Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Randers - OB, nedtakt og karakterer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Randers - OB, nedtakt og karakterer

    Endnu en meget frustrerende OB-kamp at være vidne til. Masser af losseri og planløst panikbold. Det vil afspejle sig i karaktererne, hvor der er spillere der dumper i dag.

    Vi må også stille os det spørgsmål: Er spillerne bare ikke bedre, eller er Jacob Michelsen ikke den rigtige træner. Som altid, så tror jeg, at sandheden er midt i mellem.

    Først og fremmest, så mangler vi minimum 1 kvalitets midt til startopstillingen - er han god nok, så tror jeg, at vi kan bruge Klynge ved siden af til fremtiden. S

    sædvanlig, er jeg ikke imponeret af JJT - fejlafleveringer på fejlafleveringer, og masser af mangler - fysik og hurtighed. Her SKAL vi forstærkes. En anden vigtig position på holdet er målmanden. Lige nu er Oliver C ikke god nok - her SKAL vi forstærkes. Desuden mangler der også en kvali angriber. Her ville det være rart at blive forstærket.

    En af de største klichéer er, at det bedste angreb er forsvar. Og når jeg tænker på OB's mangler, så er det især fra midt og op. Her starter forsvaret. Spillere der kan holde i bolden, og ramme en medspiller - de aflaster forsvaret enormt + at chancen for at score mål er større, hvis man har bolden. Stop med at losse bolden op til modstanderen, hvis man kan tage den ned og ramme én med samme trøje som én selv.

    Karakterer ud fra den gamle 13-scala

    Oliver C. 6
    Ryan 6
    Tverskov 7
    Marco 6
    Skjelvik 5
    Oliver Lund 6
    Opondo 7
    JJT 5
    Frøkjær 8
    Kløve 5
    Klynge 7
    Fenger 8
    Svendsen 6
    Jebali 03
    Hyllegaard 7
    Jacob Michelsen 6

    #2
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Endnu en meget frustrerende OB-kamp at være vidne til. Masser af losseri og planløst panikbold. Det vil afspejle sig i karaktererne, hvor der er spillere der dumper i dag.

    Vi må også stille os det spørgsmål: Er spillerne bare ikke bedre, eller er Jacob Michelsen ikke den rigtige træner. Som altid, så tror jeg, at sandheden er midt i mellem.

    Først og fremmest, så mangler vi minimum 1 kvalitets midt til startopstillingen - er han god nok, så tror jeg, at vi kan bruge Klynge ved siden af til fremtiden. S

    sædvanlig, er jeg ikke imponeret af JJT - fejlafleveringer på fejlafleveringer, og masser af mangler - fysik og hurtighed. Her SKAL vi forstærkes. En anden vigtig position på holdet er målmanden. Lige nu er Oliver C ikke god nok - her SKAL vi forstærkes. Desuden mangler der også en kvali angriber. Her ville det være rart at blive forstærket.

    En af de største klichéer er, at det bedste angreb er forsvar. Og når jeg tænker på OB's mangler, så er det især fra midt og op. Her starter forsvaret. Spillere der kan holde i bolden, og ramme en medspiller - de aflaster forsvaret enormt + at chancen for at score mål er større, hvis man har bolden. Stop med at losse bolden op til modstanderen, hvis man kan tage den ned og ramme én med samme trøje som én selv.

    Karakterer ud fra den gamle 13-scala

    Oliver C. 6
    Ryan 6
    Tverskov 7
    Marco 6
    Skjelvik 5
    Oliver Lund 6
    Opondo 7
    JJT 5
    Frøkjær 8
    Kløve 5
    Klynge 7
    Fenger 8
    Svendsen 6
    Jebali 03
    Hyllegaard 7
    Jacob Michelsen 6
    Du er flink ved ol, han taber en duel, hvor LC heller ikke ser godt ud. Det koster et mål. Ellers ret enig

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Du er flink ved ol, han taber en duel, hvor LC heller ikke ser godt ud. Det koster et mål. Ellers ret enig
      Jeg er enig. Den vipper lidt. Det var heller ikke hans bedste kamp. Han skulle være gået mere på kroppen, i stedet for at prøve at vinde en umulig duel.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
        Endnu en meget frustrerende OB-kamp at være vidne til. Masser af losseri og planløst panikbold. Det vil afspejle sig i karaktererne, hvor der er spillere der dumper i dag.

        Vi må også stille os det spørgsmål: Er spillerne bare ikke bedre, eller er Jacob Michelsen ikke den rigtige træner. Som altid, så tror jeg, at sandheden er midt i mellem.

