Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-BIF 14.3.2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Enig i deres karakterer
    For lavt for Oliver og vel for højt for de som fik en "2".
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Glimrende citat. Derfor er det tæt på komisk, at så mange tror, at OBs kommende ‘strategi’ ændrer noget, når der ingen kultur er i den her forfærdelige klub.

      For at svare på dit spørgsmål: en helt ny ledelse. En frisk start.

      Folk der tror på, at den "strategi" kommer til at ændre en skid, og jeg ser desværre flere, må være de mest naive mennesker på den her planet. Hvorfor i alverden skulle OB begynde at arbejde efter en klar strategi nu? Thorborg har haft mulighed for at sætte sejlene strategisk i 20 år. TC har vel været med i 15 år eller det der ligner. Selv Enrico har været her 3 år her den første april, uden at det er sket nævneværdigt på den front.

      Den eneste grund til, at den strategi kommer er, at omgivelserne har snakket så meget om den, at OB har følt sig tvunget til at gå ud med noget og købe sig noget goodwill. Det er de SAMME mennesker der i årevis har valgt ikke at arbejde strategisk, og nu skulle de pludselig have vendt sig 180 grader? Selvfølgelig har de ikke det, det er et stort bluffnummer.

      Jeg glæder mig i øvrigt rigtigt meget til at kunne læse, hvor i strategien det passer ind, at man går ud og giver en stor og lang kontrakt til en middelmådig 29-årig norsk back der er meget skadet. Det er to måneder siden vi indgik den kontrakt... Det må være det bedste eksempel på, at de her mennesker ikke er blevet en skid klogere eller er begyndt at tænke langsigtet, de har bare behov for at finde noget der kan lukke munden på de mest naive kritikere.

      Comment


        Ja, det er håbløst, Sheed.

        Hvis man sætter parentes om det langsigtede, så kommer jeg ikke til at se flere kampe i denne sæson, hvisikke der kommer noget ny energi. Nærliggende fra den nye træner.

        Jeg gider simpelthen ikke bruge mere tid med det nuværende set-up. Det er så blottet for kraft.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Folk der tror på, at den "strategi" kommer til at ændre en skid, og jeg ser desværre flere, må være de mest naive mennesker på den her planet. Hvorfor i alverden skulle OB begynde at arbejde efter en klar strategi nu? Thorborg har haft mulighed for at sætte sejlene strategisk i 20 år. TC har vel været med i 15 år eller det der ligner. Selv Enrico har været her 3 år her den første april, uden at det er sket nævneværdigt på den front.

          Den eneste grund til, at den strategi kommer er, at omgivelserne har snakket så meget om den, at OB har følt sig tvunget til at gå ud med noget og købe sig noget goodwill. Det er de SAMME mennesker der i årevis har valgt ikke at arbejde strategisk, og nu skulle de pludselig have vendt sig 180 grader? Selvfølgelig har de ikke det, det er et stort bluffnummer.

          Jeg glæder mig i øvrigt rigtigt meget til at kunne læse, hvor i strategien det passer ind, at man går ud og giver en stor og lang kontrakt til en middelmådig 29-årig norsk back der er meget skadet. Det er to måneder siden vi indgik den kontrakt... Det må være det bedste eksempel på, at de her mennesker ikke er blevet en skid klogere eller er begyndt at tænke langsigtet, de har bare behov for at finde noget der kan lukke munden på de mest naive kritikere.
          Jeg er faktisk overrasket over, at Enrico allerede har været her i tre år Han startede da ellers med bål og brand... og siden.... ingenting !

