Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ob - sdj. 28/6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ob - sdj. 28/6

    Er der en venlig sjæl, som kan give et referat af dagens kamp.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    #2
    Kan se at vi tabte 0-1, men jeg var ikke forbi.

    Comment


      #3
      Efter OB's opdatering sat vi ret tungt på kampen men åbenbart kunne vi en gang mere ikke udnytte vores chancer.
      Men fint nok: sidste år spillede vi en overbevisende forbredning og fik en katastrofal sæsonstart i superligaen. Så det må gerne gå den anden vej denne gang. Lad os bare tabe nu og smadre FCK, Lyngby og Brøbdvy derfor i runde 1-3.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #4
        Vist ikke bedre end dem. https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...ob-i-testkamp/

        Comment


          #5
          Ikke et decideret referat, men jeg kommer gerne med et par betragtninger fra dagens kamp:

          Som bold.dk rigtig nok skriver, så kom SønderjyskE klart bedst ud til kampen, og i løbet af de første 20 minutter havde de chancerne til at lave et par basser, hvis ikke det havde været for OC og Tverskov, som kommer i vejen. Begge hold kommer egentlig ud med god energi, men jyderne får bare mere ud af det. De kommer med vanlig fysik og fart, som OB ikke kunne matche. Udeholdets kommunikation virkede for mig også markant bedre end OB's, hvilket man godt kan undre sig over, når nu vi stiller med et sammentømret hold mod et SønderjyskE-hold, som havde både Hassan, Albæk og Banggaard med fra start.

          Som kampen forløber har OB som jeg ser det kun tre gode chancer til hhv. Bashkim, AK og Helenius, og her tvinges Mielitz kun ud i én enkelt redning. Især Helenius' chance på hoved kort før tid var en direktør. Ikke godt nok. Når det så er sagt, så får angriberne nærmest INTET at arbejde med i dag. Især efter Casper Nielsen må gå ud med en skade mangler der både kreativitet og evne, og når man så også mangler JJT, så hænger det fremadrettede spil ganske enkelt ikke sammen. Tverskov og Drachmann evner såmænd godt at bredde spillet ud til Barrett og Ryan, men især førstnævnte bliver lukket ned i dag (særligt i 2. halvleg overfor en noget større Jeppe Simonsen), og igen får vi meget lidt ud af det. Greve prøver som sædvanligt, men fuldstændig uden output. Det kan IMO være tilnærmelsesvis ligegyldigt hvor god en angriber vi køber, hvis ikke vi kan sætte chancerne op. Her så jeg gerne en Vito Hammershøy-Mistrati i OB. En spiller som trods svære betingelser skabte næstflest chancer i superligaen sidste sæson (64 stk.) - ikke at der skal gå transfersnak i den.

          Selv da SønderjyskE skifter hele holdet i pausen (og OB skifter ca. halvdelen), er de stadig tættere på at komme på 0-2, end OB er på 1-1. De positive ting jeg noterede mig er: Mandé kommunikerer noget bedre end jeg havde ventet. Langt mere end OC. Opondo laver et fint indhop, og virker som typen der konstant gør sig spilbar. Obbekjær fylder godt trods sin alder, både fysisk og verbalt. Frøkjær var mindre stille end vanligt. Jeg noterede mig bl.a. at han flere gange opfordrede Oliver Lund til at gå til den ved at råbe "spise, Olli. SPISE". Og vidste i at Helenius' kælenavn er "Helle"? Min mor hedder Helle, og de to er ca. lige gode fodboldspillere, så det passer meget godt.

          De negative ting udover de førnævnte: Vi skulle have nappet Alexander Bah da vi havde chancen. Niels Lodberg går med hue i 25 graders varme og høj sol.

          Comment


            #6
            Jeg var dernede i dag.

            Sejren til SønderjyskE var såmend fortjent nok set over hele kampen, især 1. halvleg. Den kunne dog snildt også have endt 3-2 i stedet for 1-0. Vi har selv et par rigtigt store chancer, den ene hvor Bashkim er helt alene igennem med keeperen og ender med at drible den ud over baglinjen, og den anden hvor AK bliver spillet helt blank midt for mål men ikke placerer den godt nok, så keeperen slår den ud til hjørne. Ligeledes have SønderjyskE også nogle store tilbud, Absalonsen alene havde 3-4 i 1. halvleg, hvor den ene af dem er gigantisk, og Amankwaa havde også et bud på træværket i 2. halvleg.

