Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Sikke en gang sludder fra Morten Bruun.

    Comment


      For nogle sæsoner siden kunne FC Nordsjælland også købe Jens Stryger direkte ud af Brøndbys startopstilling. Det var vidst ikke noget tegn på noget magtskifte, eller at FCN var ved at overhale Brøndby i økonomi og størrelse. Man skal passe meget på med at vurdere Superligaen ud fra øjebliksbilleder.

      Comment


        Bruun har helt ret i det han siger.

        Ja, det gør ondt at se det går AGF godt, men det er bare virkeligheden. AGF har givet de andre gamle provinsklubber baghjul.

        Kan kun håbe på, at OB snart rykker sig fri af at være kedelige grå mus i ligaen, uden ambitioner om at være med hvor det er sjovt.
        ​​​​​​
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Bruun har helt ret i det han siger.

          Ja, det gør ondt at se det går AGF godt, men det er bare virkeligheden. AGF har givet de andre gamle provinsklubber baghjul.

          Kan kun håbe på, at OB snart rykker sig fri af at være kedelige grå mus i ligaen, uden ambitioner om at være med hvor det er sjovt.
          ​​​​​​
          Der er kolosalt stor forskel på at give sine konkurrenter baghjul og så til at kunne plukke deres bedste spillere efter behag. Naturligvis kan AGF ikke det sidste, selvom de har givet os baghjul, og mon ikke Morten Bruun også ville komme til den erkendelse hvis han brugte 5 min. på at reflektere over det. Det er ihvertfald ikke købet af PO i AaB der får mig til at grue for hvornår AGF kommer og hiver Fenger med til Aarhus.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

            Der er kolosalt stor forskel på at give sine konkurrenter baghjul og så til at kunne plukke deres bedste spillere efter behag. Naturligvis kan AGF ikke det sidste, selvom de har givet os baghjul, og mon ikke Morten Bruun også ville komme til den erkendelse hvis han brugte 5 min. på at reflektere over det. Det er ihvertfald ikke købet af PO i AaB der får mig til at grue for hvornår AGF kommer og hiver Fenger med til Aarhus.
            AGF kan selvfølgelig ikke bare plukke efter behag, og det er jo heller ikke det han siger.

            Når AGF går ind og henter en profil i en klub som AaB for et stort millionbeløb, ja så viser det jo selvsagt, at AGF er i stand til at gøre det. Det er jo ikke det samme som at de så bare kan gøre det efter behag... (Selv afviste vi også FcM forrige sæson, og AaB og Lucas A afviste FcK)... men det viser, at de nu er i stand til at kan lave den slags handler.
            ​​​​​​
            Om de kan hente Fenger? På det rigtige tidspunkt og/eller til de rigtige penge, så kan de, ja.

            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

              AGF kan selvfølgelig ikke bare plukke efter behag, og det er jo heller ikke det han siger.

              Når AGF går ind og henter en profil i en klub som AaB for et stort millionbeløb, ja så viser det jo selvsagt, at AGF er i stand til at gøre det. Det er jo ikke det samme som at de så bare kan gøre det efter behag... (Selv afviste vi også FcM forrige sæson, og AaB og Lucas A afviste FcK)... men det viser, at de nu er i stand til at kan lave den slags handler.
              ​​​​​​
              Om de kan hente Fenger? På det rigtige tidspunkt og/eller til de rigtige penge, så kan de, ja.
              Han siger da vist ret tydeligt at AGF sagtens kan hente de bedste spillere fra alle andre klubber end FCK, FCM og (måske) BIF?

              Købet af PO viser at AGF har en vis købekraft, ihvertfald 6 mill., men så viser det ærlig talt heller ikke særligt meget mere. AaB er rigeligt polstret efter salg af Abildgaard og Kaufmann og de kunne sagtens have takket nej til AGFs tilbud hvis de ikke ønskede at sælge. Der var tale om et godt salg for AaB, af en spiller der, som jeg høre det, ikke passede ind i det fodbold som AaB ønsker at praktisere. Jeg ser ikke den handel som værende spor anderledes end da FCN købte Kian Hansen, en markant forsvarsprofil, i FCM - en handel
              der naturligvis ikke viste at FCN nu var større end FCM.

              “Om de kan hente Fenger? På det rigtige tidspunkt og/eller til de rigtige penge, så kan de, ja.”
              Præcis det samme kan man jo sige om AaB/OB og AGFs Hausner. Bruun er jo ikke ude i at “hvis timingen lige er rigtigt og stjernerne står korrekt så kan AGF hente de bedste spillere hos konkurrenterne” han siger at AGF er i stand til at hente de bedste spillere hos AaB/OB etc. ahrr, den køber jeg bare ikke.
              Last edited by stonebear; 24-08-2020, 19:47.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                AGF kan selvfølgelig ikke bare plukke efter behag, og det er jo heller ikke det han siger.

