Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sveinn Aron Gudjohnsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Plan? Du gør dig store tanker om OBs gøren og laden.

    ;).

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Hvad i alverden er planen med ham her? Siet fra truppen i dag og tydeligvis ikke mere end øjeblikkeligt 5. valg som spidsangriber, nu Sabbi også er en del af kabalen. Svært ved at se, at vi har brug for ham, især når vi har Okosun vi kan skubbe frem, når vi skal lægge tryk på til sidst i kampene. Til gengæld mangler vi, ligesom jeg forudså, alternativer på kanterne, især nu hvor Frøkjær ikke har sat sig klart på den venstre kant.
      Mon ikke han er lejet relativt billigt, og tiltænkt en plads som noget 3./4. violin. Det kan man selvfølgelig ikke sige udadtil.

      Man har nok godt vidst, at Sander ville ryge, Max har angiveligt haft nogle knæproblemer i opstarten og så er Lieder jo stadig ude. Så buddet om spidsangriber har der ikke været så mange om, og så har han sikkert været en billig backup, som samtidig var ung, og med mulighed for at kunne forløse noget potentiale.

      Det er mit bedste bud.

      Comment


        #33
        Tror også han er taget ind på leje med hensigt på at se ham an, og evt. købe, hvis han imponere nok. Tænker det er hensigten at han måske skal gøre sig gældende fra næste sæson af, hvis Jebali eller Fenger ryger.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Hvad i alverden er planen med ham her? Siet fra truppen i dag og tydeligvis ikke mere end øjeblikkeligt 5. valg som spidsangriber, nu Sabbi også er en del af kabalen. Svært ved at se, at vi har brug for ham, især når vi har Okosun vi kan skubbe frem, når vi skal lægge tryk på til sidst i kampene. Til gengæld mangler vi, ligesom jeg forudså, alternativer på kanterne, især nu hvor Frøkjær ikke har sat sig klart på den venstre kant.
          Nej. Det virker mystisk. Umiddelbart må vi håbe at han er så monsterbillig at han er en form for eksperiment, man tager ind, former efter spillestilen og køber hvis han er god nok. Mit bud lige nu er at han er for tung til at spille i vores system, hvor angriberne generelt løber ret meget. Han ligner en spiller som godt kan bruge at tabe 5-6 kg uden han nødvendigvis mister synderligt meget fysik. Når vi så har set ham an, så kan vi måske i julepausen begynde at kigge på om vi kan sælge/udleje andre angribere i truppen, fordi han nu kan gøre sig gældende eller han simpelthen bare er for dårlig.

          Det er håbet det forholder sig sådan, men når man kender OB ved man at der sagtens bare kan være tale om et eklatant fejlcast vi ender med at sende retur allerede i vinterpausen.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

            Mon ikke han er lejet relativt billigt, og tiltænkt en plads som noget 3./4. violin. Det kan man selvfølgelig ikke sige udadtil.

            Man har nok godt vidst, at Sander ville ryge, Max har angiveligt haft nogle knæproblemer i opstarten og så er Lieder jo stadig ude. Så buddet om spidsangriber har der ikke været så mange om, og så har han sikkert været en billig backup, som samtidig var ung, og med mulighed for at kunne forløse noget potentiale.

            Det er mit bedste bud.
            Du har sikkert ret, jeg forstår det nok bare stadigvæk ikke. Selv med de ting du nævner, så havde vi stadigvæk Jebali, Fenger, Hylle og Sabbi der alle kan spille den ene spidsangriber plads vi har brugt nu i de første syv runder. Og siden har vi hentet Okosun der også vil kunne spille den, i hvert fald når vi skal spille med mange indlæg.

