Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Lyngby - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt Lyngby - OB

    Vi taber til et dårligt hold - og det siger vel alt om dagens præstation.

    Jebali kan nogle ting offensivt, men med det hold OB har, er der ikke råd til at have ham hoppende rundt på banen. Jeg ville hellere gøre midtbanen mere kompakt.

    Holdet hænger overhovedet ikke sammen. Tit ligner det noget seriefodbold, hvor midtbanen hænger fremme, og overlader alt til forsvaret- og i dag knækket det helt. Der er ikke tanke bag det der bliver lavet på banen.

    Jeg har tidligere rost Michelsen i store vendinger, men jeg er også begyndt at føle at han har nogle mangler i at få holdet til at hænge sammen i kæder. Det hjælper dog heller ikke, at der mangler kvalitet i forsvaret, og især på midten.

    Dagens karakterer afspejler at holdet lukker 4 mål ind, og generelt ser ret svage ud.

    13-scalaen.

    Oliver C - 5
    Oliver Lund - 5
    Leeuwin 03
    Tverskov 6
    M. Lund 5
    Barrett 5
    Drachmann 6
    JJT 5
    Jebali 7
    bashkim 7
    Svendsen 6

    #2
    Jeg er enig. JM må tage en stor del af denne på sin egen kappe.
    Når han spiller med tre mand i angrebet og brede wingbacks, så efterlader han en utaknemmelig opgave til Drachmann og JJT.
    ​​​​​​Der er simpelthen ikke nok spilstationer i midten af banen så vi kan ikke holde fast i bolden.

    Spillet fungerede selv sagt heller ikke mod Hobro. De var bare ikke dygtige nok til at straffe os langs jorden.

    Det er lidt bekymrede når Tverskov og Leuwin pludselig ligner KEP i sidste sæson, men de har så meget klasse at de nok skal komme igen.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
      Jeg er enig. JM må tage en stor del af denne på sin egen kappe.
      Når han spiller med tre mand i angrebet og brede wingbacks, så efterlader han en utaknemmelig opgave til Drachmann og JJT.
      ​​​​​​Der er simpelthen ikke nok spilstationer i midten af banen så vi kan ikke holde fast i bolden.

      Spillet fungerede selv sagt heller ikke mod Hobro. De var bare ikke dygtige nok til at straffe os langs jorden.

      Det er lidt bekymrede når Tverskov og Leuwin pludselig ligner KEP i sidste sæson, men de har så meget klasse at de nok skal komme igen.
      Noget af det man tidligere har rost JM for, er også at ændre noget som ikke fungerer. I dag er han for lang tid om netop at indse jjt og drachmann er overmatchet på midtbanen. Tverskov skulle være blevet smidt op på midtbanen efter 25-30 min, for der havde den været gal længe. Det koster lige et par kasser før pausen. Efter pausen er tverskov lagt op og vi dominerer jo totalt. Der synes jeg spillet fungerer som det skal, men indlæggene og skarpheden i afslutningerne mangler frem til det famøse 3-1 mål vi ikke behøver snakke om. Resten er jo bare et mareridt for os som fans. Vi satser alt på at vinde kampen, hvilket jeg egentlig støtter op om, da lyngby er helt smadret og dårligt kunne holde sig oprejst. Desværre laver Leeuwin det mest amatøragtige indgreb, og så må vi også sige at lyngby udviser højere kvalitet i afslutningerne end de normalt vil gøre.

      bekymringerne for mig er også Jebali. Offensivt er han jo vores klart farligste i dag, men defensivt tror jeg ikke på han har spillet på et hold, som stiller de krav JM gør. Det er for ringe.
      oliver lund ligner også den oliver lund vi kender. Dårlig timing i sine indgreb, dårlig teknik og ringe indlæg. Det samme var i øvrigt tilfældet for Barrett i dag. Når vores backer ikke er gode, så er vi bare et dårligt fodboldhold at se på. Jeg begynder at savne ryan!!!
      opondo leverer på et for lavt niveau i øjeblikket. Han virker ikke som en spiller der kan finde sin rolle. Han løber forkert og træffer dårlige beslutninger. Frøkjær må være bitter over ikke at få spilletid i dag!
      ​​

      Comment


        #4
        M.h.t. Opondo, så begynder jeg at tvivle på, om han nogensinde bliver god nok til OB. Han ser meget kluntet ud på banen.

        Oliver Lund spillede helt fantastisk, og var vel OB's bedste da han slog Barrett af på venstre wing back. Efter han blev smidt rundt ramler for ham.