            Vi starter helt fra snøvsen med, at SønderjyskE totalt overspiller vores venstre side to gange i de første to minutter, og i den ene af situationer, får de en trippelchance som de bør udnytte, hvor Oliver laver en rigtigt flot redning på den store chance til Absalonsen jeg omtalte før. Drachmann var også hurtig til lige at råbe holdet op derefter, og så kom vi bedre med og det blev en ret lige kamp i de næste 20 minutters tid. Vi lykkedes med at få erobret bolden højt på dem nogle gange, blandt andet i den sekvens, hvor Bashkim ryger helt blank igennem, og generelt skete alt det gode vi fik lavet offensivt omkring ham. På trods af afbrænderen, synes jeg han var vores bedste mand i dag. Så får SønderjyskE igen bedre fat i slutningen af 1. halvleg, og har især succes med at få sendt Alexander Bah, der spillede højre back, ned i bagrummet i vores venstre forsvarsside, og det er også det de ender med at få et mål på, da de igen spiller os tynde derude, og han slår den skråt tilbage i feltet til Rojas, der smed den i et halvtomt mål.

            Kløve og Greve der spillede på siden af Bashkim gjorde ikke meget væsen af sig og kom ikke frem til det store. Centralt på midten gjorde Janus og CN det for så vidt udemærket, men vi kunne nok godt have brugt JJTs ro og overblik med bolden der, og så have brugt CNs evner til at bevæge sig omkring Bashkim længere fremme. Suverænt mest skuffende var den måde vi fik brugt Ryan og Barrett, eller måske rettere den måde vi ikke fik brugt dem. Jeg vil ikke engang gå så langt som at sige at de spillede dårligt, for problemet var snarere, at vi overhovedet ikke fik sat dem op. Jeg kan nærmest ikke huske at de har en eneste offensiv aktion i 1. halvleg, og med tanke på hvor meget de fyldte i vores spil i sidste sæson, var det godt nok bemærkelsesværdigt. Det er nok også en af de klare grunde til, at vi bare ikke var særligt gode i 1. halvleg.

            I pausen skifter SønderjyskE hele lortet, og vi skifter en 4 mand, hvor bl.a. AK og Helenius kommer ind, og som halvlegen skrider frem skifter vi gradvist mere og mere ud. Generelt synes jeg det er svært at berette om det helt store i 2. halvleg, det var sgu noget rod for at være helt ærligt. Det hold SønderjyskE satte ind var ikke særligt godt, det var åbenlyst en masse spillere der ikke havde spillet meget sammen, og som ikke tilnærmelsesvis havde den samme kvalitet og forståelse, som dem de spillede med i første halvleg. Det samme var lidt udslagsgivende for os, der blev også skiftet system, så vi spillede 4-4-2 i det sidste kvarter, og der blev byttet en del rundt på positionerne, så Oliver Lund f.eks. havde spillet både højre stopper, højre wingback, venstre wingback og venstre back, da han havde rundet en halv time på banen. Blandt dem der gjorde sig mest positivt bemærket vil jeg fremhæve AK, Frøkjær og Obbekjær. AK lidt i samme dur som Bashkim, han var med i det meste vi skabte, og kom selv frem til 3-4 afslutninger, men brændte jo så også en han skal score på. Frøkjær var meget livlig og pågående, og der skete hele tiden noget omkring ham, men han smed den så også væk nogle gange og havde et par forfærdelige hjørnespark. Obbekjær udviste bare en god ro og autoritet, det samme kan for såvidt også siges om Ludwig, men de blev så heller ikke udfordret meget af et usammenhængende SønderjyskE-hold, med nogle perifære spillere som Jarovic og Svenningsen på de forreste pladser.

            På negativsiden synes jeg Helenius springer i øjnene. Han ligner noget katten har slæbt ind, ærligt talt. Vi får slået et par fine indlæg mod ham, hvor han bare ikke kæmper nok for at komme frem til bolden, og da vi så får den slået direkte ind i panden på ham mod slutningen af kampen, og han får en halvpæn chance, sender han den et par meter forbi. Mest tydeligt var det nok, da en af SønderjyskEs unge forsvarsspillere laver en kæmpe opspilsfejl og sender den lige i fødderne på Helenius, så ham og AK faktisk er 2 mod 2 med deres stoppere. I stedet for at udfordre sin mand direkte eller at prøve og finde AK, tog han bare lige et enkelt træk til siden, og sendte et fesent skud afsted fra kanten af feltet, som vidst ikke en gang ville være gået i mål. Da kunne man bare høre et kollektivt suk i Ådalen der sagde alt.