        Først og fremmest, så mangler vi minimum 1 kvalitets midt til startopstillingen - er han god nok, så tror jeg, at vi kan bruge Klynge ved siden af til fremtiden. S

        sædvanlig, er jeg ikke imponeret af JJT - fejlafleveringer på fejlafleveringer, og masser af mangler - fysik og hurtighed. Her SKAL vi forstærkes. En anden vigtig position på holdet er målmanden. Lige nu er Oliver C ikke god nok - her SKAL vi forstærkes. Desuden mangler der også en kvali angriber. Her ville det være rart at blive forstærket.

        En af de største klichéer er, at det bedste angreb er forsvar. Og når jeg tænker på OB's mangler, så er det især fra midt og op. Her starter forsvaret. Spillere der kan holde i bolden, og ramme en medspiller - de aflaster forsvaret enormt + at chancen for at score mål er større, hvis man har bolden. Stop med at losse bolden op til modstanderen, hvis man kan tage den ned og ramme én med samme trøje som én selv.

        Karakterer ud fra den gamle 13-scala

        Oliver C. 6
        Ryan 6
        Tverskov 7
        Marco 6
        Skjelvik 5
        Oliver Lund 6
        Opondo 7
        JJT 5
        Frøkjær 8
        Kløve 5
        Klynge 7
        Fenger 8
        Svendsen 6
        Jebali 03
        Hyllegaard 7
        Jacob Michelsen 6
        Jeg er også ret enig omkring spillerne. Michelsen dumper i min bog, hvis det han sagde til rapportere i pausen om tilfredshed med spillet i 1. Halveg er rigtig. I pausen skulle spillet være skubbet frem, for angreb er det bedste forsvar, specielt når du ikke har holdet til at stå med 11 mand og forsvare den hjem. Vi har JJT på midtbanen som klart er bedst med fødderne på bolden. Vi har to offensive backer, samt frø der kæmper fint for det, men jo bliver bedre af spillet foregår længere oppe på banen. Som jeg skrev i en anden tråd, så starter vi jo kampen med at ville spille med, men overlader initiativet ved 1-0. Hvis det er bevidst og han oveni købet skifter Ryan med Lund i pausen af taktiske årsager, så er tilgangen til kampen bare forkert med det hold han stiller op med. Vi skal turde spille med, når vi har så mange spillere, som har deres forcer i at være på bolden. Og så pisser det mig af, vi trækker holdet frem igen ved 2-1 og skaber to rigtig fine chancer til en udligning. Så klør jeg mig altså i håret og priser mig lykkelig for at vi nu er presset til at spille fremad banen igen, når jeg skal på stadion på søndag.

        Comment


          #5
          Jævnt enig med karaktererne, man kan altid lige ligge en til eller trække en fra, men enig.

          Hvor har man set det mønster mange gange. To lige hold, efter det ene kommer foran, så er det andet hold bedst. Vi har også Klynge, Olli og Hylle meget tæt på udligning efter vi kommer bagud.

          Der er mere potentiale i vores trup end i RandersŽ trup, men det er ikke forløst, overhovedet ikke. Sabbi falder på et tørt sted.

          Jebali, er da gået fra et spørgsmålstegn til dumpet med et brag. Får vi bare den mindste forespørgsel på ham, så kan det kun gå for langsomt.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
            Jævnt enig med karaktererne, man kan altid lige ligge en til eller trække en fra, men enig.

            Hvor har man set det mønster mange gange. To lige hold, efter det ene kommer foran, så er det andet hold bedst. Vi har også Klynge, Olli og Hylle meget tæt på udligning efter vi kommer bagud.

            Der er mere potentiale i vores trup end i RandersŽ trup, men det er ikke forløst, overhovedet ikke. Sabbi falder på et tørt sted.

            Jebali, er da gået fra et spørgsmålstegn til dumpet med et brag. Får vi bare den mindste forespørgsel på ham, så kan det kun gå for langsomt.
            Jeg ser også større potentiale i truppen, end det den leverer. Derfor er Jacob Michelsen selvfølgelig også til debat.

            Vi ser ret tit, at holdet spiller som en pose lort, og hvis skyld er dét? Er spillerne virkelig så dårlige, at vi skal være tilfreds med at overleve - eller kan en anden træner få mere ud af holdet.

            OBS. OB har intet at gøre i Europa

            Comment


              #7
              Ikke det værste resultat at få i Randers efter en kamp som var rodet og skidt spillet af os. Det rr bestemt muligt at vinde hjemme. Chancerne er vel 45/55 syntes jeg.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #8
                Jebali... I guder hvor er jeg træt af se på ham. Han vælger konstant den forkerte løsning og skal altid have 25 berøringer, hver gang han er i kontakt med bolden. Det er til at blive sindssyg af!

                Comment


                  #9
                  2-1 i en kamp, hvor vi er dårlige er vel ok? At vi spiller en dårlig kamp er en anden diskussion, når vi spiller cup-kampe.

                  Kunne ikke se kampen, men det lyder som noget vi har set før. Vi bliver bange for at vinde eller trækker os tilbage. Dette må delvist lande på JM, det er ikke pga. skader og andet.

