Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michelsen/Træner Fremtid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Michelsen/Træner Fremtid

    Nu udløber Jacob Michelsen,s kontrakt om lidt over
    8mdr /1.Juli

    hvad tænker i
    skal vi forlænge med ham eller ha nye øjne på vores hold??

    personligt når jeg ser på sidste halv Sæson og
    nu de 5 kampe vi har spille

    mener jeg det tid til at skifte og gerne nu:

    hvad tænker i forlænge eller ny Træner?
    og har i nogle emner??

    #2
    Som jeg har skrevet en del gange. Jeg er ret indifferent - både hvad ny træner og transfers angår. Årsagen er den simple, at jeg ser OB som en klub, der er drevet uden rød tråd. Ja, faktisk kan jeg knap se, at det er en klub, der bliver drevet.

    Det virker som om, at tingene bare sker uden plan eller formål. På den måde hutler klubben sig gennem halvsæsonerne, og der gribes dét, der nu engang bliver budt til.

    Så i stedet for at for at tænke over ny træner (OB tiltrækker næppe nogen ud over gamle kendinge fra andedammen), så tænker jeg over, hvordan OB kunne se ud, hvis klubben fik en ledelse (bestyrelse, sportschef, infrastruktur omkring klubben), der lagde en klar rød tråd omkring - ja, alt. Der er så meget potentiale i Odense og OB.

    Indtil den dag - som næppe kommer det næste årti - sker der intet i klubben af substans, og derfor kan jeg ikke svinge mig op til for alvor at interessere mig.

    Comment


      #3
      Jeg synes vi skal forlænge til trods for resultaterne ikke er fantastiske og vi ikke er helt oppe at ringe efter diverse transfervinduer. JM har det til trods fået os til i perioder at spille det bedste fodbold i 10. Fået os i top 6 en enkelt gang og står for en type fodbold jeg kan identificere OB med.
      Foruden at jeg ikke har tillid til at OB finder en bedre træner, så tror jeg på JM, kan finpudse en type fodbold, som får os op som fast bestanddel af top 6, hvis ellers lønbudgetterne bliver ved at matche de øvrige subtophold.
      Jeg er stadig spændt på hvad vi driver det til i denne sæson. Jeg har set os spille en dårlig kamp forleden og ellers eb lidt underlig kamp imod Vejle qua det røde kort. Ellers har vi set stærke ud. Nu får vi se hvad det kan bære med sig, når vi skal møde modstandere fra den nedre halvdel og så skal vi selvfølgelig blive bedre til at få point imod de øvrige tophold. Sæsonen er lang endnu og vi skal bare klø på med det fodbold vi viste de første tre kampe, så er jeg sikker på vi hurtigt er med i kampen om top 6 igen. Mere forventer jeg ikke af OB som det er nu, og derfor synes jeg det ville være fibt at få ro på trænersitustionen og give JM tre år mere
      ​​​​​​

      Comment


        #4
        Jeg er splittet. På nogle punkter er jeg vild med JM og HH. På andre punkter bliver jeg bare træt.
        F.eks. Så spiller vi den rigtige type fodbold til OB. Fedt! På den anden side svigter resultater gang på gang. Nogle spillere for også ALLLLT for lang snor. Kløve, Oli, Frøkjær er gode eksempler.
        Men så har JM alligevel fået gang i nogle spændende unge talenter, så det er en svær beslutning. Hvis ikke det bliver JM, så kunne jeg godt tænke mig Bo Henriksen. Hans vildskab og fighter gen kunne spillerne godt trænge til.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
          Jeg er splittet. På nogle punkter er jeg vild med JM og HH. På andre punkter bliver jeg bare træt.
          F.eks. Så spiller vi den rigtige type fodbold til OB. Fedt! På den anden side svigter resultater gang på gang. Nogle spillere for også ALLLLT for lang snor. Kløve, Oli, Frøkjær er gode eksempler.
          Men så har JM alligevel fået gang i nogle spændende unge talenter, så det er en svær beslutning. Hvis ikke det bliver JM, så kunne jeg godt tænke mig Bo Henriksen. Hans vildskab og fighter gen kunne spillerne godt trænge til.

