Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt på OB's efterår

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt på OB's efterår

    Det forsømte efterår bliver navnet på denne tråd. I en sæson som startede med en 2-0 føring mod FCK, som blev tabt. Gode kampe, efterfulgt af det værste lort. Totalt svingende præstationer, mange skader og frustrerende oplevelser.

    Jeg husker især kampene der skulle have været vundet. Den første mod FCK, mod FCN (hvor OB blev snydt på det groveste), den dårlige indsats mod Brøndby (som også skulle have givet sejr), mod Horsens, AaB - og jeg kunne blive ved.

    Jeg føler ikke, at der mangler så meget, så havde OB ligget på en 3. Plads - nu er der i stedet en 9. plads som vel passer bedre til den trup OB + de skader man er løbet ind i.

    Der mangler en god midtbanespiller, et par gode forsvarsspillere og en boksangriber.

    Der skal handles i OB og Jakob Michelsen's ånd - fysik og kvalitet. Ikke mere fyld.


    #2
    0-0 hjemme mød Sønderjyske hvor vi fik scoret til 1-0 få min før tid. Men der bliver dømt offside selvom der ikke var skyggen af offisde

    Comment


      #3
      Ja, dommerne har ikke været vores venner, men vi spiller fandme ikke særlig godt, og det er grunden til, at vi ligger, hvor vi gør. For mange spillere i truppen har ikke top-6-niveau, og center midt er miles away fra noget som helst, der ligner klasse (eksklusiv JD).

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
        Ja, dommerne har ikke været vores venner, men vi spiller fandme ikke særlig godt, og det er grunden til, at vi ligger, hvor vi gør. For mange spillere i truppen har ikke top-6-niveau, og center midt er miles away fra noget som helst, der ligner klasse (eksklusiv JD).
        Ja, det har været rigtig ringe mange gange. Jeg synes også at midtbanen halter enormt.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

          Ja, det har været rigtig ringe mange gange. Jeg synes også at midtbanen halter enormt.
          Vores midtbane er absolut svageste led pt

          Comment


            #6
            Efterårs sæsonen 2019 ligner meget sidste efterår, her var det bare i starten vi mistede mange point, her i år er det i slutningen. Vi har dog samme antal point 27 som sidst, og kan sagtens hente det tabte hjem i foråret og slutte i top 6, det gjorde vi jo også sidste år.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
              Efterårs sæsonen 2019 ligner meget sidste efterår, her var det bare i starten vi mistede mange point, her i år er det i slutningen. Vi har dog samme antal point 27 som sidst, og kan sagtens hente det tabte hjem i foråret og slutte i top 6, det gjorde vi jo også sidste år.
              Selvfølgelig kan vi stadig må det, men det ser godt nok svært ud i de 6 kampe.
              Kun hjemmekampene mod EfB og SIF vil vi være favoritter, resten af kampene er vildt svære.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Vores midtbane er absolut svageste led pt
                Absolut. Vores angriber-setup er rigtig godt. Med Bashkim, Sander, Jebali og AK er der fire angriber med forskellige evner så JM har gode muligheder. Vi må gerne steppe op i forsvarskæden men højeste prioritet ser også at hente en kvalitetsmidtbanespiller som kan sætte spillet op.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #9
                  Meget skuffende efterår imo. Jeg troede vi trods alt var bedre end vi har vist os at være, og når man ser niveauet hos konkurenterne der på ingen måde er skræmmende, er det bare en bitter følelse at stå med. 100% enig i at midtbanen er svageste led pt. Man ved efterhånden at man bliver overmatchet når JJT spiller centralt, især i kampe hvor modstanderne spiller med aggressive, fysisk stærke spillere på midtbanen. Det er ikke fordi jeg synes spillere som Mustafa Amini, Rodolph Austin, Frank Onyeka som sådan er bedre fodboldspillere end JJT, han er bare en spiller som de andre spiser til morgenmad og vi halter konsekvent efter på midtbanen. Vi har dog ikke bedre alternativer så en stærk midtbanespiller står klart øverst på min ønskeseddel.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                    Meget skuffende efterår imo. Jeg troede vi trods alt var bedre end vi har vist os at være, og når man ser niveauet hos konkurenterne der på ingen måde er skræmmende, er det bare en bitter følelse at stå med. 100% enig i at midtbanen er svageste led pt. Man ved efterhånden at man bliver overmatchet når JJT spiller centralt, især i kampe hvor modstanderne spiller med aggressive, fysisk stærke spillere på midtbanen. Det er ikke fordi jeg synes spillere som Mustafa Amini, Rodolph Austin, Frank Onyeka som sådan er bedre fodboldspillere end JJT, han er bare en spiller som de andre spiser til morgenmad og vi halter konsekvent efter på midtbanen. Vi har dog ikke bedre alternativer så en stærk midtbanespiller står klart øverst på min ønskeseddel.
                    Meget enig. Jeg er også enormt skuffet. Pointhøsten er én ting, men den dynamik, som i længere perioder kendetegnede holdet sidste år, har vi kun set i glimt, desværre. Skader og deraf følgende rotationer har naturligvis også spillet en rolle. Det virker som om, Michelsen famler lidt i blinde pt. og har svært ved at genskabe udtrykket fra samme periode sidste sæson. Vi er dybt afhængige af énmandspræstationer fra vores offensive profiler.