                Når AGF går ind og henter en profil i en klub som AaB for et stort millionbeløb, ja så viser det jo selvsagt, at AGF er i stand til at gøre det. Det er jo ikke det samme som at de så bare kan gøre det efter behag... (Selv afviste vi også FcM forrige sæson, og AaB og Lucas A afviste FcK)... men det viser, at de nu er i stand til at kan lave den slags handler.
                ​​​​​​
                Om de kan hente Fenger? På det rigtige tidspunkt og/eller til de rigtige penge, så kan de, ja.
                Er enig med mange af dem der er uenige med dig.

                Ser sgu ikke AGF som værende 100 % sikker på at hente en OB eller Aab spiller.
                Morten Bruun (som jeg faktisk syntes er dygtig, har skidt i nællerne her) for at de henter éen spiller i Aab for 1.000.000 € hvis alt går vel er jo fint nok.

                Men OB vil sgu da aldrig sælge f.eks. MF til AGT for 1 mill. €, for hvorfor skulle vi?
                AGF havde heller ikke fået BK for 10 mill (som klubben fra Saudi Arabien fik) for vi be3høver ikke lefle for den klub.

                Tag dig nu og tænk dig om.

                NT har smidt ca. 200 mill. i klubben, det gør man sgu ikke hvis man ikke har lidt følelse for klubben.

                AGF byder aldrig ca. 20 mill. for MF (Max Fenger) som han koster til danske klubber. Han koster kun ca. 15 mill til ikke dansk klub.

                Så nej AGF er ikke blevet en magt faktor, så slap nu lige lidt af.

                Det er5 F*CKING ÅRHUS vi snakker om.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                  Han siger da vist ret tydeligt at AGF sagtens kan hente de bedste spillere fra alle andre klubber end FCK, FCM og (måske) BIF?

                  Købet af PO viser at AGF har en vis købekraft, ihvertfald 6 mill., men så viser det ærlig talt heller ikke særligt meget mere. AaB er rigeligt polstret efter salg af Abildgaard og Kaufmann og de kunne sagtens have takket nej til AGFs tilbud hvis de ikke ønskede at sælge. Der var tale om et godt salg for AaB, af en spiller der, som jeg høre det, ikke passede ind i det fodbold som AaB ønsker at praktisere. Jeg ser ikke den handel som værende spor anderledes end da FCN købte Kian Hansen, en markant forsvarsprofil, i FCM - en handel
                  der naturligvis ikke viste at FCN nu var større end FCM.

                  “Om de kan hente Fenger? På det rigtige tidspunkt og/eller til de rigtige penge, så kan de, ja.”
                  Præcis det samme kan man jo sige om AaB/OB og AGFs Hausner. Bruun er jo ikke ude i at “hvis timingen lige er rigtigt og stjernerne står korrekt så kan AGF hente de bedste spillere hos konkurrenterne” han siger at AGF er i stand til at hente de bedste spillere hos AaB/OB etc. ahrr, den køber jeg bare ikke.
                  Nej, han siger, at de i stand til det. Så kommer han så med et par eksempler, som han sagtens kunne se lade sig gøre. Der er jeg så enig i, at "sagtens" er at overdrive. Men hvor vi for få år siden kunne udelukke AGF fra diverse køb, så kan de være med nu, og hente profiler fra omtalte Klubber, og det er sådan set pointen.
                  Man kan jo også sige, at AaB trods alt lige havde forlænget med PO, så lidt passede han nok ind hos dem, trods alt.
                  Nej, det viste ikke at FcN var større end FcM. Selvfølgelig gjorde det ikke det. Hvor kommer det fra? Men det viste, at FcN havde muskler til en sådan handel.

                  Nej det er han ikke ude i, men du ved jo lige så godt som alle andre, at en transfer som oftest handler om penge og timing.
                  Ja, præcis, han siger de er i stand til at kunne lave sådanne handler, og det er korrekt. De har lige hentet en af AaBs bedste, endda lige efter han havde forlænget. Det viser jo i hvert fald Ikke, at de ikke er i stand til det.

                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                    Er enig med mange af dem der er uenige med dig.

                    Ser sgu ikke AGF som værende 100 % sikker på at hente en OB eller Aab spiller.
                    Morten Bruun (som jeg faktisk syntes er dygtig, har skidt i nællerne her) for at de henter éen spiller i Aab for 1.000.000 € hvis alt går vel er jo fint nok.

                    Men OB vil sgu da aldrig sælge f.eks. MF til AGT for 1 mill. €, for hvorfor skulle vi?
                    AGF havde heller ikke fået BK for 10 mill (som klubben fra Saudi Arabien fik) for vi be3høver ikke lefle for den klub.