          ————————————-
          jeg er lidt træt af Michelsen og har aldrig vær fan af ham
          vi har stor set ikke spillet en hel god kamp i lang tid
          og underligt udskiftninger og træt af ham og hans
          taktik 3-5-2

          min drømme træner er Bo Henriksen

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af OB-Since1887 Se indlæg


            ————————————-
            jeg er lidt træt af Michelsen og har aldrig vær fan af ham
            vi har stor set ikke spillet en hel god kamp i lang tid
            og underligt udskiftninger og træt af ham og hans
            taktik 3-5-2

            min drømme træner er Bo Henriksen
            Folk i træner miljøet griner af Bos taktiske evner. Jeg kan ikke vurdere dem, men måske kunne han sætte lidt skub i de tydelige levebrødsspillere.

            Omvendt så kan JM jo ikke få en travhest til at vinde et galop derby.
            holdet er talt op af JH, NT og nu MH. Virkeligheden er at der er 2 hold i ligaen som vi bør være markant bedre end. Så er der FCM, AGF, AaB, FCK som er bedre end vores trup.
            Brøndby, sønderjyske er måske lidt foran os, mest pga bedre sportschefer.
            Vejle er svær at vurdere før om 5-6 kampe, men de får point måske pga selvtillid fra sidste år.
            FCN er svær at vurdere, men de rykker næppe ud.
            Randers er lidt efter os i styrke, og vi bør holde Lyngby og Horsens under os.

            jeg mener ikke vi har et logisk top 6 hold. Det kan godt blive til top 6, men jeg tænker at der er 70% risiko for at vi spiller nedrykning.

            Vi får ikke bedre resultater med en anden træner - heller ikke Ståle.
            Der er ikke vindermentalitet i truppen og en kvalificeret reserve på alle positioner. Derfor er levebrødsspillerne ikke presset på pladsen.
            lund, Lund, Aron, Opondo og Sander bør byttes med potientielle start 11 spillere.
            De andre opruster og NT tjente 500 mio sidste år hankommet smide 50 mere og så er vi sikker i top 4. Mig bekendt er der ikke lommer i det sidste tøj, så han kunne jo bruge dem på noget fornøjeligt.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
              Jeg er splittet. På nogle punkter er jeg vild med JM og HH. På andre punkter bliver jeg bare træt.
              F.eks. Så spiller vi den rigtige type fodbold til OB. Fedt! På den anden side svigter resultater gang på gang. Nogle spillere for også ALLLLT for lang snor. Kløve, Oli, Frøkjær er gode eksempler.
              Men så har JM alligevel fået gang i nogle spændende unge talenter, så det er en svær beslutning. Hvis ikke det bliver JM, så kunne jeg godt tænke mig Bo Henriksen. Hans vildskab og fighter gen kunne spillerne godt trænge til.
              Jeg har det på fuldstændig samme måde. Jeg tror på ingen måde JM er vores største problem og jeg kan godt lide Bo Henriksen som træner og motivator. Vores største problem ligger dog højere oppe i systemet med manglende strategi og visioner for klubben. Vi kan kun kigge misundeligt til de visionære ledelser og ejerforhold de har i klubber som FCM og FCN. Vores ledelse ligner hovedløse høns ved siden af når det kommer til at drive en professionel fodboldklub.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                Jeg har det på fuldstændig samme måde. Jeg tror på ingen måde JM er vores største problem og jeg kan godt lide Bo Henriksen som træner og motivator. Vores største problem ligger dog højere oppe i systemet med manglende strategi og visioner for klubben. Vi kan kun kigge misundeligt til de visionære ledelser og ejerforhold de har i klubber som FCM og FCN. Vores ledelse ligner hovedløse høns ved siden af når det kommer til at drive en professionel fodboldklub.
                Jeg tror slet ikke, at JM er interesseret i at forlænge, og jeg vil gerne begrunde det. JM fik tidligere i år et tilbud fra en anden klub, som han fandt spændende, men OB nægtede at slippe ham. JM afleverede til MH en liste med spillerønsker til sommervinduet og endte med at få Okosun. Sikkert et af ønskerne, men sikkert ikke det eneste. Endeligt er det tydeligt, at samarbejdet mellem MH og trænerteamet er anstrengt. Derfor forventer jeg ikke, at JM ønsker at forlænge med mindre der sker ændringer højere oppe i OB organisationen.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                  Jeg tror slet ikke, at JM er interesseret i at forlænge, og jeg vil gerne begrunde det. JM fik tidligere i år et tilbud fra en anden klub, som han fandt spændende, men OB nægtede at slippe ham. JM afleverede til MH en liste med spillerønsker til sommervinduet og endte med at få Okosun. Sikkert et af ønskerne, men sikkert ikke det eneste. Endeligt er det tydeligt, at samarbejdet mellem MH og trænerteamet er anstrengt. Derfor forventer jeg ikke, at JM ønsker at forlænge med mindre der sker ændringer højere oppe i OB organisationen.
                  Skulle jeg vælge, så er det let. En erfaren træner der har lavet resultater med en dårlig trup.
                  Kontra en sportschef, der ikke ved om han har forlænget med en spiller. Han laver en 1 årig kontrakt med en angriber som potentielt kunne blive mange penge værd. Så giver han Kløve 4 år. Kløver er ikke en sikker top 6 spiller, så er 4 år længe for en halvgammel spiller.
                  Han har ikke fået rydder op efter JH. Han har end ikke kontaktet DH. Jeg siger ikke han skulle hentes, men han burde have taget en kontakt.

