Oprindeligt indsendt af Magge
Se indlæg
Men i al sin enkelhed så går det her ud på, at der for flere hersker en stemning af, at OB allerede står på afsatsen, og hvis konkurrenterne tilsyneladende er bedre til både at hente spillere, få et hold ud af det OG score penge, prestige og omtale, der bl.a får de attraktive spillere til at vælge dem fremfor os, til hver en tid, så har jeg svært ved at glæde mig over det. Hvis vi konstant ligger og roder under midten, ryger ud af pokalturneringer og ser vores emner skrive med andre klubber, så vil topholdenes resultater på ingen måder komme OS til gode, det vil da efter min sans for logik udelukkende komme dem til gode.
Hvis vi nu rent faktisk var en contender til de europæiske pladser, så ville det være en fordel, ja, men lige nu virker det bare som en narresut man sætter op for at retfærdiggøre sit eget "snæversynet" blik på hvordan folk skal reagere eller ej.
Jeg får en meget bedre forståelse for dit synspunkt med det indlæg, du lige har fyret af til forskel fra dit "Imo er det snot dumt... bla bla bla, snæversynd, bla bla bla, tegn på mindreværd bla bla" bullcrap, du tidligere kom med.
Succes avler succés? Vel kun for dem der er i nærheden af EC pladserne? I hvert fald med hensyn til at tiltrække de attraktive spillere, du snakker om.
Desuden så har jeg et princip om at OB er det eneste danske hold i min verden. Det betyder altså at jeg, af princip, håber at alle andre hold taber deres kampe. Nogen hold mere end andre. Og lige nu har jeg svært ved at få øje på hvad fordelen ved AaB og FCK succés ville være for os både på kort og lang sigt. Specielt når man tænker på europæisk koefficient point hos UEFA optjenes i 5 års perioder ad gangen, hvorfor de point man tjener nu kan, i princippet, blive absolut ingenting om 5 år, hvor de point ryger ud af regnskabet. Til gengæld vil de penge, som AaB og FCK tjener nu sørge for at de kommer lige det skridt foran os, der gør at vi kommer til at kæmpe en forgæves kamp for at indhente dem. Både nu og om 5 år.
Det synes jeg ikke er snæversynet. Måske sortsynet, men det er en anden historie.
MvH ChrisOB
Comment