Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Anders K Jacobsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Nu er det ikke sådan at man bliver fan af et andet hold blot fordi man anerkender og respektere at de laver et godt resultat internationalt .

    Man bliver ikke en dårlig OB fan af at ville det bedste for dansk klubfodbold på den internationale scene , syntes mere den holdning jeg beskrev for Gorm beskriver en fan som ikke gavner OB synderligt . Men det er måske smag og behag .

    FCK har for længst distanceret os med flere lysår og det ændrer ikke meget at de kvalificerer sig til EL , det giver dem et plaster på såret ift deres ambitioner om CHL , som de dog stadig kan nå .

    AaB har distanceret os på deres ungdom , økonomisk er de stadig i en skidt forfatning og kan selvfølgelig hjælpes godt på vej ved at komme i CHL , og tildels EL .

    Det er i det store perspektiv godt for dansk fodbold at vi klarer os godt internationalt , det gør ligaen mere attraktiv for spillere udefra hvilket over tid også kan komme OB til gavn . Hvis vi dør ud på den internationale scene vil ligaen blive lige så spændende som ligaen i Litauen .

    Hvis den danske liga skal bevare antallet chl/el givende pladser er det nødvendigt at lave nogle point , hvilket igen også på sigt kan komme OB til gavn .

    Jeg er også ret sikker på at jo flere penge ligaen bliver tilført jo mere gavner det ligaen som helhed , jo mere interessant ligaen bliver jo mere kan klubberne hente i tvpenge og sponsorater og det skulle gerne gøre det mere spændende for folk at komme på stadion . Succes skulle gerne avle succes .

    At man glæder sig over andre holds fiaskoer i den hjemlige liga er forståeligt .
    Det dér er et MEGET bedre svar end det du oprindeligt kom med.

    Men i al sin enkelhed så går det her ud på, at der for flere hersker en stemning af, at OB allerede står på afsatsen, og hvis konkurrenterne tilsyneladende er bedre til både at hente spillere, få et hold ud af det OG score penge, prestige og omtale, der bl.a får de attraktive spillere til at vælge dem fremfor os, til hver en tid, så har jeg svært ved at glæde mig over det. Hvis vi konstant ligger og roder under midten, ryger ud af pokalturneringer og ser vores emner skrive med andre klubber, så vil topholdenes resultater på ingen måder komme OS til gode, det vil da efter min sans for logik udelukkende komme dem til gode.

    Hvis vi nu rent faktisk var en contender til de europæiske pladser, så ville det være en fordel, ja, men lige nu virker det bare som en narresut man sætter op for at retfærdiggøre sit eget "snæversynet" blik på hvordan folk skal reagere eller ej.

    Jeg får en meget bedre forståelse for dit synspunkt med det indlæg, du lige har fyret af til forskel fra dit "Imo er det snot dumt... bla bla bla, snæversynd, bla bla bla, tegn på mindreværd bla bla" bullcrap, du tidligere kom med.

    Succes avler succés? Vel kun for dem der er i nærheden af EC pladserne? I hvert fald med hensyn til at tiltrække de attraktive spillere, du snakker om.

    Desuden så har jeg et princip om at OB er det eneste danske hold i min verden. Det betyder altså at jeg, af princip, håber at alle andre hold taber deres kampe. Nogen hold mere end andre. Og lige nu har jeg svært ved at få øje på hvad fordelen ved AaB og FCK succés ville være for os både på kort og lang sigt. Specielt når man tænker på europæisk koefficient point hos UEFA optjenes i 5 års perioder ad gangen, hvorfor de point man tjener nu kan, i princippet, blive absolut ingenting om 5 år, hvor de point ryger ud af regnskabet. Til gengæld vil de penge, som AaB og FCK tjener nu sørge for at de kommer lige det skridt foran os, der gør at vi kommer til at kæmpe en forgæves kamp for at indhente dem. Både nu og om 5 år.

    Det synes jeg ikke er snæversynet. Måske sortsynet, men det er en anden historie.

    MvH ChrisOB




    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Nu er det ikke sådan at man bliver fan af et andet hold blot fordi man anerkender og respektere at de laver et godt resultat internationalt .

      Man bliver ikke en dårlig OB fan af at ville det bedste for dansk klubfodbold på den internationale scene , syntes mere den holdning jeg beskrev for Gorm beskriver en fan som ikke gavner OB synderligt . Men det er måske smag og behag .

      FCK har for længst distanceret os med flere lysår og det ændrer ikke meget at de kvalificerer sig til EL , det giver dem et plaster på såret ift deres ambitioner om CHL , som de dog stadig kan nå .

      AaB har distanceret os på deres ungdom , økonomisk er de stadig i en skidt forfatning og kan selvfølgelig hjælpes godt på vej ved at komme i CHL , og tildels EL .