                  Du kan sætte Ståle, Ove, Klop til at træne holdet uden at det vil kunne ses i tabellen.
                  Holdet har for meget fyld, eller det jeg kalder JH gæld.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                    Jeg tror slet ikke, at JM er interesseret i at forlænge, og jeg vil gerne begrunde det. JM fik tidligere i år et tilbud fra en anden klub, som han fandt spændende, men OB nægtede at slippe ham. JM afleverede til MH en liste med spillerønsker til sommervinduet og endte med at få Okosun. Sikkert et af ønskerne, men sikkert ikke det eneste. Endeligt er det tydeligt, at samarbejdet mellem MH og trænerteamet er anstrengt. Derfor forventer jeg ikke, at JM ønsker at forlænge med mindre der sker ændringer højere oppe i OB organisationen.
                    Enig. Jeg tror efterhånden heller ikke at JM gider at forlænge i OB. Tænker ikke han gider tomme løfter og symbolpolitik mere. Han søger udfordringer sammen med mere kompetente folk der kan og vil mere end OB

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Enig. Jeg tror efterhånden heller ikke at JM gider at forlænge i OB. Tænker ikke han gider tomme løfter og symbolpolitik mere. Han søger udfordringer sammen med mere kompetente folk der kan og vil mere end OB
                      Gad vide hvornår det går op for diverse medier og især alle de såkaldte eksperter at OB faktisk ikke hører til i top 6 og det ikke er tilfældigt at det kun er lykkedes en enkelt gang hvor vi så var statister.
                      Forstår ganske enkelt ikke at der aldrig er blevet gransket nærmere i indkøb over de senere år og sammenholdt det med ambitionerne og udmeldingerne. Det må være fordi OB er gabende uinteressant for omverdenen.

