Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Forsvarsgeneral

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Forsvarsgeneral

    Glemte man ikke at investere i en sådan. Den forsvarslinie der er til rådighed har jo ikke niveau til superligaen. Alexander Juul C-spiller, Tverskov tung B-spiller, Kasper Larsen B-spiller, Oliver Lund God kæmpende B-spiller, Skjelvik vel nok det tætteste man kommer på en A-spiller set i målestok til Norges landshold, måske Ryan Laursen, men generalen skal vel spille i centerforsvaret. Savner en A-spiller hvor niveauet ville være i nærheden af et ligalandshold i Danmark. Man har en A-spiller på målmandsposten, men det er sgu ikke nok.
    Forsvaret sejler rundt.
    Last edited by jojo; 03-02-2021, 21:21.

    #2
    To ord: Daniel Høegh
    To ord mere: Tak, Hemmingsen
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #3
      Tverskov er enormt overvurderet.

      Selvfølgelig skulle OB have hentet DH. Sådan er der så meget, der ikke giver mening. Faktisk er der meget få ting, der giver mening i OB.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Tverskov er enormt overvurderet.

        Selvfølgelig skulle OB have hentet DH. Sådan er der så meget, der ikke giver mening. Faktisk er der meget få ting, der giver mening i OB.
        JT er faldet meget de sidste sæsoner. Ligesom Ryan n

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          To ord: Daniel Høegh
          To ord mere: Tak, Hemmingsen
          Han spillede sammen med Kasper LARSEN. Kasper er vendt retur og stinker. Så hellere et helt nyt forsvar end nogen af de to

          jeg holder stadig på at vi skal hente Kadrii og så skifte til 2-2-6 system, slut prut og mange mål

          Comment


            #6
            Kasper Larsen var ikke god da han tog afsted. Og han er IKKE blevet bedre i udlandet, desværre. DH var heller ikke god da han tog afsted, har ikke set nok til at vide om det samme gør sig gældende for ham. Men vi mangler helt korrekt en ordentlig styrmand. Tingager havde været god ved siden af Tverskov

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

              Han spillede sammen med Kasper LARSEN. Kasper er vendt retur og stinker. Så hellere et helt nyt forsvar end nogen af de to

              jeg holder stadig på at vi skal hente Kadrii og så skifte til 2-2-6 system, slut prut og mange mål
              Nej, Daniel og Kasper tilsammen igen! Kasper er en god forsvarsspiller,. et tårn. Daniel var (dertid og tror ikke det har forændret sig) lidt mere dynamisk med en højere spilforståelse og bedre opspil. Sammen ville det være et klasse midtforsvar.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                JT er faldet meget de sidste sæsoner. Ligesom Ryan n
                Både JT og Ryan er i min optik klasse superligaspillere, men de får slet ikke længere sat det aftryk som man med rette forventer af dem. Snarere end at de som rutinerede og dygtige fodboldspillere trækker et dårligt fodbold hold i den rigtige retning, er det vores dårlige fodbold hold der trækker dem ned på et middelmådigt niveau - der mangler i den grad ærgerrighed og ild i øjnene fra de der burde være vores bærende kræfter. Mon ikke de begge er kørt rigeligt sur i OBs projekt eller mangel på samme? Jeg er ret sikker på at det, i hvertfald for Ryans vedkommende, aldrig var planen at han skulle være i OB så længe.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                  Både JT og Ryan er i min optik klasse superligaspillere, men de får slet ikke længere sat det aftryk som man med rette forventer af dem. Snarere end at de som rutinerede og dygtige fodboldspillere trækker et dårligt fodbold hold i den rigtige retning, er det vores dårlige fodbold hold der trækker dem ned på et middelmådigt niveau - der mangler i den grad ærgerrighed og ild i øjnene fra de der burde være vores bærende kræfter. Mon ikke de begge er kørt rigeligt sur i OBs projekt eller mangel på samme? Jeg er ret sikker på at det, i hvertfald for Ryans vedkommende, aldrig var planen at han skulle være i OB så længe.
                  Tverskov kunne I godt have solgt, men Ryan er svær når han er skadet 50% af tiden.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                    Tverskov kunne I godt have solgt, men Ryan er svær når han er skadet 50% af tiden.
                    Ingen af dem vil indbringe det som tilsvarende koster.
                    Men heller ikke motiverende, at spille et sted uden strategi og realistiske ambitioner