            Folk som Sayouba og Opondo vil jeg lade være mere eller mindre udenfor bedømmelse. Sayouba stod hele anden halvleg, men kom dårligt i aktion. De havde nogle få pæne forsøg, én på træværket, én tæt forbi og én hvor deres store angriber Jarovic bliver spillet bagom vores forsvar, og Sayouba kommer ud og presser ham ud i en spids vinkel, så han sparker den i sidenettet, men jeg husker egentlig ikke en reel redning. Opondo kom ind med 20 minutter igen og var meget anonym, spillede langt tilbage på banen, og var ikke meget på bolden. På det her tidspunkt var holdene også så usammenhængende med en 4 U19-spillere på banen hver, at der heller ikke var det store grundlag for bedømmelse.

            Alt i alt en lidt skuffende kamp, men trods alt tidligt i opstarten, i en ellers dejlig solskinsdag i et pænt besøgt Ådalen, hvor alle spidserne også havde indfundet sig, inklusiv Thorborg.
            Last edited by Sheed; 28-06-2019, 16:42.

            Comment


              #7
              Godt nok vild forskel mellem fornemmelsen på OB’s livetwitter og referaterne her. Jeg sad med en fornemmelse af at OB styrede løjerne og vi havde en stærk periode i højresiden, hvor RJL specifikt blev nævnt som meget aktiv i offensiven - her lyder det til at ingen af backerne overhovedet var med. Lidt det samme med CN, der blev nævnt meget.

              jeg gad godt at twitterupdates var lidt mere realistiske.

              Når det er sagt gør det mig intet at vi ikke er der endnu. Nærmest tvært imod!

              Comment


                #8
                Nu må Jesper gerne snart hive noget nyt blod op af transferhatten, lyder det til. Men det fik Thorborg så også set ved selvsyn.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                  Godt nok vild forskel mellem fornemmelsen på OB’s livetwitter og referaterne her. Jeg sad med en fornemmelse af at OB styrede løjerne og vi havde en stærk periode i højresiden, hvor RJL specifikt blev nævnt som meget aktiv i offensiven - her lyder det til at ingen af backerne overhovedet var med. Lidt det samme med CN, der blev nævnt meget.

                  jeg gad godt at twitterupdates var lidt mere realistiske.

                  Når det er sagt gør det mig intet at vi ikke er der endnu. Nærmest tvært imod!
                  Har det på samme måde.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #10
                    Efter dagens kamp har Jakob Michelsen endnu ikke besluttet sig for, hvem der skal satses på i målet.

                    http://obstruktion.dk/michelsen-eval...-maalmaendene/

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                      Efter dagens kamp har Jakob Michelsen endnu ikke besluttet sig for, hvem der skal satses på i målet.

                      http://obstruktion.dk/michelsen-eval...-maalmaendene/
                      OBstruktion
                      Ved I hvorfor JJ kunne ikke spille? Er ham ude for længere tid?
                      Og hvad med Casper og Marco? De måtte vel ude pga skader. Kan I vurdere om det er noget alvorligt?
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        OBstruktion
                        Ved I hvorfor JJ kunne ikke spille? Er ham ude for længere tid?
                        Og hvad med Casper og Marco? De måtte vel ude pga skader. Kan I vurdere om det er noget alvorligt?
                        Ifølge Fyens Stiftstidende er JJT skadet under træningen i Horne, og tvivlsom til sæsonstart.,

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          OBstruktion
                          Ved I hvorfor JJ kunne ikke spille? Er ham ude for længere tid?
                          Og hvad med Casper og Marco? De måtte vel ude pga skader. Kan I vurdere om det er noget alvorligt?
                          Casper udgik med hvad der lignede en forstuvet ankel efter et par hårde tacklinger. Han burde være hurtigt klar igen. Så ikke umiddelbart ud til at Marco var skadet.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

                            Ifølge Fyens Stiftstidende er JJT skadet under træningen i Horne, og tvivlsom til sæsonstart.,
                            Øv. Det er ærgerligt at JJ bliver smidt tilbage så ofte pga skader.
                            Men tak for svaret. :-)
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af mathiashn Se indlæg

                              Casper udgik med hvad der lignede en forstuvet ankel efter et par hårde tacklinger. Han burde være hurtigt klar igen. Så ikke umiddelbart ud til at Marco var skadet.
                              Tak for svaret. Så håber Casper er snart klar igen. Spørgte i hensigt af Marco fordi JM sagde i interviwet at Marcos udskiftning var ikke planlagt. Så måske man tog Marco ud kun for sikkerheds skyld for at undgå en skade.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X