      Det er i det store perspektiv godt for dansk fodbold at vi klarer os godt internationalt , det gør ligaen mere attraktiv for spillere udefra hvilket over tid også kan komme OB til gavn . Hvis vi dør ud på den internationale scene vil ligaen blive lige så spændende som ligaen i Litauen .

      Hvis den danske liga skal bevare antallet chl/el givende pladser er det nødvendigt at lave nogle point , hvilket igen også på sigt kan komme OB til gavn .

      Jeg er også ret sikker på at jo flere penge ligaen bliver tilført jo mere gavner det ligaen som helhed , jo mere interessant ligaen bliver jo mere kan klubberne hente i tvpenge og sponsorater og det skulle gerne gøre det mere spændende for folk at komme på stadion . Succes skulle gerne avle succes .

      At man glæder sig over andre holds fiaskoer i den hjemlige liga er forståeligt .
      Det var også det jeg fik at vide, dengang jeg gad tage diskussionen... det gik bare ikke sådan i virkeligheden...

      Mht. den med Litaunen, så er det jo netop kernen i det hele, for Superligaen er lige præcis så interessant som hvert enkelt individ finder den, der er ikke nogen facitliste der siger, at mere Europa, flere penge, flere store navne, er det alle fans vil... I øvrigt bliver OB næppe det eneste hold der kunne få gavn af FcK og AaBs succes, så hvorfor det lige skulle blive os der skulle komme oven på, det ved jeg ikke..?
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Det var også det jeg fik at vide, dengang jeg gad tage diskussionen... det gik bare ikke sådan i virkeligheden...

        Mht. den med Litaunen, så er det jo netop kernen i det hele, for Superligaen er lige præcis så interessant som hvert enkelt individ finder den, der er ikke nogen facitliste der siger, at mere Europa, flere penge, flere store navne, er det alle fans vil... I øvrigt bliver OB næppe det eneste hold der kunne få gavn af FcK og AaBs succes, så hvorfor det lige skulle blive os der skulle komme oven på, det ved jeg ikke..?
        Syntes stadig det er snævertsynet at ønske fiasko for dansk klubfodbold .

        Jeg tog nok bare Gorm's svar som han mente at man var en skidt OB fan med tendens til medløberi af andre klubber hvis man syntes det er godt med international succes . Jeg er selv OB fan og kun OB fan ej heller fan af diverse udenlandske hold . Har ikke den vilde respekt for den slags "fans" jeg omtalte over for Gorm .

        Hvis vi selv får rettet op på skuden , og om f.eks 3-4 år tilkæmper os en 5. plads så kommer andre klubbers succes os til gavn , ligesom andre klubber har fået gavn af de point vi selv skaffede for nogle år siden . Fiasko og medfølgende færre el/chl pladser betyder at vi får en længere og sværere vej til Europa .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Syntes stadig det er snævertsynet at ønske fiasko for dansk klubfodbold .

          Jeg tog nok bare Gorm's svar som han mente at man var en skidt OB fan med tendens til medløberi af andre klubber hvis man syntes det er godt med international succes . Jeg er selv OB fan og kun OB fan ej heller fan af diverse udenlandske hold . Har ikke den vilde respekt for den slags "fans" jeg omtalte over for Gorm .

          Hvis vi selv får rettet op på skuden , og om f.eks 3-4 år tilkæmper os en 5. plads så kommer andre klubbers succes os til gavn , ligesom andre klubber har fået gavn af de point vi selv skaffede for nogle år siden . Fiasko og medfølgende færre el/chl pladser betyder at vi får en længere og sværere vej til Europa .
          Men hvad skal disse folk så gøre..? Undertrykke deres følelser..? Så var det mere oplagt, at dem der håber på succes til BIF, FcK, AaB, ikke sad og sagde det lige her, HVIS det endelig skulle være noget skulle ændres...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Det var også det jeg fik at vide, dengang jeg gad tage diskussionen... det gik bare ikke sådan i virkeligheden...

            Mht. den med Litaunen, så er det jo netop kernen i det hele, for Superligaen er lige præcis så interessant som hvert enkelt individ finder den, der er ikke nogen facitliste der siger, at mere Europa, flere penge, flere store navne, er det alle fans vil... I øvrigt bliver OB næppe det eneste hold der kunne få gavn af FcK og AaBs succes, så hvorfor det lige skulle blive os der skulle komme oven på, det ved jeg ikke..?
            enig - superligaen bliver da ikke mere interessant af at vi har et par hold fast med i en eller anden europæisk turnering. En tættere liga ville da gøre den langt mere interessant at følge da der ville være mere spænding om hvem der vinder som det er nu, har været de sidste 10 år og nok bliver i fremtiden så vil fck hive mesterskabet hjem sådan ca 8-9 gange ud af 10....det sgu da ikke spændende.

            men ja forlader de større penge og europæiske kampe dansk bold vil man næppe kunne tiltrække så mange udenlandske spillere....og det ville måske få niveauet til at falde. - men det da en anden sag

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Syntes stadig det er snævertsynet at ønske fiasko for dansk klubfodbold .