        Jeg synes at man en gang i foråret skal sætte sig ned og cutte alle der ikke er gode nok til OB, og så begynde at tegne fremtiden - og frem for alt, have truppen rimelig klar til sæsonstart.

        Hvem skal have cuttet? Det ligner f.eks. ikke at man tror på Eskesen - så må han ud for en bedre.

        Ud til sommer ?

        Eskesen, Greve, Leeuwin, Marco Lund, Oliver Lund, Barrett, Opondo, JJT, AK.

        Jeg er villig til at give Oliver C. 1 år, men jeg fornemmer usikkerhed, dårlige udspark og manglende dominans i feltet.
        Last edited by Københavnstinker; 10-11-2019, 22:24.

        Comment


          #5
          Damn et ærgeligt nederlag idag.

          De personlige fejl koster stort idag, i begge ender. Sander el Bashkim skal selvfølgelig scorer på deres store chancer, og Ollie tager det frispark 199 gange ud af 200.

          Når det så er sagt, så mener jeg vi skal gå tilbage til den rene 5-3-2.

          Lige nu, i den 3-4-3 / 5-2-3 formation vi spiller, har vi inden midtbane. Lyngby vandt alt for meget derinde, og kunne stoppe alt for meget.

          Man kan virkelig se, at vi mangler en midtbane mand, når de 5 bagerste kommer ned og stå. og Lyngby igen og igen, kunne flytte bolden på tværs af banen, kun få meter udenfor feltet.

          Vi skal ikke spille med Sander, Bashkim og Jebali, fra start. Vi knækker over som hold.

          Indstillingen var ellers fin idag,

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
            Jeg er enig. JM må tage en stor del af denne på sin egen kappe.
            Når han spiller med tre mand i angrebet og brede wingbacks, så efterlader han en utaknemmelig opgave til Drachmann og JJT.
            ​​​​​​Der er simpelthen ikke nok spilstationer i midten af banen så vi kan ikke holde fast i bolden.

            Spillet fungerede selv sagt heller ikke mod Hobro. De var bare ikke dygtige nok til at straffe os langs jorden.

            Det er lidt bekymrede når Tverskov og Leuwin pludselig ligner KEP i sidste sæson, men de har så meget klasse at de nok skal komme igen.
            Nu fungerede taktikken i de første 15-20 minutter hvor vi sad pp kampen og i hele anden halvleg hvor vi kontrollerede kampen fuldstændigt. Vi tabte kampen i anden del af første halvleg hvor vi blev presset og tabte organisationen og pga personlige fejl. Der var en mangelnde opdækning ved Lyngbys første mål, andet mål var lidt uheldig da bolden gik kryds og tværs og det tredhe går på Oliver. Mest ærgerligt er det fjerde hvor Ramon ser dumt ud men det går vel også til det dumme boldtab på venstre side. At glemme afsikring og åbne for en kontra i sidste minut det var amatøragtigt. De ville for meget der og glemte vel bare at Lyngby ville også gerne vinde.
            Ville ikke give det til Ham taktiske dispositioner. Hvad skulle JM gøre? Omstille allerede 5 minutter efter vi kom i problemer? Der venter man vel lidt som træner om de ikke kan overstå Lyngbys angribe efter vores scoring og om de ikke kan vende det på banen før man forændrer taktikken som fungerede godt tidliger i kampen.
            Det var holdet som gav kampen væk efter vores scoring og tabte organisationen. Måske var det mere at de blev "for sikker" med den tidlige føring og så "sparer" man de én eller to procent som kan give udslag at kampen går den anden vej og modstander overtager. Så var det ja også mod Hobro hvor vi startede med lys og torden, kom til en tidlig føring og blev passiver sp at vi gav kampen væk senere og det blev tæt.
            De skal bare lære at der er intet at spare hvis vi vil til top6.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg
              Damn et ærgeligt nederlag idag.

              De personlige fejl koster stort idag, i begge ender. Sander el Bashkim skal selvfølgelig scorer på deres store chancer, og Ollie tager det frispark 199 gange ud af 200.

              Når det så er sagt, så mener jeg vi skal gå tilbage til den rene 5-3-2.

              Lige nu, i den 3-4-3 / 5-2-3 formation vi spiller, har vi inden midtbane. Lyngby vandt alt for meget derinde, og kunne stoppe alt for meget.

              Man kan virkelig se, at vi mangler en midtbane mand, når de 5 bagerste kommer ned og stå. og Lyngby igen og igen, kunne flytte bolden på tværs af banen, kun få meter udenfor feltet.

              Vi skal ikke spille med Sander, Bashkim og Jebali, fra start. Vi knækker over som hold.

