Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Brøndby IF- OB 28.juli 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Det er problematisk at kalde brugen af tillægsordet "klam" for racistisk, når blot det beskriver en polak eller en kineser, fx.

    Det må man nok kunne se er at strække definitionerne lidt voldsomt.

    Først og fremmest er polakker kaukasere ligesom danskere. Dernæst ville det næppe kaldes "racisme" hvis ordet "klam" blev brugt om en tysker, svensker, nordmand, amerikaner, brite eller hollænder.
    Så læs dog for pokker indlæggene. Sheed kalder ham en klar polak. Fint med mig - en polak kan være klam, det samme kan en dansker, kineser eller svensker. Leander kommenterer, at det er dobbeltkonfekt, altså at det.at være polak er det samme som at være klam.
    Desuden er racisme idag meget mere end den biologiske racisme, der dominerede i 19-hundredetallet og indtil anden verdenskrig. Den er der meget få, der abbonnerer på i dag. Der er jo alligevel ingen, der seriøst vil bruge betegnelsen "kaukasere" i dag - det er også et levn fra en andet tid. Men hvis i hellere vil kalde det fremmedfjensk eller fordomsfuldt har jeg ikke noget problem med det.

    Comment


      Så hold dog med det krænke-racisme halløj. Det er sgu ok i kampens hede at skrive klamme polak (synes selv han er en dygtig og sympatisk spiller/polak). Eller klamme jyde osv. Man lukker lort ud i fodbold. Det er noget af dens berettigelse. Og så har man det godt bagefter.-
      Men selvfølgelig er der grænser. Men at hidse sig op over at en skrive klamme polak, dobbeltkonfekt osv. Hold nu op. Lad os komme videre - til det væsentlige.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Noter fra dagens kamp.

        Baskim afslutter stadig ikke godt nok, men er klart vores bedste offensiv spiller.

        Sander kommer i nogle fine positioner men bliver ikke rigtigt farlig og det ender lidt lala.

        RJL spiller nok sin dårligste kamp i OB trøjen.

        Opbygninsspillet flyder ikke uden Tverskov, mens Kløve er god til at få det offensive til at flyde når vi er etableret.

        Vi daler voldsomt i niveau efter pausen, dernæst yderligere et niveau ned da Sander bliver taget ud. Efter Drachmann kom ud, var vi en decideret katastrofe.

        Oliver mangler noget timing i sine indgreb og nogle sikrere hænder, men består stadigvæk. Jeg har det fint med at vi bygger videre på ham.

        Marco Lund koster, da han fuldstændigt undervurderer Hedlund og stoler alt for meget på sin ikke dominerende fysik.

        JJT svinger voldsomt i sine aktioner i kampen. Alt i mellem solidt og dårligt fra ham.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

          Så læs dog for pokker indlæggene. Sheed kalder ham en klar polak. Fint med mig - en polak kan være klam, det samme kan en dansker, kineser eller svensker. Leander kommenterer, at det er dobbeltkonfekt, altså at det.at være polak er det samme som at være klam.
          Desuden er racisme idag meget mere end den biologiske racisme, der dominerede i 19-hundredetallet og indtil anden verdenskrig. Den er der meget få, der abbonnerer på i dag. Der er jo alligevel ingen, der seriøst vil bruge betegnelsen "kaukasere" i dag - det er også et levn fra en andet tid. Men hvis i hellere vil kalde det fremmedfjensk eller fordomsfuldt har jeg ikke noget problem med det.
          Du har ret, der er ikke så meget tvivl der.
          Folkens,det niveau kan hæves betydeligt1
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
            Noter fra dagens kamp.

            Baskim afslutter stadig ikke godt nok, men er klart vores bedste offensiv spiller.

            Sander kommer i nogle fine positioner men bliver ikke rigtigt farlig og det ender lidt lala.

            RJL spiller nok sin dårligste kamp i OB trøjen.

            Opbygninsspillet flyder ikke uden Tverskov, mens Kløve er god til at få det offensive til at flyde når vi er etableret.

            Vi daler voldsomt i niveau efter pausen, dernæst yderligere et niveau ned da Sander bliver taget ud. Efter Drachmann kom ud, var vi en decideret katastrofe.

            Oliver mangler noget timing i sine indgreb og nogle sikrere hænder, men består stadigvæk. Jeg har det fint med at vi bygger videre på ham.

