Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvordan kommer vi ud af krisen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvordan kommer vi ud af krisen?

    Ja, det er et spørgsmål, som kan være mange penge værd, hvis vi finder det rigtige svar.

    I de sidste mange kampe, synes jeg at vi har lignet lidt af det gamle OB under Kent Nielsen, hvor planen enten ikke bliver fulgt eller også er planen bare ikke god nok. Man sidder aldrig rigtig med fornemmelsen af, at nu presser vi modstanderen så meget i bund, at det fører til et mål. Man sidder konsekvent med en tanke om, at hvor fanden skal målet komme fra.

    Vi får ikke meget ud af vores wingbacks (jovist, Barrett var godkendt i går), som vel er den vigtigste del i en 3-5-2, som vi spiller den. Hverken Sander eller Jebali har desværre den der kyniske målnæse som Bashkim har, og kan ikke skabe ret meget på egen hånd. Vores midtbane ser noget slagen ud, og især Drachmann har skuffet på det seneste. Det er nok fordi han ikke er på 100%, men problemet er i lige så høj grad at alternativerne desværre ikke er bedre som jeg ser det. Slet ikke nu hvor JJT, som jeg også har været efter, sidder ude med en skade. Kløve ligner slet ikke den gamle Kløve, der sammen med Casper Nielsen kunne løbe solen sort.

    Kasper Larsen har været et godt indkøb synes jeg, og han skal trods alt stadig have lidt tid at tilvænne sig OB's "nye" (for ham i det mindste) måde at spille på.

    Lige pt. har jeg svært ved at se, hvordan vi skal vende bøtten, når vi ikke kan gøre det hjemme mod Silkeborg. I min optik kan vi lige så nemt tabe de sidste tre kampe, som vi kan få point. Og jeg frygter alvorligt for, at vi havner i den beskidte nedrykningspulje. Sker det, går vi ind i en pulje blottet for selvtillild, og der skal ikke meget til at vi lander blandt de nederste to som så skal ud i nogle drabelige nedrykningskampe.

    Drengene skal fandme til at komme i gang, og det skal være NU. Ellers ender det helt galt det her.

    #2
    Ja, det kan sagtens ende galt det her. For står vi først i den 'grimme' af de to nedrykningspuljer, så står vi samtidig med ét altoverskyggende problem; nemlig det at vores selvforståelse (vi er et naturligt top-6 hold) ikke matcher den situation vi står i (overlevelseskamp), hvorimod de hold vi spiller imod stort set ikke har lavet andet de seneste år end at spille for overlevelsen. Og med holdets nuværende forfatning in mente, så er der altså ikke nødvendigvis så stor forskel på os og de andre hold over to kampe.

    Og hvor vi godt kender årsagerne til at vi er hvor vi er (uklare strategier ift. vores samlede ledelse og sportslige set-up, uklar transferstrategi, kvaliteten af spillerne og holdet, skader, vinterens transfervindue, og nåh ja...den berømte 'OB-syge'), så kan det være sværere at pege på hvordan vi så kommer ud af krisen. For mig at se ligger der noget i selvopfattelsen - også eksemplificeret ved Tverskovs udtalelse om at de har 'ventet på en modreaktion'. En modreaktion er jo ikke noget, man venter på. Det er noget man sammen skaber. Og det skal holdet til at indse. Ellers frygter jeg det bliver dyrt.