                  Synes vurderingen af OC er hård, ja han koster point nu her, det er konsekvensen ved at satse på en ung målmand.
                  Folk skriger på at vi skal give de unge chancen, men de må ikke lave fejl. Vi kan ikke få begge dele.

                  Tænker chancen er 50/50, og det er vel til at leve med. Vi har ikke tabt på forhånd

                  Kan se at vi faktisk er det hold som skaber flest chancer, så hvis vi kan vinde på expected goals i en dårlig kamp, hvad kan det så ikke ende med.
                  Last edited by MPL; 12-07-2020, 13:46.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
                    2-1 i en kamp, hvor vi er dårlige er vel ok? At vi spiller en dårlig kamp er en anden diskussion, når vi spiller cup-kampe.

                    Kunne ikke se kampen, men det lyder som noget vi har set før. Vi bliver bange for at vinde eller trækker os tilbage. Dette må delvist lande på JM, det er ikke pga. skader og andet.

                    Synes vurderingen af OC er hård, ja han koster point nu her, det er konsekvensen ved at satse på en ung målmand.
                    Folk skriger på at vi skal give de unge chancen, men de må ikke lave fejl. Vi kan ikke få begge dele.

                    Tænker chancen er 50/50, og det er vel til at leve med. Vi har ikke tabt på forhånd

                    Kan se at vi faktisk er det hold som skaber flest chancer, så hvis vi kan vinde på expected goals i en dårlig kamp, hvad kan det så ikke ende med.
                    Er fuldstændigt enig. Det sker ret ofte at vi stopper med at spille fodbold når vi kommer foran. Formoder at der er taktisk oplagt og her fejler JM. Han må vel at det går galt alt for ofte og at holdet har store problemer med at sætte sig i gang igen og generobre initiativen. Desuden er vores forsvar ikke stærk nok at forsvare en 1:O føring bare hjem over 60 minutter og vi er ikke skarp nok med omstillinger. Så vi skal sætte os på kampen også når vi er foran.
                    Desuden gjorde Oliver en god kamp ud over den ene fejl ved Randers hjørnespark. Han havde store redninger for eks. ved en friløber hvor han hold os i kampen lige med to rigtig gode aktioner. Han må forbedre sig ved høje indgreb i feltet og og regne feltet mere, der er jeg enig. Men han er allerede en god superligamålmand og udvikler sig videre. Man skal have lidt tålmodighed og må ikke forvente at en ung målmand som overtog førstemålmandsrollen i denne sæson spiller uden fejl. Det gør ja ikke engang de etablerede i toppen af ligaen.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      Meget interessant analyse af kampen:
                      http://obstemmer.dk/blog-we-have-to-...th-long-balls/
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Meget interessant analyse af kampen:
                        http://obstemmer.dk/blog-we-have-to-...th-long-balls/
                        Vi så med Kent Nielsen, hvad tiki-taka bold på egen halvdel medførte. Jeg var ved at brække mig. Men den måde der bliver spillet på nu, er totalt planløst.

                        Som den fine analyse påpeger, så er Oliver C en del af OB's problem, men jeg er også sikker på at det er en del af taktikken, at han skal losse,da han er for svag med fødderne.

                        Jeg ser os gerne hente en bedre målmand - og midtbane, da de også er problemet med de mange boldtab (JJT). Derfor losser man boldene henover hovedet på dem, da man ikke tror, at de kan løfte opgaven med bolden. Men ja, så spiller man med den forkerte holdopstilling, hvis man alligevel ikke vil/kan bruge midtbanen, og så taber man som regel initiativet - og kampen
                        ​​​​​​
                        ​​
                        ​​​​​

                        Comment


                          #13
                          Men jeg mener, at pilen mere og mere begynder at pege på Jacob Michelsen

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                            Men jeg mener, at pilen mere og mere begynder at pege på Jacob Michelsen
                            Manden kan jo ikke trylle med en så dårlig sammensat trup. Vi har jo ingen spidskompetencer som de fleste andre har.
                            Pilen peger som altid på ledelsen eller dem der rekruterer på den lange baner. Er han med i det er han selvfølgelig også medskyldig

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Manden kan jo ikke trylle med en så dårlig sammensat trup. Vi har jo ingen spidskompetencer som de fleste andre har.
                              Pilen peger som altid på ledelsen eller dem der rekruterer på den lange baner. Er han med i det er han selvfølgelig også medskyldig
                              Jeg er til dels ret enig. Der er alt for mange halvdyre fyldspillere. Hellere 4-5 rigtig gode spillere, og så sætte unge tallenter ved siden af. Jeg er ikke sikker på at det bliver dyrere. Og så skal de også holde profilerne længere tid. Det er en håbløs strategi de har gang i
                              ​​​​​

                              Comment

                              Working...
                              X