Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Truppen og ambitionerne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Truppen og ambitionerne

    Det slog mig i dag at jeg faktisk har fået overbevist mig selv om at OB bare ikke er bedre end 8-10 placeringen pt. ind til jeg kom til at tænke på hvad vores ambitionsniveau egentlig er og hvad det burde være. Ledelsen har meldt ud at man ville arbejde langsigtet og ændre spillestilen. Det har jeg tidligere skrevet at det ikke er sket og her 2/3 sæson længere i forløbet er det min klare overbevisning at vi heller ikke er kommet tættere på at være mere boldbesiddende og spilstyrende. Tilgengæld har TB og en stor del af debattørerne herinde og øjensynligt også OBs nuværende ledelse fået overbevidst os om at vi skal være glade for 6-8 pladser.

    Men faktum er at vi ikke længere er i en proces hvor vi skal finde ind til en spillestil. Den burde for længst være fundet. Og TB har nu haft 2½ sæson til at sætte noget rytme på tingene. Det er langt fra sket.

    Kigger vi så på vores trup, spiller for spiller, så har jeg altså meget svært ved at se hvorfor vi ikke spiller med om mesterskabet. Jeg ved der er mange der vil ryste på hovedet af dette. Og skyde det ned med at spillerne ikke er bedre end vores placering og deres sidste præstationer. Men hvad er det så trænerstabens opgave er, hvis spillernes niveau afspejles direkte af nuværende præstationer.

    På mål har vi Jesper Christiansen med 245 superliga kampe samt CL kampe og EL kampe for FCK (Toppel er bedre)
    I forsvaret har vi rutinerede AMC som har været omkring landsholdet og ligalandsholdet og hele 348 superligakampe
    Til at supplere AMC har vi 2!!! U21 forsvarsspillere i Kasper Larsen og Daniel Høegh ... de har endda hhv 56 & 76 superligakampe bag sig, så helt urutinerede er de altså heller ikke.
    På backs har vi Ruud fast norsk landsholdsback med 184 Superliga kampe og Ari Skulason Islandsk landsholdsspiller og til at supplere har vi Jacob Barret Larsen som er så stort et talent at en af Europas største klubber allerede har ham på kontrakt.
    Kigger vi på midtbanen, så er vi her også besat med lutter landsholdsspillere. Krizrian Vadocz ungarsk landsholdsspiller med 36 superligakampe som startede med lyn og torden, men er gået helt i stå. Hans kvaliteter på top niveau er der dog ingen der kan betvivle. Martin Spelmann 185 superligakampe og fast mand i suppen for Brøndby, Horsens og OB siden 2006 !!! 8 års Superliga erfaring. Derudover Conor O´Brien med 72 superligakampe, Jacob Schoop med 50 superligakampe og Så har vi endda både Rasmus Falk og Emil Larsen som begge er to af de største U21 profiler vi har i Danmark pt. Emil endda med Landsholds debut og begge med hhv 85 og 112 superligakampe. Foran har vi Rutinerede Morten Skoubo som har scoret et hav af mål i danske klubber og sågar i den spanske primera division ! med 159 superligakampe og det samme antal kampe fra udlandet må man sige at Skoubo er en kapacitet. Han er suppleret af Bashkim Kadrii som allerede trods skade har spillet 95 superligakampe og et hav af U kampe. Og en klar profil i superligaen allerede. Derudover er vi suppleret af spillere af ganske fin kvalitet samlignet med vores konkurrenter i ligaen.
    Jeg vil påstå at vi med nuværende trup i indenværende sæson burde have spillet med om mesterskabet, hvis vi kigger på trupperne i de klubber som pt spiller om det.
    Og alligevel taler vi mulig nedrykning og en trænerstab der intet har rykket intet forandret og eneste stabilitet er det faktum at TB aldrig har placeret et superligahold højere end da han overtog det. Vi ender igen i år som 10er og værre endnu, det er 3 år i træk, og sponsor interessen samt økonomien er væk. Vi mister vores profiler til sommer og hvis TB stadig er ved roret i hans sidste kontrakt år. Så er det sikkert som amen i kirken... det hedder 1 div. når vi rammer juli 2015 !

