Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Lyngby 22.juli 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
    Graulund lider af at han ser for få kampe og derfor holder fast i nogle indtryk, der ikke nødvendigvis er sigende for de enkelte spilleres reelle niveau. Nogle spillere får aldrig kritik (hos os er Barrett en af dem) og nogle får aldrig ros (Leuwin er mest oplagt, men du hører ham heller ikke rose Drachmann ofte).

    Det er lidt lrgerligt, for jeg kan godt lide hans hudløse ærlighed - når den er baseret på indsigt.
    Der er jeg helt enig, han har svært ved at ændre en holdning, hvis han først har etableret den.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

      Jeg ved heller ikke hvor han har hørt at Leuwin skulle være noget særligt, men han havde da ret i at det så skidt ud fra hans fod i dag. Han fik i hvert fald gjort klart, at hvis det pludselig kom et bud på Tverskov vi ikke kan sige nej til, så er der brug for en ledertype dernede. De så underligt uorganiserede ud, i forhold til det vi er vant til, til trods for de møder et enormt tyndbenet lyngbyhold.
      Han var som Sheed siger totalt danskerliderlig og mente det vigtigste var at vi fik gang i AK. Der er dog intet som tyder på at han ved et kvæk om en spiller som Svendsen, så det lugtede da af, at han kører en eller anden skjult promokampagne for danske superligaangribere. Det ville da være dejligt at få AK igang også, men tror nu der er en overvejende sandsynlighed for at der er flere mål i de to andre, og det derfor er vigtigst at vi får dem spillet sammen hurtigst muligt.
      Ja, jeg var faktisk overrasket over hvem de kunne stille med ... der er jo altså flere spillere som slet ikke har niveau til det her, men de var vist også ved at gå kolde igen igen, for få måneder siden.
      Lyngby må være topfavorit til nedrykning, især hvis Gytkjær ryger.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

        Ja, jeg var faktisk overrasket over hvem de kunne stille med ... der er jo altså flere spillere som slet ikke har niveau til det her, men de var vist også ved at gå kolde igen igen, for få måneder siden.
        Lyngby må være topfavorit til nedrykning, især hvis Gytkjær ryger.
        Lyngby kan da være blandt nedrykningskandidaterne hvis truppen fortsat er så svag. Men det er en klub med flotte traditioner (desværre også for spekulanter).
        SIF er min topfavorit.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Ja, jeg var faktisk overrasket over hvem de kunne stille med ... der er jo altså flere spillere som slet ikke har niveau til det her, men de var vist også ved at gå kolde igen igen, for få måneder siden.
          Lyngby må være topfavorit til nedrykning, især hvis Gytkjær ryger.
          De skal virkelig håbe på at nogen af deres unge spillere får et gennembrud og satse på at skaderne ikke kommer i med omfavnsrige mængder end imod os. Ellers kan jeg ikke se dem overleve. At de var tvunget til at skifte alle 3 efter blot en time var skidt for dem. De havde for mange som slet ikke kan følge med i 90 min.
          Men skal vi lege med tanken om OB er ligeså gode som sidste år, så er det jo heller ikke udekampe imod hold som os de får point skrabet sammen. Lad os se om ikke de allerede får point på fredag imod et sønderjyskehold, jeg stadig er spændt på. Jeg tror Lyngby får point.
          ​​​​
          ​​​

          Comment


            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            De skal virkelig håbe på at nogen af deres unge spillere får et gennembrud og satse på at skaderne ikke kommer i med omfavnsrige mængder end imod os. Ellers kan jeg ikke se dem overleve. At de var tvunget til at skifte alle 3 efter blot en time var skidt for dem. De havde for mange som slet ikke kan følge med i 90 min.
            Men skal vi lege med tanken om OB er ligeså gode som sidste år, så er det jo heller ikke udekampe imod hold som os de får point skrabet sammen. Lad os se om ikke de allerede får point på fredag imod et sønderjyskehold, jeg stadig er spændt på. Jeg tror Lyngby får point.
            ​​​​
            ​​​
            Der er ikke så mange hold hvor jeg vil sige at OB`s første 11 er markant stærkere, men det er tilfældet her.
            Ja, de skal hente noget ind og det kan de nok ikke, eller flere af de unge skal få et gennembrud, ellers ryger de sgu ud.

            Jeg synes at Sønderjyske ser spændende ud og de er altså blevet ganske pænt forstærket ... havde aldrig troet at Glenn gik over til tiki-taka :D.
            Last edited by Entusiastens; 23-07-2019, 15:47.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              God kamp i går!

              Oliver, stod godt og bliver kun bedre. Er totalt prisgivet ved målet!

              Vores forsvar mangler en leder! Jeg synes egentligt at alle vores forsvarer er fornuftige spillere, men uden Tverskov mangler der den "lim" der skaber helheden.

              Kløve, holdt kæft hvor afslutter han godt! Fedt at se at vi har en så kvalificeret afslutter på midten, det skaber plads til de andre!

              Bash gør det godt, men med AK på banen mangler han en legekammerat, det så noget bedre ud med Sander!

