Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nu sker der noget...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Jeg mener bestemt ikke det er urealistisk at forvente, at et holds konkurrence evne kan rykke sig mere over to sæsoner, ja eller rykke sig i det hele taget...

    Først og fremmest, den tid TB har været her...
    Ok. Så du mener ikke vi ser bedre ud nu end vi gjorde for to år siden lige før TB overtog holdet?

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
      Ok. Så du mener ikke vi ser bedre ud nu end vi gjorde for to år siden lige før TB overtog holdet?
      Altså det der var vores værste sæson siden nedrykningen i 98..? jo, i forhold til der, så ser vi lidt bedre ud på enkelte punkter, og der er personligt nogle ting jer er glad for i forhold til tidligere, men overordnet set har OB ikke rigtig rykket sig...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Altså det der var vores værste sæson siden nedrykningen i 98..? jo, i forhold til der, så ser vi lidt bedre ud på enkelte punkter, og der er personligt nogle ting jer er glad for i forhold til tidligere, men overordnet set har OB ikke rigtig rykket sig...
        Ok. Nu er det selvfølgelig et hypotetisk spørgsmål - du ville ikke have problemer med, at vi i dag stillede et hold af samme standard som vi gjorde for to år siden contra det vi stiller i dag?

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Hvis og hvis og hvis...

          Vi var elendige igen i går... Tror ikke der er nogen overhovedet der bilder sig ind at vi har ramt et helt fantastisk niveau... bare at bruge det ord er en kæmpe joke...

          TB har et lavere snit end de foregående gange han har været her, lavere end i SIF, ja vel egentlig det laveste i karrieren...
          Vi er det hold der afsluttes mest på - Det hold der begår færrest frispark... og jeg gætter på vi er et af de hold der smider bolden væk flest gange... vi har hele to hjemme sejre i to forårssæsoner... Var det 60% Randers havde bolden i går..?

          Imponerende tal vi har opnået de sidste sæsoner... og meget bedre end hvad vi nogensinde har set før, og folk kan ikke andet end være positive og se klare fremskridt.......... eller noget... :-/
          419 kampe i Superligaen! Aldrig været i nærheden af at vinde så meget som en afpelset fidusbamse - i Superligaen! That says it all!

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
            Ok. Nu er det selvfølgelig et hypotetisk spørgsmål - du ville ikke have problemer med, at vi i dag stillede et hold af samme standard som vi gjorde for to år siden contra det vi stiller i dag?
            Jo det ville jeg, og at vi har det hold vi har i dag i forhold til dengang, går også ind under ting jeg er positive over... Jeg ville ikke have været så mild i min kritik, hvis det var de gamle navne der havde leveret det vi har set de sidste to sæsoner...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af gutihaz Se indlæg
              419 kampe i Superligaen! Aldrig været i nærheden af at vinde så meget som en afpelset fidusbamse - i Superligaen! That says it all!
              Kunne det have noget at gøre med de betingelser han har fået i de klubber han har været i?

              I OB overtog han i 2000 et hold der lige var blevet nummer 9 efter en oprykning. Med TB blev det til en 7. og 6. plads. Da han kom tilbage blev det til en 4. plads. Han sluttede med en 6. plads i en sæson hvor ledelsen lavede en fuldstændig vanvittig ordning med to ligestillede trænere i ham og Klavs Rasmussen hvilket næppe styrkede trænerteamets anseelse hos truppen.

              I sæsonen efter styrkede OB sig ved at hente Ulrik Laursen i Celtic. Det var formentlig en væsentlig grund til den defensive stabilisering man så i årene efter hvor der i øvrigt blev gearet voldsomt op økonomisk hvilket gjorde efterfølgende træneres arbejdsbetingelser væsentligt bedre end dem TB har i dag og sidst han var her.

              I Esbjerg oplevede TB både op og nedture. Han overtog et hold, der omkring TBs ankomst havde skildt sig af med Jakob Poulsen, Jan Kristiansen og Hans Henrik Andreasen. Sæsonen efter røg forsvarsstyrmand Anders Møller til OB. Næppe de mest misundelsesværdige arbejdsbetingelser hvis man skal vinde fidusbamser eller bare klare sig hæderligt.

              Og fire pokalfinaler er det da trods alt blevet til. Jeg havde sgu ikke set sejren komme den gang i Parken. Men heldigvis kunne vi vinde over FCK på trods af denne Umulius af en træner.
              Last edited by OB er Gud; 09-05-2014, 20:59.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                Kunne det have noget at gøre med de betingelser han har fået i de klubber han har været i?

