Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Sønderjyske 22.11.20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Fair resultat. Ingen af de to hold havde fortjent at vinde.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Hvem har snakket om skandaløst niveau?

      Jeg ser folk snakke om en god første halv time, hvorefter at det så falder lidt fra hinanden og bliver meget tilfældigt, inklusiv nogle store chancer til Sønderjyske. Jeg ser også folk snakke om en kamp, hvor vi har ét skud inden for rammen, og den går heldigvis ind, men det er sgu ikke meget på hjemmebane mod Sønderjyske. Sønderjyske viste med al tydelighed i dag, hvem de rigtigt er. De er et midterhold der har haft tur i den og fået nogle heldige point. Dem må man godt have en forventning om, at vi skal slå på hjemmebane, når man er OB og har en udtalt målsætning der hedder top 6, og at en 6. plads ikke engang er en god sæson.
      Det kan være jeg tolker “vi er til grin” og “fuck hvor ringe” forkert. Kom over det, vi er jo ikke specielt uenige.

      Comment


        Et point nærmere redning sådan må man sige det.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg

          Det kan være jeg tolker “vi er til grin” og “fuck hvor ringe” forkert. Kom over det, vi er jo ikke specielt uenige.
          Vi er til grin er nok lige sat på spidsen, men "fuck hvor ringe", der kunne være en henvisning til vores opdækning og OCs målmandsspil på målet, er ikke det samme som "skandaløst niveau" i min bog. Nu har man i de seneste uger reklameret med, at det er ligegyldigt, hvordan man spiller, bare man får sejrene. Når man så ikke får sejren i en kamp som i dag, og spiller som man gør i den sidste time, så bliver man forventeligt også udsat for noget kritik.

          Comment


            Har svært ved at se hvordan vi vil spille. Det virker til at være enten noget med 1-2 spil mellem Frøkjær og Skjelvik - og så indlæg, alternativt duelbolde til Okosun der lægger af til Sabbi.

            Af positive ting synes jeg i øvrigt Kasper Larsen gør det fornemt og kommer i vejen for meget. Drachmann tilbage som bølgebryder (det har vi brug for for at spille hurtigt kontraspil). OC også vigtig, udover fejlen ved målet..
            Last edited by anglicantian; 22-11-2020, 16:59.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Vi er til grin er nok lige sat på spidsen, men "fuck hvor ringe", der kunne være en henvisning til vores opdækning og OCs målmandsspil på målet, er ikke det samme som "skandaløst niveau" i min bog. Nu har man i de seneste uger reklameret med, at det er ligegyldigt, hvordan man spiller, bare man får sejrene. Når man så ikke får sejren i en kamp som i dag, og spiller som man gør i den sidste time, så bliver man forventeligt også udsat for noget kritik.
              Igen. Vi er ikke specielt uenige. Vi tolker nok stemningen forskelligt, men når jeg siger der skal forbedres på alle områder, siger jeg det samme som dig her. Men det var fremgang fra BIF-kampen, som især i 2h var ægte skidt.

              Men nu skal vi slå Randers. Det ligner desværre bare en uafgjort allerede nu.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg

                Igen. Vi er ikke specielt uenige. Vi tolker nok stemningen forskelligt, men når jeg siger der skal forbedres på alle områder, siger jeg det samme som dig her. Men det var fremgang fra BIF-kampen, som især i 2h var ægte skidt.

                Men nu skal vi slå Randers. Det ligner desværre bare en uafgjort allerede nu.
                Vi er virkelig dårlige på udebane og har vel kun slået Lyngby. Resten har været tabt. Jeg syntes faktisk Randers er favoritter men alt kan selvfølgelig ske.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Vi er virkelig dårlige på udebane og har vel kun slået Lyngby. Resten har været tabt. Jeg syntes faktisk Randers er favoritter men alt kan selvfølgelig ske.
                  Ja, 2 sejre i de sidste 17 kampe på udebane og begge mod Lyngby. Samtidig er det 11 kampe siden at vi har vundet i Randers, Emil Larsen var målscorer...

