Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Årtiets profil i OB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Årtiets profil i OB?

    Når 2019 om lidt bliver til 2020, er det samtidig afslutningen på et årti.
    Et årti hvor opturene i OB har været begrænsede, men vi vil alligevel gerne prøve at kåre 'Årtiets profil i OB'. Det kommer til at foregå på samme måde som så mange andre kåringer, men vi vil gerne have hjælp til at indstille nogle kandidater. Hvem har gjort størst indtryk i dette årti? Hvem har været den bedste spiller? Osv.

    Der er som sådan ikke nogle specielle kriterier for, hvem det kan blive. Det behøver ikke være en spiller.

    Kom med jeres bud på nogle kandidater, så samler vi dem sammen, laver en afstemning, og kårer til sidst 'Årtiets profil i OB'.

    #2
    Rasmus Falk er min kandidat nr 1
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #3
      Traore
      Bjørn Runstrøm
      Stefan Wessel
      AMC
      Marcus Pedersen
      Festersen
      Grytebust
      Tverskov
      Kadrii

      virkelig ikke mange der har været i klubben i ret lang tid ... mår vi nu kigger over 10 år ..

      Kim Brink blev fyret i efteråret 2010 så det er reelt dem der er kommet til i kaoset og Jesper Hansen tiden ..

      Noget af det sidste KB hentede var Traore og Andreas Johansson mens Høegh og Falk blev rykket op.

      Før Jesper Hansen blev spillere som Mendy, Wessel, Reginiussen, Vadocz, Skoubo, Emil Larsen og Silberbauer samt Marcus Pedersen hentet til .. derefter ...

      Ari
      Lasse Nielsen
      Halgrimurr
      Zohore
      Festersen
      Makrini
      AK
      Tingager
      Grytebust
      Izunna
      KEP
      Tverskov

      Det er vist det bedste der er fremhævet og så lader jeg de sidste par år ligge ..

      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #4
        Den er sgu svær. Som du skriver, har det ikke lige været det største årti, og så har der været så meget udskiftning, så det næsten er helt uoverskueligt. Det er også lige med at holde det adskilt, så sæsoner fra før 2010 ikke blandes med :-)

        Der er dog 4 navne, som for mig stikker ud, ud fra forskellig kriterier.

        Ruud
        Høegh
        Falk
        Kadrii

        Ruud: Involveret i 6 sæsoner ud af de 10, og spilleren der står som den med flest kampe i dette årti. Spilleren med, hvad der for mig, stod for de store OB dyder, hele vejen rundt. Ydmyg, en arbejdshest, en fighter, som kunne løbe solen sort, og altid gjorde det. En spiller der kunne sætte en tackling ind, så man efterfølgende kunne sige "velkommen til Odense". En spiller modstanderen frygtede, uden han dog var en bisse.
        15 mål og 20 assist i ligaen i de 6 sæsoner, er også ganske godt for en forsvarsspiller. En af de bedste backs jeg har oplevet, og en overgang måske den bedste i ligaen. DAMN, WHAT A RUSH! :-)

        Høegh: Involveret i 5 sæsoner, og den der bedst kan betegnes som en rigtig OB dreng. Ham der selv stod på tribunen før han blev spiller. Ham der stod med tårer i øjnene efter endnu et nederlag. Stribet helt ind til benet.
        Den af de 4 hvor talentet rakte kortest, og hvor det var benhårdt arbejde der måtte til for at følge udviklingen. Og det gjorde han. Arbejdshandskerne blev taget på, og han blev en profil. En spiller som allerede i (starten af) første sæson havde store kampe, bla. overfor Rossi og Nilmar, som han gik til helt uimponeret. En spiller med en stærk mentalitet, og som også blev viceanfører i en ung alder.
        En spiller vi den dag i dag går og drømmer om vil vende tilbage.

        Falk: Involveret i 6 sæsoner. Det største talent, den bedste spiller, den der kunne/kan mest med en bold.
        Den spiller vi mest har sat vores lid til, og den vi forventede det meste fra.
        En spiller, der i selv de mest håbløse OB kampe, alligevel kunne fremstå som en klar MoM af alle 22 på banen.
        Samtidig et energibundt, hvor modstanderen skulle stå tidligt op for at kunne følge med.
        På trods af han ofte blev udskældt for slutproduktet, endte han alligevel med 24 mål og 22 assists i ligaen. Ganske okay for en spiller i en periode fra 18 til 23 år.