    Vi har ikke i denne sæson været uheldig med dommerne. Vi har ikke i denne sæson været uheldige med resultaterne. Vi have det heller ikke senest mod AaB. Vi manglede struktur, plan og vilje. Jeg vil snare mene at vi i kampe som mod FCM hvor vi vinder var deciderede heldige i forhold til spil og chancer. Vi kommer stort set ikke til chancer i åbentspil med mindre det er omstillinger, hvor Bashkim eller Larsen gennem sæsonen på skift har kunne bruge deres hurtighed, og vi har på intet tidspunkt, været mere pasningssikre eller mere i boldbesiddelse end vi var under Henrik Clausen. Folk siger de ikke savner Lars Olsen tiden. Jeg siger fuck jer i lyver ! Jeg nægter at tro at der findes så meget som en eneste på dette forum der ikke gerne så OB tilbage hvor vi høre til. Og det er der også plads til med egne talenter i truppen. Det behøver ikke ske på bekostning af dem. Eneste foskel er at vi under LO ikke havde talenter i truppen som tilnærmelsesvis var på Falk, Kasper Larsen eller Daniel Høegh niveau. De talenter der i den periode har forladt klubben og har haft succes har været Kristian Eriksen og Anders Lindegaard - først nævnte har været åbenlys og det var vidst de færreste som havde forudset at Lindegaard ville ende i United !

    Jeg savner mit OB ... Det OB som var bygget på rigtigt hårdt arbejde, hårde tacklinger og flid. Frem for fine ord om lige netop disse værdier. Ind med en kapacitet som kan få potentialet frem i spillerne og så må Gajol poetens tid i Dansk fodbold altså være definitivt slut. Der er en årsag til at varmluft kun holder til mange kampe som superligatræner og ikke udlandet. TB er og bliver den største joke i Dansk fodbold.

    #2
    Om vi ligefrem burde spille med om skabet ved jeg nu ikke. Resten af din fine analyse, har jeg svært ved at være uenig i.
    Vi må håbe at der sidder nogle mennesker højere oppe i organisationen, der læser med.

    Comment


      #3
      Generelt tror jeg man skal passe på med at identificere en spillers absolutte topniveau/topform/bedste alder, som udtryk for spillerens egentlige nuværende og generelle niveau.
      Vadocz var god så længe han scorede, det gjorde han meget kortvarigt, spillemæssigt var han aldrig fremragende.
      Skoubo er langt forbi sit bedste.
      Høegh og Larsen bliver meget ofte sat af/udstillet p.g.a. deres manglende fart/placeringsevne, det er altså en meget alvorlig kompetence at mangle.
      AMC er langt forbi sit bedste.
      JC er langt forbi sit bedste.
      Skulason er landsholdsspiller.....for Island...
      Spellmann er umiddelbart også over the hill, han mangler speed og pasningsevner.

      Falk, Emil og Bashkim har niveau til toppen, når de er i form.......når de ikke er det, og det er sket på skift, så lider vi tungt, da resten af holdet ikke er til mere end det vi er.......et bundhold.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #4
        Godt arbejde at tjekke op på
        Samtlige spillere - så er der da noget fakta.
        Så er der måden at se det hele på - der har jeg dog en hel anden opfattelse.

        Håber egentlig bare du kommer til at spise dine ord. For jeg kan se forbedring, jeg kan lide tanken om at bygge noget nyt op, med solid bund.
        både sportsligt og økonomisk.

        Jeg kan lidt at vi ikke bruger enorme summer penge på afdankede stjerner eller hvad vi nu kunne tiltrække.