                  Ser ikke meget tale for, at vi går derop og vinder. Det kan selvfølgelig lade sig gøre, ligesom det også var muligt at slå Brøndby og Sønderjyske, vi begynder bare snart at løbe tør for muligheder, hvis vi skal nå at få noget interessant ud af den her sæson. Jeg havde ærligt talt udset mig kampen i dag som den mest sandsynlige sejr før vinterpausen, så bekymringen er ikke blevet mindre for mit vedkommende.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                    Joh, jah. Det er ikke helt klart for mig om bolden er ved at gå ud til målspark, men i hvert fald er han så tæt på den, at han bare skal skubbe den til hjørne med bløde hænder. Det eneste han ikke må gøre er det han gør.

                    Meen, at sparkeren får så meget plads, at de vinder returen og at de endda har to folk fri i feltet, hvis ikke der laves selvmål, er også medvirkende. Det er slet ikke OCs alene.

                    Oliver har mange gode aktioner - sådan er det altid - problemet er hans dårlige aktioner, der ofte enten koster eller kunne gøre det. Men i dag er det jo ikke ham der taber kampen.
                    Synes den var ret godt og og dermed farligt sparket, husker som den sænker sig ned med godt effet og flagrer vel også så det er lidt riskant at vippe den væk med kun én hånd. Ser ud for mig som Oliver vælger begge hænder om at afværge den sikker men så kan man ikke vippe den væk så let kontrolleret.
                    Ser det ikke som decideret fejl men det var også langt fra en kæmpe redning.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Ærgerligt at Oliver ikke får slået den længere væk, men det er simpelthen en skandale at vi ikke er opmærksomme på eventuelle retur bolde i feltet!

                      Når det er sagt sidder man lidt tilbage med en følelse af, at bænken er for langsom til at reagerer. Offensivt skaber vi intet i dag og spiller konstant lange bolde frem. Hvorfor tager man ikke konsekvensen heraf og smider Gudjohnsen på banen, da han har staturen til duel spillet fremme (og åbenbart også en rigtig fin teknik af størrelsen). Synes vi har set alt for mange kampe nu, hvor udskiftningerne først kommer efter 75 min. (Selvfølgelig undtaget af Drachmann, som ikke havde til mere).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Vi er virkelig dårlige på udebane og har vel kun slået Lyngby. Resten har været tabt. Jeg syntes faktisk Randers er favoritter men alt kan selvfølgelig ske.
                        Vi bliver ca 8.og det stemmer med truppens styrke. Så vel forholdsvis naturligt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                          Har svært ved at se hvordan vi vil spille. Det virker til at være enten noget med 1-2 spil mellem Frøkjær og Skjelvik - og så indlæg, alternativt duelbolde til Okosun der lægger af til Sabbi.

                          Af positive ting synes jeg i øvrigt Kasper Larsen gør det fornemt og kommer i vejen for meget. Drachmann tilbage som bølgebryder (det har vi brug for for at spille hurtigt kontraspil). OC også vigtig, udover fejlen ved målet..
                          Jeg synes vores hold mangler power og killerinstinkt. Der er for meget tendens til at vi indretter os på modstanderne og jeg kan godt følge dig ifht at have svært ved at se hvordan vi egentlig vil spille og så må vi efterhånden tage prisen som det hold der smider flest føringer i vasken. Der er et eller andet der bare ikke vil klikke for det her Jakob Michelsen-hold.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                            Joh, jah. Det er ikke helt klart for mig om bolden er ved at gå ud til målspark, men i hvert fald er han så tæt på den, at han bare skal skubbe den til hjørne med bløde hænder. Det eneste han ikke må gøre er det han gør.

                            Meen, at sparkeren får så meget plads, at de vinder returen og at de endda har to folk fri i feltet, hvis ikke der laves selvmål, er også medvirkende. Det er slet ikke OCs alene.

