Annoncering

Collapse
No announcement yet.

JM skal væk.....Thorborg skal ransage sig selv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    JM skal væk.....Thorborg skal ransage sig selv.

    OB er lige nu en seriøs nedrykningskandidat. Det er så vanvittigt langt ude, men ikke desto mindre den skinbarlige sandhed. 9 kampe i streg uden sejr, fire uafgjorte. Siden vinterpausen har OB ikke skabt en eneste farlig chance, ikke et mål i åbent spil, kun to straffespark har givet mål. Vi ser et hold der ikke ændrer noget som helst, men fortsætter ufortrødent, JM har mistet følingen med holdet, der mangler ideer, løsninger, og der mangler i høj grad glæde på holdet. Jeg synes det lugter af, at JM har mistet omklædningsrummet.

    Betyder det så, at jeg mener JM har hele skylden? nej naturligvis ikke. Men vi kan heller ikke frikende ham. Han haft god tid til at sætte sit præg på holdet, og med JHs trænervenlige indkøbsstil, har JM fået lov til at foretage nogle valg, f.eks. købet af Jebali, som må siges at være en mildest talt elendig beslutning. JM har desværre vist sig at være for tynd en øl til OB.

    Men der er massive problemer i organisationen. En ejer der vil bestemme alting, og som konsekvent hyrer rygklappere der ikke siger ham imod, og som tilmed også ansætter tvivlsomme typer på ledende poster, der på ingen måde har formatet til at styre en sådan organisation, og her taler jeg ikke kun om Jesper Hansen. Men den totale mangel på retning og strategi bliver vi straffet af gang på gang, og ingen træner kan rette op på det ene mand. OB gør sig selv ekstremt sårbare, når man ikke har en klar strategi for, hvordan man vil spille og hvilke typer man vil rekruttere. Alt bliver lagt over i en tilfældig træners kurv, og hvis han ikke lykkedes står man med aben. Derfor fik vi aldrig udnyttet Kent Nielsens kvalifikationer, og derfor ser vi gang på gang en OB trup der kalder på oprydning og udrensning. Jesper Hansens totale fiasko som sportslig leder af klubben er desværre en byrde, som vi må hænge på i årevis nu, og som reelt sætter klubben ti år tilbage. Men det er i sidste ende Thorborgs ansvar at hyre de rette folk, og skabe en organisation med know how og visioner, hvor man tør udfordre lederen, tør tænke dynamisk og helhedsorienteret, og ikke en kultur hvor den enkelte blot beskytter sin egen røv.

    Men JM skal væk nu så Hemme kan redde sæsonen fra trænerbænken, og så må hele organisationen gå i terapi i sommerpausen. Ellers er OB som klub simpelthen doomed til permanent middelmådighed og nedrykningsfare.

    #2
    Jeg synes, at NTs rolle er OBs største problem.

    Konkurrenterne må klaske sig på lårene over den inkompetence, der driver denne klub på 20. år.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
      Jeg synes, at NTs rolle er OBs største problem.

      Konkurrenterne må klaske sig på lårene over den inkompetence, der driver denne klub på 20. år.
      Fuldstændig enig. Men det ændrer ikke ved, at på den helt korte bane, er vi nødt til at satse på en chokeffekt, der kan skabe lidt gejst og frisk luft, så vi kan overleve, for det bliver grimt, hvis vi først rykker ned.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        OB er lige nu en seriøs nedrykningskandidat. Det er så vanvittigt langt ude, men ikke desto mindre den skinbarlige sandhed. 9 kampe i streg uden sejr, fire uafgjorte. Siden vinterpausen har OB ikke skabt en eneste farlig chance, ikke et mål i åbent spil, kun to straffespark har givet mål. Vi ser et hold der ikke ændrer noget som helst, men fortsætter ufortrødent, JM har mistet følingen med holdet, der mangler ideer, løsninger, og der mangler i høj grad glæde på holdet. Jeg synes det lugter af, at JM har mistet omklædningsrummet.

