Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Men vi kunne også gøre som FCM og leje dem ud. Forlæng kontrakterne med dem og lad dem prøve sig af i Horsens, Hb Køge, Fredericia osv.




    Det er vores talenter bare ikke gode nok til desværre. Enten er de så gode, at de spiller for os, eller som minimum er med på bænken hver gang, ellers er de ikke gode nok til at få meget spilletid for de fleste 1. divisionshold, og da slet ikke i Superligaen. En klub vil jo stort set altid prioritere de spillere de selv ejer, og jeg kan ikke se, at vi skulle have nogle talenter som ikke er tæt på holdet, men tilgengæld har niveau til at være profiler i 1. division. Eskesen kunne måske have været en case, men det er jo også sjældent, at vi har spillere på hans niveau gående og være så langt væk fra holdet.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Enig. Sats på vires egne og så nøjes med få men mærkbare forstærkninger fremfor flere middelmådige

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Enig. Sats på vires egne og så nøjes med få men mærkbare forstærkninger fremfor flere middelmådige
        Udfra den præmis skulle vi aldrig have hentet Fenger og Frøkjær. Det er ikke vores egne, det er spillere der er hentet udefra og har fortrængt "egne" talenter.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg





          Det er vores talenter bare ikke gode nok til desværre. Enten er de så gode, at de spiller for os, eller som minimum er med på bænken hver gang, ellers er de ikke gode nok til at få meget spilletid for de fleste 1. divisionshold, og da slet ikke i Superligaen. En klub vil jo stort set altid prioritere de spillere de selv ejer, og jeg kan ikke se, at vi skulle have nogle talenter som ikke er tæt på holdet, men tilgengæld har niveau til at være profiler i 1. division. Eskesen kunne måske have været en case, men det er jo også sjældent, at vi har spillere på hans niveau gående og være så langt væk fra holdet.
          Tror også mere vi skal satse på at få en fynsk klub etableret i 1. Div så vi kan lave noget samarbejde den vej. Det vil gøre det nemmere

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Udfra den præmis skulle vi aldrig have hentet Fenger og Frøkjær. Det er ikke vores egne, det er spillere der er hentet udefra og har fortrængt "egne" talenter.
            De blev hentet til akademiet. Ligsom Østrøm og Jørgensen. Syntes der er en forskel

            Men det er bemærkelseværdigt at 4 ud af de 5 største talenter de sidste par år kommer fra KBH

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Tror også mere vi skal satse på at få en fynsk klub etableret i 1. Div så vi kan lave noget samarbejde den vej. Det vil gøre det nemmere
              Håber på, at det kan blive SFB/Oure med tiden. Der kunne godt være basis for en 1. divisionsklub på Sydfyn og med Oure & OB som samarbejdspartnere. De rykkede også op i 2. division i går.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                De blev hentet til akademiet. Ligsom Østrøm og Jørgensen. Syntes der er en forskel

                Men det er bemærkelseværdigt at 4 ud af de 5 største talenter de sidste par år kommer fra KBH
                Kan ikke se, at der er den store forskel på at hente en 17-årig fra Roskilde og en 18-årig fra Silkeborg, det må jeg bare sige. Jeg synes det er et lidt arbitrært sted at lægge snittet, og hvis den sidstnævnte ikke behøver et ekstra år som ungdomsspiller men kan gå direkte ind omkring seniortruppen, ser jeg det kun som en positiv ting.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Udfra den præmis skulle vi aldrig have hentet Fenger og Frøkjær. Det er ikke vores egne, det er spillere der er hentet udefra og har fortrængt "egne" talenter.
                  De er trods alt hentet i en ret ung alder og været omkring vores akademi , lidt noget andet syntes jeg men ja skulle de være ægte OB’ere fra microput til Superliga så kunne vi ikke stille med mange ;-).
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Det bliver sandsynligvis mod betaling ja, men det behøver jo ikke være det hvide ud af øjnene. Det kunne f.eks. være at hente Alexander Lind i Silkeborg, som jeg ser som et større talent end Fenger, og det er jo ikke meget anderledes, end at vi henter Østrøm i vinter.

                    Min pointe var sådan set bare at bare fordi, at vi har sådan nogle talenter gående, så betyder det jo ikke, at vi er gift med dem og ikke kan tillade os at hente nogle andre unge spillere og bruge dem i stedet, hvis de er bedre. Der er ingen grund til at stoppe med at fylde på med talentfulde spillere i truppen, og det kunne man f.eks. gøre ved at kigge mod Silkeborg.
                    Ja, lad os da prøve det igen, som vi faktisk gjorde med Moses O. en ung spiller der skulle kunne hjælpe.

                    Tror du vi vinder mere med nye der kommer ind og skal lære spillestilen end spillere der allerede kender den?

                    For ca. 1 år siden var du faktisk super skarp I dine svar og argumenter, men pt. virker det som om du bare vil sløjfe al det arbejde OB har lavet med ungdommen.

