Annoncering

Collapse
No announcement yet.

@ SFÅ og/eller OBstruktion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jeg vil også gerne applaudere for et fint interview og at mange af de rigtige spørgsmål blev stillet. Og ros for at de også tog nogle af dine glimrende spørgsmål med. Svarene var desværre langt henad vejen som forventet, og det er ikke positivt.

    Det jeg bider allermest mærke i, er den presbold der bliver sendt i retning mod Michelsen. Når Hemmingsen proklamerer, at vi har en ligeså god trup som AGF, og han ender faktisk også med at sige, at han synes den er bedre, så må der være KÆMPE pres på Michelsen. Vi snakker altså et AGF-hold der lige har vundet bronze, som lavede 6 point mod FCK og vandt i Parken, noget vi ikke har gjort i 17 år, og som lavede 9 point mod de suveræne mestre og stod for halvdelen af deres nederlag i sæsonen, og endda slog dem to gange i Herning, noget vi ikke har gjort i 15 år. Så kan det godt være, at vi har spillet et par tætte kampe med dem, men over hele sidste sæson var de så langt bedre end os, og slår os altså også 4 ud af 4 gange.

    Når en sportschef melder sådan noget ud, må det betyde at der er store forventninger til næste sæson. En plads uden for top 6 må være et automatisk farvel til Michelsen, hvis der skal være nogen som helst sammenhæng i tingene, og selv en 5-6. plads, hvor vi er med som det helt tynde øl, må også være på grænsen til det acceptable. Det er da på nogle måder positivt, at Hemmingsen er så optimistisk, forhåbentlig ser han noget vi andre ikke kan se, men jeg forventer godt nok også handling og selvransagelse, hvis det viser sig at være en stor overvurdering af truppen.

    Derudover var der da også nogle enkelte interessante pointer. Vi fik svar på, at Michelsen/cheftræneren langt henad vejen definerer spillestilen, hvilket vi allesammen egentlig godt vidste, men rart at få det bekræftet. Jeg er til gengæld ikke enig i, at det bør være sådan i OB, det er i høj grad en medårsag til vores problemer. Der bliver henvist til en strategisk "Plan A", som dog hele tiden justeres af ting som skader og resultater. For mig er det ikke at arbejde strategisk, hvis man ændrer kurs, når man får nogle skader eller har en periode med dårlige resultater. Så er det man holder fast og garderer sig så godt som muligt. Det var heller ikke betryggende at høre.

    Det der provokerer og irriterer mig klart mest, er dog hvor meget der bliver snakket udenom. Hemmingsen kan nærmest ikke svare på det mest simple spørgsmål, uden at skulle tage 20 omveje først, og jeg begriber ikke hvorfor. Jeg er den type der også hører interviews med trænere og ledere i andre klubber, hvis Mediano har interviewet en eller en fanpodcast har lavet et godt interview. Når jeg hører den slags interview, plejer klubberne langt henad vejen at være meget åbne, bortset fra nogle detaljer som vi selvfølgelig allesammen godt forstår de ikke kan røbe. Men når Carsten V fra Brøndby f.eks. bliver spurgt, hvilken type spillere Brøndby går efter, hvilken alder og baggrund de skal have, så er han ikke bleg for at svare. Når Johan Lange i FCK bliver spurgt om, hvordan man finder spillere og hvem man har i setuppet der gør det, så svarer han også ligeud. Når Rasmus Ankersen bliver interviewet om, hvordan FCM skal udvikle sig i de kommende år, og med hvilke tanker man har sammensat truppen, er han meget konkret.

    Man får INTET at vide om OB. Der blev flere gange spurgt til det sportslige udvalg, vores scoutingsetup med Ole Spion og de 10-15 freelancere vi har hørt om, og han gav os intet. Ikke et ord om processen, ikke nogle navngivne personer overhovedet, ikke engang et antal på, hvor mange der er inde over. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor det skal være så lukket og fordækt det der foregår i OB, og det er i hvert fald ikke noget der giver mig ro for, at der er styr på tingene. Der bliver også flere gange henvist til en strategi og en "Plan A", men ikke et ord om, hvad den indebærer. Jeg kender ingen klubber i Danmark der har en strategi, og som ikke er villige til bare at give os en lille smule af den. Nogle har den endda nedskrevet, så man kan læse den og måle klubben helt konkret på den. Hvad farligt er der ved at sige, at man gerne vil hente primært unge spillere og udvikle dem, at man gerne vil lægge så og så meget på kommercielt, at man gerne vil spille presspil og rekrutterer spillere og trænere efter det? Det gør de andre klubber jo. Jeg tror simpelthen ikke på, at den strategi reelt findes. Det meste i OB foregår nok bare fra hånden og til munden, og derfor har Hemmingsen ikke mere at give os, han er reelt sat på en uriaspost i den her sammenhæng.

