Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Silkeborg 8.7.20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Den eneste det gik ud over var os selv da vi så ikke får hjemmebane i sidste kamp mod Horsens
    Er det ikke placeringen i grundspillet der afgør om man har hjemmebane i første eller sidste kamp?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg
      Folk er godt nok hurtigt ude med riven efter nogle af de unge gutter.

      Må jeg minde om at Obbekjær blot er 17 snart 18 år gammel? Hvor mange spillere - særligt defensive, forventer vi dominerer og er sikre i den alder? Han er U-landsholdsspiller, har været en bastion på U19 der blev mestre med særligt overbevisende defensiv i efteråret og i øvrigt besøgende i PL-klubber fra tid til anden. Giv nu ham (og andre unge) for helv....tid, og lad dem lære, lad dem lave fejl uden at dømme dem inde/ude på så ringe et grundlag.

      Nogle er i øvrigt hurtigere modne, og lander hurtigere i en seniortrup hvad angår tempo, hierarki osv. end andre.

      Jeg tror rigtig meget på Obbekjær - på sigt, og jeg tænker at han tager rigtig megen læring med fra dagens opgør, hvor han ikke kunne læne sig op af et rutineret hold på klubbens største scene.
      Jeg vil også mene at flere af jer dømmer hurtigt, både positivt og negativt :).
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Som udgangspunkt fuldstændig enig. Men for mit eget synspunkt havde jeg nok skruet forventningerne højt op til ham og havde håbet på en brandkamp fra hans side. Og der skuffede han mig i sit nuværende niveau.
        Jeg har ikke styr på hvad folk skriver på andre sociale medier men håber selvfølgelig at alle er sobre og fair i tonen. Men man må også gerne være lidt ærlig
        Jeg vil fortsat mene at Obbekjær er jeres største talent, i hvert fald bedømt ud fra det jeg har set på u19.
        Udfordringen har hele tiden været hurtigheden og det er så det han skal opveje med placeringsevne og forudseenhed.

        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Qwenned Se indlæg

          Er det ikke placeringen i grundspillet der afgør om man har hjemmebane i første eller sidste kamp?
          Jeg hørte bare at det var højeste antal point og gik ud fra at det var efter 26+6 kampe. Men det er da muligt det er efter grundspillet alene..

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

            Jeg vil fortsat mene at Obbekjær er jeres største talent, i hvert fald bedømt ud fra det jeg har set på u19.
            Udfordringen har hele tiden været hurtigheden og det er så det han skal opveje med placeringsevne og forudseenhed.
            Er han ikke overhalet efterhånden af flere andre? Fenger,Østrøm,Breum,Alstrup..

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

              Jeg kan ikke se hvad hans kompetencer er, andet end, at han er høj. Hvad er det han skal kunne bidrage med, når han får mere rutine?
              Obbekjær virkede overmatchet i går. Det tror jeg de fleste, inklusiv Obbekjær selv kan se/fornemme når kampen efteranalyseres. Om han er direkte skyld i et, to eller tre mål er jeg egentlig ligeglad med. Det vigtige er hvordan der arbejdes fremadrettet. Betyder det at han ikke kan være OBs næste store salg, eller at han ikke over tid kan bide sig fast som en Superliga-profil. Næppe. Hvis alle skulle bedømmes på en eller få kampe, hvilket skudsmål vil du så give vores A-kæde der tabte 6-0 i Silkeborg? Verden er ikke så sort/hvid, at man enten kan/ikke kan på baggrund af en enkelt eller få kampe. Nogle slår hurtigt til og brænder lige så hurtigt ud. Andre er længere tid undervejs. Tag nu f.eks. AK der i sin tid var et stort talent i OB. Fik chancen og lignede absolut ingen kommende Superligaspiller. Nogle vil mene han ødslede sit talent væk. Tur ned i 2.div til Næsby, over Fredericia og siden AaB med rimelig succes, OB med to fine sæsoner og to tvivlsomme og nu Sønderjyske. Det er måske ikke blevet til det som talentet som 15-16-årig gav løfter om, men Superligaspiller med nogle sæsoner med profil over sig vil jeg da mene han trods alt har præsteret.