        Ser gerne en ny tilstedeværelse i dansk topfodbold og europæisk, men jeg så det gerne ske med unge
        Talenter, flot fodbold, fynsk identitet, øens hold, erfarne spillere fra andre ligaer, der kan laves gode penge på samt avl af egne talenter..

        Det er altså en process - som ikke er fuldendt på 2,5 sæson.. Det tager desværre tid og ventetiden indebærer enorme følelser af glæde blandet med enorm skuffelse og kommende dårlige dage i hverdagen.. Men så ser man frem til næste kamp og tænker at denne kamp er 3 point!

        Men der er jo så mange måder at se tingene på og kan som sådan også godt følge dig - jeg har bare en anden måde at se det på..

        Comment


          #5
          Det mest mærkværdige ved denne sæson må altså være, at OB nærmest alle kampe mod bundholdene ikke er i stand til at ramme hinanden 3 afleveringer i streg. Hvorimod de mod topholdene forsøger at spille hurtigere og med mere fantasi. Jeg synes, at der i perioder var mange gode tiltag i de opbyggende spil mod AAB. Der er overhovedet ikke nok kvalitet i OB til at bringe et hold af AABs kaliber i ubalance i det etablerede spil - kun i kontrafasen. På den anden side ville en indsats som mod AAB, BIF FCM bringe rigtig mange af bundholdene i ubalance med muligheder for endnu flere OB-scoringer til følge.

          Det sker så bare ikke - svaret på hvorfor er så forbandet interessant at finde frem til.

          Comment


            #6
            Jeg er fuldstændig på linie med dig, CDC5000

            Jeg sad faktisk og skrev sammen med en kammerat inden kampen i lørdags, hvor jeg bl.a. skrev, at jeg savnede de gamle dyder, som du også beskriver. Savner tiden under LO, hvor vi godt nok spillede småkedeligt, men vi var "sikre" på, at vi nok skulle klare den til sidst i kampen, hvis ikke vi allerede havde klaret ærterne i løbet af kampen. Vi kværnede de andre hold med vores fysik og fight - de dyder, OB altid har været kendt for.

            Ovenstående er i mine øjne en spillestil, hvor langt flere spillere "kan være med". Jeg mener - det er lettere at oparbejde sig en super fysik, finde vilje i hjertet, kaste sig ud i en fight af den anden verden, end det er at blive en skide dygtig, teknisk fodboldspiller, der skal spille på et hold, hvor der helst skal spilles tiki-taka-agtigt. Se bare på Ruud - han er tabt i den spillestil, hvorimod han var ligaens klart bedste højre back under LO, og tiltrak sig opmærksomhed fra de store ligaer.

            Nu vil man anlægge sig en spillestil, der i mine øjne kræver langt dygtigere fodboldspillere at praktisere, end den spillestil vi kom fra. Med et langt mindre budget end tidligere. Ingen tvivl om, at den spillestil sagtens kan praktiseres med de spillere, man har mulighed for at hente - men så bliver det i 1. div. Hvis OB over hele linien vil have spillere, der kan dette, og samtidig vil højere op i Superligaen, så kræver det moneter. De spillere er eftertragtede.

            Min pointe er: I OB vil man "mere" end budgettet er til.
            Mvh Kent

            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

            Comment


              #7
              Glimrende indlæg. Det virker som om det er det mentale og taktikken den er gal med, for spillermaterialet er jo udmærket. Og netop det er trænerens fornemste opgave. Jeg tror Bech desperat forsøger at tænke sig til en masterplan der kan udmanøvrere de andre hold, men det kommer aldrig til at lykkes, og jeg ser ham tilhørende kategorien af fejlede snakkehoveder som Erik Rasmussen og Peter Sørensen.

