Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd SIF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-er-isoleret

    Det er let at skyde på en der har så lidt at arbejde med kommunikativt som Hemmingsen, men hvis der er noget der er isoleret, så er det vores ene sejr i de sidste 12 kampe. Hvis der er noget der er isoleret, så er det vores éne top 6-placering i de sidste 9 sæsoner. Hvis i vil undskylde jer med isolerede hændelser, så hav i det mindste så meget respekt og realisme at lade være med at definere jeres selvforståelse og forventninger ud fra den ene positive hændelse blandt mange negative. Det vil klæde den her klub så meget med noget ydmyghed.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Enig. Forstår heller ikke tOrnBjergs vurdering af det interview
      Han vævede da talen var på træneren. Han kunne som Kløve have sagt at der er fuld opbakning.

      Comment


        Men mon ikke spillerne ved at de kæmper for træneren på torsdag. Vi har ikke råd til at de levere det som Esbjerg gjorde mod os.

        Comment


          Jeg har stadig stor tiltro til JM evner, dagens blamage til trods!
          Hvis nogen brude fyres, så er det Thorborg & co på ledelsesgangene. Der er gennem et helt årti blevet foretaget beslutninger, som skriger til himmelen. Det er på ledelsesgangene ansvaret skal placeres.
          Enten så må vores rige onkel vågne op og indse at hans dybe lommer må syes en smule ind, hvis man vil være med i den sjove ende.
          ​​​​​​Ellers så skal han lade andre fynske erhvervsmænd komme til. Der skulle sidde folk, med om end ikke helt så dybe lommer, men med større velvilje derude, som ikke engagerer sig i OB pga. Thorborg.
          Hellere ægte fynsk hjerteblod i ledelsen, end at have Nordeuropas rigeste ejer!!!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-er-isoleret

            Det er let at skyde på en der har så lidt at arbejde med kommunikativt som Hemmingsen, men hvis der er noget der er isoleret, så er det vores ene sejr i de sidste 12 kampe. Hvis der er noget der er isoleret, så er det vores éne top 6-placering i de sidste 9 sæsoner. Hvis i vil undskylde jer med isolerede hændelser, så hav i det mindste så meget respekt og realisme at lade være med at definere jeres selvforståelse og forventninger ud fra den ene positive hændelse blandt mange negative. Det vil klæde den her klub så meget med noget ydmyghed.
            I stedet for at udskrige holdet til klart top-6 og målet en play-off plads om Europacuppen, kunne man måske have gået ind til denne kamp som nedrykningstruet og gået at forsvare sig godt og lukke modstanderne ned, i stedet for at forvente en nem sejr.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Han vævede da talen var på træneren. Han kunne som Kløve have sagt at der er fuld opbakning.
              Korrekt, det gjorde han bestemt. Kløve støttede klart Michelsen ... kæmpe forskel der.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...r-dybt/8164288
                efter i dag burde de betale for at lov til at spille.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Jeg er enig så langt. Jeg har forsvaret JM frem til i dag, men når vi kommer herud, så er der simpelthen ikke mere at gøre for ham. Jeg synes det er fedt JM tager det som en mand og forsvarer spillerne til det sidste. Lars Olsen stod i en lignende situation efter kampen imod os og hang sine spillere ud. Det er JM heldigvis for god til, selvom han havde været i sin gode ret til det i dag. Det er bare ikke nok at være en god kommunikation og sige de rigtige ting, når man har mistet grebet. Ja vi spiller en dårlig første halveg, men slet ikke så dårlig at vi lave panikudskiftninger. Det var få ting, som skulle rettes i arbejdet uden bold og så kunne vi snildt komme tilbage. Jeg synes stadig vi havde løsningerne når vi var på bolden, og SIF's defensiv var sågar i gavehumør. I stedet laver han de her vanvidsudskiftninger og får et hold på banen uden en idé om, hvordan opgaven skal gribes and. Det er for mig den mest direkte inddirekte måde at fortælle at man har mistet grebet om sit hold. farvel JM og tak for den ene sæson du gav nogen af os et lille håb om at vi var på vej den rigtige vej.
                  Ja. Tror også at JM finder ikke mere svaret.
                  Naturlig kunne man sige at SIF fik foræret to mål og vi blev snydt om et mål men det forklarer ikke at falde tilsammen på den måde som det skete. Det viser vel at der mentalt er noget galt og vi må vel se at Esbjerg kampen gav en billig sejr fordi de spillede imod deres træner men rykkede os ikke fra den dårlige stime vi har nu for flere måneder.
                  Desuden viser skadesituationen vel ret tydeligt at der er noget galt træningsdoseringen. Det kan ikke være en tilfældighed med alle de skader vi har. Og ansvaret derfor går direkte til trænerteamet.
                  Ser også at OBs problemer grundlæggende ligger højere i ledelsen men vi må også se at JM lykkes ikke mere at udfylde sine opgaver: og det er mental og taktisk forberedelse af de spillere han har til rådighed og træningsarbejde. Og det ser desværre ud som om han dumper på begge dele. Man kan tabe mod bundproppen, det kan ske. Men ikke på den måde. Det falder tilbage på træneren.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...r-dybt/8164288
                    efter i dag burde de betale for at lov til at spille.
                    Der bliver dyrt.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Ja. Tror også at JM finder ikke mere svaret.
                      Naturlig kunne man sige at SIF fik foræret to mål og vi blev snydt om et mål men det forklarer ikke at falde tilsammen på den måde som det skete. Det viser vel at der mentalt er noget galt og vi må vel se at Esbjerg kampen gav en billig sejr fordi de spillede imod deres træner men rykkede os ikke fra den dårlige stime vi har nu for flere måneder.
                      Desuden viser skadesituationen vel ret tydeligt at der er noget galt træningsdoseringen. Det kan ikke være en tilfældighed med alle de skader vi har. Og ansvaret derfor går direkte til trænerteamet.
                      Ser også at OBs problemer grundlæggende ligger højere i ledelsen men vi må også se at JM lykkes ikke mere at udfylde sine opgaver: og det er mental og taktisk forberedelse af de spillere han har til rådighed og træningsarbejde. Og det ser desværre ud som om han dumper på begge dele. Man kan tabe mod bundproppen, det kan ske. Men ikke på den måde. Det falder tilbage på træneren.
                      Det er også oven på første halveg at jeg må sige var han reagere for panisk og ideforladt. Ja de får to tvivlsomme mål og har for meget spil i 1. halveg, men der var også ting at tage med fra den halveg. Alligevel river han hele planen og de ting som faktisk fungere fra hinanden og sætter noget der ligner en tilfældig opstilling sammen, som så skal ud og vende slaget.
                      Hvis man er derude som træner, så forstår jeg faktisk ikke at man ikke har indsigt nok til at se at man skal gå selv, men jeg forstår slet ikke, hvis MH med sin lange karriere bag sig ikke kan se at det er livsfarligt at have sådan en til at styre sit mandskab!!