              Sander, er lidt ambivalent her! Jeg var ikke umiddelbart imponeret over hans aktioner og førsteberøringer, og mål nr. 2 var han altså tæt på at kvaje sig alvorligt med! Men jeg synes at samarbejdet med Bash virker utroligt lovende, og hvornår har vi sidst fået de her inderside afslutninger i det lille felt? Så på den led synes jeg at han bragte en ny (og savnet) dimension i vores spil, som også fremadrettet vil hjælpe med at holde presset efter den første afslutning. Han har tydeligvis en god næse for at være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt og søge chancerne!

              Comment


                Dejlig kamp, og vores debutant gjorde det rigtig fint. Vi var lidt sløve mod 1. halvlegs slutning, men vi kører dem helt over den sidste halve time. Der var det tydeligt, at vi er I langt bedre form end dem. Kløve beviser, hvorfor han skal være en starter. Jeg synes dog, at Barrett ikke spillede særlig godt - jeg lagde mærke til en del fejl (dårlige tæmninger/beslutninger. Men det kan være, at jeg fik tunnelsyn efter at have set lidt sjusket boldbehandling, hvor han fumler den ud over sidelinjen/væk.

                Ja, Graulund var fuldstændig væk med Leeuwin, jeg kunne ikke tro mine egne ører! Han var rigtig god for os sidste sæson, især de sidste kampe, hvor Tverskov begyndte at falde lidt i niveau, hvis jeg husker rigtigt. Klart at forsvaret var usikkert, når vi ikke har vores almindelige styrmand til at styre. Andre kommentarer om hans ivrige svinen af udenlandske spillere og samtidig mere overbærende holdning til danske spillere håber jeg ikke er et udtryk for et generelt livssyn

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Jeg ved heller ikke hvor han har hørt at Leuwin skulle være noget særligt, men han havde da ret i at det så skidt ud fra hans fod i dag. Han fik i hvert fald gjort klart, at hvis det pludselig kom et bud på Tverskov vi ikke kan sige nej til, så er der brug for en ledertype dernede. De så underligt uorganiserede ud, i forhold til det vi er vant til, til trods for de møder et enormt tyndbenet lyngbyhold.
                  Han var som Sheed siger totalt danskerliderlig og mente det vigtigste var at vi fik gang i AK. Der er dog intet som tyder på at han ved et kvæk om en spiller som Svendsen, så det lugtede da af, at han kører en eller anden skjult promokampagne for danske superligaangribere. Det ville da være dejligt at få AK igang også, men tror nu der er en overvejende sandsynlighed for at der er flere mål i de to andre, og det derfor er vigtigst at vi får dem spillet sammen hurtigst muligt.
                  Retfærdigvis synes jeg det skal sige, at "danskerliderligheden", som du kalder det, ikke er et Graulund-problem, jeg synes det er et generelt problem hos danske eksperttyper.

                  De er så ufatteligt hurtige til at sætte negative prædikater på udenlandske spillere, hvorimod danske spillere kan få lov til ikke at levere noget som helst i årevis, og alligevel nærmest er forskånede for kritik. Jeg kan huske i sidste sæson, at Peter Brüchmann, som skal forestille at være en af de mere "seriøse" eksperter, kaldte Marvin Egho i Randers for Superligaens ringeste angriber efter at han havde spillet 3-4 kampe. Det synes jeg var en bizart hurtig konklusion, og eftertiden har da også vidst os, at han faktisk er Randers bedste angriber, og som han har startet i den her sæson, kunne det godt lidt at han får en stor sæson i år. Men han er udlænding, og så er det åbenbart fair nok at smide en så uoplyst sviner afsted.

                  Og vi ser det tit synes jeg. Jeg kan huske da der var deadlineday i sommervinduet sidste år, så lavede TV3 Sport en liste over de "mærkligeste" signings i sommervinduet, og det var næsten udlændinge allesammen. Joel Andersson som FC Midtjylland havde købt var nr. 2 på den liste, efter at have spillet 4 kampe..... Det er pinligt lavt niveau, og eftertiden har sjovt nok også vist, at FCM gjorde et godt køb.

                  Omvendt så er der nærmest ingen grænser for, hvor meget line nogle af de danske spillere får. Sådan en spiller som Simon Jakobsen bliver stort set ikke udsat for noget kritik, fordi han er sympatisk på sociale medier, selvom manden er noget nær talentløs på Superliganiveau. De sidste mange sæsoner, hvor Silkeborg har været oppe, har deres forsvar været et problem, og fællesnævneren i de sæsoner har været Simon Jakobsen. Bliver han udsat for kritik? Nej selvfølgelig ikke, for vi kan jo godt lide hans personlighed...