                    Tag dig nu og tænk dig om.

                    NT har smidt ca. 200 mill. i klubben, det gør man sgu ikke hvis man ikke har lidt følelse for klubben.

                    AGF byder aldrig ca. 20 mill. for MF (Max Fenger) som han koster til danske klubber. Han koster kun ca. 15 mill til ikke dansk klub.

                    Så nej AGF er ikke blevet en magt faktor, så slap nu lige lidt af.

                    Det er5 F*CKING ÅRHUS vi snakker om.
                    Nej, man kan aldrig være sikker, og det er heller ikke noget der vil kunne lade sig gøre for dem 10 ud af 10 gange. Men kunne du se det lade sig gøre for dem engang imellem?

                    Nej, men nu findes der jo også andre beløb at tilbyde, end lige det som de bød for PO i AaB. Jeg tror da heller ikke MF ryger til AGF for det beløb.
                    Det ved vi jo ikke om de ville. Jeg kan ikke se det har noget at gøre med at lefle eller ej

                    Tænk mig om? Skal vi nu ikke holde os til hvad jeg rent faktisk har sagt, og ikke hvad du er igang med at finde på, at jeg skulle have sagt?!

                    Kan overhovedet ikke se, hvad NTs følelser for klubben har med dette at gøre.

                    Nej, det gør de ikke, men hvad koster MF næste sommer? Og hvad hvis der ikke er forlænget inden? Verden er mere end blot 'i dag og en meter frem'

                    Nej, men de er vokset i hierarkiet, og det er sådan set Bruuns pointe. Og det kommer vi ikke udenom at de er.

                    Det er fucking Aarhus? Hvordan nærmere? Et argument?
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                      Er enig med mange af dem der er uenige med dig.

                      Ser sgu ikke AGF som værende 100 % sikker på at hente en OB eller Aab spiller.
                      Morten Bruun (som jeg faktisk syntes er dygtig, har skidt i nællerne her) for at de henter éen spiller i Aab for 1.000.000 € hvis alt går vel er jo fint nok.

                      Men OB vil sgu da aldrig sælge f.eks. MF til AGT for 1 mill. €, for hvorfor skulle vi?
                      AGF havde heller ikke fået BK for 10 mill (som klubben fra Saudi Arabien fik) for vi be3høver ikke lefle for den klub.

                      Tag dig nu og tænk dig om.

                      NT har smidt ca. 200 mill. i klubben, det gør man sgu ikke hvis man ikke har lidt følelse for klubben.

                      AGF byder aldrig ca. 20 mill. for MF (Max Fenger) som han koster til danske klubber. Han koster kun ca. 15 mill til ikke dansk klub.

                      Så nej AGF er ikke blevet en magt faktor, så slap nu lige lidt af.

                      Det er5 F*CKING ÅRHUS vi snakker om.
                      AT NT smider omkring 20 millioner om året i klubben er vel et bruttotal - hvad får han den anden vej i goodwill, forbindelser og fradrag. Han kunne uden problemer giver mere hvis han ville. Hvis NT ikke var der så var der nok en anden, eller måske en mere kompetent ledelse som kunne opnå det samme eller mere for mindre. GF har flyttet sig for mindre midler end OB. De bedre resultater bevirker så at deres økonomi har vokset, så de nu er foran på på trup og økonomi.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        AT NT smider omkring 20 millioner om året i klubben er vel et bruttotal - hvad får han den anden vej i goodwill, forbindelser og fradrag. Han kunne uden problemer giver mere hvis han ville. Hvis NT ikke var der så var der nok en anden, eller måske en mere kompetent ledelse som kunne opnå det samme eller mere for mindre. GF har flyttet sig for mindre midler end OB. De bedre resultater bevirker så at deres økonomi har vokset, så de nu er foran på på trup og økonomi.
                        Så skal man forstå dit indlæg sådan, at det altså ikke bare er fordi AGF træner hårdere....
                        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                          Nej, han siger, at de i stand til det. Så kommer han så med et par eksempler, som han sagtens kunne se lade sig gøre. Der er jeg så enig i, at "sagtens" er at overdrive. Men hvor vi for få år siden kunne udelukke AGF fra diverse køb, så kan de være med nu, og hente profiler fra omtalte Klubber, og det er sådan set pointen.
                          Man kan jo også sige, at AaB trods alt lige havde forlænget med PO, så lidt passede han nok ind hos dem, trods alt.
                          Nej, det viste ikke at FcN var større end FcM. Selvfølgelig gjorde det ikke det. Hvor kommer det fra? Men det viste, at FcN havde muskler til en sådan handel.