              Indstillingen var ellers fin idag,
              Jeg vil ikke afskrive den her formation, bare fordi målene hagler ind i dag. Dels er Lyngby enormt effektive og dels er det også en øvelse som kræver lidt kampe at få implementeret, at spille med 3 deciderede angribere. Det er så sindssygt vigtigt at få sine angribere til at hjælpe midtbanen og omvendt, når vi ikke har bolden. Balancen mellem hvornår vi går i pres og hvornår vi stiller os lidt dybere skal være indøvet. Det virker ikke til at jebali har fundet den balance, eller også er hans form måske for dårlig til at følge med. Han fylder i hvert fald bare for lidt defensivt og så ødelægger det bare hele organisationen ned igennem kæderne. Det er ikke for sjov, når JM efter en kamp hvor Sander laver to mål, roser ham for sit arbejde defensivt.
              jeg tror i virkeligheden faktisk at JM virkelig prøver at få en god offensiv op og ringe. Indtil videre i hans tid i OB har det primært været vores solide defensiv, som har banet vejen for de fine resultater. Offensivt halter vi stadig, og er først for alvor chanceskabende og underholdende at se på, når målene også piver ind i den anden ende. Jeg tror han leder benhårdt efter en formular, der kan kombinere de to ting.

              Comment


                #8
                Jeg var på stadion, og det jeg kunne se gennem det, iøvrigt latterligt tykke, grønne net var:
                • Jebali er godt nok ringe defensivt. Altså han bidrager jo med ingenting, og så er jeg ked af at sige det, men hold kæft hvor det irriterer mig, at hver gang han modtager bolden, så skal han lige have 14 touches før han kan spille den videre. Smider i øvrigt urimelig mange bolde væk fordi han simpelthen ikke er hurtig nok i spillet.
                • Jens Jakob laver 60 fejlafvleveringer inden bliver pillet ud. Fylder i øvrigt ingenting på midten. Skidt kamp.
                • Marco Lund har 0% overblik, og skal aldrig føre bolden frem.
                • Leeuwin, som jeg ellers synes har haft et flot solidt niveau, sejler rundt i går.
                • OC dropper, ærgerligt, men det sker. Op på hesten.
                • Opondo skuffer mig da han kommer ind. Han virker fortsat meget rusten i spillet med bold. Han er god til at gå i presset til gengæld, men det fungerer ikke rigtig, når vi har bolden.
                • Sander og Bashkim skylder én hver. Især Sanders var jo en kæmpechance.
                • Drachman var sløj i 75 minutter, men fandt så noget energi og noget gejst det sidste kvarter. Var egentlig lidt mærkeligt, men han var med til at bryde spillet i slutfasen, hvor vi fik lidt bedre fat.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg
                  Damn et ærgeligt nederlag idag.

                  De personlige fejl koster stort idag, i begge ender. Sander el Bashkim skal selvfølgelig scorer på deres store chancer, og Ollie tager det frispark 199 gange ud af 200.

                  Når det så er sagt, så mener jeg vi skal gå tilbage til den rene 5-3-2.

                  Lige nu, i den 3-4-3 / 5-2-3 formation vi spiller, har vi inden midtbane. Lyngby vandt alt for meget derinde, og kunne stoppe alt for meget.

                  Man kan virkelig se, at vi mangler en midtbane mand, når de 5 bagerste kommer ned og stå. og Lyngby igen og igen, kunne flytte bolden på tværs af banen, kun få meter udenfor feltet.

                  Vi skal ikke spille med Sander, Bashkim og Jebali, fra start. Vi knækker over som hold.

                  Indstillingen var ellers fin idag,
                  Jeg tror heller ikke, at JM vil stille med 3 på toppen mod FCM. FCM er stærke defensivt, og vi kommer ikke til at vinde mere end 10% af luftduellerne.
                  Mon ikke vi ser 3-5-2 igen. Jebali kan mere end de fleste, men formen og arbejder for holdet er ikke godt nok endnu. Men kunne være fint, at skifte ham ind mod FCM når kræfterne rinder ud for Sander eller Bashkim.

                  Comment


                    #10
                    Vores midtbanespillere er bare ikke gode nok til at spille 3-4-3. Det har vi set i et par kampe nu. Kun Drachmann gør det udemærket. Men han skal bruge en klassespiller ved siden af sig for at vi kan få succes i dette system

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      M.h.t. Opondo, så begynder jeg at tvivle på, om han nogensinde bliver god nok til OB. Han ser meget kluntet ud på banen.

                      Oliver Lund spillede helt fantastisk, og var vel OB's bedste da han slog Barrett af på venstre wing back. Efter han blev smidt rundt ramler for ham.

