Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd sommer 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    Det kan selvfølgelig ikke udelukkes det er falk. Men vil umiddelbart tro de mangler en angriber; adi er vidst på vej til portland, mos og pourie tror jeg ikke ståle ser det store i. Hvad er der så tilbage cornelius og vetokele. Så hvis de kun plan lægger at hente en til tror jeg vi undgår de store frierier til falk. Omvendt mangler de vel en erstatning for bolanos.....og her kunne jeg da godt frygte de har kig på rasmus
    såvidt jeg ved, så er både Steve de Ridder og Franco Mussis brugbare på kanten. Især Steve de Ridder er vist en udpræget wing/kant.

    Så hvis de har interesse i Falk, må det være som angriber. Nu jeg tænker over det og ser igennem fck's trup, kan jeg egentlig ikke se falk er interessant for fck og især omvendt. Han skal konkurrere med NJ, Steve de Ridder, Mussis, Cornelius, Igor og Gisla om én af 4 pladser.

    Falk ryger ikke til FCK. Det vil ikke give mening for ham sportsligt set i og med, han nok ikke vil blive en fast del af start-11.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
      Enig i at vi ikke skulle have forlænget med LO.

      Jeg tror vores problem er hele kulturen omkring klubben. Den er forsvundet og vi er nu i gang med at opbygge et nyt DNA (Hvis man kan sige det sådan). Det er en sejtrækker at få det på plads og det lider vi blandt andet under, fordi vi har masser af gode spillere og talenter. Jeg tror ikke det er TB eller JH, ej heller LO, TC, PH eller HC som skal have aben. Det er lidt igennem store dele af klubben det er gået galt. Er det bestyrelsens skyld? Igen tænker jeg nej. Det er i klubben som helhed den er gal. Vi har nok hvilet lidt for meget på laurbærene og måske tænkt at de skal nok gå og det gjorde det så ikke. Det jeg synes bestyrelsen skal have på hatten for, er at de ikke sagde stop i tide økonomisk set. Det er for dumt først at stoppe når Titanic er centimeter fra isbjerget. Jeg tror dog på at vi er i gang med at styre os uden om det.
      Hmm måske læser jeg dit indlæg som fanden læser biblen..... men synes lidt du modsiger dig selv, når du først siger det ikke er bestyrelsen som er at bebrejde, og efterfølgende skriver det jeg har fremhævet. Som jeg husker det er der mange der i blandt undertegnede, der har sat kraftigt spørgsmålstegn ved deres beslutninger helt tilbage fra forlængelsen med L.O!
      Så det der med Vi vil jeg personligt gerne holdes udenfor. Hvis vi igen holder fokuset på det økonomiske er det vel netop det man tænker bestyrelsen burde være fokuserede på om nogen?.
      For at bruge dit udtryk, så virker det på mig som om det fremherskende udtryk i OBs ledelse/bestyrelse er "det skal nok gå".....Og måske er min største bekymring i virkeligheden, at det er det jeg frygter er indbygget i ledelsens DNA...
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
        såvidt jeg ved, så er både Steve de Ridder og Franco Mussis brugbare på kanten. Især Steve de Ridder er vist en udpræget wing/kant.

        Så hvis de har interesse i Falk, må det være som angriber. Nu jeg tænker over det og ser igennem fck's trup, kan jeg egentlig ikke se falk er interessant for fck og især omvendt. Han skal konkurrere med NJ, Steve de Ridder, Mussis, Cornelius, Igor og Gisla om én af 4 pladser.

        Falk ryger ikke til FCK. Det vil ikke give mening for ham sportsligt set i og med, han nok ikke vil blive en fast del af start-11.
        tvivler også mere og mere på det - især hvis det passer hvad i siger omkring de ridder og mussis - troede faktisk de var tiltænkt pladser mere centralt på banen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
          såvidt jeg ved, så er både Steve de Ridder og Franco Mussis brugbare på kanten. Især Steve de Ridder er vist en udpræget wing/kant.

          Så hvis de har interesse i Falk, må det være som angriber. Nu jeg tænker over det og ser igennem fck's trup, kan jeg egentlig ikke se falk er interessant for fck og især omvendt. Han skal konkurrere med NJ, Steve de Ridder, Mussis, Cornelius, Igor og Gisla om én af 4 pladser.

          Falk ryger ikke til FCK. Det vil ikke give mening for ham sportsligt set i og med, han nok ikke vil blive en fast del af start-11.
          Er jeg faktisk også mere og mere overbevist om. Det er muligt at de vil have ham men vil han dem?
          jeg tror nu uanset hvilken klub Rasmus kommer til vil der være skarp konkurrence. Sådan er gamet jo

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            For mig at se, så er der en indgroet taberkultur i klubben, hvilket også er grunden til, at vi ikke har kunne hapse titlen en af de tre sølvsæsoner, blandt andet den hvor vi førte ved vinterpausen.

