Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Selv hvis vi tager ovenstående ting for gode varer, så er der flere ting i det som enten ikke giver mening eller er alt for løse. For det første:
Komme langt i pokal turneringen - Hvad betyder det? Jeg er sikker på at Aarup og Flemløse/Haarby har samme ambition, men det er jo ikke noget mål i sig selv. Hvor ofte har vi et mål om at vinde eller komme i finalen bare, hvad kan vi forvente?
Top 6 hvert år men hvor en 6. Plads er en dårlig sæson - Målet er top 6, men nr. 6 er dårligt...? Det giver jo ingen mening. Så er målet åbenlyst højere end top 6, så lad være med at blive ved med at sig at top 6 er målet, hvis det ikke er tilfredsstillende. Ellers så erkend at en top 6, inklusiv en 6. plads dermed, er godt nok i sig selv, og fortæl os så hvorfor det er en attraktiv sportslig og økonomisk position.
Jævnligt at komme i Europa - Hvor ofte er jævnligt? Og hvad er ambitionen overhovedet for at deltage? Er det fint nok at kvalificere sig og ryge ud efter to kampe til et slovensk hold, eller vil vi rent faktisk noget med det? Og hvis man med "jævnligt" mener "oftere end ikke", så må der naturligt også følge en top 4-ambition med, eller derover. At blive nr. 5 eller 6 sender dig ikke i Europa.
1-2 op fra akademiet pr sæson - Den er i det mindste lidt konkret, men igen vel ikke noget mål i sig selv. Er strategien en succes, hvis vi hver sæson hiver en ny Nissen og Ibrahimagic op som de yderste mandater i truppen, aldrig nogensinde bruger dem, lader deres kontrakter løbe ud og så hiver to nye op sæsonen efter? Det er den vel ud fra definitionen, men det lyder godt nok ligegyldigt i mine ører. Jeg vil hellere høre en ambition om, at x antal spilleminutter skal være spillere fra akademiet eller at x antal spillere i startopstillingen i gennemsnit skal være fra akademiet. Så kan vi rent faktisk også bedømme, om akademiet lever op til det der bliver forventet.
Det er simpelthen for billigt sluppet bare at slynge nogle luftige mål ud i en podcast. Hvis der er bund i de mål, så skriv et langt indlæg på hjemmesiden underskrevet Thorborg, Enrico, Hemmingsen etc, lav et længere interview med Fyens, eller brug den næste podcastaftale med SFÅ til at stille op og forklar så de tanker og ambitioner der ligger bag i uddybende vendinger. Hvis det sker, så er der en chance for, at jeg kan begynde at have noget respekt for og tro på, at der overhovedet eksisterer et gennemtænkt projekt.
Comment