Annoncering

Collapse
No announcement yet.

SFÅ Podcast: Hvor svært kan det være

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Er slet ikke enig i at BW ikke kan lave et salg i samme størrelses orden som Isak igen.
    Denne sommer solgte FCN Kamaldeen for et crazy beløb, og hvis de kan det, så kan vi også gøre det om nogle år med det rigtige talent.

    Bare fordi der ikke er så store salg lige nu gør ikke at de ikke kan komme igen når klubberne begynder at tjene penge efter Corona-krisen iugen.

    Så at BW ikke kan lave store salg igen, den køber jeg slet ikke.
    Selvfølgelig kan der laves et stort salg, det kræver vel kun at det rette talent er der, og at OB tør bruge vedkommende inden de bliver 20-21 år.
    Men det kan være svært at se OB fremavle et talent i den prisklasse.
    Vi er jo ikke ligefrem førstevalget rundt omkring i landet når de største talenter skal vælge klub.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Selvfølgelig kan der laves et stort salg, det kræver vel kun at det rette talent er der, og at OB tør bruge vedkommende inden de bliver 20-21 år.
      Men det kan være svært at se OB fremavle et talent i den prisklasse.
      Vi er jo ikke ligefrem førstevalget rundt omkring i landet når de største talenter skal vælge klub.
      Nej det har du ret i, men jeg tror nu faktisk heller ikke at sådan et talent kan findes i Danmark.

      Tror vi skal have et samarbejde med skoler fra f.eks. Afrika eller Sydamerika, ligesom FCM og FCN har.

      Men får vi det tror jeg heller ikke at det er umuligt for os at lave sådan nogle salg.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

        Er slet ikke enig i at BW ikke kan lave et salg i samme størrelses orden som Isak igen.
        Denne sommer solgte FCN Kamaldeen for et crazy beløb, og hvis de kan det, så kan vi også gøre det om nogle år med det rigtige talent.

        Bare fordi der ikke er så store salg lige nu gør ikke at de ikke kan komme igen når klubberne begynder at tjene penge efter Corona-krisen iugen.

        Så at BW ikke kan lave store salg igen, den køber jeg slet ikke.
        Både og … forskellen på FCN og OB er at de også har en historik for at sælge unge talenter og sælge dem dyrt .. det ved klubber og agenter så der er en anden forventning til pris fra den … OB er så småt på vej med de par salg man har lavet men der er også en arv af at lade store talenter og bedste spillere gå transferfri og vist også noget med at sælge en videresalgsklausul fra ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

          Det er gæt. Hvad der dog er bevis for er linket mellem budget og placering og der har FCN meget ofte sluttet i top seks, det kunne jo rent faktisk være fordi, de har et budget til det.
          ​​​​​​
          FCN har efter den nye håndbold struktur blev indført været i top 6 hvergang. Det er ganske enkelt fordi de har haft talent nok i truppen, har haft en klar og tydelig strategi og forstået at give nye talenter chancen når andre er blevet solgt. Samtidig har man i OB ladet talenterne være reserver mens der entydigt er satset på spillere som Kløve, Lund, Ludwig og en helvedes lang liste af spillere fra samme grå, triste og kvalitets løse hylde. Samtidig har ledelsen fremstået uforstående overfor det ikke er lykkedes at leve op til egne forventninger.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

            Ja det er muligt.

            Men det er vel også muligt at vi har haft et budget til top 6 de sidste 10 år, når nu Enrico mener at vi har underpræsteret?

            Vi har KUN været i top 6 en gang de sidste 10 år, og er ret sikker på at Tipsbladet er noget bedre til at vurdere hvordan et budget i superligaen nogenlunde ser ud ud fra de årsregnskaber klubberne spytter ud.

            At vi har været dårlige til at købe/sælge spillere det er trods alt ret nemt at se synes jeg.
            Det er det eneste argument man har i Ådalen for at kalde OB et top seks hold.

            Nu er eksempeltvist FCNs aktiviteter i Afrika ikke direkte en del af FCN men under Mansour Group.

            Vi har haft nogle spillere vi ikke skulle have ladet gå på en fri. Af det vi har købt der kommer det jo fuldstændigt an på hvad vi har givet for dem og hvad vi har givet dem i løn, jeg er ikke sikker på at Okosun og Lieder osv. Er dårlige køb, det passer nok meget godt til det man har råd til at betale.
            ​​​​​​

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

              Det er det eneste argument man har i Ådalen for at kalde OB et top seks hold.

              Nu er eksempeltvist FCNs aktiviteter i Afrika ikke direkte en del af FCN men under Mansour Group.

              Vi har haft nogle spillere vi ikke skulle have ladet gå på en fri. Af det vi har købt der kommer det jo fuldstændigt an på hvad vi har givet for dem og hvad vi har givet dem i løn, jeg er ikke sikker på at Okosun og Lieder osv. Er dårlige køb, det passer nok meget godt til det man har råd til at betale.
              ​​​​​​
              Ja, det har med garanti noget at gøre med hvad man har haft råd til.

              Men spørgsmålet er så om ikke AK og Julius Eskesen kunne have givet det samme som f.eks. Lieder har givet os?

              For jeg er ikke faldet i svime over Lieder, men er fair nok hvis andre er, han gør det bare ikke for mig, og han er vel også væk om 8 måneder, hvor imod AK og Julius var Odense drenge.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                Ja, det har med garanti noget at gøre med hvad man har haft råd til.

