Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Så tror jeg da at jeg vil sige til min udlejer at jeg har tænkt mig at åbne en bar her på asylgade og at de gerne lige må bygge en stor balkon til mig, da det vil hjælpe indtjeningen!

    Lejemål skal renoveres, ikke udbygges og forbedres til private forretningsformål.
    Altså. DBU kommer med nogle krav. Bla.a at overdækningen på stadion skal dække alle siddepladser :)

    Og som ejer er der Odense kommunes job at sørge for at de nye krav bliver overholdt.


    Det du skriver hiver overhovedet ingen mening

    Comment


      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

      Altså. DBU kommer med nogle krav. Bla.a at overdækningen på stadion skal dække alle siddepladser :)

      Og som ejer er der Odense kommunes job at sørge for at de nye krav bliver overholdt.


      Det du skriver hiver overhovedet ingen mening
      Det er da på ingen måde Odense Kommunes job at sørge for en privat virksomheds specifikke ønsker, det er kommunens job at sørge for at der er varmt vand i hanerne og at stedet ikke forfalder etc. ikke private krav om hvordan en turnering afvikles.
      Derfor bør OSE også købe skidtet, men det vil de ikke!
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

        Det er da på ingen måde Odense Kommunes job at sørge for en privat virksomheds specifikke ønsker, det er kommunens job at sørge for at der er varmt vand i hanerne og at stedet ikke forfalder etc. ikke private krav om hvordan en turnering afvikles.
        Derfor bør OSE også købe skidtet, men det vil de ikke!
        Swlf er det en ejers job at sørge for at de ting man ejer , overholder de ting der kræves.

        Og Odense Stadion er nærmest falde færdigt flere steder. Og det jo kommunens stadion og ikke OBs stadion. = Det ikke er OB der skal betale for at stadion bare er i nogenlunde stand.


        Bliver du aldrig træt af at skrive herinde. Når du ikke er OB fan mere, og nærmest kun skriver negative ting til folk ?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Så tror jeg da at jeg vil sige til min udlejer at jeg har tænkt mig at åbne en bar her på asylgade og at de gerne lige må bygge en stor balkon til mig, da det vil hjælpe indtjeningen!

          Lejemål skal renoveres, ikke udbygges og forbedres til private forretningsformål.
          OT: I tidernes morgen arbejdede og spillede jeg på Hansens Værtshus (på det tidspunkt Danmarks ældste musikværtshus)... hvad er der egentligt på stedet i dag ?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

            Swlf er det en ejers job at sørge for at de ting man ejer , overholder de ting der kræves.

            Og Odense Stadion er nærmest falde færdigt flere steder. Og det jo kommunens stadion og ikke OBs stadion. = Det ikke er OB der skal betale for at stadion bare er i nogenlunde stand.


            Bliver du aldrig træt af at skrive herinde. Når du ikke er OB fan mere, og nærmest kun skriver negative ting til folk ?
            Det afhænger jo af den aftale der er indgået mellem OSE og Odense Kommune (OK). Hvis aftalen forpligter OK til at levere et stadion der egner sig til de til enhver tid gældende krav i den bedste danske række er det klart det er OK der skal sørge for det lever op til kravene, men hvis aftalen blot handler om leje af Odense Stadion eller leje af et stadion der lever op til forældede krav eller lignende skal OK jo blot levere det aftalen kræver. I så fald er det ikke OK's ansvar hvorvidt stadion lever op til de nugældende krav. I sidste ende kommer det jo an på hvor dygtige jurister OSE har haft ansat da lejeaftalen i sin tid blev underskrevet :)

            Comment


              Glæder mig til vi selv melder ud.

              Kommunen har jo lidt sagt 35 mio. kr., tænker ikke det ændres.

              Umiddelbart ser jeg et problem i, at kommunen ikke kan opgradere deres del af stadion, så det lever op til DBUs krav, for 35 mio. kr.

              Comment


                OSE burde bygge et stadion selv, det kan ikke betale sig at renovere det gamle lort.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Det er projekteret til at OK skal finansiere ca 150 mill af det samlede hvis det skal være et nyt stadion. Det kommer aldrig til at ske
                  35 om året i 5 år = 175

                  Meeeen, dét bliver byrådet nok aldrig enige om.

                  men det var sådan de fik råd til Odins Bro

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                    35 om året i 5 år = 175

                    Meeeen, dét bliver byrådet nok aldrig enige om.

                    men det var sådan de fik råd til Odins Bro
                    nu er de 35 mil over to år. Så om 10 år...
                    We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

                    Comment


                      Vildt at det bare har været tænkt. Stadion på postterminal grunden. jeg tænker dog at det havde været svært at få gennemført, men vild tanke https://fyens.dk/artikel/ob-s-vilde-...trum-af-odense
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                        OSE burde bygge et stadion selv, det kan ikke betale sig at renovere det gamle lort.
                        Ja, tror det kommer tættere og tættere på, OSE kan jo ikke kaste et stort tocifret millionbeløb i nogen tribuner de ikke ejer.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Aristoteles Se indlæg

                          nu er de 35 mil over to år. Så om 10 år...
                          Yup, bare også bare et eksempel på at sprede udgiften ud over flere års budgetter.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                            Ja, tror det kommer tættere og tættere på, OSE kan jo ikke kaste et stort tocifret millionbeløb i nogen tribuner de ikke ejer.
                            Kunne man forstille at OB købte/overtog en større del af stadion i forbindelse med at OB investerede i stadion?

                            desuden har jeg tænkt på at OK meget har nævnt en 3 investor og store muligheder for udvikling af området i et større perspektiv. Her tænker jeg på om OK har nogle arealer omkring stadion som de kan sælger til Byudvikling og derefter geninvestere dem i stadion?
                            Lidt som de gør i Aarhus med Kongelunden. Det ville heller ikke påvirke kommunalbugtet direkte.
                            We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                              Ark indsigt med mails mellem Rambøll og Enrico

                              https://www.tv2fyn.dk/files/media/20...Usq8DF2fjNh3NE
                              Det ser ret fint ud synes jeg. Fedt med de der hjørner, hvor man kan købe drikkevarer mm. imens man stadig har udsyn over banen. Og den der overdækning imellem hovedindgangshjørnet og RMN tribunen er perfekt til Albani-corner. Og tagkonstruktionen er også fin.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                                Glæder mig til vi selv melder ud.

                                Kommunen har jo lidt sagt 35 mio. kr., tænker ikke det ændres.

                                Umiddelbart ser jeg et problem i, at kommunen ikke kan opgradere deres del af stadion, så det lever op til DBUs krav, for 35 mio. kr.
                                Hvis kommunen ikke kan opgradere taget så kan de rive den del af sæderne væk som ikke er overdækkede og vupti så lever de pludselig op til kravet

                                Det vil helt sikkert give stemmer hos de OB fjendske vælgere.
                                Last edited by Magge; 30-09-2020, 05:52.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X