                  Jeg tror heller ikke jeg er stødt på én eneste ekspert der har ytret sig bare lidt kritisk overfor, at AGF har hentet Helenius. Jeg har til gengæld set mange skrive og sige, at det er "godt set". Har de ikke set manden spille fodbold i de sidste 5 år? Fair nok, at man kan se noget potentiale i ham, men han var et flop i OB under to meget forskellige trænere, og får angiveligt en meget høj løn. Rent objektivt er der massere af spørgsmålstegn ved, hvorfor han skulle kunne blive en succes i AGF, og hvorfor det skulle være "godt set". Havde han heddet Dvalishvili til efternavn, havde alle de der eksperter været ved at falde over hinanden for at fortælle os, hvor dårligt et køb det er.

                  Og havde Leeuwin heddet Lasse Nielsen, skulle de nok stå i kø for at fortælle os, hvor god og solid en Superligaforsvarer han er.
                  Last edited by Sheed; 23-07-2019, 19:55.

                  Comment


                    Hatten af for jeres analyse af vurderingerne af danske vs. udenlandske spillere. Jeg følger kun OB og har således ikke styr på det store billede, så jeg trækker gerne i land i min ros af Graulund. Dog mener jeg stadig ærlighed er en mangelvare og at han er den medkommentator jeg helst vil høre, selvom han er ensidig og i mangel af bedre.
                    OB: Danske mestre i 2075/6

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                      Hatten af for jeres analyse af vurderingerne af danske vs. udenlandske spillere. Jeg følger kun OB og har således ikke styr på det store billede, så jeg trækker gerne i land i min ros af Graulund. Dog mener jeg stadig ærlighed er en mangelvare og at han er den medkommentator jeg helst vil høre, selvom han er ensidig og i mangel af bedre.
                      Han er helt klart den der er mindst irritabel at høre på
                      siden 1887

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ErtuÄŸrul Se indlæg
                        Dejlig kamp, og vores debutant gjorde det rigtig fint. Vi var lidt sløve mod 1. halvlegs slutning, men vi kører dem helt over den sidste halve time. Der var det tydeligt, at vi er I langt bedre form end dem. Kløve beviser, hvorfor han skal være en starter. Jeg synes dog, at Barrett ikke spillede særlig godt - jeg lagde mærke til en del fejl (dårlige tæmninger/beslutninger. Men det kan være, at jeg fik tunnelsyn efter at have set lidt sjusket boldbehandling, hvor han fumler den ud over sidelinjen/væk.

                        Ja, Graulund var fuldstændig væk med Leeuwin, jeg kunne ikke tro mine egne ører! Han var rigtig god for os sidste sæson, især de sidste kampe, hvor Tverskov begyndte at falde lidt i niveau, hvis jeg husker rigtigt. Klart at forsvaret var usikkert, når vi ikke har vores almindelige styrmand til at styre. Andre kommentarer om hans ivrige svinen af udenlandske spillere og samtidig mere overbærende holdning til danske spillere håber jeg ikke er et udtryk for et generelt livssyn
                        “Der var det tydeligt, at vi er I langt bedre form end dem. Kløve beviser, hvorfor han skal være en starter. Jeg synes dog, at Barrett ikke spillede særlig godt - jeg lagde mærke til en del fejl (dårlige tæmninger/beslutninger. Men det kan være, at jeg fik tunnelsyn efter at have set lidt sjusket boldbehandling, hvor han fumler den ud over sidelinjen/væk.”

                        Lagde du mærke til den stribe af fejl Kløve lavede?
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Sander Svendsen fik nærmest en fri rolle af Jakob Michelsen, da han blev sendt på banen, og han følte sig hjemme på Odense Stadion med det samme.

                          http://obstruktion.dk/svendsen-foelt...dense-stadion/

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            “Der var det tydeligt, at vi er I langt bedre form end dem. Kløve beviser, hvorfor han skal være en starter. Jeg synes dog, at Barrett ikke spillede særlig godt - jeg lagde mærke til en del fejl (dårlige tæmninger/beslutninger. Men det kan være, at jeg fik tunnelsyn efter at have set lidt sjusket boldbehandling, hvor han fumler den ud over sidelinjen/væk.”

                            Lagde du mærke til den stribe af fejl Kløve lavede?
                            Han har den til målet? Umiddelbart synes jeg også han spiller en god kamp og synes da også at stats indikerer han har gjort det ganske fint.
                            http://www.superliga.dk/spiller/troe...saeson=2019-20

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                              Han har den til målet? Umiddelbart synes jeg også han spiller en god kamp og synes da også at stats indikerer han har gjort det ganske fint.
                              http://www.superliga.dk/spiller/troe...saeson=2019-20
                              Han spillede en fin kamp, men havde flere fejlafleveringer i første halvleg og en af dem kostede.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Han spillede en fin kamp, men havde flere fejlafleveringer i første halvleg og en af dem kostede.
                                Dog med en bedre afleverings % end resten af midtbanen. Kløve: 86,4. JJ: 73,7. Drachmann: 75.
                                Så han var med afstand vores mest sikre midtbanemand i forhold til afleveringer.

                                EDIT: For øvrigt også i top 3 på de fleste defensive parametre, og scorede jo også et mål. Umiddelbart spillede Kløve en god kamp.
                                ​​​​
                                Last edited by FFM; 25-07-2019, 06:37.

                                Comment

                                Working...
                                X