                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                        Jeg tror slet ikke, at JM er interesseret i at forlænge, og jeg vil gerne begrunde det. JM fik tidligere i år et tilbud fra en anden klub, som han fandt spændende, men OB nægtede at slippe ham. JM afleverede til MH en liste med spillerønsker til sommervinduet og endte med at få Okosun. Sikkert et af ønskerne, men sikkert ikke det eneste. Endeligt er det tydeligt, at samarbejdet mellem MH og trænerteamet er anstrengt. Derfor forventer jeg ikke, at JM ønsker at forlænge med mindre der sker ændringer højere oppe i OB organisationen.
                        Jeg tror heller ikke JM er interesseret i at fortsætte i OB. Han har ikke været i nogen klub så længe, og mon han synes der er ambitioner nok i OB?
                        Klubben er vel sammen med Randers de mest intetsigende klubber i superligaen. Selv Horsens var mere interessante sidste sæson, det er så lidt væk nu sammen med Bo Henriksen.
                        Det OB helt klart mangler er en der kan tegne de store linjer for klubben.
                        Hvad vil man?
                        Hvad er ambitionerne? Hvis der er nogen så -
                        Hvordan kommer man derhen?
                        Når man betragter klubben udefra ligner det der ikke er nogen overordnet strategi for fremtiden.
                        Hvem tegner egentlig klubben udadtil? Personerne i OB er lige så grå som klubben selv er blevet de sidste 10år. Og det er synd for der er faktisk et kæmpe uforløst potentiale i klubben.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                          Jeg tror heller ikke JM er interesseret i at fortsætte i OB. Han har ikke været i nogen klub så længe, og mon han synes der er ambitioner nok i OB?
                          Klubben er vel sammen med Randers de mest intetsigende klubber i superligaen. Selv Horsens var mere interessante sidste sæson, det er så lidt væk nu sammen med Bo Henriksen.
                          Det OB helt klart mangler er en der kan tegne de store linjer for klubben.
                          Hvad vil man?
                          Hvad er ambitionerne? Hvis der er nogen så -
                          Hvordan kommer man derhen?
                          Når man betragter klubben udefra ligner det der ikke er nogen overordnet strategi for fremtiden.
                          Hvem tegner egentlig klubben udadtil? Personerne i OB er lige så grå som klubben selv er blevet de sidste 10år. Og det er synd for der er faktisk et kæmpe uforløst potentiale i klubben.
                          Helt enig. Ledelsen er årsag til at vi er blevet en grå mus og uden interesse fra medierne. Og det er synd, for i år synes jeg vi har tegningerne til et underholdende hold. Der er sjove typer med hver deres spidskompetence. Jeg tror ikke det rækker til top seks, men det er mere underholdende og til at holde af end før. Jeg tror ikke JM forlænger, men vi får med garanti ikke en særlig spændende træner efter ham. Det vil være det såkaldt sikre valg, noget kendt, som vil fastholde kursen i midterfeltet. Desværre.
                          Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                          lykke, ulykke de gange på rad,
                          medgang og modgang hinanden tilråbe,
                          solskin og skyer de følges og ad.
                          Jorderigs guld
                          er prægtig muld,
                          Himlen er ene af salighed fuld.
                          - Kingo, 1681

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                            JM afleverede til MH en liste med spillerønsker til sommervinduet og endte med at få Okosun.
                            Hvis det der er sådan tingene er foregået, så har du hele OBs ledelsesmæssige og strategiske problem indkapslet i en sætning.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Jeg har det på fuldstændig samme måde. Jeg tror på ingen måde JM er vores største problem og jeg kan godt lide Bo Henriksen som træner og motivator. Vores største problem ligger dog højere oppe i systemet med manglende strategi og visioner for klubben. Vi kan kun kigge misundeligt til de visionære ledelser og ejerforhold de har i klubber som FCM og FCN. Vores ledelse ligner hovedløse høns ved siden af når det kommer til at drive en professionel fodboldklub.
                              Og synes lige derfor er JM aktuelt den rigtige træner. Der mangler en klar strategi og transferpolitik i OB, det virker alt ret tilfældigt og uden plan og linje. Så det kræver fra træneren at være fleksibel og at sammensætte patchwork-truppen sportsdirektøren leverer til noget som et fungerende fodboldhold. Og JM er fleksibel, ikke bange at skifte systemet og prøve noget nyt. Så længe vi mangler en stærk sportsdirektør og en klar transferstrategi har vi brug for en træner med lige de evner. Spørgsmålet er vel hvor længe JM endnu gider at loppe op hvad han får serveret.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X