    Det eneste han kunne give os, og som han gentog mange gange er, at vi hele tiden skal "bestræbe os på" (hold kæft det sagde han mange gange) at gøre det maksimale. Hvilket jo er det mest gratis at sige nogensinde, alle vil jeg forsøge at gøre det maksimale i professionel idræt. Hvordan skal vi gøre det maksimale vi kan, hvilke udvidelser af vores setup kigger man på? Nej, det kunne vi heller ikke få svar på.

    Endnu en gang, tak til SFÅ for at stille nogle glimrende spørgsmål. At svarene så var som de var, må vi nok bare vænne os til er normen i OB.
    Ja det var lidt træls de ikke udfordrede ham noget mere på den AGF. For det skriger da til himlen at sige noget så dumt. Og går rigtig godt i tråd med at sige vi kom forstærket ud af vintervinduet.
    Men det er sgu svært når man konstant svarer usammenhængende,vævende og nogle gange bare drejer det over på noget lidt andet. Men ville da gerne have hørt ham begrunde det med hvis han var blevet fremlagt de facts du kommer med

    Det kan kun være ham selv og få andre der kan se det og beviser desværre bare endnu engang, at vi bare lever i 2 forskellige verdener og det stadig er umuligt at identificere sig 100% med det der sker i OB pga den sportslige ledelse.

    Jeg tror hellere lige jeg må høre den igen for at få alle detaljerne med

    Comment


      #32
      OB har en bedre trup end AGF. Som den er fredag er der nok ikke meget forskel. OB har hentet Sabbi, mens AGF har mistet Bundu og Ankersen.
      Det var en ganske markant melding fra Hemmingsen.
      En anden ting jeg bed mærke i var at det faktisk var sportschefen der havde krævet hårdere træning af truppen. Det skal også med i billedet når Blond får skylden for de mange skader efter Corona pausen.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Jeg vil også gerne applaudere for et fint interview og at mange af de rigtige spørgsmål blev stillet. Og ros for at de også tog nogle af dine glimrende spørgsmål med. Svarene var desværre langt henad vejen som forventet, og det er ikke positivt.

        Det jeg bider allermest mærke i, er den presbold der bliver sendt i retning mod Michelsen. Når Hemmingsen proklamerer, at vi har en ligeså god trup som AGF, og han ender faktisk også med at sige, at han synes den er bedre, så må der være KÆMPE pres på Michelsen. Vi snakker altså et AGF-hold der lige har vundet bronze, som lavede 6 point mod FCK og vandt i Parken, noget vi ikke har gjort i 17 år, og som lavede 9 point mod de suveræne mestre og stod for halvdelen af deres nederlag i sæsonen, og endda slog dem to gange i Herning, noget vi ikke har gjort i 15 år. Så kan det godt være, at vi har spillet et par tætte kampe med dem, men over hele sidste sæson var de så langt bedre end os, og slår os altså også 4 ud af 4 gange.

        Når en sportschef melder sådan noget ud, må det betyde at der er store forventninger til næste sæson. En plads uden for top 6 må være et automatisk farvel til Michelsen, hvis der skal være nogen som helst sammenhæng i tingene, og selv en 5-6. plads, hvor vi er med som det helt tynde øl, må også være på grænsen til det acceptable. Det er da på nogle måder positivt, at Hemmingsen er så optimistisk, forhåbentlig ser han noget vi andre ikke kan se, men jeg forventer godt nok også handling og selvransagelse, hvis det viser sig at være en stor overvurdering af truppen.

        Derudover var der da også nogle enkelte interessante pointer. Vi fik svar på, at Michelsen/cheftræneren langt henad vejen definerer spillestilen, hvilket vi allesammen egentlig godt vidste, men rart at få det bekræftet. Jeg er til gengæld ikke enig i, at det bør være sådan i OB, det er i høj grad en medårsag til vores problemer. Der bliver henvist til en strategisk "Plan A", som dog hele tiden justeres af ting som skader og resultater. For mig er det ikke at arbejde strategisk, hvis man ændrer kurs, når man får nogle skader eller har en periode med dårlige resultater. Så er det man holder fast og garderer sig så godt som muligt. Det var heller ikke betryggende at høre.