                    Jeg tror ikke jeg helt forstår dig mere, desværre.
                    Shit det var fedt at læse dine vurderinger for et år siden, men nu virker du utroligt meget som en sort seer, sorry.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Kan ikke se, at der er den store forskel på at hente en 17-årig fra Roskilde og en 18-årig fra Silkeborg, det må jeg bare sige. Jeg synes det er et lidt arbitrært sted at lægge snittet, og hvis den sidstnævnte ikke behøver et ekstra år som ungdomsspiller men kan gå direkte ind omkring seniortruppen, ser jeg det kun som en positiv ting.
                      Ikke den store forskel nej. Men der er en forskel i folks bevidsthed og øjne.. Det må du indrømme. Når de kommer fra akademiet er der altid noget forgudelse over dem. Uanset hvor lang tid de har spillet der. Helt samme behandling og tålmodighed får en spiller ikke når han hentes direkte til 1. Holdet.
                      Rigtig eller forkert. Sådan er det bare

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                        Ja, lad os da prøve det igen, som vi faktisk gjorde med Moses O. en ung spiller der skulle kunne hjælpe.

                        Tror du vi vinder mere med nye der kommer ind og skal lære spillestilen end spillere der allerede kender den?

                        For ca. 1 år siden var du faktisk super skarp I dine svar og argumenter, men pt. virker det som om du bare vil sløjfe al det arbejde OB har lavet med ungdommen.

                        Jeg tror ikke jeg helt forstår dig mere, desværre.
                        Shit det var fedt at læse dine vurderinger for et år siden, men nu virker du utroligt meget som en sort seer, sorry.
                        At hente en spiller i Moses Opondos alder er der da intet galt med. At hente lige præcis Opondo som primært havde vist noget i glimt, og som relativt kort forinden var fundet for let i AaB, er måske en mere tvivlsom beslutning, men jeg mener nu stadig ikke, at Opondo har udspillet sin rolle i OB, til det har han været for skadet, og der har været for meget spillestilsforvirring. Håber da som minimum, at han også får chancen i næste sæson, og bedre besat er vi heller ikke på midtbanen, end at han ikke skulle kunne byde sig til.

                        At du tror, at unge spillere i OB, også dem der kun har været her i et par år, har en kæmpe fordel når de kommer op, fordi at de "kender spillestilen", er sgu lidt af en joke. Hvis du tror, at der arbejdes meget strategisk med spillestilen fra ungdomsholdene og helt op til seniorholdet, så tager du bare fejl. Og det er jo åbenlyst, vi skiftede fra Kent til Michelsen, hvilket indebar et klart stilskifte i måden vi spillede på. Jeg ved ikke, hvordan trænerne på ungdomsholdene for det første skulle kunne vide, hvordan Michelsen vil spille fodbold, og for det andet skulle kunne forudse, at vi en dag ville ansætte Michelsen, og at det var hans spillestil de skulle forberede spillere til. Derudover har vi nu allerede 2 gange under Michelsen lavede et meget klart formationsskifte der bringer spillerne i alle kæder i nogle helt andre positioner.

                        Jeg ved ikke, hvordan du kan læse det som om, at jeg vil "sløjfe" OBs ungdomsarbejde. Det eneste jeg skriver er, at jeg ikke kan se, hvorfor vi skulle være gift med de talenter vi har nu, og hvorfor vi ikke skulle gå efter at tilføje konkurrence, hvis der er spændende spillere på markedet. Vi har lige hentet Østrøm og Hyllegaard, er det et angreb på talentarbejdet? Jeg ser det som øget konkurrence, fuldstændigt ligesom jeg ser det som øget konkurrence, hvis vi hentede nogle unge spillere her til sommer, det kunne f.eks. være fra Silkeborg.

                        Hvis det er lig at være en sortseer, at man gerne fortsat ser en øget konkurrencesituation, og at man ikke mener, at talenter der i forvejen er hentet udefra har en særstatus, så må jeg være sortseer, men jeg synes det er en lidt bizar kobling. Det kan godt være, at du ser Max Fenger som et OB-talent, og at han har en særstatus hos dig, og det er helt fint for mig, jeg kan bare fortælle dig, at hvis OB slutter sæsonen af med at kvalificere sig til Europa League, så tæller Max Fenger ikke med blandt de 4 egenudviklede talenter som skal være en del af vores trup.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Ikke den store forskel nej. Men der er en forskel i folks bevidsthed og øjne.. Det må du indrømme. Når de kommer fra akademiet er der altid noget forgudelse over dem. Uanset hvor lang tid de har spillet der. Helt samme behandling og tålmodighed får en spiller ikke når han hentes direkte til 1. Holdet.
                          Rigtig eller forkert. Sådan er det bare
                          Du har ret, det må jeg indrømme, jeg har bare lidt svært ved at forstå det. For mig er særstatus bare forbeholdt fynboer og folk der har tilbragt størstedelen af deres fodboldliv i OB. Folk som Yao, Østrøm, Fenger etc. arbejder over lange stræk ud fra samme præmis som alle andre spillere vi køber, i min verden. De skal være gode nok ellers må de finde sig i at andre spiller. De skal ikke have Mathias Greve-mange chancer.

