Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Bjørn kommer ikke til at tale NT efter munden
    Tydeligvis ikke…. Ha ka jo ik fynsk

    Comment


      https://fotbolldirekt.se/2021/07/06/...bjorn-wesstrom

      Svenske Fotboll Direkt har lavet en artikel om Björn Wesström og hans skifte til OB, samt lidt om klubbens ambitioner, og rygter om økonomi og lidt om, at vi kommer til at kigge efter spillere i Allsvenkan.

      Enkelte uddrag fra artiklen, maskinoversat til dansk:

      Ifølge FD's kilder venter der AIK's nuværende sportsdirektør en større investering og højere krav.
      Og kravene til AIK-duoen er store.

      Der vil blive stillet ressourcer til rådighed, og der vil blive hentet topnavne på spillersiden.

      Ifølge flere danske kilder til FotbollDirekt er den interne målsætning klar - klubben, der er ejet af milliardæren Niels Thorborg, skal have etableret, at man inden for en femårig periode vil være blandt toppen i Danmark og Skandinavien.
      På spillersiden vil den danske klub nu også kigge på flere Allsvenskan navne. Dette ifølge oplysninger til FD
      Omsætningen svarer i øjeblikket til 400 millioner SEK om året.

      Det kan f.eks. sammenlignes med AIK's 121 mio. kr. netto for 2020 eller Malmö FF's 251 mio. kr. Odense står altså mildest talt meget godt i en sammenligning med Sveriges største klubber.
      Edit: Artiklen er nu bag en betalingsmur. Det jeg har fremhævet er spændende, resten af artiklen fortæller bare lidt om vores strategi og ambitioner.
      Last edited by Oliveira; 06-07-2021, 12:59.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Oliveira Se indlæg
        https://fotbolldirekt.se/2021/07/06/...bjorn-wesstrom

        Svenske Fotboll Direkt har lavet en artikel om Björn Wesström og hans skifte til OB, samt lidt om klubbens ambitioner, og rygter om økonomi og lidt om, at vi kommer til at kigge efter spillere i Allsvenkan.

        Enkelte uddrag fra artiklen, maskinoversat til dansk:









        Edit: Artiklen er nu bag en betalingsmur. Det jeg har fremhævet er spændende, resten af artiklen fortæller bare lidt om vores strategi og ambitioner.
        Meget spændende, men det kræver STORE investeringer eller en mere end heldig hånd på transferområdet !

        Toppen af dansk fodbold... taler vi Top3, Top5 eller "bare" at være med i mesterskabsslutspillet ? Vi er altså oppe imod FCM, FCK, BIF, FCN også med kapital i ryggen (og de samme ambitioner) samt andre som også håber at være der, AGF, AAB, SE....

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Oliveira Se indlæg
          https://fotbolldirekt.se/2021/07/06/...bjorn-wesstrom

          Svenske Fotboll Direkt har lavet en artikel om Björn Wesström og hans skifte til OB, samt lidt om klubbens ambitioner, og rygter om økonomi og lidt om, at vi kommer til at kigge efter spillere i Allsvenkan.

          Enkelte uddrag fra artiklen, maskinoversat til dansk:









          Edit: Artiklen er nu bag en betalingsmur. Det jeg har fremhævet er spændende, resten af artiklen fortæller bare lidt om vores strategi og ambitioner.
          Spændende. Syntes dog det er lidt skævt at sammenligne OSE`s omsætning med Malmø og AIK`s fodbold budget. Æbler og pære

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Meget spændende, men det kræver STORE investeringer eller en mere end heldig hånd på transferområdet !

            Toppen af dansk fodbold... taler vi Top3, Top5 eller "bare" at være med i mesterskabsslutspillet ? Vi er altså oppe imod FCM, FCK, BIF, FCN også med kapital i ryggen (og de samme ambitioner) samt andre som også håber at være der, AGF, AAB, SE....
            En forudsætning.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Spændende. Syntes dog det er lidt skævt at sammenligne OSE`s omsætning med Malmø og AIK`s fodbold budget. Æbler og pære
              Selv med OSE har omsætningen jo heller aldrig været helt deroppe og lige pt. er den jo langt under.

              278 svarer cirka til 380.