    Comment


      #3
      Holdet er nok ikke helt til top 6 i år, men der er rigtig mange redskaber som kan benyttes til at flytte et fodboldhold højere op i tabellen, end materialet er til.
      Noget skal der gøres, når man spiller helt frigjort i træningskampene, og næsten spiller modstanderne ud af banen, og vinder alle kampene. Når man så kommer igang med sæsonen, og spiller stift og elendigt, så er der altså en mental brist som skal opløses. Mentaltræning kan flytte meget, dog er det ikke alle sports psykologer som er lige dygtige, men noget skal der dog gøres på den front. Man kunne eventuelt tage fat i Kim Boye....
      https://denmentalekriger.dk/fodbold/

      Comment


        #4
        EB er også vågnet op til den virkelighed nogle af os forudså timerne efter vinduet lukkede

        https://ekstrabladet.dk/sport/kommen...e-joke/8026633

        OB er superligaens største joke

        Comment


          #5
          Det jeg husker som udfordringerne under Kent Nielsen tiden var to ting. Det første var at kvaliteten i truppen var lavere end nu (Husker en kamp i Silkeborg, hvor vores startende centrale midt hed Nana og Thrane, av av av)

          Men den anden ting, der står klarest, var Kent Nielsens evige tålmodighed, med noget der ikke virkede. Han stillede det samme hold, i samme opstilling, med samme måde at spille på, men forventede nye resultater.

          Her var det en fornøjelse da JM tog over. Det var som om at han hurtigt kunne se når noget ikke fungerede, og fik det rettet hurtigt, uanset om det var formationen, spillersammensætning eller stil.

          Nu er det som om JM er begyndt at efterlignigne Kent Nielsen på dette område.
          Min egen lille teori går på, at det hele handler om Jebali, som JM har et (lidt for) godt øje til.

          Det er som om at Jebali for hver en pris skal indgå uanset om han virker og er effektiv. Vores point nedtur starter i den grad også, da Jebali begyndte at spille.

          Jebali er ikke angriber og trækker det offensive spil, alt alt for langt ned i banen, ingen dybe løb, og det er alt for let at læse. Især når Sander så er den anden angriber, der lider af samme udfordring.

          Jeg tror vi ville få bedre resultater, hvis vi stopper med at spiller med Jebali på toppen, og enten går over oven 4-3-3 eller en 4-4-2 med diamant, hvor han så er den fremskudte offensive midtbane mand, os så ligger vi Sander og Lieder på toppen.

          Lige nu falder det her tilbage på JM, så løsningen skal også komme fra ham. Og løsningen er ikke at lave en Kent Nielsen og bare spille videre med samme setup.

          Jeg tror på at ændringer i det offensive skal gøre derfor os, defensiven ser ok ud, sæt igang, JM.

          Forza OB
          Last edited by OBSch; 02-03-2020, 11:30.

          Comment


            #6
            Vi kommer jo først ud af krisen, når NT omgiver sig med nogle dygtige folk. Når rådgiverne er JH og TC så får han kun rygklappen. Det bakkes op af Fyens og SFÅ. Kære Niels, er sku bange for at der er noget Trump over det. Find nogle dygtige rådgivere med forstand på fodbold, og udfordre dem til at hælde regn efter dig især når solen ikke skinner. Nu har vi hørt JM om stats og Kent være forbandet.
            Løsningen er lige for.
            Øg budgettet så vi ligger minimum nr. 4 på penge listen.
            Få flere trænere omkring holdet og opbyg en bedre scouting team og netværk, så vi ikke rammer flere Lunder, Ludwiger, Kryger, Opondoer. Rømer, Kovalder, Dashwilliges - listen er ufattelig lang.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
              Holdet er nok ikke helt til top 6 i år, men der er rigtig mange redskaber som kan benyttes til at flytte et fodboldhold højere op i tabellen, end materialet er til.
              Noget skal der gøres, når man spiller helt frigjort i træningskampene, og næsten spiller modstanderne ud af banen, og vinder alle kampene. Når man så kommer igang med sæsonen, og spiller stift og elendigt, så er der altså en mental brist som skal opløses. Mentaltræning kan flytte meget, dog er det ikke alle sports psykologer som er lige dygtige, men noget skal der dog gøres på den front. Man kunne eventuelt tage fat i Kim Boye....
              https://denmentalekriger.dk/fodbold/
              Det her er spot on! Jeg sad selv igår og havde samme tanke efter SIF gjorde det til 1-1.. Samtlige spillere på banen virkede modløse, uengageret og bange for bolden. Når man først rammer sådan en mur, så skal man have noget hjælp til at komme videre.