            Marco Lund koster, da han fuldstændigt undervurderer Hedlund og stoler alt for meget på sin ikke dominerende fysik.

            JJT svinger voldsomt i sine aktioner i kampen. Alt i mellem solidt og dårligt fra ham.
            Er enig i store dele Men synes Sander spillede en god kamp. Han bevægede sig godt og truede derned stadig Brøndbys forsvar.
            I hensigt ad Oliver er jeg bekymret pga de dårlige udspark Det koster når bolden er næsten hver gang væk når han udsparker. Markspillere må stadig løbe efter bolden og vi får ikke ro på spiller med så mange boldtab.
            Håber JM finder de rigtige ord og konsekvenser fordi synes det manglede også vilje og tro på sig selv især i anden halvleg. Sidste sæson var vi et hold som kom tilbage efter at være bagud. Nu er det to af tre kampe hvor vi smider en føring væk.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Er enig i store dele Men synes Sander spillede en god kamp. Han bevægede sig godt og truede derned stadig Brøndbys forsvar.
              I hensigt ad Oliver er jeg bekymret pga de dårlige udspark Det koster når bolden er næsten hver gang væk når han udsparker. Markspillere må stadig løbe efter bolden og vi får ikke ro på spiller med så mange boldtab.
              Håber JM finder de rigtige ord og konsekvenser fordi synes det manglede også vilje og tro på sig selv især i anden halvleg. Sidste sæson var vi et hold som kom tilbage efter at være bagud. Nu er det to af tre kampe hvor vi smider en føring væk.
              Jeg synes Sander spiller lidt en Greve-kamp. Det ser ok ud, men der var bare ikke tilnærmelsesvis slutprodukt. Har han noget chanceskabende i sig, kan han vise sig rigtig god.

              Tjaeh. Jeg tænker stadig at udsparkene er en taktisk beslutning.Ud mod siden fordi vi ikke har nogen at sparke efter og hellere lidt for meget end lidt for lidt.
              Det var det samme med Gryte som også får ros for sit spil med fødderne.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg

                Jeg synes Sander spiller lidt en Greve-kamp. Det ser ok ud, men der var bare ikke tilnærmelsesvis slutprodukt. Har han noget chanceskabende i sig, kan han vise sig rigtig god.

                Tjaeh. Jeg tænker stadig at udsparkene er en taktisk beslutning.Ud mod siden fordi vi ikke har nogen at sparke efter og hellere lidt for meget end lidt for lidt.
                Det var det samme med Gryte som også får ros for sit spil med fødderne.
                Gryte var ikke en konge med fødderne, men synes Oliver er hidtil rigtigt dårligt dermed. Hvis udspark=boldtab så skulle vi ændre taktikken hvis Oliver kan ikke steppe op der. Det koster ja også kræfter stadig at overlade modstanderen bolden å let og løbe bag hele tid.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Gryte var ikke en konge med fødderne, men synes Oliver er hidtil rigtigt dårligt dermed. Hvis udspark=boldtab så skulle vi ændre taktikken hvis Oliver kan ikke steppe op der. Det koster ja også kræfter stadig at overlade modstanderen bolden å let og løbe bag hele tid.
                  Ændre taktikken til hvad? Vi har ikke nogen at sparke efter. Det er et endnu sikrere boldtab at sparke den op gennem midten.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg

                    Jeg synes Sander spiller lidt en Greve-kamp. Det ser ok ud, men der var bare ikke tilnærmelsesvis slutprodukt. Har han noget chanceskabende i sig, kan han vise sig rigtig god.
                    Ja, jeg er lidt på samme hold her. Han forsøger nogle ting, men lykkedes ikke med at gøre noget af det rigtigt farligt offensivt, og det er jo et problem. Han løber selvfølgelig også for meget offside i dag, men det er jo også det lod der er ved at spille som han gør. Så skal man spille lige på grænsen, i håbet om at komme bag deres forsvar med den rigtige timing, og den var der ikke lige i dag. Tilgengæld blev vi absolut ikke bedre af, at han gik ud, og her ligger nok min største bekymring.