        Det der provokerer og irriterer mig klart mest, er dog hvor meget der bliver snakket udenom. Hemmingsen kan nærmest ikke svare på det mest simple spørgsmål, uden at skulle tage 20 omveje først, og jeg begriber ikke hvorfor. Jeg er den type der også hører interviews med trænere og ledere i andre klubber, hvis Mediano har interviewet en eller en fanpodcast har lavet et godt interview. Når jeg hører den slags interview, plejer klubberne langt henad vejen at være meget åbne, bortset fra nogle detaljer som vi selvfølgelig allesammen godt forstår de ikke kan røbe. Men når Carsten V fra Brøndby f.eks. bliver spurgt, hvilken type spillere Brøndby går efter, hvilken alder og baggrund de skal have, så er han ikke bleg for at svare. Når Johan Lange i FCK bliver spurgt om, hvordan man finder spillere og hvem man har i setuppet der gør det, så svarer han også ligeud. Når Rasmus Ankersen bliver interviewet om, hvordan FCM skal udvikle sig i de kommende år, og med hvilke tanker man har sammensat truppen, er han meget konkret.

        Man får INTET at vide om OB. Der blev flere gange spurgt til det sportslige udvalg, vores scoutingsetup med Ole Spion og de 10-15 freelancere vi har hørt om, og han gav os intet. Ikke et ord om processen, ikke nogle navngivne personer overhovedet, ikke engang et antal på, hvor mange der er inde over. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor det skal være så lukket og fordækt det der foregår i OB, og det er i hvert fald ikke noget der giver mig ro for, at der er styr på tingene. Der bliver også flere gange henvist til en strategi og en "Plan A", men ikke et ord om, hvad den indebærer. Jeg kender ingen klubber i Danmark der har en strategi, og som ikke er villige til bare at give os en lille smule af den. Nogle har den endda nedskrevet, så man kan læse den og måle klubben helt konkret på den. Hvad farligt er der ved at sige, at man gerne vil hente primært unge spillere og udvikle dem, at man gerne vil lægge så og så meget på kommercielt, at man gerne vil spille presspil og rekrutterer spillere og trænere efter det? Det gør de andre klubber jo. Jeg tror simpelthen ikke på, at den strategi reelt findes. Det meste i OB foregår nok bare fra hånden og til munden, og derfor har Hemmingsen ikke mere at give os, han er reelt sat på en uriaspost i den her sammenhæng.

        Det eneste han kunne give os, og som han gentog mange gange er, at vi hele tiden skal "bestræbe os på" (hold kæft det sagde han mange gange) at gøre det maksimale. Hvilket jo er det mest gratis at sige nogensinde, alle vil jeg forsøge at gøre det maksimale i professionel idræt. Hvordan skal vi gøre det maksimale vi kan, hvilke udvidelser af vores setup kigger man på? Nej, det kunne vi heller ikke få svar på.

        Endnu en gang, tak til SFÅ for at stille nogle glimrende spørgsmål. At svarene så var som de var, må vi nok bare vænne os til er normen i OB.
        Jeg syntes det er total ukonkret snik snak, og spild af en time. Som du siger, så kunne han have svaret og givet fans en ide om at kommunikationen vil blive bedre og give noget gejst. Jeg efterlades med et indtryk af at der er håb (og meget af det) , men håb er ingen strategi.
        "Vi skal bestræbe" er MHs udgave af JHs "der er ingen tvivl om".
        Samlet er der ingen tvivl om at vi vil bestræbe os på... Det er sku for tyndt af en organisation der skal sælge oplevelse.

        HM falder på mit barometer efter den politiker snak, især når han var blevet præsenteret for retningen af spørgsmålene inden. Håber han modbeviser mig, men lige nu tænker jeg det bliver mere af det samme, og forskellen vil udelukkende afhænge af hvad akademiets kan levere.
        Last edited by tOrnBjerg; 15-08-2020, 10:03.