                      Jeg synes at man en gang i foråret skal sætte sig ned og cutte alle der ikke er gode nok til OB, og så begynde at tegne fremtiden - og frem for alt, have truppen rimelig klar til sæsonstart.

                      Hvem skal have cuttet? Det ligner f.eks. ikke at man tror på Eskesen - så må han ud for en bedre.

                      Ud til sommer ?

                      Eskesen, Greve, Leeuwin, Marco Lund, Oliver Lund, Barrett, Opondo, JJT, AK.

                      Jeg er villig til at give Oliver C. 1 år, men jeg fornemmer usikkerhed, dårlige udspark og manglende dominans i feltet.
                      Jeg tænker også, at vi har brug for forandringer for at løfte holdet. I min bog er Greve, Lund og Lund samt Opondo gode spillere, at have på bænken. Men problemet er når de ikke længere er bredespillere. AK er for dyr at have til en bænk plads. Eskesen ser jeg gerne man forlænger og låner ud. Der var gode takter. om JJT er kommet sig oven på skaden ved jeg ikke, men med det nuværende niveau så er han ikke god nok.
                      Oliver skal have mere end et år. Han er talentfuld og Gyte lavede også drops. Han kan blive bedre med fødderne og selv sæbe fra BIF havde holdt den Oliver taber. Han er nok kun omkring den 10. bedste keeper i ligaen, men får han lov til at spille fast så er han i top 3 om 2 år.
                      .

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        Jeg tænker også, at vi har brug for forandringer for at løfte holdet. I min bog er Greve, Lund og Lund samt Opondo gode spillere, at have på bænken. Men problemet er når de ikke længere er bredespillere. AK er for dyr at have til en bænk plads. Eskesen ser jeg gerne man forlænger og låner ud. Der var gode takter. om JJT er kommet sig oven på skaden ved jeg ikke, men med det nuværende niveau så er han ikke god nok.
                        Oliver skal have mere end et år. Han er talentfuld og Gyte lavede også drops. Han kan blive bedre med fødderne og selv sæbe fra BIF havde holdt den Oliver taber. Han er nok kun omkring den 10. bedste keeper i ligaen, men får han lov til at spille fast så er han i top 3 om 2 år.
                        .
                        Helt, helt, helt uenig med denne påstand.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                          Helt, helt, helt uenig med denne påstand.
                          OC har typisk 1-2 hjerneblødninger i hver kamp. Koncentrations svigt. Igår kostede det 1 mål..
                          Så det er ihvertfald noget han skal arbejde på.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

                            OC har typisk 1-2 hjerneblødninger i hver kamp. Koncentrations svigt. Igår kostede det 1 mål..
                            Så det er ihvertfald noget han skal arbejde på.
                            Desværre enig. Det er bare første gang det koster så derfor har man tendens til at glemme. Jeg er ikke super tryk ved ham

                            Men det havde jeg også forventet inden turneringen gik igang og jeg har stadig fuld tiltro til at han bliver bedre og bedre for hver halvsæson

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                              Jeg var på stadion, og det jeg kunne se gennem det, iøvrigt latterligt tykke, grønne net var:
                              • Jebali er godt nok ringe defensivt. Altså han bidrager jo med ingenting, og så er jeg ked af at sige det, men hold kæft hvor det irriterer mig, at hver gang han modtager bolden, så skal han lige have 14 touches før han kan spille den videre. Smider i øvrigt urimelig mange bolde væk fordi han simpelthen ikke er hurtig nok i spillet.
                              • Jens Jakob laver 60 fejlafvleveringer inden bliver pillet ud. Fylder i øvrigt ingenting på midten. Skidt kamp.
                              • Marco Lund har 0% overblik, og skal aldrig føre bolden frem.
                              • Leeuwin, som jeg ellers synes har haft et flot solidt niveau, sejler rundt i går.
                              • OC dropper, ærgerligt, men det sker. Op på hesten.
                              • Opondo skuffer mig da han kommer ind. Han virker fortsat meget rusten i spillet med bold. Han er god til at gå i presset til gengæld, men det fungerer ikke rigtig, når vi har bolden.
                              • Sander og Bashkim skylder én hver. Især Sanders var jo en kæmpechance.
                              • Drachman var sløj i 75 minutter, men fandt så noget energi og noget gejst det sidste kvarter. Var egentlig lidt mærkeligt, men han var med til at bryde spillet i slutfasen, hvor vi fik lidt bedre fat.
                              Det med nettet ser helt ekstremt ud på tv, en total overreaktion!
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment

                              Working...
                              X