        Betyder det så, at jeg mener JM har hele skylden? nej naturligvis ikke. Men vi kan heller ikke frikende ham. Han haft god tid til at sætte sit præg på holdet, og med JHs trænervenlige indkøbsstil, har JM fået lov til at foretage nogle valg, f.eks. købet af Jebali, som må siges at være en mildest talt elendig beslutning. JM har desværre vist sig at være for tynd en øl til OB.

        Men der er massive problemer i organisationen. En ejer der vil bestemme alting, og som konsekvent hyrer rygklappere der ikke siger ham imod, og som tilmed også ansætter tvivlsomme typer på ledende poster, der på ingen måde har formatet til at styre en sådan organisation, og her taler jeg ikke kun om Jesper Hansen. Men den totale mangel på retning og strategi bliver vi straffet af gang på gang, og ingen træner kan rette op på det ene mand. OB gør sig selv ekstremt sårbare, når man ikke har en klar strategi for, hvordan man vil spille og hvilke typer man vil rekruttere. Alt bliver lagt over i en tilfældig træners kurv, og hvis han ikke lykkedes står man med aben. Derfor fik vi aldrig udnyttet Kent Nielsens kvalifikationer, og derfor ser vi gang på gang en OB trup der kalder på oprydning og udrensning. Jesper Hansens totale fiasko som sportslig leder af klubben er desværre en byrde, som vi må hænge på i årevis nu, og som reelt sætter klubben ti år tilbage. Men det er i sidste ende Thorborgs ansvar at hyre de rette folk, og skabe en organisation med know how og visioner, hvor man tør udfordre lederen, tør tænke dynamisk og helhedsorienteret, og ikke en kultur hvor den enkelte blot beskytter sin egen røv.

        Men JM skal væk nu så Hemme kan redde sæsonen fra trænerbænken, og så må hele organisationen gå i terapi i sommerpausen. Ellers er OB som klub simpelthen doomed til permanent middelmådighed og nedrykningsfare.
        Tja - forstod ikke dem der mente vi blev styrket i vinduet. Godt nok slap vi af med noget dødvægt i Greve, AK og tildels Leeuwin pga alder. Men at tegne med AJA, Aron, Jørgen Lieder og Hylle styrkende ikke holdet selvom det blen spundet godt.
        VI SKAL AF MED AJA, Lund gange 2, Lieder, Opondu, Kløve, JBL, og de unge der aldrig får debut eller kan sælges. Tror på Jabali, kan ikke gøre for at han spiller sammen med langsomme boldmongoler.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Tja - forstod ikke dem der mente vi blev styrket i vinduet. Godt nok slap vi af med noget dødvægt i Greve, AK og tildels Leeuwin pga alder. Men at tegne med AJA, Aron, Jørgen Lieder og Hylle styrkende ikke holdet selvom det blen spundet godt.
          VI SKAL AF MED AJA, Lund gange 2, Lieder, Opondu, Kløve, JBL, og de unge der aldrig får debut eller kan sælges. Tror på Jabali, kan ikke gøre for at han spiller sammen med langsomme boldmongoler.
          Jebali er en god spiller, bestemt. Men ikke en type vi har brug for, deri består fadæsen. Han ville være en glimrende spiller på et tophold der havde styr på alt andet og manglede noget x-faktor. Men på vores hold bliver han som gift.

          Comment


            #6
            Jeg håber næsten på nedrykning; så kan det være det endelig går op for NT hvad han har gang i. Vi var mange der var skeptiske da JM blev ansat, for hans CV er ikke imponerende og OB er et meget svært sted at være efter så lang tids tørke. Jeg synes han har haft chancen, også fordi han som SU nævner har fået lov at sætte holdet af en inkompetent sportsdirektør.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

              Jebali er en god spiller, bestemt. Men ikke en type vi har brug for, deri består fadæsen. Han ville være en glimrende spiller på et tophold der havde styr på alt andet og manglede noget x-faktor. Men på vores hold bliver han som gift.
              Men han blev vel også købt til et forventet tophold

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                Men han blev vel også købt til et forventet tophold
                hvilket vel siger alt om selvindsigten

                Comment


                  #9
                  Ja ham Thorbog forstår sig tydeligvis ikke på hverken ledelse økonomi.