        Comment


          #34
          Det er synd for en person med så ringe kommunikative evner at havne i sådan et job, og så under de forudsætninger! “Strategien” lød til at være “vi skal træne stenhårdt” og “vi skal blive bedre til at bruge den tid vi har sammen”. Hvis de floskler er nok til at være sportschef i en tidligere topklub, så er barren godt nok ikke så høj.

          Det ender galt, det her, og det er bedre at gøre kort proces og indrømme ansættelsen var en fejl, end at trække den syv år som man gjorde med JH. Hvis der går så længe er der ingen fans tilbage - men så slipper klubben også for alle de irriterende fluer der forstyrrer det flotte, flotte arbejde der foregår i koncernen.

          PS: hørte jeg forkert eller nævnte han Opondo som eksempel på et godt indkøb
          Last edited by fynsland_85; 15-08-2020, 08:25.
          OB: Danske mestre i 2075/6

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
            Det er synd for en person med så ringe kommunikative evner at havne i sådan et job, og så under de forudsætninger! “Strategien” lød til at være “vi skal træne stenhårdt” og “vi skal blive bedre til at bruge den tid vi har sammen”. Hvis de floskler er nok til at være sportschef i en tidligere topklub, så er barren godt nok ikke så høj.

            Det ender galt, det her, og det er bedre at gøre kort proces og indrømme ansættelsen var en fejl, end at trække den syv år som man gjorde med JH. Hvis der går så længe er der ingen fans tilbage - men så slipper klubben også for alle de irriterende fluer der forstyrrer det flotte, flotte arbejde der foregår i koncernen.

            PS: hørte jeg forkert eller nævnte han Opondo som eksempel på et godt indkøb
            En strategi med at arbejde stenhårdt og udnytte træningstiden maksimalt hver dag er der jo isoleret ikke noget forkert i. Det er vel minimum hvad man kan forvente 24/7-365.
            Men hvis det er forudsætningen for succes i OB har han jo også dækket sin egen røv godt ind da det er trænerens opgave at det sker.

            Nu sker der nok det at der kommer en “anden side” af “fraktion” der påstår at uanset hvem der bliver ansat i OB som sportsdirektør og ligegyldigt hvad han siger vil vi altid være negative. Og det er også muligt at vi er mange der måske altid har lidt kritiske briller på.
            Men hans kommunikation ud til trofaste og dedikerede er altså under superliga niveau og bringer ingen begejstring imod en ny sæson

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              OB har en bedre trup end AGF. Som den er fredag er der nok ikke meget forskel. OB har hentet Sabbi, mens AGF har mistet Bundu og Ankersen.
              Det var en ganske markant melding fra Hemmingsen.
              En anden ting jeg bed mærke i var at det faktisk var sportschefen der havde krævet hårdere træning af truppen. Det skal også med i billedet når Blond får skylden for de mange skader efter Corona pausen.
              Enig i kritik af at MH siger vi har et bedre hold end AGF.
              Og gutterne skulle selvfølgelig have spurgt meget mere ind til den fysisk hårdere træning. For eksempel om alle skal have den samme hårde træning. Og om der skal tages inddividuelle hensyn med mængden og øvelserne, For det er jo nok derfor der kom så mange skader, når der var lange pauser.

              Jeg lagde mærke til at MH virkede mere afslappet end på tv og talte langt mindre klingende fynsk.
              Gutterne skal øve sig i at stille et spørgsmål - og ikke væve videre på det med eksempler på mulige svar osv.

              Hvordan kan man have målsætning om europa-kampe OG top-6. Top-5 kan i år give Europa. Nr 7 kan give kamp som i år, hvor vi var chanceløse.

              "At vide hvem man er, det er vigtigt" - klogt sagt. Virkede da som om han vidste hvad han går efter.
              Last edited by Tåhyler; 15-08-2020, 09:34.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #37
                Ævl og snik snak som sædvanlig!

                Ingen konkrete svar og igen sidder man tilbage med flere spørgsmål end svar..
                Der var flere helt tåbelige svar jeg bed mærke i.

                Men særligt havde jeg håbet, at man havde gået ham mere på klingen i forhold til hans udmelding om, at det blot handler om at få det maksimale ud af spillerne “i den tid man er sammen”, som han flittigt brugte til at beskrive strategien for at opnå bedre resultater...

                Men er det ikke rimeligt at spørge nærmere ind til hvordan man konkret har tænkt sig at få det maksimale ud af de nuværende spillere end blot at “bruge mere tid sammen”...?!
                Betyder det at man blot skal træne én time ekstra? Eller betyder det, at spillerne skal sidde efter træning og spille Ludo sammen..?