            Det er så tydeligt, at der i FCK eksempelvis er en helt anden tilgang til tingene. Her går man ud og regner med at vinde, ledelsen er mere autoritær, og det hele skinner bare igennem af at være mere professionelt end i Odense. I kulturen er det indforstået, at man nu vinder titlen igen i år. I Odense der kunne det da være rart med lidt medgang, men hvis ikke det sker, så bliver vi bare nummer 8, og så er det også ok.
            Enig selvom jeg syens slutningen er sat på spidsen
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
              Det jo tydeligt at se og fornemme at den sti OB har valgt at gå, for at sikre sig sportslig- og økonomisk succes, er noget der deler vandede.

              Alle har en holdning, det hele er følelser og forskellige syn på sagerne.

              OB er igang med at genopbygge sig! Jeg er personligt rigtig glad og spændt på måden det pt. Er blevet gjort på. Det må briste eller bærer, men jeg kan godt se tegningerne og der vil sikkert være udsving.

              Kunne jo være man pludselig fik flere og flere penge i kassen i takt med at tingene begynder at flaske sig.
              Jeg tror ikke det en den sti der er valgt, tror mere det er måden man vælger at gå ned af den på...

              "Genopbygge" og "langt sejt træk" osv...er sætninger jeg begynder at få ondt i hovedet af at høre...

              Hvor er den røde tråd i projektet, hvor er fundamentet, hvor er fremgangen..?
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                For mig at se, så er der en indgroet taberkultur i klubben, hvilket også er grunden til, at vi ikke har kunne hapse titlen en af de tre sølvsæsoner, blandt andet den hvor vi førte ved vinterpausen.

                Det er så tydeligt, at der i FCK eksempelvis er en helt anden tilgang til tingene. Her går man ud og regner med at vinde, ledelsen er mere autoritær, og det hele skinner bare igennem af at være mere professionelt end i Odense. I kulturen er det indforstået, at man nu vinder titlen igen i år. I Odense der kunne det da være rart med lidt medgang, men hvis ikke det sker, så bliver vi bare nummer 8, og så er det også ok.
                FCK er en konstruktion lavet til at vinde titler og køre med stort økonomisk setup. Virker lidt unfair at sammenligne sig med dem - hvis du vender den om, tror du så FCK overhovedet ville eksistere efter 25 år uden et mesterskab? Personligt tror jeg ikke på, at der ville gå så lang tid, før biksen helt enkelt blev lukket. Derfor er de nødt til at tro på det og investere efter det - det er jo ikke en fodboldklub, men et erhvervsprojekt.

                Derfor kunne det da være lækkert med medgang i OB; håber klubben finder løsningen som hedder gennemført talentarbejde, dygtig sportslig ledelse og samarbejde med fans. Og på de områder er der helt sikkert muligheder for forbedringer.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Er jeg faktisk også mere og mere overbevist om. Det er muligt at de vil have ham men vil han dem?
                  jeg tror nu uanset hvilken klub Rasmus kommer til vil der være skarp konkurrence. Sådan er gamet jo
                  Enig - at når Falk skifter, så er der højere konkurrence. Men at skifte til en konkurrent i den danske superliga, hvor modstanderne stadig er Hobro og Viborg, men konkurrencen større giver ikke rigtig mening for en fyr som Falk. Han kan med garanti ryge ti ludlandet og dermed få et eventyr med, opleve samme konkurrence og ikke mindst en mere interessant liga end den danske.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                    Hmm måske læser jeg dit indlæg som fanden læser biblen..... men synes lidt du modsiger dig selv, når du først siger det ikke er bestyrelsen som er at bebrejde, og efterfølgende skriver det jeg har fremhævet. Som jeg husker det er der mange der i blandt undertegnede, der har sat kraftigt spørgsmålstegn ved deres beslutninger helt tilbage fra forlængelsen med L.O!
                    Så det der med Vi vil jeg personligt gerne holdes udenfor. Hvis vi igen holder fokuset på det økonomiske er det vel netop det man tænker bestyrelsen burde være fokuserede på om nogen?.
                    For at bruge dit udtryk, så virker det på mig som om det fremherskende udtryk i OBs ledelse/bestyrelse er "det skal nok gå".....Og måske er min største bekymring i virkeligheden, at det er det jeg frygter er indbygget i ledelsens DNA...
                    Det er altid svært for mig, det der med at få tanker om holdninger ordentligt ned på skrift eller også er det dig der læser biblen anderledes end flertallet

                    Jeg mener ikke at det er bestyrelsen alene som fejler, fordi vel har de begået fejl men det gør alle. Det er klubbens DNA, deri blandt andet vinder kulturen, mentaliteten etc, at den er gal og der mener jeg ikke at man kan skyde på bestyrelsen alene. Jeg mener ikke at bestyrelsen har været økonomisk ansvarlig nok i tide og det er et problem. Men jeg mener ikke at de kan klandres for manglende vinderkultur og spillernes præstationer på banen, spillestil etc.
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      FCK er en konstruktion lavet til at vinde titler og køre med stort økonomisk setup. Virker lidt unfair at sammenligne sig med dem - hvis du vender den om, tror du så FCK overhovedet ville eksistere efter 25 år uden et mesterskab? Personligt tror jeg ikke på, at der ville gå så lang tid, før biksen helt enkelt blev lukket. Derfor er de nødt til at tro på det og investere efter det - det er jo ikke en fodboldklub, men et erhvervsprojekt.

