Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...r-forventeligt
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Det er jo det, der er det tragiske: Nu er der sikkert nogen, der kun vil huske ham som den famlende, mislykkede sportsdirektør; i stedet for som én af de mest betydninsfulde figurer i nyere OB historie. Den seneste træner, der vandt et trofæ til klubben. Det er det, jeg har været mest sur over med hensyn til ansættelsen af Generalen. At folk begyndte at vende sig imod Michael Hemmingsen og ikke mod den ledelse, der helt fejlagtigt ansatte ham. Men endnu engang skal vi medieturen igennem; endnu engang kan det ende med at en OB-legende bliver fremmedliggjort overfor OB.

      Jeg håber virkelig at svenskeren er den "voksne" som vi har skreget efter; men når nu Hemme og Feher ryger; kan vi i det hele taget stole på noget som helst af det OSE kommer med?

      MvH ChrisOB
      Michael må nu også stå på mål for sin ageren i klubben, sin fremtoning og udtalelser. At han var total fejlcastet kan der ikke være to meninger om, for mig at se var det endnu et af ledelsens forfejlede forsøg på at købe sig forståelse fra fansene, hvor man ville forsøge at rette op på den fremmedgørelse, og afstand JH havde skabt mellem klub og fans.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Michael må nu også stå på mål for sin ageren i klubben, sin fremtoning og udtalelser. At han var total fejlcastet kan der ikke være to meninger om, for mig at se var det endnu et af ledelsens forfejlede forsøg på at købe sig forståelse fra fansene, hvor man ville forsøge at rette op på den fremmedgørelse, og afstand JH havde skabt mellem klub og fans.
        Helt enig.
        Det var en fejl at tro fans er ligeglade med kompetencer.

        At Niels så skal bruge 11 år på at sejle rundt før der lander en kompetent mand er.....
        Last edited by tOrnBjerg; 28-02-2022, 21:03.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Michael må nu også stå på mål for sin ageren i klubben, sin fremtoning og udtalelser. At han var total fejlcastet kan der ikke være to meninger om, for mig at se var det endnu et af ledelsens forfejlede forsøg på at købe sig forståelse fra fansene, hvor man ville forsøge at rette op på den fremmedgørelse, og afstand JH havde skabt mellem klub og fans.
          Jeg har det sådan, at jeg heller ikke bebrejder en elefant for at smadre den nok så berømte glasbutik; jeg bebrejder dem der slap elefanten løs.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Helt enig.
            Det var en fejl at tro fans er ligeglade med kompetencer.

            At Niels så skal bruge 11 år på at sejle rundt før der lander en kompetent mand er.....
            Nu ved vi stadig ikke om svenskeren rent faktisk er kompetent, eller kommer til at gå ind i rækken af sportsligt og kommercielt ansvarlige, hvis arbejde på én eller anden måde bliver "OSE-ficeret" (Trademark) hvor ord og handlinger står i stærk kontrast til virkeligheden og de faktiske resultater. Og hvor man lige får fyret en "OB's fans er forvænte" ind i miksen, sådan lige for at give fans, der forlanger ledelsen bliver holdt oppe på deres egne officielle målsætninger, dårlig samvittighed over at kritisere dem.

            Omvendt så mener jeg stadig, at både Poul Hansen og ikke mindst krejleren fra Horsens gjorde større skade på OB, både sportsligt, kommercielt og kulturelt end Michael Hemmingsen nåede at gøre eller ville komme til at gøre.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Nu ved vi stadig ikke om svenskeren rent faktisk er kompetent, eller kommer til at gå ind i rækken af sportsligt og kommercielt ansvarlige, hvis arbejde på én eller anden måde bliver "OSE-ficeret" (Trademark) hvor ord og handlinger står i stærk kontrast til virkeligheden og de faktiske resultater. Og hvor man lige får fyret en "OB's fans er forvænte" ind i miksen, sådan lige for at give fans, der forlanger ledelsen bliver holdt oppe på deres egne officielle målsætninger, dårlig samvittighed over at kritisere dem.

              Omvendt så mener jeg stadig, at både Poul Hansen og ikke mindst krejleren fra Horsens gjorde større skade på OB, både sportsligt, kommercielt og kulturelt end Michael Hemmingsen nåede at gøre eller ville komme til at gøre.

              MvH ChrisOB
              Det sidste har du ret i, men MH var ikke løsningen, selvom han var mindre ringe.