                For hvis man konsekvent henter spillere fra den nedre del af Superligaen, så er det vel ikke helt ulogisk at tænke sig, at niveauet bare ikke er til mere hos de spillere.. Der er vel for f..... en grund til at man spiller i Horsens eller Vendsyssel...

                Du kan optimere alt det du vil i forhold til træning og faciliteter. Men hvis spillernes generelle niveau ikke er til mere, så er det i min verden spild af tid...

                Hvis præmissen for gode resultater blot er, at man skal bruge mere tid sammen og træne endnu hårdere. Så kunne vi lige så godt hente alle vores spillere nede i 2. division...

                Comment


                  #38
                  Vi har en bedre trup en AGF.. Det må jo så betyde, vi ligger lige under FCM og FCK og er bedre end resten af superligaen. Det var da en god nyhed. Og han er ikke i tvivl om, at truppen er til top 6. Det mente Kent Nielsen jo også. Altså, hvorfor skulle mængden af skader pludselig stoppe med et trylleslag? Er der stadig nogen, der tror på, at Drachmann kommer tilbage? Jeg synes heller ikke scoutingsnakken lød betryggende. "Vi går i byen".. tvivler på datagrundlaget er lige så detaljeret som fx fcms. Jeg er ikke blevet mere optimist efter dette interview.
                  ​​​​
                  Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                  Comment


                    #39
                    Jeg anser det for en fejl at Martin Davidsen ikke læser med her og insisterer på direkte henvendelser. Ved at tage ideer herfra kan SiÅ få flere lyttere. Det nytter ikke at tro for meget på egne evner her, synes jjeg
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      #40
                      Jeg synes at SFÅ gjorde hvad de kunne for at få ham ud af busken og melde noget konkret ud. Hvis de går hårdere til ham, så får de ikke et interview næste gang. Det er en balancegang de bevæger sig på. hvor de bliver nødt til at droppe pistol journalistikken og være mere joviale og imødekommende i deres tilgang. Og jeg synes de generelt har en rigtig god struktur i deres interviews. At den interviewede så ikke vil blive konkret med noget som helst og væver frem og tilbage i nogle lavfilosofiske floskler omkring vores tid sammen og hårdere træning, det kan vi ikke klandre dem for. Hvis han havde svaret åbent og klart på deres spørgsmål, så havde det være et klasse interview, som ville have givet os et tydeligere indblik i hvordan OB er sat sammen, hvad vores taktiske indkøbsstrategi er (og om den overhovedet findes), hvilke spillere, hvis nogen, skal sælges videre, hvilke typer af spillere kigger klubben efter lige nu, hvorfor er der ikke forlænget med JM endnu, hvis de er tilfredse med ham og så videre.

                      Jeg må tilslutte mig koret og sige at MH indtil videre har skuffet rigtig meget i hans kommunikation og lukkethed. Han har ikke vundet nogen fans over, skabt nogen begejstring eller udvist nogen særlig ekspertise i hans indkøb. Jeg kan slet ikke mærke han brænder så meget for OB, som alle i OB påstår han gør. Hvor ville det have været befriende at han havde lagt hovedet på blokken og sagt "Ja, det var en fejl at jeg meldte ud at vi kom styrkede ud af transfervinduet, men alle begår fejl og jeg skal lige i gang. Jeg brænder for OB ind i hjertet og vil gøre alt for den her klub". Men han bliver inde i hulen og det er en fladpandet politikerstrategi, som kun tjener ham godt i hans eget hoved. Han fremstår som en der er blind for egne fejl, eller blot erkendelsen af samme. Jeg synes han virker vanvittigt fejlcastet og frygter som andre herinde at vi skal trækkes med ham indtil han selv går, fordi han SKAL være en succes nu, så ikke NT kommer til at se inkompetent ud i hans ansættelser på den post. Jeg nævner lige i flæng Poul Hansen, Jesper Hansen og nu den tavse general. Det er sgu ikke prangende.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                        Enig i kritik af at MH siger vi har et bedre hold end AGF.
                        Og gutterne skulle selvfølgelig have spurgt meget mere ind til den fysisk hårdere træning. For eksempel om alle skal have den samme hårde træning. Og om der skal tages inddividuelle hensyn med mængden og øvelserne, For det er jo nok derfor der kom så mange skader, når der var lange pauser.