        Kadrii: 6 sæsoner. Den mest uheldige, hvilket også gør præstationerne større. 38 ligamål i dette årti, kun overgået af Utaka, der scorede 40. Så garner han 3 mod FcK, bliver han årtiets mest scorende i ligaen for OB... men mon ikke han må nøjes med 2. pladsen.
        Var han ikke blevet skadet i 3. runde i 13/14, eller omskolet til back året før, så havde han nappet den trone.
        En spiller der er vendt tilbage, og har gjort det med at blive OB topscorer i sidste sæson, og foreløbig topscorer i denne.


        Mit endelige valg tror jeg må blive Ruud, men de er i hvert fald alle 4 klare kandidater.
        Det er de ud fra tid i klubben de sidste 10 år, kampe, at de selvfølgelig var på profiler, og at de helt eller delvist besad det jeg ser som OB dyder og de dyder jeg gerne vil se.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #5
          Det kan kun blive Timmi Johansen.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Det kan kun blive Timmi Johansen.
            Nej nej. Morten Skoubo self

            Comment


              #7
              Jesper Hansen har lagt en tung dyne over foretagendet i størstedelen af årtiet, så “der er ingen tvivl om” at han skal have prisen.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                #8
                Det er svært.
                Kan forestille mig Bashkim som er anden gang i klubben og anden gang en stor succes. Eller Grytebust fordi med ham havde vi flere år i træk superligaen bedste målmand. Eller Esben Ruud som havde ikke kun en fantastisk indstilling men var også en meget vigtig spiller i holdet.
                Lasse Nielsen vil altid være en af mine favoritspiller i OB pga af hans attitude. Men vi vælger ja ikke "Mr. Attitude" men Årtiets profil.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #9
                  Ruud står også stærkt for mig. Desværre bliver årtiet skæmmet af de sidste mange års uforløst ørkenvandring.

                  Comment


                    #10
                    Som andre skriver et sort årti i OB, selv om det startede så godt. Der har været gang i svingdøren og få spillere har været her længe

                    Jeg havde lidt glemt hvilke år Ruud var i klubben, men efter at have kigget igen er der ingen tvivl om min liste. Checket på transfermarkt viste at Ruud har lavet 7 assists denne sæson, stærkt.

                    1 Ruud
                    2 Bashkim
                    3 Høegh
                    - Falk
                    - Grytebust

                    Overstående viser at 3. pladsen er delt mellem de tre.

                    Comment


                      #11
                      Så er der kommet afstemning op. Smid jeres stemme afsted på vores hjemmeside så vi kan få kåret Årtiets Profil i OB.

                      http://obstruktion.dk/afstemning-aartiets-profil-i-ob/

                      Comment


                        #12
                        Jeg mener ikke det kan være andre end Rasmus Falk. Selvom, eller netop fordi, at hans skifte gjorde så ondt, må vi ikke glemme at han var den alt dominerende spiller på vores hold i en årrække og er den primære grund til at kollapset ikke blev totalt og fatalt! Der er ikke nogen der de sidste 10 år har haft så stor egenhændig betydning som ham, selvom at der nok er andre der har en højere status hos os i dag! Jeg ville personligt heller pege på alle andre på den liste (med undtagelse af JH som vil være mit klare førstevalg på den modsatte liste!), men det ville ikke være retfærdigt!

                        Comment


                          #13
                          Afstemningen er overstået, og vinderen blev en noget overrasket Jesper Hansen.
                          Vi har snakket med ham om titlen, ligesom vi også snakker om hele årtiet i OB.

                          http://obstruktion.dk/aartiets-profi...jesper-hansen/

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                            Afstemningen er overstået, og vinderen blev en noget overrasket Jesper Hansen.
                            Vi har snakket med ham om titlen, ligesom vi også snakker om hele årtiet i OB.

                            http://obstruktion.dk/aartiets-profi...jesper-hansen/
                            Fuldt fortjent. Ansigtet udadtil i 10erne.

                            Comment


                              #15
                              Uden tvivl Rasmus Falk for mig. Siden ham har vi nærmest ikke haft en eneste spiller, som kan begejstre både egne og modstanderens fans. Jovist er Kadrii en stor profil nu, men han har for mig ikke samme x-factor. Falk lavede de uventede ting, og krydrede det med at arbejde benhårdt uden bolden.

                              Comment

                              Working...
                              X