                    Comment


                      #11
                      Forsvaret er enhver klubs fundament. Vi vil åbenbart hellere have 6 spidsangribere (Sveinn, Lieder, Hyllegaard, Gudjohnsen, Fenger, Sander, Jebali som ikke engang er spidsangriber) til én eller to pladser. Vi har Kasper Larsen, som er en hæderlig superligacenterforsvar, der har ekstra tække, fordi han er en af vores egne. Vi har Tverskov, der sidst skilte sig positivt ud for snart to år siden med en klasse sæson, og siden da har været garant for fejl med jævne mellemrum, og som vist stadig ser sig selv som midtbane (?). Backsituationen er rædderlig - Ryan, en isoleret set dygtig spiller, men tit skadet og som ledelsen efter sigende har svigtet, og Skjelvik, der svinger mellem at være stærk og skuffende. AJA og Oli Lund...spillere, der ikke bør have kontrakt i en klub, der anser sig selv som en top-6 klub, med al ære og respekt for deres indsats. Jeg kan ikke bebrejde spillerne, som gør hvad de kan. Det er jer ikke i tvivl om. Jeg bebrejder en håbløs “ledelse” for at købe spillere i øst og vest, på må og få, uden retning og formål. En ledelse, der ikke engang gad prøve at hente Høegh - man kunne i det mindste have ringet til ham. Bare ringe til at starte med. Være opsøgende. Man behøvede ikke at have en kontrakt klar i skuffen til ham. Men nej, vi kunne åbenbart ikke bruge en spiller, som FCM kan bruge - og har brugt med succes. Det er som om, at OB endnu ikke er kommet ind i den digitale tidsalder - vi bruger papir og blyant, mens alle andre bruger computer. Vi følger først og fremmest mavefornemmelsen, hvor alle andre bruger data og statistik. Jeg bliver så træt - vi er én god ledelse væk fra at være en konsistent topklub. Jeg frygter det næste årti - ikke for nedrykning eller konkurs, men det langsomme forfald og den trøstesløshed, der følger med.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                        Forsvaret er enhver klubs fundament. Vi vil åbenbart hellere have 6 spidsangribere (Sveinn, Lieder, Hyllegaard, Gudjohnsen, Fenger, Sander, Jebali som ikke engang er spidsangriber) til én eller to pladser. Vi har Kasper Larsen, som er en hæderlig superligacenterforsvar, der har ekstra tække, fordi han er en af vores egne. Vi har Tverskov, der sidst skilte sig positivt ud for snart to år siden med en klasse sæson, og siden da har været garant for fejl med jævne mellemrum, og som vist stadig ser sig selv som midtbane (?). Backsituationen er rædderlig - Ryan, en isoleret set dygtig spiller, men tit skadet og som ledelsen efter sigende har svigtet, og Skjelvik, der svinger mellem at være stærk og skuffende. AJA og Oli Lund...spillere, der ikke bør have kontrakt i en klub, der anser sig selv som en top-6 klub, med al ære og respekt for deres indsats. Jeg kan ikke bebrejde spillerne, som gør hvad de kan. Det er jer ikke i tvivl om. Jeg bebrejder en håbløs “ledelse” for at købe spillere i øst og vest, på må og få, uden retning og formål. En ledelse, der ikke engang gad prøve at hente Høegh - man kunne i det mindste have ringet til ham. Bare ringe til at starte med. Være opsøgende. Man behøvede ikke at have en kontrakt klar i skuffen til ham. Men nej, vi kunne åbenbart ikke bruge en spiller, som FCM kan bruge - og har brugt med succes. Det er som om, at OB endnu ikke er kommet ind i den digitale tidsalder - vi bruger papir og blyant, mens alle andre bruger computer. Vi følger først og fremmest mavefornemmelsen, hvor alle andre bruger data og statistik. Jeg bliver så træt - vi er én god ledelse væk fra at være en konsistent topklub. Jeg frygter det næste årti - ikke for nedrykning eller konkurs, men det langsomme forfald og den trøstesløshed, der følger med.
                        Og Hemmingsen virkede fuldstændigt overrasket da han blev spurgt under den facebook-srrangement sidste uge hvorfor vi ikke prøvede at hente Daniel Høegh. Det så ud som om han havde den mulighed/idé slet ikke på radar.
                        Herre bevares....
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Jeg er enig i at vi godt kunne bruge en forsvars general. Hvem kunne ikke dette?
                          Men vi har altså kun lukket max 1 mål ind pr kamp i de sidste 11(SL,Pokal og træningskampe). Så det er vel ikke udelukkende der den ligger..

