Oprindeligt indsendt af Jimmi1983
Se indlæg
Hvis der skal til at bruges flere unge og akademispillere, så er NF nok en god kandidat ja, men tror vi for alvor på, at OB vil den vej? Jeg tror ikke på det. Vi har en ejer og en ledelse der snakker om top 6 i hver sæson og om at spille europæisk. De mål har vi RIGELIGT problemer med at opnå lige nu med en trup, hvor vi har investeret i mange ældre spillere der reelt er færdigudviklede. Det bliver jo på ingen måde nemmere at opnå de ting, hvis vi skal til at blive yngre og mere uerfarne og skal prioritere udvikling højere end vi gør nu. Så hvis man vil gå den vej, skal man jo helt naturligt også ud og sænke det sportslige ambitionsniveau her på kort sigte. Det kan jeg bare overhovedet ikke se OB gøre.
Jeg kan godt forstå, at folk håber på det bedste og forsøger at tale sig varme på en løsning med Niels Frederiksen, men når det kommer til stykket, så ender han nok med, ligesom andre før ham, at blive fanget i ledelsens pres og krav om, at der skal komme resultater meget hurtigt, og det kommer til at koste på den udvikling, som nogle vil bilde sig ind, at NF er blevet ansat til at skulle skabe. Hvis OB virkelig ville udvikling af unge spillere og var i gang med at bygge sådan et projekt op, så gik man ikke ud og lavede en lang kontrakt med Skjelvik, når man har Mathias Brems klar. Nu er Brems eneste chance, at han tager nogle helt enorme udviklingsskridt, eller at Skjelvik falder helt sammen indenfor de næste par år. Men med al sandsynlighed bliver han bare bænkevarmer de næste 2½ år, og det er altså ikke sådan man udvikler sig.
Jeg tror simpelthen ikke på, at OB-ledelsen tænker strategisk og nuanceret nok til for alvor at skelne i mellem, hvad der er Michelsens og hvad der i så fald ville være Niels Frederiksens opgave. For dem er Frederiksen bare en ny træner der skal forsøge at opnå det Michelsen ikke har kunne i deres øjne, og det skal han så forsøge at gøre med hans midler, og når det så ikke viser sig at lykkes for alvor, så ryger han ud og så kommer en ny træner ind og får chancen. Det er sådan OB har arbejdet med cheftrænerrollen i årevis nu, hvorfor skulle det have ændret sig?
Comment