Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Sønderjyske 30.8.19

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Set i bakspejlet synes jeg at det er tydeligt, som mange skriver, at vi skal have en plan b. Plan a går ud på, at vi gerne vil spille direkte med dybe stikninger til angribere eller melemrumsspillere foran forsvaret eller vi vil gerne sætte wingbacks i scene, som kan komme til indlæg. Problemet er bare, at når modstanderes står så lavt som Hobro og SDJ er der ikke noget mellemrum mellem kæderne og der er ikke plads at løbe i dybden på. Det betyder, at BK f.eks. hele tiden modtager bolden højt fordi der ikke er mellemrum at spille imellem og han modtager den hele tiden med ryggen mod mål i stedet for retvendt, hvor han kan udnytte sin speed.

    For at løse en sådan situation med en plan b skal man enten have så meget udfordringskvalitet, at en spiller kan sætte én til to spillere og enten selv komme til afslutning eller lægge et godt indlæg. Det sker med OL og er meget tæt på at give mål. Problemet er at der står 18 spillere inde i feltet i de situationer og det er nærmest umuligt at ramme en af sine egne. Og vi har for få spillere med kvaliteten og modet til at afdrible sin direkte modstander. Så vi kommer i meget få af disse situationer.

    En anden måde at spille plan b er at spille lange bolde og indlæg meget længere udefra på nogle høje hovedstødsstærke spillere om kan heade på mål eller heade på tværs til en afslutning derfra. Men her mangler kvaliteten og spillertyperne også. Hvem skal vinde en hovedstødsduel mod Hobro?

    Jeg var meget positiv efter kampene mod hold der vil spille fodbold frem af banen. Men jeg havde glemt hvor mange hold, der spiller pindsvinefodbold i den danske liga. Og så er det naturligvis bittert at vi endnu engang bliver snydt for et mål. Den frekvens er altså for høj i øjeblikket. Det udligner sig måske over sæsonen - men det skal helst ske inden grundspillet er slut..... Mål ændrer fodboldkampe til ens fordel - især hvis man får det første og pindsvineholdene tvinges frem af banen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
      Vi mangler JJT. Uden ham i topform, vinder vi ikke kampe. Simple as that!
      Det er nærmere en Falk-type der kan afdrible en mand eller lægge den afgørende stikning vi har brug for. Desværre er JJT for langsom i tanke og handling.
      OB: Danske mestre i 2075/6

      Comment


        Marco Lund: Ubegribeligt at målet ikke tæller

        http://obstruktion.dk/marco-lund-ube...-ikke-taeller/

        Comment


          Nogen, der ved noget om RJL. Er det alvorligt?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
            Nogen, der ved noget om RJL. Er det alvorligt?
            Da jeg spurgte ham i går aftes, var hans kommentar, 'Nu må vi lige se i morgen'. Han lignede umiddelbart en, der var ved godt mod.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

              Det er nærmere en Falk-type der kan afdrible en mand eller lægge den afgørende stikning vi har brug for. Desværre er JJT for langsom i tanke og handling.
              Når JJT er på toppen er han langt fra for langsom i hverken tanke eller handling. Problemet er så selvfølgelig de mange skader, og at det tilsyneladende altid tager ham lang tid at komme i omdrejninger igen efter skaderne.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                Marco Lund: Ubegribeligt at målet ikke tæller

                http://obstruktion.dk/marco-lund-ube...-ikke-taeller/
                “Det var en jævnbyrdig kamp i de første 20-25 minutter, og efterfølgende sætter vi os mere og mere på kampen. Fra minut 25 og til kampen var færdig, synes jeg, vi styrer begivenhederne, og spiller en rigtig fornuftig kamp. Vi skal ret beset også have tre point med”

                Vi styrer aldrig en skid Marko Lund. Sdj havde kampen hvor de gerne ville have den og at vi får lov at have vores planløse trillen rundt med bolden og lave håbløse indlæg er ikke at spille en fornuftig kamp .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  “Det var en jævnbyrdig kamp i de første 20-25 minutter, og efterfølgende sætter vi os mere og mere på kampen. Fra minut 25 og til kampen var færdig, synes jeg, vi styrer begivenhederne, og spiller en rigtig fornuftig kamp. Vi skal ret beset også have tre point med”