              Comment


                Vi skal formå at være udviklingsorienterede, men også klare vores daglige administrationsopgaver, som I ikke skriver om. Der er mange ting som klubben skal håndtere og være professionelle omkring, hvis vi skal opnå en effekt på fodboldbanen.
                ovenstående er et uddrag fra en artikel med BW i fyens i dag.

                Jeg husker vi allerede ved ansættelsen af MH fordelte enkelte arbejdsopgaver ud på flere medarbejdere end det var tilfældet under JH. BW indikerer det til trods, at sportschefen/sportsdirektøreren fortsat har for mange arbejdsopgaver, for at analysere og udføre udviklingsorienterede arbejdsopgaver. Hvis det er tilfældet, så er der intet at sige til OB ikke har rykket sig en tøddel de seneste mange år. Der mangler simpelthen hænder i hele det sportslige setup og det er vel noget der er gjort opmærksom på helt tilbage fra Poul H sagde op, med begrundelsen om for meget excelark.
                siden har der siddet to sportschefer i en periode på 9 år der må formodes at have været fulgt tæt af en række personer fra den øverste ledelse, som ikke har kunne regne sig frem til den problemstilling BW har fundet frem til indenfor de første 2 mdr. af sin ansættelse.
                Vi må håbe BW har været bevidst om at klubben trænger til en ordentlig overhaling hele vejen rundt, så han ikke visner hen i alt det der skal tages fat på. Det er sgu vanvittigt at man især har haft MH ansat som helt grøn i sådan en funktion her, og så kommer en mand med over 20 års erfaring ind fra højre og varsler snarlige administrative hænder til at kunne klare jobbet. Selvom MH på mange områder relativt enkelt kunne have håndteret tingene bedre, så forstår man godt han kommer lidt skævt ud på den anden side, hvis han som ny skulle håndtere for mange arbejdsopgaver. Det vidner om en øverste ledelse der ikke har gjort sig seriøse nok tanker om hvad en sportschef skal kunne for at føre OB ind som fast top 6-hold, der så længe jeg husker tilbage har været ambitionen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                  Vi skal formå at være udviklingsorienterede, men også klare vores daglige administrationsopgaver, som I ikke skriver om. Der er mange ting som klubben skal håndtere og være professionelle omkring, hvis vi skal opnå en effekt på fodboldbanen.
                  ovenstående er et uddrag fra en artikel med BW i fyens i dag.

                  Jeg husker vi allerede ved ansættelsen af MH fordelte enkelte arbejdsopgaver ud på flere medarbejdere end det var tilfældet under JH. BW indikerer det til trods, at sportschefen/sportsdirektøreren fortsat har for mange arbejdsopgaver, for at analysere og udføre udviklingsorienterede arbejdsopgaver. Hvis det er tilfældet, så er der intet at sige til OB ikke har rykket sig en tøddel de seneste mange år. Der mangler simpelthen hænder i hele det sportslige setup og det er vel noget der er gjort opmærksom på helt tilbage fra Poul H sagde op, med begrundelsen om for meget excelark.
                  siden har der siddet to sportschefer i en periode på 9 år der må formodes at have været fulgt tæt af en række personer fra den øverste ledelse, som ikke har kunne regne sig frem til den problemstilling BW har fundet frem til indenfor de første 2 mdr. af sin ansættelse.
                  Vi må håbe BW har været bevidst om at klubben trænger til en ordentlig overhaling hele vejen rundt, så han ikke visner hen i alt det der skal tages fat på. Det er sgu vanvittigt at man især har haft MH ansat som helt grøn i sådan en funktion her, og så kommer en mand med over 20 års erfaring ind fra højre og varsler snarlige administrative hænder til at kunne klare jobbet. Selvom MH på mange områder relativt enkelt kunne have håndteret tingene bedre, så forstår man godt han kommer lidt skævt ud på den anden side, hvis han som ny skulle håndtere for mange arbejdsopgaver. Det vidner om en øverste ledelse der ikke har gjort sig seriøse nok tanker om hvad en sportschef skal kunne for at føre OB ind som fast top 6-hold, der så længe jeg husker tilbage har været ambitionen.
                  Er det i papir avisen?