                Men spørgsmålet er så om ikke AK og Julius Eskesen kunne have givet det samme som f.eks. Lieder har givet os?

                For jeg er ikke faldet i svime over Lieder, men er fair nok hvis andre er, han gør det bare ikke for mig, og han er vel også væk om 8 måneder, hvor imod AK og Julius var Odense drenge.
                Tænker også at Lieder er betragteligt billigere i lønkroner end AK var

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                  Ja, det har med garanti noget at gøre med hvad man har haft råd til.

                  Men spørgsmålet er så om ikke AK og Julius Eskesen kunne have givet det samme som f.eks. Lieder har givet os?

                  For jeg er ikke faldet i svime over Lieder, men er fair nok hvis andre er, han gør det bare ikke for mig, og han er vel også væk om 8 måneder, hvor imod AK og Julius var Odense drenge.
                  Både Julius og AK er rigtig dygtige fodboldspillere. Lieder er ikke så skidt igen, han har nogle fine afslutninger med sin højre, han er bare ikke en topspiller.

                  Jeg er meget stærk tilhænger af at man har lokalforankring. Men du får meget svært ved at bygge et hold der kan spille med i toppen af dansk fodbold når dit grundlag er et akademi med et opland på 500.000 mennesker. Farum er jo ikke tæt på at spille med i toppen, de når akkurat i top seks. Du kan måske gøre det hvis du laver samme setup i 3-4 andre lande. Det bliver rigtig dyrt og så har du ikke lokalforankring alligevel.

                  Hvis man virkelig vil tale om at OB har underpræsteret så tror jeg man skal rette blikket mod dem der skal sikre finansieringen af fodbolden i Odense.

                  ​​​​​​Fordi grundlaget er i den absolutte top i Danmark, det er tydeligt når man hører den podcast at Enrico mener AGF er så meget større end os fordi Aarhus er en større by. OB har landets tredjestørste by og et opland på 500.000 mennesker, for sig selv. AGF skal konkurrere med klubber som FCM og Randers. Det er der man har fejlet.

                  Akademiet er rigtig fint og godt bygget og er rent faktisk et topseks akademi i Danmark, jeg er ret sikker på at finansieringen af akademiet også ligger i top seks i Danmark.

                  Superliga truppen er jeg noget mere tvivlende i forhold til.

                  Og du kan ikke bare hive Luca op i truppen og så regne med at kunne spille med, det er hverken fair eller realistisk. Og jeg vil gerne se Luca i førsteholdstruppen.

                  ​​​​​​
                  ​​​​​​

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    Både Julius og AK er rigtig dygtige fodboldspillere. Lieder er ikke så skidt igen, han har nogle fine afslutninger med sin højre, han er bare ikke en topspiller.

                    Jeg er meget stærk tilhænger af at man har lokalforankring. Men du får meget svært ved at bygge et hold der kan spille med i toppen af dansk fodbold når dit grundlag er et akademi med et opland på 500.000 mennesker. Farum er jo ikke tæt på at spille med i toppen, de når akkurat i top seks. Du kan måske gøre det hvis du laver samme setup i 3-4 andre lande. Det bliver rigtig dyrt og så har du ikke lokalforankring alligevel.

                    Hvis man virkelig vil tale om at OB har underpræsteret så tror jeg man skal rette blikket mod dem der skal sikre finansieringen af fodbolden i Odense.

                    ​​​​​​Fordi grundlaget er i den absolutte top i Danmark, det er tydeligt når man hører den podcast at Enrico mener AGF er så meget større end os fordi Aarhus er en større by. OB har landets tredjestørste by og et opland på 500.000 mennesker, for sig selv. AGF skal konkurrere med klubber som FCM og Randers. Det er der man har fejlet.

                    Akademiet er rigtig fint og godt bygget og er rent faktisk et topseks akademi i Danmark, jeg er ret sikker på at finansieringen af akademiet også ligger i top seks i Danmark.

                    Superliga truppen er jeg noget mere tvivlende i forhold til.

                    Og du kan ikke bare hive Luca op i truppen og så regne med at kunne spille med, det er hverken fair eller realistisk. Og jeg vil gerne se Luca i førsteholdstruppen.

                    ​​​​​​
                    ​​​​​​
                    Tror man skal til at være mere realistisk med talenterne fra Akademiet … dels deres niveau men også hvilket niveau de kan spille med på .. som jeg forstod det på SFÅ så er halvdelen 1. års seniorer og bare tempoet fra U19 til suppen kræver meget tilvænning og dertil det fysiske … så kan teknik og indstilling komme til kort … f.eks. har Frø også haft nogle år i truppen før han begyndte at gøre sig gældende ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #70
                      Nye tider. Både med ansættelsen af en anerkendt kapacitet som får ansvar for penge. Men også omsider at erkende, at det er gået for skidt hidtil (Jesper Hansen og Hemme)
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Så bliver det nok kun ved snakken de næste 3-4 år hvorefter der påbegyndes en ny snak.. så mon ikke der er nyt stadion om 12 år
                        Haha jo. Nok deromkring. ;p

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                          Haha jo. Nok deromkring. ;p
                          Så har vi også nået en top 6 placering mere, hvis vi holder statistikken
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment

                          Working...
                          X