne spille sig i form.
                        De spiller en intern træningskamp mandag vidst. Håber det giver lidt der

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          De spiller en intern træningskamp mandag vidst. Håber det giver lidt der
                          Ja håber også det giver ham noget kampform.
                          Men syntes også der er markant forskel på det udtryk Fenger kommer på banen med og det Kadrii kommer med
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Som gammel OB fan er man vel ikke en gang skuffet eller frustreret, vi ser bare det samme som vi har gjort de sidste 10 år, med ganske få undtagelser.
                            Det er et vilkår og ledelsen leder på 10 år stadig efter en strategi en rød tråd, økonomi til at være med toppen af dansk fodbold. Det er jammerligt ud over alle grænser.
                            Når man tænker på det potentiale der ligger lige til højre benet. Eneste superliga klub på Fyn. Ingen nævneværdig konkurrence fra lokale klubber. Massere af fans, så bare venter på seværdig fodbold og en klub de kan genkende igen. Men som igen i år skuffer på alle parametre.
                            Den selvforståelse der hersker i Ådalen lige pt er fuldstændig ude af proportioner. Man hævder igen og igen, man har truppen til et top 6 hold, og der er massere af kvalitet til stede. Jammen jøsses da, hvordan kan man blive ved med at bilde sig og andre det ind. Det skriger til himmelen.
                            Når man ser spillere slå ud med armene, ikke være klar, spillere der kun præstere rimeligvis når topholdene kommer forbi. Hvor er vinderkulturen henne.
                            Hvor er spillerne der skal gå forrest.
                            Hvor er strategien den røde tråd. Den venter alle på.
                            Mit stribede hjerte banker på trods stadig. Skal vi en tur i 1 division er jeg der også, selv om det ville være en katastrofe. Men jeg må bare konstatere at OB de sidste 8-9 år kun har været det der minder om en parentes i dansk fodbold. Ingen titler, forskellige trænere, dårlig økonomi, faldene tilslutning, fangrupperinger der modarbejder hinanden, etc. Det kan kun gå galt. Det går måske galt. Med det jeg har set de sidste 4 kampe, med undtagelse af AaB kampen, så tror jeg det bliver mere end svært, selvfølgelig skal Lyngby vinde deres kampe for at true os, men det kan de vel også godt. Jeg frygter det værste og håber det bedste.
                            Jeg ønsker. Klar strategi hvor spillestil, ambitioner, kultur står klokkeklar, og hvor der stadig satses på talenter fra egne rækker, kombineret med rutinerede kræfter der passer til den valgte spillestil og strategi. Få italesat værdier så spillerene gamle såvel som nye ikke er i tvivl om at det at spille for OB kræver ydmyghed og frem for alt stolthed over at være I klubben. Få opbygget en vinderkultur der, der vises i alle kampe. Få opbygge en stab af trænere og ledere der troværdigt tør stå frem og fortælle om ambitioner og værdier, klart og tydeligt og uden omsvøb, der tør gå nye veje i forhold til metalcoaching. Der hele tiden er med på sidste nye udvikling inden for træning, skadesforebyggelse etc. En ledelse der tør gå i dialog med fansene og få opbygget et tæt samarbejde så fansene føler sig som en vigtig del af klubben, der skal opbygges en VI FØLELSE .
                            Klubben skal være mere synlig i bybilledet og til events, ikke bare med Victor og spillere men og ledelsen. Der stolte skal fortælle om deres projekt, og hvad OB kan og vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

                              Helt uenig...selvfølgelig vil vi være selvskrevet til oprykning, og derfor ser jeg ingen mening i at ryge ned. Vi vil kører videre med en dyr trup, der er designet til at rykke op, lidt som sidst vi var nede. Jeg syntes ikke vi har været tæt på at rykke ned de sidste 10 år, så på den måde hører vi til. Vi er bare pisse ligegyldige, ala Randers som endda skaber bedre resultater end os.
                              Det gør så ondt i mit OB hjerte, at se en af de største OB spillere i min tid, lide i den her situation som Hemmingsen står i. Det hele er jo rygende galt. Hvorfor smider man JM ud, og så fortsætter MH bare i samme dur, med de samme åndssvage dispositioner. Det er nemt at være mandagstræner, og nej vi ser ikke spillerne til daglig. Men ALLE os fans, kan jo se at det er himmelråbende idiotisk at smide Aron på en kant, når han lige har spillet sig på rundens hold to kampe i streg centralt. At smide Opondo ind, og forsøge en 3-5-2, når man har en Østrøm siddende på bænken. At blive ved med at spille Jebali som 9er. Okosuns placering og brug af ham. Man kan blive ved.
                              Det er så utrolig svært at se hvad vi vil, hvad udtrykket er. Det må være ufatteligt nemt for vores modstandere at læse vores spil. Vi er i pulje med 6 hold, hvorfra jeg tror, at de 5 af holdende hjertens gerne ville bytte trup med os. Men hos os fungere de spillere bare ikke. Det er jo frygteligt at se på hvordan skuden synker, og hvordan man bare mister interessen i OB.
                              Vedrørende det med fed, så vil vi naturligvis være favorit, men at påstå vi vil være selvskrevet er i mine øjne arrogant og klassisk OB, når vi kigge på hvordan vi har præsteret over en lang periode. Vi ville skulle kæmpe om oprykning mod hold som: Horsens og Silkeborg eller Esbjerg og her kan vi jo bare kigge på hvordan vi generelt har klaret os imod disse hold, for at regne ud at INGEN er selvskrevet til noget som helst heller ikke OB. Men jeg er da 100% enig i at vi hører til i superligaen og at vi for alt i verden skal undgå at rykke ned, men det ændrer bare ikke på at vi for anden sæson i træk flirter kraftigt med nedrykningsstregen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Ja håber også det giver ham noget kampform.
                                Men syntes også der er markant forskel på det udtryk Fenger kommer på banen med og det Kadrii kommer med
                                Enig. Jeg tror dog ikke der mangler vilje fra Kadrii. Han ligner pt bare en træningskegle der står og kigger fodbold

                                Comment

                                Working...
                                X