              Når nu OB vælger at storsatse på talenterne, og vil vise dem tålmodighed. Så skylder tilskuere, der i årevis har råbt på netop spillere af egen avl også at vise dem tilliden, og tålmodigheden når de uundgåeligt fejler fra tid til anden.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
                Man må desværre konkludere efter en hæderlig indsats af de unge, hvor man jo ikke kan forvente mirakler, at en spiller som Kasper Larsen IKKE er en top 6 spiller.
                Han positionerer sig underligt, markerer svagt og er dårlig i opspillet. Dog er han god med låget, som hans eneste nævneværdige force.

                ikke meget han har udviklet sig siden sidst han var i Ådalen.

                Endnu et symbol på en fuldstændig skandaløs rekruttering i vinters.

                Vi ligger som vi har redt, og pilen peger kun en retning mod den sportslige ledelse

                Vores træner derimod.... Hold da op hvor er han dygtig til at få det bedste ud af materialet.

                Må stå model til at man sælger hans bedste spillere i vinters, med uændret målsætning, og så gudhjælpemig om han ikke må stille med et halv u19 efter influenza pausen..
                Nej hvor har jeg respekt for den mand..
                Jeg synes faktisk at KL var god inden den seneste skade.

                Tror han og JT vil være et vildt godt makkerpar i 4-4-2.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Er han ikke overhalet efterhånden af flere andre? Fenger,Østrøm,Breum,Alstrup..
                  Det synes jeg jo ikke, jeg er vist ikke helt så imponeret af Fenger som mange fans her.
                  Østrøm kunne godt være noget, men han virker en anelse tung, god teknik.
                  Alstrup har jeg kun set et par gange hvor han ikke så fremragende ud, tværtimod (men han må have vist noget i det jeg ikke har set og det er meget når det kommer til ham) ... men også svært at sammenligne markspillere og målmænd.
                  Breum ser ud til at have okay evner med bolden, men har set alt for lidt til for alvor at vurdere ham.

                  Obbekjær virker bare som den der har flest strenge at spille på, hvis han kan overvinde sin manglende hurtighed ...
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg

                    Obbekjær virkede overmatchet i går. Det tror jeg de fleste, inklusiv Obbekjær selv kan se/fornemme når kampen efteranalyseres. Om han er direkte skyld i et, to eller tre mål er jeg egentlig ligeglad med. Det vigtige er hvordan der arbejdes fremadrettet. Betyder det at han ikke kan være OBs næste store salg, eller at han ikke over tid kan bide sig fast som en Superliga-profil. Næppe. Hvis alle skulle bedømmes på en eller få kampe, hvilket skudsmål vil du så give vores A-kæde der tabte 6-0 i Silkeborg? Verden er ikke så sort/hvid, at man enten kan/ikke kan på baggrund af en enkelt eller få kampe. Nogle slår hurtigt til og brænder lige så hurtigt ud. Andre er længere tid undervejs. Tag nu f.eks. AK der i sin tid var et stort talent i OB. Fik chancen og lignede absolut ingen kommende Superligaspiller. Nogle vil mene han ødslede sit talent væk. Tur ned i 2.div til Næsby, over Fredericia og siden AaB med rimelig succes, OB med to fine sæsoner og to tvivlsomme og nu Sønderjyske. Det er måske ikke blevet til det som talentet som 15-16-årig gav løfter om, men Superligaspiller med nogle sæsoner med profil over sig vil jeg da mene han trods alt har præsteret.

