Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Kingsley Madu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

    Er absolut ikke ekspert, men er det ikke ret afgørende, hvilken type option, vi taler om?
    Jeg mener at den normale, gensidige option bare betyder, at OB har førsteret til at forhandle en ny kontrakt med ham, inden han begynder at tale med andre. Det betyder altså, at standardreglen med, at han må tale med andre klubber til jul (m ½ år tilbage) muligvis ikke gælder; men det betyder ikke, at vi får penge for ham, hvis han på sin side vælger at sige nej tak til forlængelse. Jeg kan nemt tage fejl, men ser ikke en option som = automatisk forlængelse, som klubben bestemmer. Og fint nok hvis det er sådan, det andet er jo nærmest slavehandel for spilleren.
    Det havde ærligt talt ikke faldet mig ind. Jeg forestillede mig blot at det var som i Football Manager (og åbenbart også i England som Orskov nævner - hvilket giver god mening når man tænker på, at FM er et engelsk spil!)

    Comment


      #32
      Madu glæder sig til at komme igang

      https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/madu-g...-komme-i-gang/

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        I England er det meget normalt at klubberne har en option, hvor de automatisk kan forlænge kontrakten inden en vis dato (f. eks 3 måneder før udløb). Og så længe den option er aftalt mellem parterne i den oprindelige kontrakt har jeg svært ved at få øje på noget problem med det.
        Du har nok en pointe; hvis der i optionen er en aftalt kontrakt, så kan den måske være ensidig. I en gensidig option kan spilleren altså sige nej tak; det er jeg ret sikker på. Forlængelsen kan kun udløses, hvis begge parter ønsker det - og hvis spilleren har gjort det godt, så kan der presses på løn mv, ligesom klubben kan presse den anden vej, hvis det er gået mindre godt.
        Så altså; hvilken slags option taler vi om? Det kunne være rart at vide.

        Comment


          #34
          Det er kun en option på forlængelse, hvis den ene part kan vælge til og fra, efter en på forhånd aftalt kontrakt.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af SAN Se indlæg
            Det er kun en option på forlængelse, hvis den ene part kan vælge til og fra, efter en på forhånd aftalt kontrakt.
            https://www.asser.nl/SportsLaw/Blog/...-saverio-spera

            Nu bliver det mega-nørdet, men som det ses i denne artikel opererer lovgivning på området med 2 slags optioner: gensidige (reciprocal) og de langt mere kontroversielle ensidige (unilateral) optioner. I en gensidig option skal begge parter godkende forlængelsen, som er aftalt på forhånd.

            Bloggen i linket handler om de ensidige optioner, som åbenbart er et totalt rod i fht EU og national lovgivning. I bloggen står der, at ensidige optioner sandsynligvis ikke er lovlige i England - men
            det er åbenbart ikke blevet prøvet v retten(?) Uden en klar dom vil det jo ikke stoppe klubber fra at lave ensidige optioner, så dem skal der sikkert nok være nogen af i England - men det lyder som en potentiel lille bombe, der kunne gå af der.

            Der står ikke noget om DK i bloggen, så aner ikke om ensidige optioner er lovlige i Danmark; men de er i hvert fald hot stuff juridisk set.

            Comment

            Working...
            X