                    Jeg er noget skeptisk ved at AK skal indtage rollen som indskifter. Jeg har ikke megen fidus til, at han rent mentalt særligt godt kan tackle den udfordring det er primært at få spilletid i små doser, og at skulle komme ind med den der energiudladning man tit søger i en indskifter. Ligesom jeg heller ikke har megen fidus til, at Helenius kan trives som den type i AGF. I AKs tilfælde tror jeg også bare, at det føles som et for stort nederlag med tanke på den rolle han var tiltænkt da han kom hertil. Han slår mig ikke ligefrem som typen der let kan indstille sig på en helt anden situation, hvor sådan en som Festersen nok er et lidt andet sind, og hurtigt virkede afklaret med, at han skulle supplere angriberne og byde ind med den rette indstilling i truppen.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg

                      Ændre taktikken til hvad? Vi har ikke nogen at sparke efter. Det er et endnu sikrere boldtab at sparke den op gennem midten.
                      Godt spørgsmål. Måske man kan trække en spiller mere til siden han udsparker den for at skabe mere overmagt og sikkerhed i den område. Allerede nu virker det end han sparker den hellere ud end at riskere et direkt boldtab. Eller han sparker den oftere ud kort til Leeuwin eller Tverskov (Lund-Lund-Ludwig er hver ikke de bedste opspilstationer... ;-)) I hvert fald synes den aktuelle situation er uacceptabelt, vi smider den væk alt for ofte.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Er enig i store dele Men synes Sander spillede en god kamp. Han bevægede sig godt og truede derned stadig Brøndbys forsvar.
                        I hensigt ad Oliver er jeg bekymret pga de dårlige udspark Det koster når bolden er næsten hver gang væk når han udsparker. Markspillere må stadig løbe efter bolden og vi får ikke ro på spiller med så mange boldtab.
                        Håber JM finder de rigtige ord og konsekvenser fordi synes det manglede også vilje og tro på sig selv især i anden halvleg. Sidste sæson var vi et hold som kom tilbage efter at være bagud. Nu er det to af tre kampe hvor vi smider en føring væk.
                        Grytebust var altså heller ikke super god med sine udspark :)

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                          Grytebust var altså heller ikke super god med sine udspark :)
                          Ja. Men Oliver var i dag desværre decideret dårligt...
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                            Så læs dog for pokker indlæggene. Sheed kalder ham en klar polak. Fint med mig - en polak kan være klam, det samme kan en dansker, kineser eller svensker. Leander kommenterer, at det er dobbeltkonfekt, altså at det.at være polak er det samme som at være klam.
                            Desuden er racisme idag meget mere end den biologiske racisme, der dominerede i 19-hundredetallet og indtil anden verdenskrig. Den er der meget få, der abbonnerer på i dag. Der er jo alligevel ingen, der seriøst vil bruge betegnelsen "kaukasere" i dag - det er også et levn fra en andet tid. Men hvis i hellere vil kalde det fremmedfjensk eller fordomsfuldt har jeg ikke noget problem med det.
                            Jeg arbejder med en person, hvoraf én af os er mørk og den anden bleg i huden, mens vi begge er født i landet og har rødder andre steder. Den ene kalder den anden bleg og inkompetent, den anden kalder den ene gammel, slap og doven.

                            Spørgsmålet er nu, om én af os - i en hvilken som helst tænkt kontekst eller kombination - er racistisk eller fremmedfjendsk?

                            Uanset om svaret er ja, nej eller der ikke kan svares, er det et problem -såfremt man da mener, at der er ét eneste sådant indlæg i denne tråd.
                            Last edited by anglicantian; 28-07-2019, 21:32.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Ja. Men Oliver var i dag desværre decideret dårligt...
                              Enig. Grytebust var okay. Oliver er decideret dårlig. Det må han arbejde på. For meget af det andet ser udemærket ud. Men at vi skulle have den nye Rønnow kan jeg ikke se

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

                                Jeg arbejder med en person, hvoraf én af os er mørk og den anden bleg i huden, mens vi begge er født i landet og har rødder andre steder. Den ene kalder den anden bleg og inkompetent, den anden kalder den ene gammel, slap og doven.

                                Spørgsmålet er nu, om én af os - i en hvilken som helst tænkt kontekst eller kombination - er racistisk eller fremmedfjendsk?

                                Uanset om svaret er ja, nej eller der ikke kan svares, er det et problem -såfremt man da mener, at der er ét eneste sådant indlæg i denne tråd.
                                Hvis man ikke kan tåle at en tilfældig nationalitet fra et modstander hold bliver kaldt klam
                                ​​​​​​, så er man pænt fintfølende.

                                Comment

                                Working...
                                X