                            Oliver har mange gode aktioner - sådan er det altid - problemet er hans dårlige aktioner, der ofte enten koster eller kunne gøre det. Men i dag er det jo ikke ham der taber kampen.
                            Oliver er en udmærket målmand og kan nok blive bedre. Det kræver han bliver kampafgørende på den gode måde. Jeg må sige jeg savner Grytebusts sikkerhed; jeg er ikke 100% tryg som jeg var med ham på mål. Men da vi alligevel er i en slumreperiode er det fornuftigt at spille en af vores egne gode, så vi har en klassekeeper om ti år, når vi forhåbentlig har rykket os fri af sumpen.
                            OB: Danske mestre i 2075/6

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Ja, 2 sejre i de sidste 17 kampe på udebane og begge mod Lyngby. Samtidig er det 11 kampe siden at vi har vundet i Randers, Emil Larsen var målscorer...

                              Ser ikke meget tale for, at vi går derop og vinder. Det kan selvfølgelig lade sig gøre, ligesom det også var muligt at slå Brøndby og Sønderjyske, vi begynder bare snart at løbe tør for muligheder, hvis vi skal nå at få noget interessant ud af den her sæson. Jeg havde ærligt talt udset mig kampen i dag som den mest sandsynlige sejr før vinterpausen, så bekymringen er ikke blevet mindre for mit vedkommende.
                              Heldigvis har vi 2 hold i år der er dårligere end os. Resten er på par, lidt bedre eller meget bedre

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                                Jeg synes vores hold mangler power og killerinstinkt. Der er for meget tendens til at vi indretter os på modstanderne og jeg kan godt følge dig ifht at have svært ved at se hvordan vi egentlig vil spille og så må vi efterhånden tage prisen som det hold der smider flest føringer i vasken. Der er et eller andet der bare ikke vil klikke for det her Jakob Michelsen-hold.
                                Jeg synes vi kommer tilbage til, at truppen er underligt sammensat. Tag Jebali fx. Han er en god spiller, måske den individuelt bedste i vores trup, men passer han ind til det vi vil? Når jeg ser Jebali synes jeg langt mere han ligner en spiller der hører til hos klubber som Nordsjælland eller AaB. Hold der spiller med massere af korte afleveringer og bevægelse med mange teknikere. Det rimer ikke på direkte fodbold med masser af fysik og fart, og folk som Okosun og Kløve omkring sig, i mit hoved.

                                Frøkjær sagde det jo egentligt helt præcist i interviewet for nyligt: "vi ikke har været på bølgelængde og vi har villet for mange forskellige ting."

                                Jeg forstår ikke, at vi ikke bare er startet med at bygge et tydeligt koncept op og så udvikle det derfra. Jeg oplever ikke, at der er kæmpe forventninger til, hvordan OB skal spille. Hvis man havde startet med et koncept der handlede om, at vi skulle være bundsolide defensivt og kunne spille til 0 eller 1 i de fleste kampe, og at vi samtidig kunne angribe med nogle ret simple midler som kontraer og indlæg, så tror jeg både folk havde bakket op om det, og jeg tror også det kunne have givet bedre resultater. Det AGF lavede i sidste sæson, var jo ikke meget mere raffineret end det jeg lige har beskrevet.

                                Michelsens styrke som træner gennem hans karriere har tydeligvis været hans evne og villighed til hurtigt ændre ting og få succes med det. Det havde han også succes med i første sæson her. Men han har ikke bevist, at han kan udvikle et hold og en spillestil, og det er de mangler jeg synes vi ser nu. Når vi ændrer så meget i formationer, roller og positioner som vi allerede har gjort i den her sæson, så bliver det godt nok svært for spillerne at finde sig til rette og blive trygge i det de skal. Udvikling handler jo også om, at man skal have lov til at lave fejl og lære af dem, og ikke bare lave om på tingene hurtigt, og her synes jeg Michelsen mangler at vise os en dimension.

                                Comment

                                Working...
                                X