              Jeg tog nok bare Gorm's svar som han mente at man var en skidt OB fan med tendens til medløberi af andre klubber hvis man syntes det er godt med international succes . Jeg er selv OB fan og kun OB fan ej heller fan af diverse udenlandske hold . Har ikke den vilde respekt for den slags "fans" jeg omtalte over for Gorm .

              Hvis vi selv får rettet op på skuden , og om f.eks 3-4 år tilkæmper os en 5. plads så kommer andre klubbers succes os til gavn , ligesom andre klubber har fået gavn af de point vi selv skaffede for nogle år siden . Fiasko og medfølgende færre el/chl pladser betyder at vi får en længere og sværere vej til Europa .
              Den får vi under alle omstændigheder, altså en længere og sværere vej til Europa, fordi 3-4 år uden europæisk bold betyder fald i egen koefficient hvilket betyder vi får sværere modstandere, da vi bliver useedet i en eventuel deltagelse. (Du er godt klar over at om 3-4 år falder vores resultater fra 2011, altså sejrene over Panathinaikos og Villarreal ud af regnskabet?)

              Og så er det så som så med fordelen ved de andre holds succés.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Den får vi under alle omstændigheder, altså en længere og sværere vej til Europa, fordi 3-4 år uden europæisk bold betyder fald i egen koefficient hvilket betyder vi får sværere modstandere, da vi bliver useedet i en eventuel deltagelse. (Du er godt klar over at om 3-4 år falder vores resultater fra 2011, altså sejrene over Panathinaikos og Villarreal ud af regnskabet?)

                Og så er det så som så med fordelen ved de andre holds succés.

                MvH ChrisOB
                Jeg er helt klar over vores koefficient ryger , men jeg er også klar over at jo længere vi som land ryger nedad listen jo færre pladser bliver vi tildelt .

                For OB hjælper mange danske point kun ganske lidt ift seedningen , nærmest ingenting , men nan får lidt solidaritets point , der som sagt kun hjælper ganske lidt .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #68
                  Jamen hvor er så fordelen? At vi skal liste os med på en 5. plads, langt fra de 3 første pladser, stille useedet op, få to kampe og så ryge ud?

                  Mens de 3 øverste hold (lad os kalde dem København, Aalborg og Pestegn) skummer toppen af fløden, mens vi skal nøjes med resterne?

                  Desuden handler det her faktisk mest om folks følelser, og hvis folk ikke ønsker ligefrem at lykønske de andre danske hold med deres succés, hvorfor dælen skal du så være så nedladen i første omgang, i stedet for at anerkende, at i fodbold styrer følelser altså mere end, hvad du ville kalde fornuft - for NOGEN?

                  Hvis man er bekymret for at de andres hold succés vil seriøst skade vores egen formåen ved at de de næste 3-4 år hugger den ene gode spiller efter den anden foran næsen på os, mens vi venter på at OB pludselig laver en AaB og bliver mestre med en startelver der har 4-5 egen avlede spillere?

                  Er det fair at underkende folks tyndslidte tålmodighed?

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #69
                    Fantastisk assist af AK mod FCN - hold fest et niveau han har! Synd vi ikke magtede projektet...

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg
                      Fantastisk assist af AK mod FCN - hold fest et niveau han har! Synd vi ikke magtede projektet...
                      Mja. Synd AK ikke magtede at tage sin karriere seriøst da han var her, vil jeg snarere sige.

                      Comment


                        #71
                        Nu har vi vidst forstået snart at vi har en succesfuld tidligere OB spiller som render rundt i en anden superliga klub :) Det var hans egen skyld dengang + manglende modenhed. Han slog heller ikke til i hverken Vejle eller Næstved.

                        Comment


                          #72
                          Synd for AaB de ikke havde økonomi til at holde på en som JBL, nu har vi ham, og han bliver større end AK...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Synd for AaB de ikke havde økonomi til at holde på en som JBL, nu har vi ham, og han bliver større end AK...
                            inden vi hylder JBL tror jeg vi skal se ham i to kampe i træk uden skader.....

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
                              Nu har vi vidst forstået snart at vi har en succesfuld tidligere OB spiller som render rundt i en anden superliga klub :) Det var hans egen skyld dengang + manglende modenhed. Han slog heller ikke til i hverken Vejle eller Næstved.
                              Jeg tror AK er lidt ligeglad med skyld mon ikke han bare nyder sin succes? Jeg begræder bare at han ikke har den hos os.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg
                                inden vi hylder JBL tror jeg vi skal se ham i to kampe i træk uden skader.....
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X