                        Jeg lagde mærke til at MH virkede mere afslappet end på tv og talte langt mindre klingende fynsk.
                        Gutterne skal øve sig i at stille et spørgsmål - og ikke væve videre på det med eksempler på mulige svar osv.

                        Hvordan kan man have målsætning om europa-kampe OG top-6. Top-5 kan i år give Europa. Nr 7 kan give kamp som i år, hvor vi var chanceløse.

                        "At vide hvem man er, det er vigtigt" - klogt sagt. Virkede da som om han vidste hvad han går efter.
                        Meget enig i dit indlæg, har blot lyst til at tilføje et par yderligere kommentarer. Mht. styrkeforholdet mellem AGF og OB ville det have været let at spørge om årsagen til, det så var så længe siden, vi har slået dem. Det lød som, den hårdere træning var bestilt af MH umiddelbart efter hans tiltræden. Hvis det er tilfældet, kunne man jo have spurgt om det ikke var medvirkende til det stigende antal skader. I øvrigt efter min mening, utidig hurtig indblanding i trænerens og Blonds arbejdsområde. Mht. til interviewernes niveau stiller man alt for mange ledende spørgsmål som f.eks : Synes du ikke også at osv....Derved slipper MH alt for nemt afsted med et ultrakort svar. Hvis man i stedet stillede åbne spørgsmål som : Hvorfor mener du, vi gik styrket ud af vintervinduet ? , ville den interviewede være nødt til at komme med sin egen forklaring, og ikke blot bekræfte SFÅ`s holdning. Erkender dog, at med MH i stolen er det svært at få klare svar.
                        mvh pnl
                        Last edited by pnl; 15-08-2020, 12:09.

                        Comment


                          #42
                          Jeg må tilslutte mig koret der kritiserer interviewteknikken. Man synes så bange for at døren lukker for adgang til klubben at man stryger interviewgæsten med hårene og glatter ud og lader være med at stille opfølgende spørgsmål.

                          Et uafhængigt medie bør i min bog beskrive tingene som de. Det kan nogen gange være ubehageligt hvis man konfronterer magthaverne, i dette tilfælde OB-folk, med deres uformåen. Davidsen skrev et fint blogindlæg, som opsummerede mange af debatterne herinde. Desværre bliver der ikke fulgt op på dette indlæg med en udsendelse hvor man går kritisk til sagen, og det ender igen med noget der ligner mikrofonholderi.
                          OB: Danske mestre i 2075/6

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                            Jeg må tilslutte mig koret der kritiserer interviewteknikken. Man synes så bange for at døren lukker for adgang til klubben at man stryger interviewgæsten med hårene og glatter ud og lader være med at stille opfølgende spørgsmål.

                            Et uafhængigt medie bør i min bog beskrive tingene som de. Det kan nogen gange være ubehageligt hvis man konfronterer magthaverne, i dette tilfælde OB-folk, med deres uformåen. Davidsen skrev et fint blogindlæg, som opsummerede mange af debatterne herinde. Desværre bliver der ikke fulgt op på dette indlæg med en udsendelse hvor man går kritisk til sagen, og det ender igen med noget der ligner mikrofonholderi.
                            Vi kender jo af gode grunde ikke forholdet, men måske er det en del af præmissen, at man skal holde lidt igen med de kritiske spørgsmål i de her interviews, hvis man vil undgå at kilden løber tør. Måske er man bare konfliktsky, men hvis førstnævnte er tilfældet så kan jeg godt forstå, hvis man vælger at holde kommunikationslinjerne åbne fremfor potentielt at gøre sig uvenner med klubben.