                          Nej det er han ikke ude i, men du ved jo lige så godt som alle andre, at en transfer som oftest handler om penge og timing.
                          Ja, præcis, han siger de er i stand til at kunne lave sådanne handler, og det er korrekt. De har lige hentet en af AaBs bedste, endda lige efter han havde forlænget. Det viser jo i hvert fald Ikke, at de ikke er i stand til det.
                          Som jeg ser det er der bare stor forskel på at sælge en spiller hvis man finder buddet økonomisk attraktivt og man iøvrigt mener at man kan undvære og erstatte spilleren, og så at få så store bud på sine profiler at man “åbenbart ikke føler at man kan sige nej”. Det er sidstnævnte Bruun er ude i, mens han tumpet sammenligner et salg af PO med et salg af Tingager. Selvfølgelig kan AGF handle i alle klubber i ligaen, det kan OB også så længe klubberne kan nå til enighed - og det kan de ganske tit. Men jeg tror simpelthen ikke på at AGF er der hvor de kan spille med deres økonomiske “muskler” på en sådan både at OB/AaB er nødsaget til at sælge.

                          At AGF endelig begynder at lave op til sit store potentiale kan hele verden jo se, wauw for en fantastisk analyse af Bruun, det kammer bare over for ham når han forsøger at tegne et billede af at AGF kan tromle AaB, OB, etc. økonomisk - for det tror jeg på ingen måde at de kan.

                          En helt anden snak er så at jeg heller ikke tror at vi kommer til at se AGF møve sig frem med store “penis-transfers” i en nær fremtid. Det er i virkeligheden også det der er mest skræmmende som OB fan for tiden imo. For AGF ser omsider ud til at være et sted hvor de holder benene på jorden og snuden i sporet. De har formået at tage det stille og roligt mens de bygger stødt og langsomt på, på deres sunde økonomi og på deres stærke trup. Jeg tror desværre ikke at vi kommer til at se AGF gå ud og sætte deres økonomi over styr ved at smide 20 mill efter en anden Jonas Borring - det ville være dejligt hvis de gjorde, og byder de 15-20 mill for Fenger så skyd ham da endelig bare afsted til Århus, men det gør de ikke - heller ikke selvom Bruun sagtens kan forestille sig det.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                            Nej, man kan aldrig være sikker, og det er heller ikke noget der vil kunne lade sig gøre for dem 10 ud af 10 gange. Men kunne du se det lade sig gøre for dem engang imellem?

                            Nej, men nu findes der jo også andre beløb at tilbyde, end lige det som de bød for PO i AaB. Jeg tror da heller ikke MF ryger til AGF for det beløb.
                            Det ved vi jo ikke om de ville. Jeg kan ikke se det har noget at gøre med at lefle eller ej

                            Tænk mig om? Skal vi nu ikke holde os til hvad jeg rent faktisk har sagt, og ikke hvad du er igang med at finde på, at jeg skulle have sagt?!

                            Kan overhovedet ikke se, hvad NTs følelser for klubben har med dette at gøre.

                            Nej, det gør de ikke, men hvad koster MF næste sommer? Og hvad hvis der ikke er forlænget inden? Verden er mere end blot 'i dag og en meter frem'

                            Nej, men de er vokset i hierarkiet, og det er sådan set Bruuns pointe. Og det kommer vi ikke udenom at de er.

                            Det er fucking Aarhus? Hvordan nærmere? Et argument?
                            Ja, at AGF har en god sæson i den netop overstået, men hvis de nu bliver nummer 9 i næste så tror jeg ikke de har midlerne til at være så dominerende som Bruun siger.

                            Når den nye sæson begynder så snakker man sikkert om guld i Aarhus og så kan det jo gå så galt som det gjorde sidst de snakkede om guld, der spillede de om at rykke op i superligaen sæsonen efter.
                            Jeg mener ikke vi kan bedømme noget ud fra en enlig svale, lad os nu lige se AGF over f.eks. 2 sæsoner, at de lige kan bruge nogle penge er jo logisk de har lige solgt Mustapha Bundu for ret mange millioner, men formøbler de dem på leverpostej spillere så rykker de sig jo ikke videre, og så skræmmende ser de altså ikke ud lige pt, i min optik.

                            Så giv AGF en sæson mere for at vise om de er AGF eller om de har lært noget af at have David Nielsen som træner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                              Så skal man forstå dit indlæg sådan, at det altså ikke bare er fordi AGF træner hårdere....
                              Gud det glemte jeg. Naturligvis kan vi trænes os ud af krisen - hvis vi altså kan stille hold!
                              endnu en faldt fra. Naturligvis nyeste mand. https://fyens.dk/artikel/sabbi-skade...alvorlige-test
                              Last edited by tOrnBjerg; 26-08-2020, 12:22.

                              Comment


                                Nu også Sabbi

                                https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...od-ac-horsens/

                                Comment

                                Working...
                                X