                  Ham der betaler regningen bestemmer, længere er den ikke.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af lkh1976 Se indlæg
                    Ja ham Thorbog forstår sig tydeligvis ikke på hverken ledelse økonomi.

                    Ham der betaler regningen bestemmer, længere er den ikke.
                    Selvfølgelig gør han det, men netop derfor må vi råbe ham op. Han er fan, ikke fodboldfagmand, men det bilder han sig ind, at han er.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af lkh1976 Se indlæg
                      Ja ham Thorbog forstår sig tydeligvis ikke på hverken ledelse økonomi.

                      Ham der betaler regningen bestemmer, længere er den ikke.
                      ikke i en fodboldklub nej, hvis du påstår andet taler du imod bedrevidende og den skinbarlige sandhed.
                      Det sidste har du jo ret i i en formel forstand, men det betyder jo ikke, at det så er godt. OB er mere end NT.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af lkh1976 Se indlæg
                        Ja ham Thorbog forstår sig tydeligvis ikke på hverken ledelse økonomi.

                        Ham der betaler regningen bestemmer, længere er den ikke.
                        Og derfor skal vi andre selvfølgelig bare bukke og skrabe for den store leder. Mennesker med magt skal selvfølgelig ikke udsættes for kritik, det ville jo være absurd, hvis samfundet fungerede sådan.

                        Men de der argumenter du åbenbart mener at have for, at Thorborg er en dygtig bestyrelsesformand for en fodboldklub, dem glæder jeg mig altså til at høre.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                          Fuldstændig enig. Men det ændrer ikke ved, at på den helt korte bane, er vi nødt til at satse på en chokeffekt, der kan skabe lidt gejst og frisk luft, så vi kan overleve, for det bliver grimt, hvis vi først rykker ned.
                          Jeg kan ikke vurdere, hvor grimt det bliver, men hvis valget står imellem NT og Nordic Bet-liga, så tager jeg det sidste. Jeg har intet håb om, at klubben rykker sig fremad, som det er.

                          Comment


                            #14
                            Husk nu, at klubben i en del år har haft et meget magtfuldt sportsudvalg. Det må være personerne der, som er de egentlige skurke.

                            At påstå at JM ikke har et flot c.v. er noget sludder. Han fik en overraskende sølvmedalje med Sønderjyske. Kent fik guld med AAB. Næ, det er som nævnt i trådens oplæg, klubbens manglende strategi, der er det største problem. Eller rettere, en strategi som skaber vindere, sammenhæng og glæde.

                            Det er trist nu en snes år at have set trænere og mange spillere miste lysten og glæden . Hvorfor? De fysiske fasciliteter har i alle årene være elendige og ændres omsider. Hvor meget betyder det. Thorborg har været der alle årene. Og Thomas Christensen mere eller mindre. Hvor meget betyder de?
                            Jamen, jeg kender ikke svaret. Det er bare så trist.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              #15
                              Det ser forfærdeligt ud for OB. Første gang jeg tog mine drenge med på stadion, tabte holdet 2-5 hjemme til Sønderjyske, tror jeg. Det var i slutningen af Djemba-tiden. Og det er mere eller mindre gået forfærdeligt lige siden. Vi har lidt på stadion, og nu vil børnene ikke med mere. Der er ingen tråd, ingen udvikling. Og hver gang holdet har en spiller der kan bare lidt, så bliver han solgt - eller man er for nærig i forhold til lønnen.

                              nu er det klart at OB må se langt efter de gode spillere. De vil da ikke spille på et lortehold, hvor klubben ikke har ambitioner - for det har man ikke når man sælger de bedste hele tiden, og erstatter dem med sekundaspillere.

                              jeg er rystet over OB's ledelse, som jeg mener har spillet fallit - uanset hvor mange milliarder de er gode for.

                              Ville OB være bedre tjent uden Thorborg? Jeg ved det ikke, men det kan da næsten ikke være værre. Jeg vil hellere tage en tur ned, end at være en del af dét der foregår nu.

                              Comment

                              Working...
                              X