                          Nej vi mangler Kadriis magi til tider med blik for medspillere og det uovertruffende spark. Hvis man ikke prøver at hente ham forstår jeg slet ingenting. Han var manden der ofte gjorde forskellen. Ham har vi ikke længere

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Jeg er enig i at vi godt kunne bruge en forsvars general. Hvem kunne ikke dette?
                            Men vi har altså kun lukket max 1 mål ind pr kamp i de sidste 11(SL,Pokal og træningskampe). Så det er vel ikke udelukkende der den ligger..

                            Nej vi mangler Kadriis magi til tider med blik for medspillere og det uovertruffende spark. Hvis man ikke prøver at hente ham forstår jeg slet ingenting. Han var manden der ofte gjorde forskellen. Ham har vi ikke længere
                            Jeg kan heller ikke se, at det er noget åbenlyst problem, og at det er der vores udfordringer ligger. Vi under alle omstændigheder dem vi har, og med mindre vi sælger Larsen eller Tverskov, kan jeg heller ikke se, at vi skal gå hårdt efter at få noget ind, når vi har Vestergaard og Østrøm på vej. Det er et klart større problem, at vi mangler omdrejningspunktet på midtbanen eller den offensive profil ala Kadrii.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Jeg er enig i at vi godt kunne bruge en forsvars general. Hvem kunne ikke dette?
                              Men vi har altså kun lukket max 1 mål ind pr kamp i de sidste 11(SL,Pokal og træningskampe). Så det er vel ikke udelukkende der den ligger..

                              Nej vi mangler Kadriis magi til tider med blik for medspillere og det uovertruffende spark. Hvis man ikke prøver at hente ham forstår jeg slet ingenting. Han var manden der ofte gjorde forskellen. Ham har vi ikke længere
                              Nej men nu har vi fået to mere eller mindre identiske nederlag imod Vejle og Lyngby, hvor forsvaret praktisk talt har foræret sejrsmålene væk. Det er knusende for et hvert holds moral, at forsvaret ikke er der, når det gælder. Det er holdets fundament. Vi kan hente Bash hjem - men de forsvarere vil på skift lave dumme fejl, fordi de simpelthen ikke er bedre.

                              Holdets fundament er et godt midterforsvar og en central akse. Lige nu har vi én god centerforsvarer, der virker til at ha mistet modet; samt to nærmest lige middelmådige makkere, og en central midtbane med skadesproblemer. Dét er ikke noget godt fundament. Uanset om vi 7 eller 10 offensive profiler.

                              Det er eklatant mangel på lederskab, at man ensidigt satser på offensiven, som om den i sig selv er god nok til at indfri egne målsætninger. Vi kan hente Bash - men til hvilken nytte? Drachmann og JJ vil stadig være skrøbelige. Det samme med Ryan og Skjelvik.

                              De centrale akser afgører et holds skæbne over en hel sæson; ikke folk der kan sparke hårdt med venstre.

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment

                              Working...
                              X