                    Generelt er jeg meget enig i kritikken af midtbanen. Jeg elsker JJT, men er han bedre nu, end han var, da Ove overraskende startede ham mod Esbjerg? Vi har en forholdsvis bred trup, men den mangler altså noget grundlæggende kvalitet. Der er mange JJT, AJA, Kløve, Opondo, Ramon, Greve og spillere i den kaliber. De er udmærkede breddespillere, men vi har simpelthen for få spillere fra hylden over. Men en ekstra kvalitetsspiller til centerforsvaret og en central midtbane, som kan skabe bedre spillemæssige relationer til den forreste kæde, ville virkelig gøre underværker, som jeg ser det.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Absolut. Vores angriber-setup er rigtig godt. Med Bashkim, Sander, Jebali og AK er der fire angriber med forskellige evner så JM har gode muligheder. Vi må gerne steppe op i forsvarskæden men højeste prioritet ser også at hente en kvalitetsmidtbanespiller som kan sætte spillet op.
                      Ingen tvivl om det. Synes der skal ryddes op på den midtbane. Eske skal lejes ud og greve skal sælges. Heldigvis synes jeg faktisk greve har vist sig fint frem her i slutningen af efteråret. Der bør være bundklubber i skandinavien, som kan bruge en hårdtarbejdende med kreative egenskaber. Han flytter bare desværre ikke OB. Frøkjær og opondo kan være garderinger på 8'erne. Jjt er dygtig nok når han er i form, men det er jo kun 5-6 kampe pr. Sæson. Kløve synes jeg også er dygtig nok. Så mangler vi en klassespiller, der kan løfte os og spille 25+ kampe pr. Sæson. Han skal findes.
                      derudover håber jeg vi kan sige farvel og tak til en stabil juel. Han flytter os ingen steder i forhold til 2x Lund, så han er bare fyld. Ind med noget seriøs klasse til den forsvarskæde. Vi ved de jagtede det i sommers, så det er for slapt, hvis vi spises af med en forlængelse af Juel.
                      Ellers synes jeg truppen er fin. Barrett skal vi selvfølgelig være obs på kan blive solgt, så der skal kigges efter en VB, men ellers skal vi ikke gå i panik. Vi er et point fra målet, har et fint restprogram og oplever forhåbentligt ikke samme skadesmareridt som i dette halvår igen i foråret. Jeg tror den nuærende trup nok skal redde den i land, men jeg håber godt nok at vi får lidt ind. Ellers tror jeg såfremt vi når top 6, at vi igen ser et fysisk ramt hold i slutspillet, som får det utroligt svært og det er heller ikke meget ved.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

                        Meget enig. Jeg er også enormt skuffet. Pointhøsten er én ting, men den dynamik, som i længere perioder kendetegnede holdet sidste år, har vi kun set i glimt, desværre. Skader og deraf følgende rotationer har naturligvis også spillet en rolle. Det virker som om, Michelsen famler lidt i blinde pt. og har svært ved at genskabe udtrykket fra samme periode sidste sæson. Vi er dybt afhængige af énmandspræstationer fra vores offensive profiler.