                  Og det er muligt at han havde mange opgaver. Men af hvad jeg hørte i sommers mødte Hemmingsen ind på en almindelig dag ved en 8 tiden og brugte de første par timer på at drikke kaffe, læse BT/EB og besvare mails inden han gik ud på træningens banen og så fodbold ind til middag. Derefter plejede de jo så alle at spise. Så er klokken nok 12.30-13.00 Så blev der jo ofte holdt lidt møder derfra. Hvornår han så vendte snuden hjemad ved jeg ikke. Men…. Jeg tænker der er nogen der vil bytte med deres arbejde herinde

                  Jeg prøver ikke at hænge ham ud. Det har jeg gjort så ofte og gider ikke træde på en mand der ligger ned. Men rigtig mange af de opgaver JH havde var delt ud i OSE organisationen da MH fik sit job. Han havde det som blommen i et æg og får ALDRIG et lige så godt job igen.
                  Last edited by fmprOB; 02-03-2022, 07:22.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Er det i papir avisen?

                    Og det er muligt at han havde mange opgaver. Men af hvad jeg hørte i sommers mødte Hemmingsen ind på en almindelig dag ved en 8 tiden og brugte de første par timer på at drikke kaffe, læse BT/EB og besvare mails inden han gik ud på træningens banen og så fodbold ind til middag. Derefter plejede de jo så alle at spise. Så er klokken nok 12.30-13.00 Så blev der jo ofte holdt lidt møder derfra. Hvornår han så vendte snuden hjemad ved jeg ikke. Men…. Jeg tænker der er nogen der vil bytte med deres arbejde herinde

                    Jeg prøver ikke at hænge ham ud. Det har jeg gjort så ofte og gider ikke træde på en mand der ligger ned. Men rigtig mange af de opgaver JH havde var delt ud i OSE organisationen da MH fik sit job. Han havde det som blommen i et æg og får ALDRIG et lige så godt job igen.
                    Som jeg skrev andet steds, så ligner ansættelsen af MH et forsøg fra ledelsen på at købe goodwill hos fansene, og lappe på den grøft JH havde gravet mellem klub og fans.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Er det i papir avisen?

                      Og det er muligt at han havde mange opgaver. Men af hvad jeg hørte i sommers mødte Hemmingsen ind på en almindelig dag ved en 8 tiden og brugte de første par timer på at drikke kaffe, læse BT/EB og besvare mails inden han gik ud på træningens banen og så fodbold ind til middag. Derefter plejede de jo så alle at spise. Så er klokken nok 12.30-13.00 Så blev der jo ofte holdt lidt møder derfra. Hvornår han så vendte snuden hjemad ved jeg ikke. Men…. Jeg tænker der er nogen der vil bytte med deres arbejde herinde

                      Jeg prøver ikke at hænge ham ud. Det har jeg gjort så ofte og gider ikke træde på en mand der ligger ned. Men rigtig mange af de opgaver JH havde var delt ud i OSE organisationen da MH fik sit job. Han havde det som blommen i et æg og får ALDRIG et lige så godt job igen.
                      I papiravisen ja.

                      jeg har ingen indsigt i hvad MH brugte sin tid på, men det er da afgjort en mulighed han har prioriteret sin tid forkert og måske ikke har haft indsigt selv samt en kompetent mentor til at lære ham op.
                      Jeg synes bare det er påfaldende at BW allerede så kort tid inde i sin ansættelse kan konstatere noget er galt ift. arbejdsfordelingen, hvis han skal udføre sit job. Og så kan jeg ikke lade være at tænke om det i virkeligheden ikke var det samme Poul H forsøgte at sige, da han havde jobbet, men at han nok ikke har haft den faglige pondus til at tvinge de radikale ændringer igennem efter en tid med Kim Brink på posten, som nok kunne arbejde for 10 fuldtidsansatte.

                      Comment


                        Nogen der kan gengive fra denne eller sende den på pm

                        https://fyens.dk/artikel/efter-manda...at-forandre-ob

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Nogen der kan gengive fra denne eller sende den på pm

                          https://fyens.dk/artikel/efter-manda...at-forandre-ob
                          Bold gengiver fra den her: https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...have-flere-ind

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                            Yes. Tror sgu jeg køber avisen. Vil have det hele med

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Yes. Tror sgu jeg køber avisen. Vil have det hele med
                              Kan godt sende dig en mail?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg

                                Kan godt sende dig en mail?
                                Jo tak. Sender den lige på pm

                                Comment

                                Working...
                                X