Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd SIF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Den sædvanlige lettere overfladiske analyse og gentagelse af de ting mange har sagt i måneder eller ligefrem år. Ham Monnerup må være verdensmester i at snakke uden rigtigt at sige noget andet end det åbenlyse. Analysen af den øverste ledelse og deres bizarre top 6-pagt med djævlen, er selvfølgelig spot on, men er jo også så åbenlys, at kun OBs ledelse og de største jubeloptimister ikke kan se problemet. Men husk at selvsamme medier og eksperter stod i kø for at fortælle, hvor god OBs trup var oven på sidste sæson, og at den var rigeligt god nok til top 6 i starten af sæsonen. Ellers den sædvanlige opremsning af det åbenlyse: Bashkim-salg, manglende topprofiler, skader osv. Ingen snak om de ting der ligger bag, som reelt er definerende for de her narrativer.

    Her er en interessant ting jeg gerne så en diskussion omkring og som man kunne gå OB på klingen med: Hvordan er strukturen omkring sammensætningen af spillertruppen? Hvordan er rollerne i den proces reelt fordelt mellem cheftræneren, sportschefen, chefen for rekruttering og det sportslige udvalg/Thorborg? Hvem udpeger de emner der potentielt skal være tilgange, hvilke betragtninger har man om sammensætning med nationalitet/sprog og alder, og hvem træffer den endelige beslutning, når en spiller skal hentes, eller når Bashkim f.eks. sælges?

    Det gad jeg meget godt høre en diskussion om og få nogle svar på, for en ting der er helt sikker er, at sammensætningen af spillertruppen er et stort evigt tilbagevendende problem for OB, og det er meget uklart, hvem der reelt sidder med beslutningskraften og om man laver det forarbejde man burde, siden man kontinuerligt kan lave så mange fejl og ofte har hentet spillere som cheftræneren har en relation til eller kender fra Superligaen, også til meget dyre penge.
    Man bliver så træt af mediernes overfladiskhed. Kan du ikke sende denne glimrende klamamse til Mediano og bede om et seriøst program om OB med bl.a. dig som deltager? Emnerne siger selv.
    OB: Danske mestre i 2075/6

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Mediano så sig nødsaget til at smutte i studiet og lave en særudsendelse, oven på aftenens chok.

      https://m.soundcloud.com/medianonu/o...erup-bruchmann
      Tak for tip. Virkelig godt. Fokuserer især på forkerte spillere til JMs ønsker og kompetancer.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Jeg synes ikke det er så vigtigt at forholde sig til JM svar i interviewet efter kampen. Spørgsmålene var dårlige.
        Hvorfor ikke spørge konkret til kampen? Hvorfor vælges Sander Svendsen igen og igen (det er efterhånden længe siden han har været på toppen såvel defensivt som offensivt)?
        Hvad er det for en taktik, der gør at OB’s spillere ofte står passivt og ser til hvordan mon spillet nu vil udvikle sig, når modstanderne har pillet bolden fra en af dem?
        Ved almindelig fælles gennemsyn af kampen, må man spørge den enkelte spiller om de valg han træffer / den adfærd han har på banen i givne situationer.
        11 OB’ere på egen banehalvdel der venter på at SIF’erne krydser midterlinien, for så at løbe forvirret rundt i egen opstilling efterladende store udækkede områder.
        Jeg som supporter behøver ikke vide hvad der bliver snakket om under gennemsyn af kampen - men jeg har da en forventning at jeg kan se en forbedret attitude, energi og vilje.
        Jeg er ny i dette Forum - og kunne rigtig godt tænke mig at OB lader være med at give nedrykning en chance!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
          Tak for tip. Virkelig godt. Fokuserer især på forkerte spillere til JMs ønsker og kompetancer.
          Synes du seriøst, at den fokuserer på det? Jeg hører det blive nævnt, men jeg hører ingen årsagsforklaringer for, hvorfor truppen ikke passer til træneren, og hvad de specifikke problemer er. Læg i øvrigt mærke til, at ingen af disse medier og eksperter var ude og dømme OBs trup for dårlig til top 6 efter vintervinduet, de blev tværtimod rost og i SFÅ fyrede man ligefrem konfettikanonen af for det store svendestykke JH havde været med til at afslutte. Det er værd lige at have i baghovedet, når man hører de folk snakke om manglerne i OBs trup, som havde de været åbenlyse fra dag 1, for den kritik var de ikke ligefrem ude med dengang, men vi var faktisk nogle der havde en vis skepsis, før vi havde nogle dårlige resultater at dømme ud fra.

          Og så hører jeg ikke det mest væsentlige nævnt, og det er, at JM skriver sig ind i historien som den nu 4. OB-cheftræner i træk, hvor resultaterne er bedst med den trup han overtager og har haft marginal indflydelse på, og hvor både resultater og spil bliver dårligere jo mere indflydelse han teoretisk set får på truppen. Det er da et mega interessant diskussionoplæg, og noget der efterhånden er et åbenlyst problem, når man ser på de seneste trænere.

          Og hvordan ved vi overhovedet, at JM ikke har fået de spillere han ønskede? Det var rimeligt åbenlyst med Kent Nielsen, at han fik de spillere han ønskede, og at det var en ineffektiv transferstrategi, fordi at nogle af dem var åbenlyst fejlcastede, og nogle fik en kontrakt langt over markedsprisen, fordi at de var ønskespillere. Man kan da også let spekulere i, at JM skulle have peget på spillere som Drachmann, Svendsen og Jebali, og hvem ved om det også er ham der har udpeget alle de spillere vi har hentet i danske klubber? Det er da i den grad interessant at diskutere et så gennemgående og tilbagevendende problem og se på, hvilke kompetencer og magt der reelt ligger på området udover cheftræneren? Findes der reelt nogle folk der kan udfordre og levere på cheftrænerens ønsker, eller er det manglen på kompetencer på området der gør, at vi i så høj grad må gå med spillere cheftræneren kender og middelmådige spillere fra danske klubber?