              Under AaB-kampen slog det mig desuden hvor meget jeg savner en type som Kent Nielsen på sidelinjen. Han stod i sine shorts og dirigerede højlydt, mens Troels stod tænksom og sammenbidt. Vi skal have en brysk type ind, a la 2. Bundesliga eller ditto engelsk, der kan få os på ret køl mht. tacklinger der synger og kæmpen til sidste blodsdråbe.
              Last edited by fynsland_85; 28-04-2014, 07:00.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Det mest mærkværdige ved denne sæson må altså være, at OB nærmest alle kampe mod bundholdene ikke er i stand til at ramme hinanden 3 afleveringer i streg. Hvorimod de mod topholdene forsøger at spille hurtigere og med mere fantasi. Jeg synes, at der i perioder var mange gode tiltag i de opbyggende spil mod AAB. Der er overhovedet ikke nok kvalitet i OB til at bringe et hold af AABs kaliber i ubalance i det etablerede spil - kun i kontrafasen. På den anden side ville en indsats som mod AAB, BIF FCM bringe rigtig mange af bundholdene i ubalance med muligheder for endnu flere OB-scoringer til følge.

                Det sker så bare ikke - svaret på hvorfor er så forbandet interessant at finde frem til.
                Helt åbenlyst er det den manglende kvalitet, blandet med forvirrende meldinger fra TB.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af CDC5000 Se indlæg
                  Det slog mig i dag at jeg faktisk har fået overbevist mig selv om at OB bare ikke er bedre end 8-10 placeringen pt. ind til jeg kom til at tænke på hvad vores ambitionsniveau egentlig er og hvad det burde være. Ledelsen har meldt ud at man ville arbejde langsigtet og ændre spillestilen. Det har jeg tidligere skrevet at det ikke er sket og her 2/3 sæson længere i forløbet er det min klare overbevisning at vi heller ikke er kommet tættere på at være mere boldbesiddende og spilstyrende. Tilgengæld har TB og en stor del af debattørerne herinde og øjensynligt også OBs nuværende ledelse fået overbevidst os om at vi skal være glade for 6-8 pladser.

                  Men faktum er at vi ikke længere er i en proces hvor vi skal finde ind til en spillestil. Den burde for længst være fundet. Og TB har nu haft 2½ sæson til at sætte noget rytme på tingene. Det er langt fra sket.

                  Kigger vi så på vores trup, spiller for spiller, så har jeg altså meget svært ved at se hvorfor vi ikke spiller med om mesterskabet. Jeg ved der er mange der vil ryste på hovedet af dette. Og skyde det ned med at spillerne ikke er bedre end vores placering og deres sidste præstationer. Men hvad er det så trænerstabens opgave er, hvis spillernes niveau afspejles direkte af nuværende præstationer.

