Oprindeligt indsendt af mhbp
Se indlæg
Jeg forstår bare ikke hvor meget det er I forventer holdet burde udvikle sig, når udgangspunktet var et hold i en miserabel forfatning. Oveni købet et hold der mistede nogle af de spillere som havde båret det i succesårene uden at få profiler ind med samme niveau, som man tidligere har kunnet gøre.
Jeg har selv enorme forventninger og uanset truppens sammensætning bliver jeg skuffet når vi mister forbindelsen til medaljerne. Men i den forfatning vi var i for to år siden, og med den nødvendige udskiftning der har været i truppen, kunne vi lige så godt have oplevet den totale nedsmeltning som man eksempelvis nu ser med AGF for tredje gang.
Nogle gange er det også udvikling at få rettet skuden op og derefter stille og roligt få den i fart når alle mand er bragt i forfatning til det.
Jeg tror holdets mentale forfatning har overrumplet TB. Vi ville gerne spille boldbesiddende og med pres. Det kræver selvtillid og tro på hinanden, ellers bliver det halvhjertet, fordi vi ikke gør det i samlet flok, som vi har set mange gange de sidste tre år.
I øjeblikket sprudler vi når selvtilliden er der, men usikkerheden rammer hurtigt spillerne, og når det sker så er det lige meget om man har nok så mange gode ideer eller Emil kan tage 8000 vip på foden.
Så i min verden handler det i øjeblikket hverken om at få indført bestemte spillesystemer eller poleret spil, men ganske enkelt om at skabe en selvtillid i truppen som man kan bygge et fællesskab op omkring. Og ja, det er sgu ikke altid lige kønt.
Jeg er sikker på TB havde gjort mange ting anderledes, hvis han havde vist hvor grelt det stod til. Man kan klandre ham for ikke have indset det fra start og lade være med at ville spille et koncept truppen slet ikke var klar til på det tidspunkt.
Nu er han trådt et skridt tilbage med spilkonceptet for at kunne tage to frem, formentlig i erkendelse af, at holdet ikke har været klar til at levere et spil, der kræver stor selvtillid og tro på hinanden. Kan det så være udvikling at træde et skridt tilbage? Det mener jeg det kan, hvis det kan skabe en selvtillid og tryghed, der giver mod til at spille ud fra et koncept der giver mere fremgang.
Comment