            Samtidig har vi én naturlig venstre back i Skjelvik, som endda kun er en lejet spiller, som vi ikke ved om er en langsigtet løsning. Der kunne jeg godt have tænkt mig, at man havde brugt pengene på en Gudjohnsen-type der bare var back. Eller på kanterne, hvor jeg også synes vi er tynde. Frøkjær har foreløbigt ikke vist sig at passe godt ind som kant i det nye system, Sander gad vi ikke have, Kløve er nok bedre centralt og så har vi Sabbi. Her ville der sikkert være en del spilletid til en yngre lejespiller man ser an, alene fordi at vi mangler alternativer.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Klokkeklart Se indlæg
              Tror også han er taget ind på leje med hensigt på at se ham an, og evt. købe, hvis han imponere nok. Tænker det er hensigten at han måske skal gøre sig gældende fra næste sæson af, hvis Jebali eller Fenger ryger.
              Han er 22. Hvis han ikke kan gøre sig gældende for os nu, så er det sgu tvivlsomt at han nogensinde kommer til det. Hyllegaard har vist, hvordan man kan komme ud af ingenting og gøre sig gældende meget hurtigt, endda i en yngre alder end Gudjohnsen. Hvis Gudjohnsen ikke har noget at byde ind med nu og her, så må jeg stille mig lidt spørgende overfor, hvorfor i alverden at vi har lejet ham.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Han er 22. Hvis han ikke kan gøre sig gældende for os nu, så er det sgu tvivlsomt at han nogensinde kommer til det. Hyllegaard har vist, hvordan man kan komme ud af ingenting og gøre sig gældende meget hurtigt, endda i en yngre alder end Gudjohnsen. Hvis Gudjohnsen ikke har noget at byde ind med nu og her, så må jeg stille mig lidt spørgende overfor, hvorfor i alverden at vi har lejet ham.
                Enig. Det har været mærkeligt fra dag et med den leje.

                Comment


                  #38
                  Der er ikke stor tålmodighed med Gudjohnsen her på forum, det synes jeg er unfair da han stort set lige er startet i klubben

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
                    Der er ikke stor tålmodighed med Gudjohnsen her på forum, det synes jeg er unfair da han stort set lige er startet i klubben
                    Det kan du mene, men det er ikke den position hvor vi mangler mest. Derfor svært at se strategien. Men strategi er jo heller ikke noget i har set siden KB’s dage.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
                      Der er ikke stor tålmodighed med Gudjohnsen her på forum, det synes jeg er unfair da han stort set lige er startet i klubben
                      Det har ikke noget med spilleren at gøre. Det er OBs absurde teater, der grines lidt ad. Der er mange positioner, hvor det ville give mening at hente en ny spiller ind. Man kunne nævne midterforsvaret, venstrebacken og kantpositionen. I stedet lejer OB en angriber, den eneste position, hvor OB i forvejen var godt besat, som så i øvrigt overhovedet ikke bliver brugt.

                      Det er jo absurd tilfældigt.


                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                        Det har ikke noget med spilleren at gøre. Det er OBs absurde teater, der grines lidt ad. Der er mange positioner, hvor det ville give mening at hente en ny spiller ind. Man kunne nævne midterforsvaret, venstrebacken og kantpositionen. I stedet lejer OB en angriber, den eneste position, hvor OB i forvejen var godt besat, som så i øvrigt overhovedet ikke bliver brugt.

                        Det er jo absurd tilfældigt.

                        Man kan aldrig få nok angribere i en trup. Man skal kunne fodre svin med dem. Hvordan man kan brokke sig over det forstår jeg simpelthen ikke.
                        Alle de angribere burde være med til at løfte konkurrencen og træningskvaliteten kraftigt i det daglige og derved udvikle dem individuelt.
                        Det gør også at hvis man laver et salg ala Kadrii er det nemmere at fylde hullet hurtige og smertefrit.

                        Man har lejet en ung angriber i 11-12 måneder med forkøbsret for at se om man kan finde noget potentiale at bygge videre på og måske sælge videre for millioner senere. Det er sgu da “The way to go” IMO

                        At få en central forsvarsspiller ind var altså ikke nødvendigt i sommers. Der er så mange løsninger når vi både kan spille med 2 og 3 i det centrale forsvar.

                        Venstreback er jeg enig. Der mangler noget konkurrence og backup

                        Kantpositionen kan jeg ikke se vi mangler. For vi bruger stort set ikke kanter og ligner ikke noget vi rigtig kommer til at bruge.