                  På mål har vi Jesper Christiansen med 245 superliga kampe samt CL kampe og EL kampe for FCK (Toppel er bedre)
                  I forsvaret har vi rutinerede AMC som har været omkring landsholdet og ligalandsholdet og hele 348 superligakampe
                  Til at supplere AMC har vi 2!!! U21 forsvarsspillere i Kasper Larsen og Daniel Høegh ... de har endda hhv 56 & 76 superligakampe bag sig, så helt urutinerede er de altså heller ikke.
                  På backs har vi Ruud fast norsk landsholdsback med 184 Superliga kampe og Ari Skulason Islandsk landsholdsspiller og til at supplere har vi Jacob Barret Larsen som er så stort et talent at en af Europas største klubber allerede har ham på kontrakt.
                  Kigger vi på midtbanen, så er vi her også besat med lutter landsholdsspillere. Krizrian Vadocz ungarsk landsholdsspiller med 36 superligakampe som startede med lyn og torden, men er gået helt i stå. Hans kvaliteter på top niveau er der dog ingen der kan betvivle. Martin Spelmann 185 superligakampe og fast mand i suppen for Brøndby, Horsens og OB siden 2006 !!! 8 års Superliga erfaring. Derudover Conor O´Brien med 72 superligakampe, Jacob Schoop med 50 superligakampe og Så har vi endda både Rasmus Falk og Emil Larsen som begge er to af de største U21 profiler vi har i Danmark pt. Emil endda med Landsholds debut og begge med hhv 85 og 112 superligakampe. Foran har vi Rutinerede Morten Skoubo som har scoret et hav af mål i danske klubber og sågar i den spanske primera division ! med 159 superligakampe og det samme antal kampe fra udlandet må man sige at Skoubo er en kapacitet. Han er suppleret af Bashkim Kadrii som allerede trods skade har spillet 95 superligakampe og et hav af U kampe. Og en klar profil i superligaen allerede. Derudover er vi suppleret af spillere af ganske fin kvalitet samlignet med vores konkurrenter i ligaen.
                  Jeg vil påstå at vi med nuværende trup i indenværende sæson burde have spillet med om mesterskabet, hvis vi kigger på trupperne i de klubber som pt spiller om det.
                  Og alligevel taler vi mulig nedrykning og en trænerstab der intet har rykket intet forandret og eneste stabilitet er det faktum at TB aldrig har placeret et superligahold højere end da han overtog det. Vi ender igen i år som 10er og værre endnu, det er 3 år i træk, og sponsor interessen samt økonomien er væk. Vi mister vores profiler til sommer og hvis TB stadig er ved roret i hans sidste kontrakt år. Så er det sikkert som amen i kirken... det hedder 1 div. når vi rammer juli 2015 !

                  Vi har ikke i denne sæson været uheldig med dommerne. Vi har ikke i denne sæson været uheldige med resultaterne. Vi have det heller ikke senest mod AaB. Vi manglede struktur, plan og vilje. Jeg vil snare mene at vi i kampe som mod FCM hvor vi vinder var deciderede heldige i forhold til spil og chancer. Vi kommer stort set ikke til chancer i åbentspil med mindre det er omstillinger, hvor Bashkim eller Larsen gennem sæsonen på skift har kunne bruge deres hurtighed, og vi har på intet tidspunkt, været mere pasningssikre eller mere i boldbesiddelse end vi var under Henrik Clausen. Folk siger de ikke savner Lars Olsen tiden. Jeg siger fuck jer i lyver ! Jeg nægter at tro at der findes så meget som en eneste på dette forum der ikke gerne så OB tilbage hvor vi høre til. Og det er der også plads til med egne talenter i truppen. Det behøver ikke ske på bekostning af dem. Eneste foskel er at vi under LO ikke havde talenter i truppen som tilnærmelsesvis var på Falk, Kasper Larsen eller Daniel Høegh niveau. De talenter der i den periode har forladt klubben og har haft succes har været Kristian Eriksen og Anders Lindegaard - først nævnte har været åbenlys og det var vidst de færreste som havde forudset at Lindegaard ville ende i United !

                  Jeg savner mit OB ... Det OB som var bygget på rigtigt hårdt arbejde, hårde tacklinger og flid. Frem for fine ord om lige netop disse værdier. Ind med en kapacitet som kan få potentialet frem i spillerne og så må Gajol poetens tid i Dansk fodbold altså være definitivt slut. Der er en årsag til at varmluft kun holder til mange kampe som superligatræner og ikke udlandet. TB er og bliver den største joke i Dansk fodbold.
                  Jeg synes din fremstilling er en kende ensidig. Alle spillere kan jo gøres gode, hvis man finder de rigtige tal frem. Faktum er, at mange af de spillere, du nævner, på ingen måde er blandt de bedste på positionen i suppen for tiden. Jeg vil mene, at vi kun har Ruud, Falk og Bashkim, når han er klar, som præsterer på et niveau, der er at sammenligne med de spillere, vi havde, da vi blev nummer to. Men jeg er enig i, at potentialet i truppen er omtrent ligeså stort om et par år, når der er lidt flere hår på brystet, og vi har en fysisk stæk midtbanemand samt en angriber med højt niveau (lad os håbe, vi kan finde dem i egne rækker!).