                    Når nu OB vælger at storsatse på talenterne, og vil vise dem tålmodighed. Så skylder tilskuere, der i årevis har råbt på netop spillere af egen avl også at vise dem tilliden, og tålmodigheden når de uundgåeligt fejler fra tid til anden.
                    Hvad er hans forcer - andet end, at han er høj? De andre unge har hver især bidraget med noget, selv om de også har mangler. Hvilken kvalitet besidder Obbekjær? Jeg har ikke set det - og der er altså forskel på ungdomsfodbold og seniorfodbold. I øvrigt taber OB 6-0 i Silkeborg fra bænken

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                      Det synes jeg jo ikke, jeg er vist ikke helt så imponeret af Fenger som mange fans her.
                      Østrøm kunne godt være noget, men han virker en anelse tung, god teknik.
                      Alstrup har jeg kun set et par gange hvor han ikke så fremragende ud, tværtimod (men han må have vist noget i det jeg ikke har set og det er meget når det kommer til ham) ... men også svært at sammenligne markspillere og målmænd.
                      Breum ser ud til at have okay evner med bolden, men har set alt for lidt til for alvor at vurdere ham.

                      Obbekjær virker bare som den der har flest strenge at spille på, hvis han kan overvinde sin manglende hurtighed ...
                      Østrøm er langt fra så tung som Obbekjær og har meget bedre teknik. Mere atletisk. Og har vist evner på 4 forskellige pladser allerede.
                      Syntes han er en klasse over Obbkjær med det jeg har set

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Er han ikke overhalet efterhånden af flere andre? Fenger,Østrøm,Breum,Alstrup..
                        Der er helt sikkert sket meget det sidste år. I den alder ser man det gang på gang. Nogen er tidligt udviklet og shiner i ungdomsfodbold, og går derefter i stå. Nye kommer til og overhaler andre. Sådan er det bare med unge mennesker. Håber da Obbekjær kommer i gang igen for han er helt klart overhalet af en række andre allerede.

                        Comment


                          Men der skal så tilgengæld ikke mange dårlige præstationer til fra Obbekjærs sider før han ryger af igen, vi har jo både Østrøm, Vestergaard og Teitur (selvom han lige er blevet udlejet til Middelfart) stående i kulissen, vi må bare glæde os over at vi har SÅ mange lovende forsvarspillere til rådighed, som har lukket ganske få mål ind i u19.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                            Men der skal så tilgengæld ikke mange dårlige præstationer til fra Obbekjærs sider før han ryger af igen, vi har jo både Østrøm, Vestergaard og Teitur (selvom han lige er blevet udlejet til Middelfart) stående i kulissen, vi må bare glæde os over at vi har SÅ mange lovende forsvarspillere til rådighed, som har lukket ganske få mål ind i u19.
                            Vestergaard har ikke spillet meget de sidste par år pga 2 grimme skader. Så lad os se i hvilken tilstand han kommer tilbage. Jeg krydser fingre

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Østrøm er langt fra så tung som Obbekjær og har meget bedre teknik. Mere atletisk. Og har vist evner på 4 forskellige pladser allerede.
                              Syntes han er en klasse over Obbkjær med det jeg har set
                              Jeg tror også det er "let" for de fleste at konkludere at Østrøms potentiale er bedre end Obbekjærs, alene ud fra de minutter han har fået på det seneste.Det betyder selvf. ikke at Obbekjær ingen fremtid har i Odense, kun at han pt. ikke er på samme niveau som Østrøm i en direkte sammenligning.

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Jeg tror også det er "let" for de fleste at konkludere at Østrøms potentiale er bedre end Obbekjærs, alene ud fra de minutter han har fået på det seneste.Det betyder selvf. ikke at Obbekjær ingen fremtid har i Odense, kun at han pt. ikke er på samme niveau som Østrøm i en direkte sammenligning.
                                Ud fra hvad jeg har set så er den let.. Så er Østrøm et større talent med større salgspotentiale.
                                Men Selvfølgelig har Obbekjær en fremtid i Odense. Han er jo en super god spiller og stadig under udvikling

                                Comment

                                Working...
                                X