Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg synes, at trænere får (for) meget opmærksomhed i moderne fodbold. Sportschefen/direktøren er for mig at se langt vigtigere. En stærk sportslig ledelse som støtte gør underværker for de fleste trænere.

    Det er ingen hemmelighed, at jeg finder MH inkompetent, og jeg håber, OB kigger dén vej. Troels Bech kunne være lidt spændende. Som træner var det altid lige ved og næsten, men som sportschef slog han altså manden af hesten så at sige. Bo Henriksen kunne være en joker. Han har et bedre CV end MH (det har de fleste...), og han kan noget med mennesker.

    JM som træner er jeg moderat positivt indstillet over for. Med en stærkere sportslig ledelse bag sig kunne det være spændende.
    Jeg er nødt til at spørge hvorfor du finder ham inkompetent uden at han har haft et eneste vindue som ansvarlig. MH har da haft et langt liv i fodbold både som spiller og træner. Han må simpelthen have en masse kontakter i den verden inkl. agentsiden som vel nærmest tæppebomber alverdens klubber med "fantastiske tilbud". Jeg er ikke i tvivl om at der er går meget tid med at skille skidt fra kanel.

    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Jeg synes, at trænere får (for) meget opmærksomhed i moderne fodbold. Sportschefen/direktøren er for mig at se langt vigtigere. En stærk sportslig ledelse som støtte gør underværker for de fleste trænere.

      Det er ingen hemmelighed, at jeg finder MH inkompetent, og jeg håber, OB kigger dén vej. Troels Bech kunne være lidt spændende. Som træner var det altid lige ved og næsten, men som sportschef slog han altså manden af hesten så at sige. Bo Henriksen kunne være en joker. Han har et bedre CV end MH (det har de fleste...), og han kan noget med mennesker.

      JM som træner er jeg moderat positivt indstillet over for. Med en stærkere sportslig ledelse bag sig kunne det være spændende.
      Og Brøndbys fans finder TB inkompeten, og han har lavet lange og dårlige kontrakter. Så den vej skal vi slet slet ikke.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Jeg er nødt til at spørge hvorfor du finder ham inkompetent uden at han har haft et eneste vindue som ansvarlig. MH har da haft et langt liv i fodbold både som spiller og træner. Han må simpelthen have en masse kontakter i den verden inkl. agentsiden som vel nærmest tæppebomber alverdens klubber med "fantastiske tilbud". Jeg er ikke i tvivl om at der er går meget tid med at skille skidt fra kanel.
        Hvorfor tror du spillere og trænere automatisk får en masse kontakter ? Prøv lige at se, hvor MH har spillet / trænet.... vel ikke ligefrem det store internationale udsyn. Havde gerne set en hollandsk/belgisk/engelsk sportsdirektør med indblik i deres (lavere) rækker.

        Personligt tror jeg, at OB selv i mange tilfælde skal opsøge de seriøse/interessante agenter, som har spillere på hylderne lige over det, vi normalt kan gå efter.... og ikke satse på caféejere med fodbold som bibeskæftelse.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

          Det kommer meget an på forløbet i min optik. Hvis vi igen går igennem 11 kampe uden sejre, og det generelt ser skidt ud i spillet, så synes jeg helt klart at stillingen skal op til overvejelse. Rent faktuelt er de to seneste sæsoner dog de bedste placeringsmæssigt i de seneste 9 år (med en deler med KN's 7. plads), så spørgsmålet er nok nærmere om vi ikke bare spiller op til vores niveau, mere end at vi skuffer ift vores egen målsætning. Jeg synes, helt ærligt, ikke at truppen er til meget mere end det vi ender omkring i år. Vi ligger lidt i et dødvande mellem 5-10 og kan lige så godt ende i den ene ende som den anden, mest fordi vi spiller for spiller (og kollektivt) ikke er specielt meget bedre eller dårligere end de omkringliggende hold. Det kræver en opjustering fra vores ejer før vi helt realistisk kan sige, at vi absolut SKAL i top 6/5/4. Jeg er med på, at vi som klub ikke kan spise nogen af med en målsætning, der hedder top 10, men virkeligheden er, at vi pt. ikke er bedre.

          Hvad angår træneren, så kan jeg egentlig godt lide Jakob Michelsen, og synes overordnet (der er også svipsere, helt klart) at han sætter holdet meget bedre op, og vi spiller langt mere interessant end vi gjorde under Kent Nielsen eksempelvis. Jeg misser meget sjældent så meget som et minut af OB's kampe, men under KN skulle jeg virkelig hive mig op til at se kampene, fordi det var så forudsigeligt og røvsygt. Jakob har givet noget glæde tilbage, og jeg synes f.eks. at den måde (særligt i første sæson) vi fik vores wingbacks til at fungere i samspil med vores offensiv, var både godt set og flot eksekveret.

          Derudover har jeg pt. svært ved at se, hvad alternative skal være. Jeg tror f.eks. ikke på, at Bo Henriksen ville kunne præstere under det større pres der er i OB, som han f.eks. har gjort i Horsens. Det er en tese, afgjort, men ser ham lidt som én, der fungerer bedst, når der ikke er for meget pres på.