              Men, JM skal også igang! Det kan, som flere allerede har pointeret, ikke hjælpe at man hænger fast i det der engang virkede, når selv SIF og Keeent har læst det.. Op på hesten JM og vis hvad det er du kan med en trup som vores

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg
                Det jeg husker som udfordringerne under Kent Nielsen tiden var to ting. Det første var at kvaliteten i truppen var lavere end nu (Husker en kamp i Silkeborg, hvor vores startende centrale midt hed Nana og Thrane, av av av)

                Men den anden ting, der står klarest, var Kent Nielsens evige tålmodighed, med noget der ikke virkede. Han stillede det samme hold, i samme opstilling, med samme måde at spille på, men forventede nye resultater.

                Her var det en fornøjelse da JM tog over. Det var som om at han hurtigt kunne se når noget ikke fungerede, og fik det rettet hurtigt, uanset om det var formationen, spillersammensætning eller stil.

                Nu er det som om JM er begyndt at efterlignigne Kent Nielsen på dette område.
                Min egen lille teori går på, at det hele handler om Jebali, som JM har et (lidt for) godt øje til.

                Det er som om at Jebali for hver en pris skal indgå uanset om han virker og er effektiv. Vores point nedtur starter i den grad også, da Jebali begyndte at spille.

                Jebali er ikke angriber og trækker det offensive spil, alt alt for langt ned i banen, ingen dybe løb, og det er alt for let at læse. Især når Sander så er den anden angriber, der lider af samme udfordring.

                Jeg tror vi ville få bedre resultater, hvis vi stopper med at spiller med Jebali på toppen, og enten går over oven 4-3-3 eller en 4-4-2 med diamant, hvor han så er den fremskudte offensive midtbane mand, os så ligger vi Sander og Lieder på toppen.

                Lige nu falder det her tilbage på JM, så løsningen skal også komme fra ham. Og løsningen er ikke at lave en Kent Nielsen og bare spille videre med samme setup.

                Jeg tror på at ændringer i det offensive skal gøre derfor os, defensiven ser ok ud, sæt igang, JM.

                Forza OB
                Tja, bortset fra at holdet blev langt dårligere da han blev skiftet ud mod Silkeborg. Jeg mener mere, at det handler om at kvaliteten omkring Jabali er for lav. Lige nu har en EN spiller som kan noget på egen hånd hvis vi ser bort fra JT.
                Vi har også JJT, men han er skrøbelig og selvom han er god i topform, så ligner det efterhånden at han kun spiller 10 kampe om året i topform. Der var en i går (måske i Onsite) som sagde det jeg tænker. OB køber kun løbemaskiner. De er mere maskiner end forboldspillere. Det er godt med lunger på et hold, men lungerne må også gerne kunne spille bold, og kunne vi kombinere lunger og teknik, så vil det ligne fodboldspillere. Jeg tænker også at vores lunger adskiller sig ved, at vi ikke han noget topfart på banen, hvis vi ser bort fra Hylle, som i min bog ikke er klar til at spille Superliga det nærmeste år.

                Comment


                  #9
                  Syntes der er prøvet så meget de sidste år, uden det rigtigt er lykkes. Håber at JM er den rigtige træner, uanset spiller materiale burde han være garant for at piske noget kamp vilje og selvtillid ind i holdet har svært ved at se at det rigtigt er lykkes han startede godt, men nu ligner det at også hans niveau og selvtillid er faldet. Hvad helvede sker der.

                  Last edited by Ricardo; 02-03-2020, 12:28.

                  Comment


                    #10
                    Der skal også lige huskes på at Lieder endnu ikke er i stand til at spille mere end en halv time, og hver gang han er tæt på, får han et tilbage fald.