                        Truppen har bestemt mangler. Men for mig at se er det kun på venstreback vi rigtig mangler. Ellers er det kun bedre spillere end dem vi har man kan klandre den sportslige ledelse for. For når alle spillere står klar har vi altså en kæmpemæssig trup med udtallige muligheder(kvantitativt)

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Man kan aldrig få nok angribere i en trup. Man skal kunne fodre svin med dem. Hvordan man kan brokke sig over det forstår jeg simpelthen ikke.
                          Alle de angribere burde være med til at løfte konkurrencen og træningskvaliteten kraftigt i det daglige og derved udvikle dem individuelt.
                          Det gør også at hvis man laver et salg ala Kadrii er det nemmere at fylde hullet hurtige og smertefrit.

                          Man har lejet en ung angriber i 11-12 måneder med forkøbsret for at se om man kan finde noget potentiale at bygge videre på og måske sælge videre for millioner senere. Det er sgu da “The way to go” IMO

                          At få en central forsvarsspiller ind var altså ikke nødvendigt i sommers. Der er så mange løsninger når vi både kan spille med 2 og 3 i det centrale forsvar.

                          Venstreback er jeg enig. Der mangler noget konkurrence og backup

                          Kantpositionen kan jeg ikke se vi mangler. For vi bruger stort set ikke kanter og ligner ikke noget vi rigtig kommer til at bruge.


                          Truppen har bestemt mangler. Men for mig at se er det kun på venstreback vi rigtig mangler. Ellers er det kun bedre spillere end dem vi har man kan klandre den sportslige ledelse for. For når alle spillere står klar har vi altså en kæmpemæssig trup med udtallige muligheder(kvantitativt)
                          Selvfølgelig kan man da få angribere nok... Især når man kun spiller med ÉN af gangen, som vi nu har gjort i alle de første syv kampe, så kan man hurtigt få mere end rigeligt flere end man har brug for. Det er der vi står nu.

                          At leje en spiller for et år for at se ham an er fint nok, men hvis han aldrig kommer til at spille, fordi at han ikke er god nok og at man har rigeligt bredde på positionen, så er det jo meningsløst. Vi skal ikke hente 22-årige på lejeaftaler for at de kan være træningskegler i 12 måneder, det er jo åbenlyst tåbeligt.

                          Jeg forstår slet ikke, hvordan du kan sige, at kanter ikke er et problem. Vi spiller med to kanter og har gjort det i samtlige kampe i den her sæson. Vi har INGEN bredde. 6 kampe inde i sæsonen har vi allerede fundet ud af, at Frøkjær ikke magter opgaven lige nu, og hvad er så løsningen? At tage Kløve fra sin midtbaneplads i startopstillingen og rykke ham derud, og derved skabe et hul andetsteds. For hvad er de andre alternativer? Aron, Hylle, Fenger? Ingen af dem formentlig med nævneværdig erfaring eller gode forudsætninger for at spille derude. Og hvad hvis Sabbi bliver skadet, hvem skal så spille hans plads til højre?

                          Her kunne jeg fandeme godt have tænkt mig et alternativ, og det måtte gerne være en yngre spiller på leje der kan spille naturligt derude, fremfor et 5. valg til en angriberposition, hvor der kun har været én plads at kæmpe om i samtlige kampe i sæsonen. Og det må da kunne lade sig gøre at finde med den mindre menighed af scouts vi åbenbart har tilknyttet.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Man kan aldrig få nok angribere i en trup. Man skal kunne fodre svin med dem. Hvordan man kan brokke sig over det forstår jeg simpelthen ikke.
                            Alle de angribere burde være med til at løfte konkurrencen og træningskvaliteten kraftigt i det daglige og derved udvikle dem individuelt.
                            Det gør også at hvis man laver et salg ala Kadrii er det nemmere at fylde hullet hurtige og smertefrit.

                            Man har lejet en ung angriber i 11-12 måneder med forkøbsret for at se om man kan finde noget potentiale at bygge videre på og måske sælge videre for millioner senere. Det er sgu da “The way to go” IMO

                            At få en central forsvarsspiller ind var altså ikke nødvendigt i sommers. Der er så mange løsninger når vi både kan spille med 2 og 3 i det centrale forsvar.