                      Derfor kunne det da være lækkert med medgang i OB; håber klubben finder løsningen som hedder gennemført talentarbejde, dygtig sportslig ledelse og samarbejde med fans. Og på de områder er der helt sikkert muligheder for forbedringer.
                      Det kan godt være det virker som en unfair sammenligning, men sammenligningsgrundlaget bliver berettiget idet man jo har valgt at bevæge sig hen ad den samme sti i Odense (OS&E kontra PS&E). Det kan godt være FCK ikke ville eksistere, hvis de ikke vandt et mesterskab i deres første 25 år, men det har man nu engang, så den diskussion kan vi nok aldrig rigtig blive kloge på.

                      "Derfor er de nødt til at tro på det og investere efter det - det er jo ikke en fodboldklub, men et erhvervsprojekt." - hvis ikke det i dag er et erhvervsprojekt i Odense også, hvad pokker er det så?

                      Det er bare tydeligt at man i flere provinsklubber i Superligaen har en lidt for ydmyg tilgang til tingene. Lidt større armbevægelser, attitude og ambitioner ville klæde holdene imo.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                        Enig - at når Falk skifter, så er der højere konkurrence. Men at skifte til en konkurrent i den danske superliga, hvor modstanderne stadig er Hobro og Viborg, men konkurrencen større giver ikke rigtig mening for en fyr som Falk. Han kan med garanti ryge ti ludlandet og dermed få et eventyr med, opleve samme konkurrence og ikke mindst en mere interessant liga end den danske.
                        Helt enig. Jeg mener Frankrig vil være et godt match..

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Helt enig. Jeg mener Frankrig vil være et godt match..
                          Det er åbenbart også Falks drøm, når snakken går om udlandsdrømme. Sidste år sagde han til Tipsbladet:

                          - Mit største ønske er at komme til Frankrig.

                          Comment


                            Dette er ikke ligefrem et rygte, men Cesar Santin er lige blevet fritstillet på Cypern. Han er 33 år, men han kunne måske komme til klubben og levere de nødvendige mål i en halvandet års tid. I hvert fald en spændende "gratis" mulighed.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Hanz Se indlæg
                              Dette er ikke ligefrem et rygte, men Cesar Santin er lige blevet fritstillet på Cypern. Han er 33 år, men han kunne måske komme til klubben og levere de nødvendige mål i en halvandet års tid. I hvert fald en spændende "gratis" mulighed.
                              Puha - ellers tak!

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                                Det kan godt være det virker som en unfair sammenligning, men sammenligningsgrundlaget bliver berettiget idet man jo har valgt at bevæge sig hen ad den samme sti i Odense (OS&E kontra PS&E). Det kan godt være FCK ikke ville eksistere, hvis de ikke vandt et mesterskab i deres første 25 år, men det har man nu engang, så den diskussion kan vi nok aldrig rigtig blive kloge på.

                                "Derfor er de nødt til at tro på det og investere efter det - det er jo ikke en fodboldklub, men et erhvervsprojekt." - hvis ikke det i dag er et erhvervsprojekt i Odense også, hvad pokker er det så?

                                Det er bare tydeligt at man i flere provinsklubber i Superligaen har en lidt for ydmyg tilgang til tingene. Lidt større armbevægelser, attitude og ambitioner ville klæde holdene imo.
                                OB er en traditionsklub i en moderne verden - og det er da et mega-paradoks. Ikke desto mindre har OB en amatørdel m fuld U-afdeling, hvor FCK er en overbygning uden interesse i andet end elite. Hvis Thorborg og co. rev stikket i morgen, så ville den professionelle del sikkert gå konkurs, men klubben ville stadig eksistere. Det kan man kalde ligegyldigt, det er det så ikke for mig.
                                Ydmygheden nu her hænger jo til dels sammen med nedsatte budgetter - skal vi gætte på, at OB lønbudget efter 1/7 er ca. 50-60% af, hvad det var for 3-4 år siden? - dels sammen med, at vi skal samles op fra bunden. Vi har ikke det U-setup, som især Poul Erik Andreassen har været med til at skabe i Nordjylland eller røde tråde, som man ser det i FCN eller FCM; vi skal bygge ting op, som har været nedprioriteret i 'de fede år'. Der er meget genopbygning at gøre, før der kan laves ret store armbevægelser og sættes attitude op.

                                Comment

                                Working...
                                X