                    For at kunne spille med 3 på toppen SKAL Lieder kunne spille mere end 30 min.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                      Syntes der er prøvet så meget de sidste år, uden det rigtigt er lykkes. Håber at JM er den rigtige træner, uanset spiller materiale burde han være garant for at piske noget kamp vilje og selvtillid ind i holdet har svært ved at se at det rigtigt er lykkes han startede godt, men nu ligner det at også hans niveau og selvtillid er faldet. Hvad helvede sker der.
                      Lige nu står det der Mini Mourinho som en lige så stor joke som ledelsens ambitioner om top6 og Europa ;-)
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #12
                        Gårsdagens resultat var ikke, som vi håbede, men vi arbejder alle mand hårdt for at være helt klar til næste kamp ‍
                        #obdk #StribetForLivet https://t.co/fImVYpEqm3

                        Og et lille video med greenkeeperen som retter banen på stadion. Tror de det er greenkeeperen som vil score for os? Helt ærligt: kan ikke virkelig grine om det.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Gårsdagens resultat var ikke, som vi håbede, men vi arbejder alle mand hårdt for at være helt klar til næste kamp ‍
                          #obdk #StribetForLivet https://t.co/fImVYpEqm3

                          Og et lille video med greenkeeperen som retter banen på stadion. Tror de det er greenkeeperen som vil score for os? Helt ærligt: kan ikke virkelig grine om det.
                          Det giver heller ikke nogen mening overhovedet, eftersom næste kamp er i Haderslev (og kampen efter den er i Aarhus). Det er ikke nemt at være kommunikationsafdelingen, når det går dårligt sportsligt, men...

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                            Tja, bortset fra at holdet blev langt dårligere da han blev skiftet ud mod Silkeborg. Jeg mener mere, at det handler om at kvaliteten omkring Jabali er for lav. Lige nu har en EN spiller som kan noget på egen hånd hvis vi ser bort fra JT.
                            Vi har også JJT, men han er skrøbelig og selvom han er god i topform, så ligner det efterhånden at han kun spiller 10 kampe om året i topform. Der var en i går (måske i Onsite) som sagde det jeg tænker. OB køber kun løbemaskiner. De er mere maskiner end forboldspillere. Det er godt med lunger på et hold, men lungerne må også gerne kunne spille bold, og kunne vi kombinere lunger og teknik, så vil det ligne fodboldspillere. Jeg tænker også at vores lunger adskiller sig ved, at vi ikke han noget topfart på banen, hvis vi ser bort fra Hylle, som i min bog ikke er klar til at spille Superliga det nærmeste år.
                            Bare for at være djævlens advokat på Jebali, så er de spillere udenom ham, jo de samme spillere som Bashkim havde rundt om sig.

                            Men i de 16 kampe Jebali har spillet, har han lavet 1 mål, nærmest ingen assists og et point snitpå ca 1 point. (Og 1 mål for en angriber og manglede assists, er decideret ringe for en Superliga angriber i 16 kampe, AK er allerede bedre end Jebali, bare på baggrund af hans første kamp i sønderjyske)

                            Til sammenligning fik OB 1,7 point i starten i de kampe hvor Jebali ikke var med, og det var på trods af, at vi faktisk i den periode var mere ramt af skader end pt.

                            Jeg kan godt lide Jebali som type, men han er så utrolig ineffektiv, og jeg håber han får en tur på bænken, med mindre systemet ændres, når Lieder er helt klar..

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                              Det giver heller ikke nogen mening overhovedet, eftersom næste kamp er i Haderslev (og kampen efter den er i Aarhus). Det er ikke nemt at være kommunikationsafdelingen, når det går dårligt sportsligt, men...
                              Så det du siger er, at OSE ikke ejer situationsfornemmelse, så det de selv tror er kommunikation med glimt i øjet i virkeligheden bliver til en slags talen ned til folk?

                              Eller har jeg omskrevet for meget?

                              MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                              Comment

                              Working...
                              X