                            Venstreback er jeg enig. Der mangler noget konkurrence og backup

                            Kantpositionen kan jeg ikke se vi mangler. For vi bruger stort set ikke kanter og ligner ikke noget vi rigtig kommer til at bruge.


                            Truppen har bestemt mangler. Men for mig at se er det kun på venstreback vi rigtig mangler. Ellers er det kun bedre spillere end dem vi har man kan klandre den sportslige ledelse for. For når alle spillere står klar har vi altså en kæmpemæssig trup med udtallige muligheder(kvantitativt)
                            Jeg er på sin vis enig. Jeg havde dog håbet på lidt mere fra Swein. Han har trods alt spillet en del kampe i serie B, så havde da forventet at se ham lidt flere minutter end tilfældet har været, men han passer nok ikke ind endnu og det er fint man ser en ung angriber an et års tid.

                            Fuldstændig enig mht. midterforsvaret. Tror ikke det vil rykke os mange gram med en mere, selvom han så skulle være bedre en ML

                            til gengæld synes jeg godt vi kunne bruge en kant mere. Jeg er jo fortaler for at vi spiller 4-3-3 og med en svingende Frø, så mangler vi et supplement. Synes det har givet en masse til holdet at få Sabbis fart og pågåenhed ind i den her sæson. En mand af samme type til venstrekanten ville virkelig gøre os giftige

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Selvfølgelig kan man da få angribere nok... Især når man kun spiller med ÉN af gangen, som vi nu har gjort i alle de første syv kampe, så kan man hurtigt få mere end rigeligt flere end man har brug for. Det er der vi står nu.

                              At leje en spiller for et år for at se ham an er fint nok, men hvis han aldrig kommer til at spille, fordi at han ikke er god nok og at man har rigeligt bredde på positionen, så er det jo meningsløst. Vi skal ikke hente 22-årige på lejeaftaler for at de kan være træningskegler i 12 måneder, det er jo åbenlyst tåbeligt.

                              Jeg forstår slet ikke, hvordan du kan sige, at kanter ikke er et problem. Vi spiller med to kanter og har gjort det i samtlige kampe i den her sæson. Vi har INGEN bredde. 6 kampe inde i sæsonen har vi allerede fundet ud af, at Frøkjær ikke magter opgaven lige nu, og hvad er så løsningen? At tage Kløve fra sin midtbaneplads i startopstillingen og rykke ham derud, og derved skabe et hul andetsteds. For hvad er de andre alternativer? Aron, Hylle, Fenger? Ingen af dem formentlig med nævneværdig erfaring eller gode forudsætninger for at spille derude. Og hvad hvis Sabbi bliver skadet, hvem skal så spille hans plads til højre?

                              Her kunne jeg fandeme godt have tænkt mig et alternativ, og det måtte gerne være en yngre spiller på leje der kan spille naturligt derude, fremfor et 5. valg til en angriberposition, hvor der kun har været én plads at kæmpe om i samtlige kampe i sæsonen. Og det må da kunne lade sig gøre at finde med den mindre menighed af scouts vi åbenbart har tilknyttet.
                              Nogle gange er man vel hente en spiller først inden man ser om han er god nok i en klub som OB? Man ser jo ofte at nogle spillere bare fungerer og blomster når de kommer til den rigtige klub. Giv ham nu lidt tid og lad os se ham an i foråret.

                              Syntes nu sagtens at Hyllegaard kan bruges som det du kalder kant. Specielt på højresiden hvor Sabbi spiller nu. Han har klart haft sine bedste aktioner der.
                              I min verden har Frøkjær haft sine bedste kampe som klassisk venstrekant i nogle 4-4-2 opstillinger. Så din Frøkjær optik er jeg ikke enig i men anderkender at det ikke har været super godt de sidste kampe.

                              I en optimal verden kunne man selvfølgelig godt have byttet en af de klassiske 9`ere vi har til en med fart og et godt venstreben. Men det skete så ikke desværre

                              Comment


                                #45
                                Sveinn rykkes op på A landsholdet

                                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...landsholdstrup

                                Comment

                                Working...
                                X