Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

    Så har du vidst glemt at tænde for lyden - Parken har kontinuerligt været kritiseret for en håbløs græsbane - måske mest af alt af landsholdet og Kasper Hjulmand, DBU var da vidst også ude og true med at det kunne for konsekvenser for hjemmebanen hvis ikke den blev forbedret - om jeg husker ret.
    Der er ikke specielt gode erfaringer med at bruge stadion til koncerter - spørg bare i Horsens hvor det også er forsøgt flere gange. I Odense satses der på Tusindårskoven og dyrskuepladsen.
    Jeg har da både hørt og læst det. Men jeg kan jo se hvordan bolden ruller mv. på banen. Som nævnt ikke den store forskel på vores og Parkens.

    Det husker jeg også, men som nævnt synes jeg ikke der er den store forskel. Men et er tv, noget andet er klart irl. Skriver bare hvordan jeg har set det.

    Jeg vil bare gerne have et nyt stadion, som ikke bare er en discount opgradering. Man kunne som nævnt tænke en koncert hal tæt på stadion ind i de nye stadion planer. Men noget af det vigtigste er at der kommer lukkede hjørner.

    Men tro vi får en discount opgradering og så bliver det op den anden side af 2050, hvor der kommer et nyt og bedre stadion.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

      Jeg har da både hørt og læst det. Men jeg kan jo se hvordan bolden ruller mv. på banen. Som nævnt ikke den store forskel på vores og Parkens.

      Det husker jeg også, men som nævnt synes jeg ikke der er den store forskel. Men et er tv, noget andet er klart irl. Skriver bare hvordan jeg har set det.

      Jeg vil bare gerne have et nyt stadion, som ikke bare er en discount opgradering. Man kunne som nævnt tænke en koncert hal tæt på stadion ind i de nye stadion planer. Men noget af det vigtigste er at der kommer lukkede hjørner.

      Men tro vi får en discount opgradering og så bliver det op den anden side af 2050, hvor der kommer et nyt og bedre stadion.
      Vi har da allerede Idrætshallen ved siden af, som bliver brugt til koncerter.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Vi har da allerede Idrætshallen ved siden af, som bliver brugt til koncerter.
        Ja, men i samme ombæring burde den også opgraderes. Men som sagt, det sker næppe. Tvivler på at det bliver meget andet end en mindre renovering og så kommer den store først efter 2050.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

          Ja, men i samme ombæring burde den også opgraderes. Men som sagt, det sker næppe. Tvivler på at det bliver meget andet end en mindre renovering og så kommer den store først efter 2050.
          med vores kommune tror jeg du skrev forkert. mener vel 2150

          Comment


            Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

            med vores kommune tror jeg du skrev forkert. mener vel 2150
            Ja, var nok lidt for optimistisk her....

            Comment


              Tiden går.... Sker der snart lidt Enrico???
              siden 1887

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                Tiden går.... Sker der snart lidt Enrico???
                Men nu har vi jo fået ny bane. Godt nok et år for sent, men alligevel, så nu sker der ikke mere de næste 5 år.
                Næste gang får vi måske varmt vand i hanerne.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                  Men nu har vi jo fået ny bane. Godt nok et år for sent, men alligevel, så nu sker der ikke mere de næste 5 år.
                  Næste gang får vi måske varmt vand i hanerne.
                  Vel ikke før det er et krav fra DBU/UEFA...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    Vel ikke før det er et krav fra DBU/UEFA...
                    Nææ men det passer meget godt med 5 år.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      Nææ men det passer meget godt med 5 år.
                      så længe kan de bare ikke vente - 2028 er der vidst nogle nye krav der træder i kraft. Og det kan da være man kan få dispensation et enkelt år hvis man er i gang med arbejdet...men det kan næppe udskydes alt for meget.

                      Den lette løsning vil vel være at undgå at rykke op igen - tænker ikke kravene til 1 divisions hold er helt så strenge...

                      Comment


                        Læser i med Odense Kommune?

                        https://bold.dk/fodbold/klubber/danm...lads-til-20000

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Uden at være arkitekt - som sådan - kunne man så ikke tænke sig, at lukke hjørnerne, ville bringe os derhenad? Der ville vel ret beset kun skulle opføres på den rigtige side af 1.100 pladser, i hvert hjørne for at nå målet.

                          Fas est et ab hoste doceri.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                            Uden at være arkitekt - som sådan - kunne man så ikke tænke sig, at lukke hjørnerne, ville bringe os derhenad? Der ville vel ret beset kun skulle opføres på den rigtige side af 1.100 pladser, i hvert hjørne for at nå målet.
                            Jo, men det er jo ikke en holdbar løsning på længere sigt.

                            Som jeg forstår problematikken er der ting, der taler for at forlade Odense Stadion (som desuden er en politisk hvepserede) og bygge sit eget, og ting der taler imod at forlade Odense Stadion og i stedet investere i at opgradere de nuværende faciliteter.

                            Der kommer nogle nye licenskrav til stadions, hvis de skal godkendes af Divisionsforeningen. Som jeg husker det, så skal alle tilskuerpladser være overdækket af tag eksempelvis. Skulle man gøre bare dette på Odense Stadion skal næsten hele fundamentet ændres, da taget, som jeg husker det, ikke kan forlænges i den nuværende konstruktion. Læg dertil alle de andre "dårligdomme" et stadion fra 40'erne har samlet op gennem årerne oveni. Mangelfulde og gammeldags faciliter, uigennemtænkt infrastruktur etc. etc. Derudover er stadion jo et delvist ejerskab mellem klub og kommune, hvilket har skabt debat i snart 40 år. Hvem må spille der, hvor tit, hvor meget skal det koste, hvad er kravene, er det kommunestøtte som de andre klubber ikke får etc. etc. etc. En tabersag at blande sig i. Så at lukke hjørnerne på det nuværende stadion, ville være en løsning, der ville være et meningsløst spild af penge.

                            Omvendt kunne man bygge et helt nyt stadion enten udenfor byen, i nærheden af motorvejen, hvor man kunne komme til og fra, og hvor Odense Kommune, udover at være den myndighed der godkender udstykning og byggetilladelse ellers ikke kan blande sig. Problemet her er... Penge.. Et nyt stadion koster snildt mellem en kvart og en halv milliard, og det må siges at være en investering, der ikke forventes at blive forrentet specielt godt for hvem end, der skal lægge pengene. Der har været snak om fynske pengemænd som Thorborg, Stadil, Barfoed etc. kunne gå sammen, men det tror jeg ærlig talt ikke selv på.

                            Hele stadion-debatten er ret betændt, for havde stadionet været OB's og kun deres, så havde man lukket hjørnerne under Kim Brinks tid som sportschef, da tegnebogen var åben og tilslutningen stigende.

                            Comment


                              Stadion i Odense bør ligge bynært. Motorvejstadion - nej tak.

                              Håber, Odense går all in på Bolbro som idrætsbydel, og enten renoverer vores på mange måder dejlige stadion eller bygger et helt byt på samme plads.

                              OB er en del af Odenses byliv.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                                Uden at være arkitekt - som sådan - kunne man så ikke tænke sig, at lukke hjørnerne, ville bringe os derhenad? Der ville vel ret beset kun skulle opføres på den rigtige side af 1.100 pladser, i hvert hjørne for at nå målet.
                                Ah lidt lavt sat,.
                                fra wiki
                                15790 tilskuere (13990 sæder)

                                så der skal lige findes 6000 siddepladser før uefa kan godtage det.

                                Comment

                                Working...
                                X