                            Principielt er jeg helt enig med dig i, at man som uafhængigt medie skal kunne stille de kritiske spørgsmål. Derfor undrer det mig også, når journalisten bagefter går ud og forsvarer Hemmingsens-indsats og påstar, at han faktisk sagde flere interessante ting. Hvis det er ens konklusion, må man enten lyve for sig selv eller have en halvsløj dømmekraft. Jeg håber da, at de 2x Morten, eller en anden paneldeltager der måtte have hørt interviewet, på et senere tidspunkt ærligt kan sige det i podcasten som vi alle tænker, og det er, at interviewet var søbet ind i en mærkelig form for udenomssnak og lukkethed. De svar vi fik gav ikke en god beskrivelse af arbejdsgangen i den sportslige ledelse, strategien og hvilken retning OB er på vej i, det kan man objektivt ikke mene, at den gjorde, og jeg har heller ikke set andre end Davidsen selv påstå, at den skulle være rig på informationer. Men han skal jo teoretisk set også sælge et produkt her, så måske er det det som det handler om. Hvis den kritik af OBs og Hemmingsens kommunikation ikke kan få lov til at ventilere i en senere podcast, så synes jeg godt nok heller ikke, at man lever op til rollen som uafhængigt medie. Det er da et af de største og mest undrende spørgsmål omkring klubben lige nu.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                              Vi har en bedre trup en AGF.. Det må jo så betyde, vi ligger lige under FCM og FCK og er bedre end resten af superligaen. Det var da en god nyhed. Og han er ikke i tvivl om, at truppen er til top 6. Det mente Kent Nielsen jo også. Altså, hvorfor skulle mængden af skader pludselig stoppe med et trylleslag? Er der stadig nogen, der tror på, at Drachmann kommer tilbage? Jeg synes heller ikke scoutingsnakken lød betryggende. "Vi går i byen".. tvivler på datagrundlaget er lige så detaljeret som fx fcms. Jeg er ikke blevet mere optimist efter dette interview.
                              ​​​​
                              Groft sagt, så har du unge vist sig som større forstærkninger end Aron som er hentet i en svag liga, Opondo som ikke var en profil, og Lieder der bestemt ikke er en BK.
                              Hvordan det betyder at vi er stærkere end GF må guderne vide. Vi nærmer os måske GF fordi de sælger ud, men hvad køber de? Måske bliver de ikke svækket.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Vi kender jo af gode grunde ikke forholdet, men måske er det en del af præmissen, at man skal holde lidt igen med de kritiske spørgsmål i de her interviews, hvis man vil undgå at kilden løber tør. Måske er man bare konfliktsky, men hvis førstnævnte er tilfældet så kan jeg godt forstå, hvis man vælger at holde kommunikationslinjerne åbne fremfor potentielt at gøre sig uvenner med klubben.

                                Principielt er jeg helt enig med dig i, at man som uafhængigt medie skal kunne stille de kritiske spørgsmål. Derfor undrer det mig også, når journalisten bagefter går ud og forsvarer Hemmingsens-indsats og påstar, at han faktisk sagde flere interessante ting. Hvis det er ens konklusion, må man enten lyve for sig selv eller have en halvsløj dømmekraft. Jeg håber da, at de 2x Morten, eller en anden paneldeltager der måtte have hørt interviewet, på et senere tidspunkt ærligt kan sige det i podcasten som vi alle tænker, og det er, at interviewet var søbet ind i en mærkelig form for udenomssnak og lukkethed. De svar vi fik gav ikke en god beskrivelse af arbejdsgangen i den sportslige ledelse, strategien og hvilken retning OB er på vej i, det kan man objektivt ikke mene, at den gjorde, og jeg har heller ikke set andre end Davidsen selv påstå, at den skulle være rig på informationer. Men han skal jo teoretisk set også sælge et produkt her, så måske er det det som det handler om. Hvis den kritik af OBs og Hemmingsens kommunikation ikke kan få lov til at ventilere i en senere podcast, så synes jeg godt nok heller ikke, at man lever op til rollen som uafhængigt medie. Det er da et af de største og mest undrende spørgsmål omkring klubben lige nu.
                                Meget, meget enig her. Jeg nyder vitterligt SFÅs udsendelser, og forstår godt hvorfor man ikke gik mere i flæsket på MH. SFÅ vil gerne tages seriøst, og man er forsigtig med at gå for hårdt til stålet.

                                Men jeg synes, at man har overdrevet positive briller på, hvis man får resultatet af den udsendelse til at være, at der “faktisk blev sagt nogle ting”. For hvis man bruger 75 minutter på at afsløre, at en forventet forlængelse allerede er gennemført - samt på at fortælle, at der måske kommer forstærkninger i det aktuelle transfervindue efter en netop overstået skuffende sæson - ja så er der virkelig blevet hældt meget vand ud af ørene. Og det blev der.

                                Man spørger efterhånden sig selv, hvilken planet OBs ledelse bor på. For det der foregår virker ikke i tråd med den opfattelse, som folk uden for klubben har.

                                Comment

                                Working...
                                X