                I OB overtog han i 2000 et hold der lige var blevet nummer 9 efter en oprykning. Med TB blev det til en 7. og 6. plads. Da han kom tilbage blev det til en 4. plads. Han sluttede med en 6. plads i en sæson hvor ledelsen lavede en fuldstændig vanvittig ordning med to ligestillede trænere i ham og Klavs Rasmussen hvilket næppe styrkede trænerteamets anseelse hos truppen.

                I sæsonen efter styrkede OB sig ved at hente Ulrik Laursen i Celtic. Det var formentlig en væsentlig grund til den defensive stabilisering man så i årene efter hvor der i øvrigt blev gearet voldsomt op økonomisk hvilket gjorde efterfølgende træneres arbejdsbetingelser væsentligt bedre end dem TB har i dag og sidst han var her.

                I Esbjerg oplevede TB både op og nedture. Han overtog et hold, der omkring TBs ankomst havde skildt sig af med Jakob Poulsen, Jan Kristiansen og Hans Henrik Andreasen. Sæsonen efter røg forsvarsstyrmand Anders Møller til OB. Næppe de mest misundelsesværdige arbejdsbetingelser hvis man skal vinde fidusbamser eller bare klare sig hæderligt.

                Og fire pokalfinaler er det da trods alt blevet til. Jeg havde sgu ikke set sejren komme den gang i Parken. Men heldigvis kunne denne Umulius af en træner give os fans der var i Parken og foran tv-skærmen en uforglemmelig dag.
                Inden du kanonisere TB fuldstændigt så lad os da lige huske der var 11 mand på banen der også havde forholdsvis meget andel i den sejr
                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                  Inden du kanonisere TB fuldstændigt så lad os da lige huske der var 11 mand på banen der også havde forholdsvis meget andel i den sejr
                  Det var nu også meningen det skulle være med et glimt i øjet:-) At vi vandt pokalfinalen på trods af en træner som jeg mener får uretmæssig meget kritik. Beklager hvis mit indlæg kan tolkes som en ophøjelse af TB til noget overjordisk:-)

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                    Det var nu også meningen det skulle være med et glimt i øjet:-) At vi vandt pokalfinalen på trods af en træner som jeg mener får uretmæssig meget kritik. Beklager hvis mit indlæg kan tolkes som en ophøjelse af TB til noget overjordisk:-)
                    2 år har han nu haft på posten - og så må vi ikke kritisere ham? Ja der er masser af potentielle undskyldninger man kan fyre af, men mener nu det er rimeligt at stille nogle forventninger til ham og den "proces" han nu har snakket så meget om så længe.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      2 år har han nu haft på posten - og så må vi ikke kritisere ham? Ja der er masser af potentielle undskyldninger man kan fyre af, men mener nu det er rimeligt at stille nogle forventninger til ham og den "proces" han nu har snakket så meget om så længe.
                      Først gav TB de dårlige baner skylden for, at det gik dårligt.
                      Så gav TB centrale spillernes for dårlige fysiske form skylden for, at det gik dårligt.
                      Nu er undskyldningen, at holdet ikke står sammen som et stærkt kollektiv, når der er modgang.

                      Kære TB - det tog dig 2 år at se, at din forklaring 3 burde have været din forklaring 1 hele tiden.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Først gav TB de dårlige baner skylden for, at det gik dårligt.
                        Så gav TB centrale spillernes for dårlige fysiske form skylden for, at det gik dårligt.
                        Nu er undskyldningen, at holdet ikke står sammen som et stærkt kollektiv, når der er modgang.

                        Kære TB - det tog dig 2 år at se, at din forklaring 3 burde have været din forklaring 1 hele tiden.
                        alle 3 ting er vel en del af de seneste års kummerlige resultater, der er som regel mere end éen årsag til elendighederne.
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          2 år har han nu haft på posten - og så må vi ikke kritisere ham? Ja der er masser af potentielle undskyldninger man kan fyre af, men mener nu det er rimeligt at stille nogle forventninger til ham og den "proces" han nu har snakket så meget om så længe.
                          Jeg har ikke sagt man ikke må kritisere ham. Der er også en del, jeg ikke er en enig med ham i og utilfreds med - både ift ham selv og holdet generelt.

                          Jeg mener bare man er nødt til at sætte tingene i perspektiv, når man kritiserer. TB overtog et hold, der havde oplevet en nedsmeltning, der vel knap er set lignende i nyere tids dansk fodbold.

                          Jeg aner ikke, hvad det kræver at hive et hold op af sådan en sump. Men når Rasmus Falk efter kampen i Brøndby siger, han var bange for det skulle gå galt til sidst, fordi det er sket mange gange før de seneste sæsoner, så synes jeg det siger noget om, hvor skrøbelige spillerne er. Det skal trænerne selvfølgelig hjælpe med at gøre noget ved, og det mener jeg faktisk også er sket.

