Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Moses Opondo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Ja vi må se hvordan det går, han kan sagtens vise sig at være pengene værd og så glemmer vi hurtigt hvis vi har måttet give ham en høj løn.Den må vi tage em et års tid når han har haft muligheden for at vise sig frem.

    Med Drachmann og Kadrii tror jeg ikke vi var ude i budkrig.

    Med AK var det ikke mange som var utilfredse det første år.

    Joao og især Helenius var jo horribelt fra start , og de griner stadig i Silkeborg over OB’s desperate og vilde løn overbud på Helenius.
    Bla det at “hvad sagde jeg tråden” er lavet til så kan man også lige se hvor tit man tager fejl selv om en spiller

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Joao husker jeg som der var udbredt tilfredshed her på forum, han havde da også haft et par gode sæsoner i Haderslev inden han havnede i OB på Kents anbefaling .. Helenius synes jeg var forholdsvis god i Silkeborg, og han voldte os da ganske store problemer i nedrykningskampene for et par år tilbage. Han kunne så ikke holde de gode tendenser og og den fine form han så ud til at have efter skiftet fra AaB til SIF .. bad luck for os.
      Pereira havde været 6 måneder i SønderjyskE, dengang vi gik ind og skrev kontrakt med ham, så det var ikke meget han havde nået at præstere for dem. Vi skulle heller ikke langt ind i foråret, før at han blev sat af, til fordel for Dal Hende der jo viste sig at være klasser bedre. At der var udbredt tilfredshed, giver jeg ikke meget for, det er der jo næsten altid. Jeg skrev personligt selv:

      Udmærket Superligaspiller, og så er det vidst det. Mangler noget fysisk for at kunne begå sig i midterforsvaret imo, især hvis det skal være ved siden af KEP, som heller ikke lever på fysikken. Som back mangler han noget hurtighed og noget drive fremad i banen til for alvor at være en kvalitetsback i Superligaen.

      Det fik jeg på munden for at skrive, men det synes jeg ærligt talt ikke er langt fra den virkelighed vi så. Han var en ok Superligaspiller, men slet ikke en spiller med det niveau især rent offensivt som var krævet i Kents system, og som det kræver for at være startende back i OB. Den signing kan man roligt kritisere, også i bagklogskabens lys.

      Helenius spillede en ok sæson i Silkeborg, men scorede jo så heller ikke mere end 8 mål i 32 kampe, når vi regner et par straffesparks mål. Omregnet til minutter vil det sige ca. 292 minutter pr. mål. Til sammenligning har AK brugt ca. 259 minutter pr. mål i de sidste 4 sæsoner, og ham sviner folk til for ikke at lave nok mål. Så han spillede en ok sæson som lejesvend i Silkeborg, efter at han var blevet kasseret som et flop i AaB der ellers akut manglede en angriber. Her burde man nok lige have tænkt sig lidt mere om, inden man gik ind og gav ham en kæmpe kontrakt løbende over 3 år som burde retfærdiggøre, at han skulle være en af Superligaens bedste angribere, eller i det mindste lige under det niveau, hvilket han ikke har været i de sidste 6 år i hvert fald.

      Man kan helt sikkert finde nogle spillere, hvor vi kan snakke om "bad luck", og hvor der var rigtigt gode argumenter for at tage en chance, Opondo kunne være en af dem, hvis han ender med at falde igennem, men lige med Pereira og Helenius synes jeg nu der var rigeligt med spørgsmålstegn til, at man kan kritisere de beslutninger.
      Last edited by Sheed; 13-06-2019, 17:25.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Pereira havde været 6 måneder i SønderjyskE, dengang vi gik ind og skrev kontrakt med ham, så det var ikke meget han havde nået at præstere for dem. Vi skulle heller ikke langt ind i foråret, før at han blev sat af, til fordel for Dal Hende der jo viste sig at være klasser bedre. At der var udbredt tilfredshed, giver jeg ikke meget for, det er der jo næsten altid. Jeg skrev personligt selv:

        Udmærket Superligaspiller, og så er det vidst det. Mangler noget fysisk for at kunne begå sig i midterforsvaret imo, især hvis det skal være ved siden af KEP, som heller ikke lever på fysikken. Som back mangler han noget hurtighed og noget drive fremad i banen til for alvor at være en kvalitetsback i Superligaen.

        Det fik jeg på munden for at skrive, men det synes jeg ærligt talt ikke er langt fra den virkelighed vi så. Han var en ok Superligaspiller, men slet ikke en spiller med det niveau især rent offensivt som var krævet i Kents system, og som det kræver for at være startende back i OB. Den signing kan man roligt kritisere, også i bagklogskabens lys.