                  For the record, så vil jeg gerne lige slå fast, at jeg på ingen måde savner LO-tiden. Det er ikke LO eller spillestilen, men derimod det kønsløse hold uden spillere, som jeg virkelig følte noget for. I dag er det en helt anden sag. K Larsen, Høegh, Falk og Bashkim er instafavoritter, som jeg til hver en tid foretrækker at heppe frem til en ligegyldig placering i midten end en placering i toppen, hvor de er erstattet af ligegyldige udenlandske profiler. Ligeledes er jeg ekstatisk over udsigten til alle de talenter, der kommer op i truppen de næste par år! Den udsigt havde jeg på ingen måde under LO. Hell, selv vores indkøbspolitik. Lucas Jensen og JBL (hvis vi henter ham permanent) er spillere, som jeg godt kan se mig selv virkelig holde af med den rette indstilling.

                  Hurra for forskelligheden. Jeg respekterer din holdning, og det er fedt, at den er så velovervejet.
                  Men at sige, at ingen på forum ikke savner tiden med LO, er en løgn.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                    Glimrende indlæg. Det virker som om det er det mentale og taktikken den er gal med, for spillermaterialet er jo udmærket. Og netop det er trænerens fornemste opgave. Jeg tror Bech desperat forsøger at tænke sig til en masterplan der kan udmanøvrere de andre hold, men det kommer aldrig til at lykkes, og jeg ser ham tilhørende kategorien af fejlede snakkehoveder som Erik Rasmussen og Peter Sørensen.

                    Under AaB-kampen slog det mig desuden hvor meget jeg savner en type som Kent Nielsen på sidelinjen. Han stod i sine shorts og dirigerede højlydt, mens Troels stod tænksom og sammenbidt. Vi skal have en brysk type ind, a la 2. Bundesliga eller ditto engelsk, der kan få os på ret køl mht. tacklinger der synger og kæmpen til sidste blodsdråbe.
                    Jeg køber simpelthen ikke den med, at alt vil blive meget bedre uden Troels Bech, selvom jeg er enig i, at vi burde have fået flere point på kontoen.

                    Troels Bech leverede i Silkeborg 3 sæsoner med 43 point, der rakte til en 8, 5 og 8 plads. I sæsonen 2010/2011 lå Silkeborg endda sidst med 4 point efter 8 kampe. Så TB har over 3 sæsoner vist han kan levere stabile resultater og også at han kan løfte et hold ud af en krise.

                    Kunne kontinuitet være en forklaring på, at han kunne levere bedre resultater med Silkeborg end OB?

                    Jeg har kigget på, hvordan truppen så ud i Troels Bechs sidste sæson i Silkeborg. De 7 spillere, der havde spillet flest kampe i den sæson havde alle spillet minimum tre sæsoner for Silkeborg. Det var:

                    Lasse Heinze, Christian Holst, Frank Hansen, Christopher Poulsen, Jesper Bech, Dennis Flinta og Thorbjørn Holst.

                    Mørtin Ørnskov forlod Silkeborg midt i den sæson. Han havde indtil da spillet 17 kampe og havde ligesom de 7 ovenstående spillet fast i minimum 2 sæsoner i Silkeborg.

                    Samme kontinuitet har vi ikke i OB, og vi får det formentlig heller ikke lige med det samme, fordi der er behov for at skifte flere spillere ud - både fordi nogle ikke passer til den stil, vi spiller, og fordi nogle er uddaterede.