                  Vi styrer aldrig en skid Marko Lund. Sdj havde kampen hvor de gerne ville have den og at vi får lov at have vores planløse trillen rundt med bolden og lave håbløse indlæg er ikke at spille en fornuftig kamp .
                  Der er ved at gå Kent Nielsen i den, hvor man kigger for meget på enkelte nøgletal, f.eks. boldbesiddelse eller vellykkede afleveringer, og så ser bort fra udtrykket og helhedsindtrykket, det er en farlig måde at se fodbold på, og desværre et krisetegn. Jeg frygter, at vi er på vej ind i en længere negativ periode.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                    Der er ved at gå Kent Nielsen i den, hvor man kigger for meget på enkelte nøgletal, f.eks. boldbesiddelse eller vellykkede afleveringer, og så ser bort fra udtrykket og helhedsindtrykket, det er en farlig måde at se fodbold på, og desværre et krisetegn. Jeg frygter, at vi er på vej ind i en længere negativ periode.
                    Jeg er godt nok heller ikke tryg ved det, og ja udover de på bundlinien ligegyldige statestikker med f.eks vellykkede afleveringer ( hvilket er let at opretholde når modstanderen lader os spille den 62 gange på tværs omkring midten ) så er jeg bange for at man bruger de to annullerede mål som skjold i forhold til hvor skidt det står til.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Jeg syntes vores "defensive" del af overtallet var rigtig god, højt pres, og vi lukkede alle de rum de kunne have spillet i. De var ikke farlige en enste gang i undertal, og det syntes jeg faktisk er stærkt. Vores problem igår er nævnt med at de stod lavt. Men jeg syntes vores kanter og Backs er dyre. Der var ekstremt meget plads i mellemrummet mellem Bah og Hassan, der ikke kan dække op, hver gang vi spillede dybt imellem dem, så blev det "farligt" og det var lidt samme billede i den anden side.
                      Men vi gjorde det for lidt, og vi missede tit de tidelige indlæg som kunne have gjort ondt. Det er jo umuligt at slå indlæg når de kommer på plads. Oliver var horribel til det, mens jeg syntes Barrett viste hvor vigtig en teknisk god back er for vores spil hvis det skal gå hurtigt. Vi havde meget lige ved og næsten, og jeg syntes at vi fik skabt det vi skulle mod 10 store gutter der stod parkeret.

                      Men det var jo tydeligt, at SE som alle andre har luret hvem der skal have bolden, de lukkede jo pænt op for at Oliver kunne være megget boldbesiddende især i første halvleg. Det duer simpelthen ikke, han er en hæmslo for det spil vi så sidste år. Han er stærk i deffensiven, og er heldig af og til. Men manden bruger altså to tre berøringer på at få kontrol på bolden, og mange gange ryger den for langt. Det har vi bare ikke råd til, så bliver spillet langsomt. Jeg syntes Kadrii var god, bevægede sig meget, og hver gang han fik bolden skabte han uro. Sander blev bedre i anden halvleg, men var helt væk i første. Jebali kunne have været manden der skulle skabe panik med sin størrelse i feltet, en av et indhop. Men stor ros til defensiven hele vejen igennem.

                      Jeg syntes ikke jeg hører Kent Nielsen undskyldninger. Igår er den svær at sluge for både en amatør spiller og selvfølgelig også en professionel. Men JM nævner jo også det der mangler.

                      Comment


                        Sønderjyske blev meget defensive da de fik en mand smidt ud, men indtil da havde de vel haft chancerne og kampen startede jo bestemt ikke med dominans fra OB.

                        At skrive at Sønderjyske bare stod lavt er pænt langt fra hvad der rent faktisk skete, som jeg ser det, før udvisningen.

                        Det var en, i mine øjne, kamp stort set blottet for offensiv kvalitet, individuelt og kollektivt.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Sønderjyske blev meget defensive da de fik en mand smidt ud, men indtil da havde de vel haft chancerne og kampen startede jo bestemt ikke med dominans fra OB.

                          At skrive at Sønderjyske bare stod lavt er pænt langt fra hvad der rent faktisk skete, som jeg ser det, før udvisningen.

                          Det var en, i mine øjne, kamp stort set blottet for offensiv kvalitet, individuelt og kollektivt.
                          Deri er vi ret enige. Vi blev snydt ja helt klart, men at JM ikke mener landskamppausen er belejliget fordi vi er godt kørende forstår jeg ikke en dyt af.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Sønderjyske blev meget defensive da de fik en mand smidt ud, men indtil da havde de vel haft chancerne og kampen startede jo bestemt ikke med dominans fra OB.

                            At skrive at Sønderjyske bare stod lavt er pænt langt fra hvad der rent faktisk skete, som jeg ser det, før udvisningen.

                            Det var en, i mine øjne, kamp stort set blottet for offensiv kvalitet, individuelt og kollektivt.
                            Du kunne gang på gang på gang se Lieder stå som forreste mand 5 meter bag midterlinien. SE havde vel ikke et enste forsøg i første halvleg, hvor OC kun rørte bolden meget få gange. De første 5-10 min startede med det sædvanlige tryk fra os, så faldt kampen lidt, men vi havde jo altså en boldbesiddelse på ca 60 i første halvleg. At de så komfortable ud i deffensiven kan vi ikke anfægte. Det gør man tit når man står med 11 spillere på egen halvdel, og man ikke møder Barcelona. Men de var jo overhovedet ikke falige, minus de to chancer i starten af anden halvleg, som kom på omstillinger.

                            Comment


                              Gult kort/strafpoint for Drachmann slettes:
                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/advars...ekkes-tilbage/
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

                                Du kunne gang på gang på gang se Lieder stå som forreste mand 5 meter bag midterlinien. SE havde vel ikke et enste forsøg i første halvleg, hvor OC kun rørte bolden meget få gange. De første 5-10 min startede med det sædvanlige tryk fra os, så faldt kampen lidt, men vi havde jo altså en boldbesiddelse på ca 60 i første halvleg. At de så komfortable ud i deffensiven kan vi ikke anfægte. Det gør man tit når man står med 11 spillere på egen halvdel, og man ikke møder Barcelona. Men de var jo overhovedet ikke falige, minus de to chancer i starten af anden halvleg, som kom på omstillinger.
                                Enig. Ifølge http://www.superliga.dk/kamp/2019-20...ob-sonderjyske dominerede vi da også i 75 minutter og Sønderjyske i 22.

                                Comment

                                Working...
                                X