        Helenius spillede en ok sæson i Silkeborg, men scorede jo så heller ikke mere end 8 mål i 32 kampe, når vi regner et par straffesparks mål. Omregnet til minutter vil det sige ca. 292 minutter pr. mål. Til sammenligning har AK brugt ca. 259 minutter pr. mål i de sidste 4 sæsoner, og ham sviner folk til for ikke at lave nok mål. Så han spillede en ok sæson som lejesvend i Silkeborg, efter at han var blevet kasseret som et flop i AaB der ellers akut manglede en angriber. Her burde man nok lige have tænkt sig lidt mere om, inden man gik ind og gav ham en kæmpe kontrakt løbende over 3 år som burde retfærdiggøre, at han skulle være en af Superligaens bedste angribere, eller i det mindste lige under det niveau, hvilket han ikke har været i de sidste 6 år i hvert fald.

        Man kan helt sikkert finde nogle spillere, hvor vi kan snakke om "bad luck", og hvor der var rigtigt gode argumenter for at tage en chance, Opondo kunne være en af dem, hvis han ender med at falde igennem, men lige med Pereira og Helenius synes jeg nu der var rigeligt med spørgsmålstegn til, at man kan kritisere de beslutninger.
        Mener nu han lavede min 10 kasser for SIF, og de fleste af dem faldt i foråret, hvor han blomstrede. Det tror jeg ikke nogen kunne være uenige i. Han spillede jo fremragende mod os, og det lignede egentligt et spændende køb. Det blev det så bare slet ikke.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

          Mener nu han lavede min 10 kasser for SIF, og de fleste af dem faldt i foråret, hvor han blomstrede. Det tror jeg ikke nogen kunne være uenige i. Han spillede jo fremragende mod os, og det lignede egentligt et spændende køb. Det blev det så bare slet ikke.
          Man kan kun håbe for alle parter at han finder et andet sted at spille inden vinduet lukker. Han passer slet ikke ind i vores nye system. Uden dog at konkludere at han gjorde i det gamle.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

            Mener nu han lavede min 10 kasser for SIF, og de fleste af dem faldt i foråret, hvor han blomstrede. Det tror jeg ikke nogen kunne være uenige i. Han spillede jo fremragende mod os, og det lignede egentligt et spændende køb. Det blev det så bare slet ikke.
            Han scorede 10 mål ja, 8 i spil, og så 2 på straffespark, som jeg også skriver, men vi skal jo ikke bedømme en angriber på om han scorer på straffespark. Regner vi Helenius straffespark med i OB, har han jo også et fornuftigt målsnit, problemet er bare at 40% af hans mål er scoret på straffespark. Vi har brug for en angriber der er god når bolden ruller, ikke når den ligger død på pletten, der kan de fleste alligevel score.

            Hvis vi skal være helt pedantiske så nej, han scorede ikke de fleste af hans mål i foråret, han scorede 4 af de 10 i foråret, så det var ikke en gang fordi, at han var særligt imponerende i det forår. At han "blomstrede", kan man sagtens være uenig i. Han spillede fint, men var stadig LANGT fra det niveau han havde en del år tilbage og fik ham solgt til Aston Villa. At han spillede en god kamp mod os, er bare ikke særligt interessant, det er langt mere interessant, hvordan han spiller i alle de andre kampe. Der er masser af dårlige spillere der har spillet gode kampe mod OB i tidernes løb, så at en spiller engang har spillet en god kamp mod OB er et rimeligt sløjt enkeltstående argument, og jeg tror og håber heller ikke, at Opondo er hentet på baggrund af, at han spillede en god kamp mod OB for snart et år siden.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Forhåbentlig kun Greve og Vacek
              Samt AK og Helenius
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Bla det at “hvad sagde jeg tråden” er lavet til så kan man også lige se hvor tit man tager fejl selv om en spiller
                Hva mener du med at tage fejl , der er da ingen af os herinde som tager fejl
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #38
                  Fantastisk. Han bliver rigtigt god, ham her. Har set virkeligt dygtig ud i de kampe jeg har set. Ekstremt dynamisk, kan tackle, score og lægge op til mål.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Samt AK og Helenius
                    Nu snakkede jeg kun om midtbanespillere Men ja. Helenius skal 100% væk og AK mest pga den høje løn

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Hva mener du med at tage fejl , der er da ingen af os herinde som tager fejl
                      Der er altså specielt 1 i den tråd der er helt væk

                      Comment


                        #41
                        Fin artikel om Moses Opondo: tryghed er vigtiger end penge.
                        https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...gere-end-penge
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Fin artikel om Moses Opondo: tryghed er vigtiger end penge.
                          https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...gere-end-penge
                          Velkommen til Opondo. Det lyder til at være en fornuftig ung mand, som vægter udvikling over en større løncheck end vi kan give ham. Jeg har ikke det store kendskab til ham, men er mere tryg ved at det er Michaelsen frem for Kent Nielsen, der siger god for ham.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            #43
                            Man kan næsten kun elske vores nye unge ven

                            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-efter-guldet/

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Man kan næsten kun elske vores nye unge ven

                              https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-efter-guldet/
                              Yes! Målet er at få point i hver kamp - hvis det lykkes, så er drømmen nær.

                              Godt med ambitioner

                              Comment


                                #45
                                Video interview med Opondo her. Fra ob.dk

                                https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/moses-...ise-mit-vaerd/

                                Comment

                                Working...
                                X