Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Vølmos! (..?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Vølmos! (..?)

    I en tid, hvor der bliver/blev snakket meget om, hvad man må og kan råbe fra tribunen og ned til modspillerne, kom jeg til at tænke på et råb, jeg aldrig har fundet ud af, hvad handler om.

    Gennem mange år, hvor jeg har stået på Stiften, har jeg hørt en mand (og kun én mand..) råbe et ord ganske ofte, når modspillernes målmand havde udspark foran os. Det var ikke noget med homoseksuelle undertoner, tilsvininger af gribeevner eller udskamning af at ligne en anden målmand, vi ellers ikke brød os om (Mogens Krogh, red.). Det var nok heller ikke engang noget, målmanden selv tog noget notits af, for måske var det ikke engang et ord. Eller var det? Og hvad var det?

    Jeg kan bedst beskrive ordet som "VØLMOS!!!". Eller ØLMOS!!! ...

    .. og jeg håber sådan nogen kan hjælpe med at opklare, hvad i alverden der er foregået. For måske har det faktisk været et ret godt ord at råbe (?) ... :-)

    Er der nogen, der kan udrede mysteriet? Og er der andre det gennem tiderne har hørt nogle underlige råb på tribunerne, der trænger opklaring i samme moment?

    #2
    Det har jeg da godt nok aldrig hørt...
    siden 1887

    Comment


      #3
      Det mysterium kan jeg godt opklare. Der bliver ofte også råbt idet modstanderen sparker frispark tæt på vores mål for at forvirre ham.

      Ordet er Møl'mos eller Møllemos. Det henviser til det bomuldsfnuller fra ens underbukser som ofte sætter sig i ens røvskæg efter dyrkning af sport.

      Altså mos(som ellers ofte kun vokser på nordvendte flader) i møllen. En pæn træls ting, som nemmest fjernes med tommel og pegefinger i badet efter sport.

      Velbekomme med forklaringen og tak til Kuno som jeg har overværet at råbe det mange gange fra langsiden.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Sangeren Se indlæg
        Det mysterium kan jeg godt opklare. Der bliver ofte også råbt idet modstanderen sparker frispark tæt på vores mål for at forvirre ham.

        Ordet er Møl'mos eller Møllemos. Det henviser til det bomuldsfnuller fra ens underbukser som ofte sætter sig i ens røvskæg efter dyrkning af sport.

        Altså mos(som ellers ofte kun vokser på nordvendte flader) i møllen. En pæn træls ting, som nemmest fjernes med tommel og pegefinger i badet efter sport.

        Velbekomme med forklaringen og tak til Kuno som jeg har overværet at råbe det mange gange fra langsiden.
        Måske skulle RMN tribunen råbe det ved målspark fremover. Det må da være ærke fynsk når det er noget med mølle :) helt sikkerk et kæmpe hit på fans scenen i superligaen hvis det kunne implementeres i Odense. Ingen uden for Fyn ville fatte Hvad der blev råbt.

        Comment


          #5
          Jeg må desværre komme med et dementi...

          Sagen er blevet undersøgt til bunds og min kammerat som har siddet på langsiden i adskillige år kan fortælle - og jeg citerer:

          "Det er Bølmose! Kan husk det var en gammel makker,der råbte det! Vi tog det jo bare til os og brugte det flittigt Bølmose er i øvrigt en stor gård der lå ca. Et par kilometer før Holmstrup!"

          Comment


            #6
            Det er helt klart Mølmose,og startede for 20-22år siden helt oppe bagved på RMN tribunen.
            manden der startede det hedder Jens og flere røg med på legen dengang.
            Da det efter nogen år blev for vildt ,at stå deroppe,er vi nu flyttet over på ståpladser i hjørnet ind mod atletikken, og det bliver stadig råbt når udeholdet har hjørnespark
            Mvh Frede.

            Comment


              #7
              Haha, tak! Fedt at nogen vidste det.

              Men det efterlader flere spørgsmål...
              Først og fremmest: Er der så Mølmose eller Bølmose?
              Derudover: Hvem råber det så nu her? Jeg hørte det vidst nok sidst i Herning til semifinalen.
              Og.. Er det en slags intern joke eller er det noget der reelt råbes for at forstyrre nogen? For tænker da at der i så fald er brug for at vi er lidt flere der råber med.. :-)

              Comment


                #8
                Og måske endnu vigtigere... Findes udtrykket møllemos reelt om det stof, der sætter sig i asscrack eller var det bare en selvkonstrueret and fra Sangeren af? ;-)..

                Comment


                  #9
                  Begrebet er selvkonstueret en gang i midt 90'erne. Så jeg tror ikke det findes retskrivningsordbogen

                  Men det kunne da være at det skulle indstilles. Ordet er i hvert fald meget malerisk.

                  Comment


                    #10
                    satme den sjoveste tråd længe!! :-)

                    Comment


                      #11
                      Møllemos er en plante.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Møllemos er en plante.
                        ... som vokser på røven?
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #13
                          Fuck im luuuvin it håber det kunne sprede sig til hele RMN...og så om 2 år (max) når vi vinder the double tager tv3 sagen op og undersøger udtrykket, som så bliver forklaret med den der røvbomuldsforklaringen
                          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                          Comment


                            #14
                            Æælsker Møllemos; det er satme fynsk; uanset om det er gård eller røvfnuller eller begge dele. Den er købt!

                            Comment


                              #15
                              MortenF
                              Vi elsker allerede Møllemos. Kan du hjælpe at bringe det op til RMN?
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X