                        Generelt er jeg meget enig i kritikken af midtbanen. Jeg elsker JJT, men er han bedre nu, end han var, da Ove overraskende startede ham mod Esbjerg? Vi har en forholdsvis bred trup, men den mangler altså noget grundlæggende kvalitet. Der er mange JJT, AJA, Kløve, Opondo, Ramon, Greve og spillere i den kaliber. De er udmærkede breddespillere, men vi har simpelthen for få spillere fra hylden over. Men en ekstra kvalitetsspiller til centerforsvaret og en central midtbane, som kan skabe bedre spillemæssige relationer til den forreste kæde, ville virkelig gøre underværker, som jeg ser det.
                        Jeg elsker også JJT så det er slet ikke ment som JJT bashing. Men jeg synes heller ikke at han har udviklet sig nok på trods af at han efterhånden har så mange kampe og så meget rutine at man ikke kan undskylde det med at han er et lokalt talent. Jeg synes det kunne være spændende at se ham (eller Opondo/Greve for den sags skyld) spille i en lidt mere fri rolle bag angriberne, men imo. har vi brug for en kvalitets spiller der kan tage slagsmålene sammen med Janus centralt for lige nu har vi kun Drachman der kan krige på midtbanen.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                          Vi er et point fra målet, har et fint restprogram
                          AGF, SJE, RFC ude: tror vi på mere end 4 point her?
                          BIF, EfB, SIF hjemme: skal give 7

                          Men er 38 point så nok til top 6? Tror det ikke.

                          Comment


                            #14
                            Jeg syntes ellers, vi havde hævet vores bundniveau, sådan helt generelt - indtil for 5-6 kampe siden. Derefter er vi på vanlig standard. Det er som om, det spøgelse, der gør, at vi holder op med at spille bold, så snart vi er foran, er dukket op igen. Og i alt for mange kampe er vi kun mentalt klare i én halvleg. Jeg har ikke spor mod JJT, men han mangler fysik og slutprodukt. Han skaber jo stort set ikke noget, andet end lidt boldmassage og boldflytteri. JD er ikke noget orakel, men er til gengæld leveringsdygtig i en helhjertet, fysisk indsats - som jo er hans opgave. Sander Svendsen - startede som lyn og torden, men er ligesom resten af holdet gået i stå igen. Jebali - viser i glimt, hvad han kan, men der er alt, alt for langt mellem snapsene. Opondo - same story. Spillede et par gode kampe lige i starten, blev skadet og er så også faldet af hesten og viser alt for lidt.

                            Jeg håber dog, at JM har lang snor, for min fidus til ham er stadig intakt.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                              Ingen tvivl om det. Synes der skal ryddes op på den midtbane. Eske skal lejes ud og greve skal sælges. Heldigvis synes jeg faktisk greve har vist sig fint frem her i slutningen af efteråret. Der bør være bundklubber i skandinavien, som kan bruge en hårdtarbejdende med kreative egenskaber. Han flytter bare desværre ikke OB. Frøkjær og opondo kan være garderinger på 8'erne. Jjt er dygtig nok når han er i form, men det er jo kun 5-6 kampe pr. Sæson. Kløve synes jeg også er dygtig nok. Så mangler vi en klassespiller, der kan løfte os og spille 25+ kampe pr. Sæson. Han skal findes.
                              derudover håber jeg vi kan sige farvel og tak til en stabil juel. Han flytter os ingen steder i forhold til 2x Lund, så han er bare fyld. Ind med noget seriøs klasse til den forsvarskæde. Vi ved de jagtede det i sommers, så det er for slapt, hvis vi spises af med en forlængelse af Juel.
                              Ellers synes jeg truppen er fin. Barrett skal vi selvfølgelig være obs på kan blive solgt, så der skal kigges efter en VB, men ellers skal vi ikke gå i panik. Vi er et point fra målet, har et fint restprogram og oplever forhåbentligt ikke samme skadesmareridt som i dette halvår igen i foråret. Jeg tror den nuærende trup nok skal redde den i land, men jeg håber godt nok at vi får lidt ind. Ellers tror jeg såfremt vi når top 6, at vi igen ser et fysisk ramt hold i slutspillet, som får det utroligt svært og det er heller ikke meget ved.
                              Er enig. Nu synes Juel gør det ret godt som forsvarsorganisator i Tverskovs fravær. Men enig at han flytter os ikke ingen steder. Men der skulle kvalitet ind i forsvaret. Om det går på bekostning af Juel eller M. Lund må vi se. Men Juel står ikke bag Marco i min bog. Marco er yngre og måske drr er mere udviklibgsotentiale men Juel er den klogere spiller af begge som kan pynte med sin erfaring.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X