          Få nu en ny træner påšbanen (NU), som kan bruge forårets sidste kampe til at lære truppen at kende og søsætte egne ideer / ønsker til nye spillere inden næste sæson.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Ja, hvis vi har ham i baghånden så selvfølgeligt. Men hvis vi har ham ikke så ville gerne se at man giver KE chancen.
            Det her det gider ikke en uge mere.
            Du taler om Hemme, han har nok skrevet kontrakt med træneren 3 gange.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Har vi en midtbane?
              Det er nemt at være bagklog men. En Drachman på 50% max, JJT der ikke magter at bruge noget fysik, og Thranderson der ikke er kantspiller. Så går det galt. Ligeledes er det rystende, at en spiller som AJA er at finde i OB.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                Det er nemt at være bagklog men. En Drachman på 50% max, JJT der ikke magter at bruge noget fysik, og Thranderson der ikke er kantspiller. Så går det galt. Ligeledes er det rystende, at en spiller som AJA er at finde i OB.
                Lige præcis de spillere vi har skrevet ikke er gode nok. Det så vi så endnu et bevis på

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af LundOB Se indlæg

                  meget enig, jeg har fulgt OB siden en gang i 80'erne og det har alle dage været sådan, samtidigt med at man har kunne se en helt anden kultur skyller ind over andre klubber vi sammenligner os med. Arghhh nogle gange tænker jeg at jeg valgte den forkerte klub, men en gang stribet altid stribet.....men mine børn hopper sgu ikke på den...ØV!
                  Enig jeg er med den samme bus. Ledelsen postulerer at vi i de dårlige sæsoner, slutter som minimum nr 6. Men på hvilke parametre er vi bedre end klubber som Randers, Sønderjyske, og AAB. jeg kan ikke få øje på dem.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                  Comment



                    Alle vore problemer fra kampen i dag og nogle af de seneste kampes elendigheder er kommenteret glimrende her på Forum, så det behøver jeg ikke bidrage yderligere til.
                    Min allerstørste bekymring for OB er imidlertid, at jeg ikke har nogen som helst tiltro til, at den sportslige ledelse med MH som sportschef evner at udfærdige en strategi, opbygge et slagkraftigt hold, der passer til strategien, eller evner at finde en højt kvalificeret cheftræner. Vi har ren amatørledelse, og derfor ligger vi som fortjent i nederste halvdel af SL.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                      Enig jeg er med den samme bus. Ledelsen postulerer at vi i de dårlige sæsoner, slutter som minimum nr 6. Men på hvilke parametre er vi bedre end klubber som Randers, Sønderjyske, og AAB. jeg kan ikke få øje på dem.
                      Vores trøjer er de flotteste

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                        Alle vore problemer fra kampen i dag og nogle af de seneste kampes elendigheder er kommenteret glimrende her på Forum, så det behøver jeg ikke bidrage yderligere til.
                        Min allerstørste bekymring for OB er imidlertid, at jeg ikke har nogen som helst tiltro til, at den sportslige ledelse med MH som sportschef evner at udfærdige en strategi, opbygge et slagkraftigt hold, der passer til strategien, eller evner at finde en højt kvalificeret cheftræner. Vi har ren amatørledelse, og derfor ligger vi som fortjent i nederste halvdel af SL.
                        Det har du sandsynligvis ret i.

                        Piner mig at de unge fynboer holder med FCM, FCK og BIF.
                        Der er ingen spillere på holdet man som 8-15 årig kan se op til.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Folk der tror på, at den "strategi" kommer til at ændre en skid, og jeg ser desværre flere, må være de mest naive mennesker på den her planet. Hvorfor i alverden skulle OB begynde at arbejde efter en klar strategi nu? Thorborg har haft mulighed for at sætte sejlene strategisk i 20 år. TC har vel været med i 15 år eller det der ligner. Selv Enrico har været her 3 år her den første april, uden at det er sket nævneværdigt på den front.

                          Den eneste grund til, at den strategi kommer er, at omgivelserne har snakket så meget om den, at OB har følt sig tvunget til at gå ud med noget og købe sig noget goodwill. Det er de SAMME mennesker der i årevis har valgt ikke at arbejde strategisk, og nu skulle de pludselig have vendt sig 180 grader? Selvfølgelig har de ikke det, det er et stort bluffnummer.