          Så jeg vil lade sæsonens forløb afgøre, om han skal være cheftræner efter sommeren 2021, men jeg ville faktisk blive glad for en snarlig nyhed om kontraktforlængelse, mest for at skabe noget kontinuitet og ro i truppen.

          Og så skal han, sammen med det sportslige udvalg, sørge for, at vi kommer styrket ud af transfervinduet. Og jeg mener ikke styrket som når MH mener styrket i vinters, men reelt styrket. Det glæder jeg mig til at se, hvordan de løser.
          Plus 1

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Jeg er nødt til at spørge hvorfor du finder ham inkompetent uden at han har haft et eneste vindue som ansvarlig. MH har da haft et langt liv i fodbold både som spiller og træner. Han må simpelthen have en masse kontakter i den verden inkl. agentsiden som vel nærmest tæppebomber alverdens klubber med "fantastiske tilbud". Jeg er ikke i tvivl om at der er går meget tid med at skille skidt fra kanel.
            Enig. Han skal kun bedømmes fra nu af angående transfervinduer.
            Bag en mikrofon har jeg nærmest allerede opgivet ham

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Enig. Han skal kun bedømmes fra nu af angående transfervinduer.
              Bag en mikrofon har jeg nærmest allerede opgivet ham
              Det er bestemt plads til forbedring på mikrofonsiden

              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Enig. Han skal kun bedømmes fra nu af angående transfervinduer.
                Bag en mikrofon har jeg nærmest allerede opgivet ham
                Yep. Selvom det er er hård at lytte til hvad han udtaler så tæller hvad han skaber på kontoret. Kan god leve med hvis han viser sine spidskompetencer der. :-)
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                  Der er kommenteret på det længere oppe i tråden.

                  prøv at anstrenge dig for at følge med
                  Jeg gennemgår ikke hele tråden før jeg skriver, det erkender jeg blankt :).
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                    Jeg gennemgår ikke hele tråden før jeg skriver, det erkender jeg blankt :).
                    Dit indlæg er nr. 114. Det omtalte er nr. 111. Begrænset research at gøre sig inden et indlæg.

                    Bare federe ikke at skulle læse dobbelt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                      Nu skynder jeg mig lige at gøre det på en blid måde, inden du få folk med mere objektive briller efter dig (ingen nævnt - ingen glemt ), men den der konklusion kan du ikke lave ud fra U19 mesterskabet.Desværre.
                      Men derfor er det da stadig et godt tegn for OBs ungdomsarbejde
                      Hoho .
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Kommer an på så meget. Hvis det er en 7. Plads med Fenger,OC,Østrøm,Tariq,Vestergaard,Hylle,Nissen mfl der får masser af spilletid ville jeg godt kunne acceptere det. Er det en sæson med generelt dårligt spil,få mål og Jebali/Lieder der foretrækkes uden at præstere gang på gang er jeg i den anden grøft
                        Helt enig
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Det er bestemt plads til forbedring på mikrofonsiden
                          Det er et kæmpe problem, at MH er så dårlig i medierne. Han er langt bagud på point, allerede inden den første transfer er landet, og det er jo bare et dårligt udgangspunkt. Det virker heller ikke som om, at han får den nødvendige hjælp, hvilket igen falder tilbage på topledelsen, som vil have svært ved at hamre et søm i en hundelort, uden at smadre både hammer og søm.

                          Comment


                            Ser ud til at vi skal møde Horsens hjemme i en træningskamp 27. Aug kl 11. Håber godt nok at der er adgang for tilskuere

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Jeg er nødt til at spørge hvorfor du finder ham inkompetent uden at han har haft et eneste vindue som ansvarlig. MH har da haft et langt liv i fodbold både som spiller og træner. Han må simpelthen have en masse kontakter i den verden inkl. agentsiden som vel nærmest tæppebomber alverdens klubber med "fantastiske tilbud". Jeg er ikke i tvivl om at der er går meget tid med at skille skidt fra kanel.
                              Et langt liv i OB - og hvad skulle det så kvalificere til? Det er kun i fodboldverden, at den slags giver merit.

                              OB, Sønderjyske, Randers, Vestsjælland, Næsby. Ingen formel lederuddannelse. Elendig kommunikator - i hvert fald på TV. Jo, jeg er dybt uimponeret.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                                Et langt liv i OB - og hvad skulle det så kvalificere til? Det er kun i fodboldverden, at den slags giver merit.

                                OB, Sønderjyske, Randers, Vestsjælland, Næsby. Ingen formel lederuddannelse. Elendig kommunikator - i hvert fald på TV. Jo, jeg er dybt uimponeret.
                                Et langt liv på flere niveauer i dansk fodbbold giver da som udgangspunkt et ganske fint grundlag til jobbet. Læg dertil div. erhvervs coaching udannelser, samt erfaring fra eget konsulentfirma med samarbejde og udvikling som speciale. Det med kommunikationen til os fans kan der med sikkerhed gøres noget ved hjælp af noget kursus - og så skal han jo ikke forhandle kontrakter på skærmen, men sammen med de spillere og agenter der varetager den slags.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X