                      Comment


                        Mediano så sig nødsaget til at smutte i studiet og lave en særudsendelse, oven på aftenens chok.

                        https://m.soundcloud.com/medianonu/o...erup-bruchmann
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Mediano så sig nødsaget til at smutte i studiet og lave en særudsendelse, oven på aftenens chok.

                          https://m.soundcloud.com/medianonu/o...erup-bruchmann
                          De mener så ikke at Kent Nielsen blev fyret i OB

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Mediano så sig nødsaget til at smutte i studiet og lave en særudsendelse, oven på aftenens chok.

                            https://m.soundcloud.com/medianonu/o...erup-bruchmann
                            Den sædvanlige lettere overfladiske analyse og gentagelse af de ting mange har sagt i måneder eller ligefrem år. Ham Monnerup må være verdensmester i at snakke uden rigtigt at sige noget andet end det åbenlyse. Analysen af den øverste ledelse og deres bizarre top 6-pagt med djævlen, er selvfølgelig spot on, men er jo også så åbenlys, at kun OBs ledelse og de største jubeloptimister ikke kan se problemet. Men husk at selvsamme medier og eksperter stod i kø for at fortælle, hvor god OBs trup var oven på sidste sæson, og at den var rigeligt god nok til top 6 i starten af sæsonen. Ellers den sædvanlige opremsning af det åbenlyse: Bashkim-salg, manglende topprofiler, skader osv. Ingen snak om de ting der ligger bag, som reelt er definerende for de her narrativer.

                            Her er en interessant ting jeg gerne så en diskussion omkring og som man kunne gå OB på klingen med: Hvordan er strukturen omkring sammensætningen af spillertruppen? Hvordan er rollerne i den proces reelt fordelt mellem cheftræneren, sportschefen, chefen for rekruttering og det sportslige udvalg/Thorborg? Hvem udpeger de emner der potentielt skal være tilgange, hvilke betragtninger har man om sammensætning med nationalitet/sprog og alder, og hvem træffer den endelige beslutning, når en spiller skal hentes, eller når Bashkim f.eks. sælges?

                            Det gad jeg meget godt høre en diskussion om og få nogle svar på, for en ting der er helt sikker er, at sammensætningen af spillertruppen er et stort evigt tilbagevendende problem for OB, og det er meget uklart, hvem der reelt sidder med beslutningskraften og om man laver det forarbejde man burde, siden man kontinuerligt kan lave så mange fejl og ofte har hentet spillere som cheftræneren har en relation til eller kender fra Superligaen, også til meget dyre penge.
                            Last edited by Sheed; 15-06-2020, 23:34.

                            Comment


                              Meget enig med Sheed. Kampen i går skal ikke glemmes, men vi skal hurtigt videre og så skal vi fokusere på hele strukturen i klubben, som ærlig talt virker som et korthus i blæsevejr. Nej spillerne har ikke et niveau, som vi kan forvente i vores klub. Træneren har jeg en tiltro til kan rette tingene op med det rigtige materiale, men han skal også til at vise kvalitet i sine signings. Det hele peger mod direktionsgangene, hvor der går mænd rundt uden en langtisholdbar vision for klubben. Hvorfor virker det som om at alle de andre "store" klubber i DK kan lave gode, holdbare strategier, mens OB famler i blinde i over ti år. Det har jeg spurgt mig selv om mange gange.
                              Ja, jeg er ny herinde. Flittig læser af forum. Stor fan i 25 år. Efter kampen i går har jeg fået en trang til at blive aktiv herinde.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ATribeCalledStriped Se indlæg
                                Meget enig med Sheed. Kampen i går skal ikke glemmes, men vi skal hurtigt videre og så skal vi fokusere på hele strukturen i klubben, som ærlig talt virker som et korthus i blæsevejr. Nej spillerne har ikke et niveau, som vi kan forvente i vores klub. Træneren har jeg en tiltro til kan rette tingene op med det rigtige materiale, men han skal også til at vise kvalitet i sine signings. Det hele peger mod direktionsgangene, hvor der går mænd rundt uden en langtisholdbar vision for klubben. Hvorfor virker det som om at alle de andre "store" klubber i DK kan lave gode, holdbare strategier, mens OB famler i blinde i over ti år. Det har jeg spurgt mig selv om mange gange.
                                Ja, jeg er ny herinde. Flittig læser af forum. Stor fan i 25 år. Efter kampen i går har jeg fået en trang til at blive aktiv herinde.

                                Comment

                                Working...
                                X