                    I parentes bemærket vil jeg påstå, at de rutinerede kræfter TB havde i Silkeborg i langt højere grad bidrog med et solidt fundament sammenlignet med de rutinerde kræfter OB har i dag.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg

                      For the record, så vil jeg gerne lige slå fast, at jeg på ingen måde savner LO-tiden. Det er ikke LO eller spillestilen, men derimod det kønsløse hold uden spillere, som jeg virkelig følte noget for. I dag er det en helt anden sag. K Larsen, Høegh, Falk og Bashkim er instafavoritter, som jeg til hver en tid foretrækker at heppe frem til en ligegyldig placering i midten end en placering i toppen, hvor de er erstattet af ligegyldige udenlandske profiler. Ligeledes er jeg ekstatisk over udsigten til alle de talenter, der kommer op i truppen de næste par år! Den udsigt havde jeg på ingen måde under LO. Hell, selv vores indkøbspolitik. Lucas Jensen og JBL (hvis vi henter ham permanent) er spillere, som jeg godt kan se mig selv virkelig holde af med den rette indstilling.

                      Hurra for forskelligheden. Jeg respekterer din holdning, og det er fedt, at den er så velovervejet.
                      Men at sige, at ingen på forum ikke savner tiden med LO, er en løgn.
                      Jeg er (næppe overraskende) fuldstændig enig. Jeg er ikke OB-fan fordi vi spiller med om mesterskabet, men fordi det er OB. Naturligvis vil jeg gerne spille med om mesterskabet, men kun hvis det stadig er OB, og det er det ikke, hvis vi "bare" køber os til succes, og ikke supplerer med egne talenter...

                      Mvh

                      MaxHH

                      Comment


                        #12
                        Spelmann over the hill??? Hvordan nærmere..? Altså han er lige fyldt 27 i sidste måned...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Spelmann over the hill??? Hvordan nærmere..? Altså han er lige fyldt 27 i sidste måned...
                          Ja, den undrede jeg mig også lidt over... han er bestemt ikke hverken gammel eller virker slidt, og hans tekniske niveau er ikke faldet... onde tunger vil påstå han aldrig har haft et, men det vidste vi jo da vi hentede ham...

                          Mvh

                          MaxHH

                          Comment


                            #14
                            @trådstarter

                            dine betragtninger om at vi burde spille med i toppen er jo basseret på spillerenes tidligere niveau - og faktum er jo bare at langt de fleste er langt fra tidligere tiders præstationer.
                            Men syntes som sådan heller ikke truppen, på trods af nogle mangler i sig selv er problemet. Holdet ser ikke ud til at fungere ordenligt, mentalt er der stadig et eller andet galt. Og hvad og hvordan er det vi vil spille? For mig peger det på Troels....desværre, for vi har brug for at få ro på bænken. Men jeg kan ikke få øje på den udvikling eller process han har snakket så meget om.

                            Mht. at savne LO-tiden.....nja jeg kan sagtens følge dig et stykke af vejen, selvfølgelig var det langt sjovere at lege med i toppen, derudover var der en soliditet i holdet - vi stod godt og fungerede spillet ikke kunne en 0-0 eller 1-0 forsvares hjem. Den slags helt grundlæggende dyder syntes jeg i den grad vi mangler, og det var måske der man skulle have startet og så bygget noget tikitaka-dortmund-style-hvad-det-nu-er-man-vil-spille ovenpå det.
                            Men det var også alt for kedeligt under LO, manglende unge folk, manglende vilje til at skifte ind i kampe hvor det ikke fungerede osv. - det savner jeg på ingen måde.

                            Grundlæggende tror jeg det var det rigtige projekt ledelsen satte igang for snart en del år siden - jeg tror bare de i den grad undervurderede hvor enorm en opgave det ville blive.
                            Og nu står vi så her hvad....3½år senere, efter at have været igennem et par trænere, sportsdirektører osv. Og hvad er det så ledelsen vil? Vil man være et permanent tophold igen, hurtigt - så fungere denne spareøvelse i hvertfald ikke. Jeg vil sige selv et solidt midterhold vil vi få svært ved at skabe hvis ikke der investeres noget mere i truppen, og får fundet det spil koncept der fungere.....

                            Comment

                            Working...
                            X