              Nøgletal Odense Sport & Event:
              Mdkr. 2020 2019 2018
              Omsætning 124 mio. 278,2 mio. 234,4 mio.
              Resultat af primær drift (EBIT) -24,1 mio. 11,7 mio. -38,8 mio.
              Resultat før skat -34,1 mio. 425.000 -48,8 mio.
              Antal medarbejdere 179 234 231
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                Selv med OSE har omsætningen jo heller aldrig været helt deroppe og lige pt. er den jo langt under.

                278 svarer cirka til 380.

                Nøgletal Odense Sport & Event:
                Mdkr. 2020 2019 2018
                Omsætning 124 mio. 278,2 mio. 234,4 mio.
                Resultat af primær drift (EBIT) -24,1 mio. 11,7 mio. -38,8 mio.
                Resultat før skat -34,1 mio. 425.000 -48,8 mio.
                Antal medarbejdere 179 234 231
                278 mill svarer meget godt til 400 mill svenske. Så det passer fint

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Meget spændende, men det kræver STORE investeringer eller en mere end heldig hånd på transferområdet !

                  Toppen af dansk fodbold... taler vi Top3, Top5 eller "bare" at være med i mesterskabsslutspillet ? Vi er altså oppe imod FCM, FCK, BIF, FCN også med kapital i ryggen (og de samme ambitioner) samt andre som også håber at være der, AGF, AAB, SE....
                  Jeg fik en fed vibe af Bjørn da jeg snakkede med ham. Selvfølgelig skal der et par A-navne til klubben, men jeg tror virkelig på at man kan få skabt noget struktur på transfers, således at Gustav Grubbe ryger for mere end 5 millioner.

                  Han virker meget fornuftig og jeg tror også at han er med på at det handler ikke om at styrke bredden, men derimod toppen - Og derved rykke klubben, hvis man skal gøre det gennem transfers.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                    Jeg fik en fed vibe af Bjørn da jeg snakkede med ham. Selvfølgelig skal der et par A-navne til klubben, men jeg tror virkelig på at man kan få skabt noget struktur på transfers, således at Gustav Grubbe ryger for mere end 5 millioner.

                    Han virker meget fornuftig og jeg tror også at han er med på at det handler ikke om at styrke bredden, men derimod toppen - Og derved rykke klubben, hvis man skal gøre det gennem transfers.
                    Godt at høre

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      278 mill svarer meget godt til 400 mill svenske. Så det passer fint
                      Ja 400 er korrekt hvis :
                      Der smides 20 millioner på.
                      Der smides omsætning i som intet har med fodbolden at gøre.
                      ... og hvis man lige husker ikke at anvende det seneste regnskabsår.

                      Solid kreativ bogføring.

                      P.s jeg har en dårlig dag!
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Ja 400 er korrekt hvis :
                        Der smides 20 millioner på.
                        Der smides omsætning i som intet har med fodbolden at gøre.
                        ... og hvis man lige husker ikke at anvende det seneste regnskabsår.

                        Solid kreativ bogføring.

                        P.s jeg har en dårlig dag!
                        Men det er jo også det jeg skriver

                        Han bliver ikke direktør for sådan et budget

                        Comment


                          Nogen der kan gengive fra denne eller sende det på pm?

                          https://fyens.dk/artikel/da-der-blev...-stærk-modvind

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Nogen der kan gengive fra denne eller sende det på pm?

                            https://fyens.dk/artikel/da-der-blev...-stærk-modvind
                            PM sendt ;)

                            Comment


                              Lyder umiddelbart ikke til at Björn kommer før tid

                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...t-bliver-stort

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Lyder umiddelbart ikke til at Björn kommer før tid

                                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...t-bliver-stort
                                “Derfor forventer klubbens formand, Robert Falck, at tabet af Wesström bliver stort.

                                - Det handler, som du siger, om et livsværk. Björn har været et kvart århundrede i AIK og har udrettet så meget. Selvfølgelig ville vi gerne beholde ham.”

                                Det er noget af en kapacitet, OB får. I min optik den vigtigste transfer i vel et årti.

                                Hvis jeg skal være ærlig, så kan jeg i mit stille sind undre mig bare en smule over, hvorfor han vil skifte fra det stockholmske til OB.

                                Comment

                                Working...
                                X