          Det vil jeg langt hellere høre en snak om, end for 117. gang at skulle høre det åbenlyse faktum, at vi savner Bashkim. Så diskuter da i stedet, hvorfor OB kan være så afhængig af en enkelt spiller og gøre et så dårligt stykke arbejde for at erstatte ham, det var jo det fuldstændigt samme vi så dengang vi mistede Falk. Hvis en klub kan blive bombet flere år tilbage pga. et salg af en enkelt spiller, så har den klub eddermame et stort problem.
          Last edited by Sheed; 16-06-2020, 12:49.

          Comment


            Tjek lige Skjeldviks attitude efter han kikser den clearing, som efterfølgende fører til 6-0 målet. Han laller rundt uden at søge en markering Jeg magter ikke at se en sådan reaktion efter man har begået en fejl. Det er den type spillere, som er gift for et kollektiv.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-er-isoleret

              Det er let at skyde på en der har så lidt at arbejde med kommunikativt som Hemmingsen, men hvis der er noget der er isoleret, så er det vores ene sejr i de sidste 12 kampe. Hvis der er noget der er isoleret, så er det vores éne top 6-placering i de sidste 9 sæsoner. Hvis i vil undskylde jer med isolerede hændelser, så hav i det mindste så meget respekt og realisme at lade være med at definere jeres selvforståelse og forventninger ud fra den ene positive hændelse blandt mange negative. Det vil klæde den her klub så meget med noget ydmyghed.
              Giver mindelser om da JH stod og undskyldte en række store nederlag som værende små bump på vejen.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                Han vævede da talen var på træneren. Han kunne som Kløve have sagt at der er fuld opbakning.
                Jeg giver ikke skid for Kløve’s fulde opbakning Kløve er trods sin middelmådige indsats desværre et sikkert kort i JM’s start opstilling,
                Kløve er en af dem som aldrig vil komme til en klub som seriøst har ambitioner om top6.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bjarne_OB Se indlæg
                  Jeg synes ikke det er så vigtigt at forholde sig til JM svar i interviewet efter kampen. Spørgsmålene var dårlige.
                  Hvorfor ikke spørge konkret til kampen? Hvorfor vælges Sander Svendsen igen og igen (det er efterhånden længe siden han har været på toppen såvel defensivt som offensivt)?
                  Hvad er det for en taktik, der gør at OB’s spillere ofte står passivt og ser til hvordan mon spillet nu vil udvikle sig, når modstanderne har pillet bolden fra en af dem?
                  Ved almindelig fælles gennemsyn af kampen, må man spørge den enkelte spiller om de valg han træffer / den adfærd han har på banen i givne situationer.
                  11 OB’ere på egen banehalvdel der venter på at SIF’erne krydser midterlinien, for så at løbe forvirret rundt i egen opstilling efterladende store udækkede områder.
                  Jeg som supporter behøver ikke vide hvad der bliver snakket om under gennemsyn af kampen - men jeg har da en forventning at jeg kan se en forbedret attitude, energi og vilje.
                  Jeg er ny i dette Forum - og kunne rigtig godt tænke mig at OB lader være med at give nedrykning en chance!
                  Sander Svendsen spiller kun pt i mangel af bedre. Hvis Lieder og Jebali var klar startede han ikke på banen. Den er jeg sikker på
                  Hvis vi taber torsdag tror jeg korthuset ramler totalt og at vi skal ud i drablige playoff kampe om at rykke ned. Det bliver satme hårdt

                  Velkommen til

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes2 Se indlæg
                    Tjek lige Skjeldviks attitude efter han kikser den clearing, som efterfølgende fører til 6-0 målet. Han laller rundt uden at søge en markering Jeg magter ikke at se en sådan reaktion efter man har begået en fejl. Det er den type spillere, som er gift for et kollektiv.
                    Enig. Håber satme også han har fået en skidebalde for det. Ellers er JM ikke sin opgave voksen

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Sander Svendsen spiller kun pt i mangel af bedre. Hvis Lieder og Jebali var klar startede han ikke på banen. Den er jeg sikker på
                      Hvis vi taber torsdag tror jeg korthuset ramler totalt og at vi skal ud i drablige playoff kampe om at rykke ned. Det bliver satme hårdt

                      Velkommen til
                      Og Lieder er ikke god nok til en start 11 og Jabali skal have nogle legekammerater.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Jeg giver ikke skid for Kløve’s fulde opbakning Kløve er trods sin middelmådige indsats desværre et sikkert kort i JM’s start opstilling,
                        Kløve er en af dem som aldrig vil komme til en klub som seriøst har ambitioner om top6.
                        Enig i at kløve er en bænk spiller på et ambitiøst hold. Men den har vi jo alt for mange af. Vi mangler kvalitet.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                          Og Lieder er ikke god nok til en start 11 og Jabali skal have nogle legekammerater.
                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                          Enig i at kløve er en bænk spiller på et ambitiøst hold. Men den har vi jo alt for mange af. Vi mangler kvalitet.

                          Comment

                          Working...
                          X