                          Så sent som i efteråret så vi OB spille AGF ud af banen, men alligevel tabe 3-6. Vel at mærke mod et ikke særlig godt hold. Mod Viborg og Sønderjyske i dette forår har vi været tæt på samme nedtur. Mod Randers kunne det også været gået galt. Holdet er formentlig stadig skrøbeligt. Men til forskel fra tidligere ser vi ikke samme nedsmeltninger.

                          Selvtilliden mener jeg er et kæmpe issue for at kunne levere og turde gøre de ting, der fører til fremskridt. Se bare AaB. Det er ikke den store forskel der er på trupperne i år og for tre år siden - bortset fra at de nu ikke tror noget kan gå galt. Det kan man ikke købe sig til. Det er et langt sejt træk.

                          Hvis man slet ikke vil acceptere hvad vi kom fra for to år siden, og hvilke betingelser det giver for en træner, så forstår jeg godt man ikke mener der er sket den store udvikling.
                          Last edited by OB er Gud; 10-05-2014, 07:15.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                            Jeg har ikke sagt man ikke må kritisere ham. Der er også en del, jeg ikke er en enig med ham i og utilfreds med - både ift ham selv og holdet generelt.

                            Jeg mener bare man er nødt til at sætte tingene i perspektiv, når man kritiserer. TB overtog et hold, der havde oplevet en nedsmeltning, der vel knap er set lignende i nyere tids dansk fodbold.

                            Jeg aner ikke, hvad det kræver at hive et hold op af sådan en sump. Men når Rasmus Falk efter kampen i Brøndby siger, han var bange for det skulle gå galt til sidst, fordi det er sket mange gange før de seneste sæsoner, så synes jeg det siger noget om, hvor skrøbelige spillerne er. Det skal trænerne selvfølgelig hjælpe med at gøre noget ved, og det mener jeg faktisk også er sket.

                            Så sent som i efteråret så vi OB spille AGF ud af banen, men alligevel tabe 3-6. Vel at mærke mod et ikke særlig godt hold. Mod Viborg og Sønderjyske i dette forår har vi været tæt på samme nedtur. Mod Randers kunne det også været gået galt. Holdet er formentlig stadig skrøbeligt. Men til forskel fra tidligere ser vi ikke samme nedsmeltninger.

                            Selvtilliden mener jeg er et kæmpe issue for at kunne levere og turde gøre de ting, der fører til fremskridt. Se bare AaB. Det er ikke den store forskel der er på trupperne i år og for tre år siden - bortset fra at de nu ikke tror noget kan gå galt. Det kan man ikke købe sig til. Det er et langt sejt træk.

                            Hvis man slet ikke vil acceptere hvad vi kom fra for to år siden, og hvilke betingelser det giver for en træner, så forstår jeg godt man ikke mener der er sket den store udvikling.
                            det mener jeg også jeg gør - og jeg har heller ingen ide om hvad det tager at hive holdet op.

                            Men derfor mener jeg stadig ikke der er sket nok! Efter 2 år ved roret mener jeg såmænd bare at der skal være en mere synlig udvikling, det syntes jeg ikke er for meget forlangt, der er ingen der snakker hverken medaljer eller mesterskaber, vi vil bare gerne se det går fremad - that's it.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Først gav TB de dårlige baner skylden for, at det gik dårligt.
                              Så gav TB centrale spillernes for dårlige fysiske form skylden for, at det gik dårligt.
                              Nu er undskyldningen, at holdet ikke står sammen som et stærkt kollektiv, når der er modgang.

                              Kære TB - det tog dig 2 år at se, at din forklaring 3 burde have været din forklaring 1 hele tiden.
                              ja det er sgu sølle

                              Comment


                                #30
                                TB har haft fire halvsæsoner i OB... Sidste forår var dårligere end foråret i skræksæsonen - og efteråret i denne her sæson, er dårligere end efteråret i skræksæsonen...

                                Fire halvsæsoner, hvor af de to er dårligere end det vi kom fra... Er det fremgang..? Vi skal bare være glade for at de to halvsæsoner ikke ramte i samme sæson...

                                Er det fremgang at vi kommer frem til færre chancer end i sidste sæson - at vi kommer frem til færre hjørnespark - at modstanderen stadig har et lige så højt antal afslutninger på os - at boldkontrollen stort set er den samme - at vi ikke kan score på dødbolde..?

                                I AaBs tilfælde kunne man se fremgangen, og så var deres lange seje træk altså heller ikke længere...

                                Det kan godt være vi har en anden træner, en yngre trup, og en anden taktik, men det er ikke nødvendigvis det samme som fremgang, og du kan jo selv høre hvordan du taler om vores skrøbelighed, det er jo et klart signal der netop bakker min pointe op... efter to år tænker vores bedste spiller stadig sådan... er det fremgang..?
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X