                          Jeg glæder mig i øvrigt rigtigt meget til at kunne læse, hvor i strategien det passer ind, at man går ud og giver en stor og lang kontrakt til en middelmådig 29-årig norsk back der er meget skadet. Det er to måneder siden vi indgik den kontrakt... Det må være det bedste eksempel på, at de her mennesker ikke er blevet en skid klogere eller er begyndt at tænke langsigtet, de har bare behov for at finde noget der kan lukke munden på de mest naive kritikere.
                          Jeg vil nu tillade mig at afvente den nye strategi før jeg bedømmer den men jeg vil da sige at historikken skræmmer.

                          Personligt at min største favorit til ny træner Kim Engstrøm, U19 træner der har været med til at bygge en startegi op for akademiet og de spilsystemmer man bruger på alle Uholdene. Der er ikke så meget tale om 1-4-4-2 eller 1-4-3-3 men systemer alt efter hvilke faser kampen er i. Lærer de unge om spilforståelse og hvilke løb de skal tage i de og de situationer alt efter hvor på banen de har erobret bolden og hvor mange der er foran. De indprenter noget mentalitet og en måde at være OB’er (vi er OB) på som de ultimativt skulle tage med op på 1. holdet.
                          Skal OB starte en identitet og en strategi fra bunden må de starte der og føres med op. Nu syntes tidspunktet at være med det antal akademispillere der er på 1. holdet der er flasket op med de ting. Det vil være helt naturligt at træneren følger med op og der er vist mere eller mindre forlænget med samtlige Utrænere der alle kan tage et nøk op og fortsætte med de årgange de har arbejdet med de sidste par år.

                          Så kan man sige at det måske har været grundtanken for 10
                          år siden og man har afventet at andelen af egen avl er stor nok og man derfor bare har kørt på pumperne med overlevelsesspillere i mellemtiden.
                          Indførselen af den nye ligastruktur har så presset klubben til at melde top6 ud for kommunikation har man enten ikke været god til eller direkte frygtet at melde mindre ud overfor sponsorer, medier og fans.

                          Der ER satset meget på akademiet. Der er ansat flere trænere og kommet nye faciliteter m.m. ligesom der tales om renovering af stadion ..

                          Kommer det så til at holde .. bliver placeringerne bedre end nu?? Time will tell ..

                          De sidste indkøb har været Baskim, Sabbi, Okusun .. alle vel profiler da de blev hentet ...

                          Jeg tror at ny træner og strategi bliver præsenteret samtidigt og formentligt først efter næste kamp. Om ny træner så overtager efter grundspillet eller først til sommer .. hmm.. kommer måske an på omklædningsrummet .
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                            Det har du sandsynligvis ret i.

                            Piner mig at de unge fynboer holder med FCM, FCK og BIF.
                            Der er ingen spillere på holdet man som 8-15 årig kan se op til.
                            Oliver Christensen
                            Kasper/Østrøm
                            JJT/Frøkjær
                            Hyllegaard/Fenger

                            Bernat
                            Vestergaard
                            Tarik
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                              Det er nemt at være bagklog men. En Drachman på 50% max, JJT der ikke magter at bruge noget fysik, og Thranderson der ikke er kantspiller. Så går det galt. Ligeledes er det rystende, at en spiller som AJA er at finde i OB.
                              Ja og dertil kan du lægge en Kadrii som med al ønskelig tydelighed viste i Herning at han er lysår fra at kunne bidrage med noget som helst endnu.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Ja og dertil kan du lægge en Kadrii som med al ønskelig tydelighed viste i Herning at han er lysår fra at kunne bidrage med noget som helst endnu.
                                Helt enig, man burde have startet med Hyllegaard eller Lieder i sådan en kamp. Tænker der går en måneds tid endnu, før Bashkim er i noget der ligner 100% form.

                                Comment

                                Working...
                                X