                          Og bare lige for at få det helt på det rene, så er jeg stor tilhænger af, at vi er begyndt at hente flere spillere til akademiet udefra, og jeg ser det som en af de bedste udviklinger i ungdomsarbejdet. Det øger konkurrencen og niveauet, og de spilleminutter vi får ud af det er langt billigere, end hvis vi skulle hente dem som 25-årige. Og så er der hele videresalgssporet. Hvis vi så også en dag kan nå til et punkt, hvor der er blevet arbejdet mere strategisk med spillestil gennem hele klubben, og vi uddanner spillere i en OB-måde at spille fodbold på, som seniorholdet tydeligt afspejler, så kan vi for alvor begynde at høste frugterne af det.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Du har ret, det må jeg indrømme, jeg har bare lidt svært ved at forstå det. For mig er særstatus bare forbeholdt fynboer og folk der har tilbragt størstedelen af deres fodboldliv i OB. Folk som Yao, Østrøm, Fenger etc. arbejder over lange stræk ud fra samme præmis som alle andre spillere vi køber, i min verden. De skal være gode nok ellers må de finde sig i at andre spiller. De skal ikke have Mathias Greve-mange chancer.

                            Og bare lige for at få det helt på det rene, så er jeg stor tilhænger af, at vi er begyndt at hente flere spillere til akademiet udefra, og jeg ser det som en af de bedste udviklinger i ungdomsarbejdet. Det øger konkurrencen og niveauet, og de spilleminutter vi får ud af det er langt billigere, end hvis vi skulle hente dem som 25-årige. Og så er der hele videresalgssporet. Hvis vi så også en dag kan nå til et punkt, hvor der er blevet arbejdet mere strategisk med spillestil gennem hele klubben, og vi uddanner spillere i en OB-måde at spille fodbold på, som seniorholdet tydeligt afspejler, så kan vi for alvor begynde at høste frugterne af det.
                            Satme svært at forklare hvorfor det er sådan. Jeg føler det selv. Altså glæden ved når en akademi spiller kommer op og slår igennem. For mig personligt betyder det kun marginalt om personen har spillet hele livet i OB eller et par år

                            Men meget enig i det sidste du skriver

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Kan godt være han havde det, men det er jo fuldstændig ligegyldigt, og det har vi for mig ikke lignet på noget tidspunkt, at JH havde særligt meget fokus på at please fans.

                              Man kan aldrig få for mange talentfulde spillere, og kan vi finde nogle til sommer der er bedre end folk som Fenger og Frøkjær og skubbe dem længere ud af holdet, vil det passe mig fint. Jeg vil langt hellere have, at vi henter talentfulde spillere der kan udvikle sig og som vi kan lave en god forretning på, end "etablerede" spillere som Kløve, AJA, Ludwig, Oliver Lund osv, som ikke flytter os nævneværdigt sportsligt, og som vi ikke kommer til at lave en god forretning på.
                              Nej, det er ikke ligegyldigt hvordan reaktionen er fra is. Men det var ikke min pointe, og jeg kan godt se, at den er helt misset i indlægget. Etableret spillere er ikke Kløve eller AJA o stedet for et talent.
                              Det er en Baskim, Lukas Andersen i stedet for et talent. Jeg vil have en etableret gode spillere.
                              Det fremgår på ingen måde, det kan jeg godt se.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

                                Nej, det er ikke ligegyldigt hvordan reaktionen er fra is. Men det var ikke min pointe, og jeg kan godt se, at den er helt misset i indlægget. Etableret spillere er ikke Kløve eller AJA o stedet for et talent.
                                Det er en Baskim, Lukas Andersen i stedet for et talent. Jeg vil have en etableret gode spillere.
                                Det fremgår på ingen måde, det kan jeg godt se.
                                Principielt synes jeg det er helt ligegyldigt. Hvis Fellah havde været en bragende succes, skulle man selvfølgelig have hentet ham, selvom vi var en del der kun havde hovedrysten tilovers dengang. Fans ved sjældent, hvad der er bedst for klubben og hvad de bliver gladest for i længden. Fans vil helst have nogle navne de kender.

                                Jeg tror alle vi heller vil have Bashkim eller Lucas Andersen i stedet for et talent, det er jo bare stort set aldrig det vi vælger i mellem. Den type spillere vi oftest er ude og hente er jo spillere som Kløve, Ludwig, Lieder, AJA etc, og det er der jeg synes det er interessant at diskutere vores transferstrategi. Her gav jeg gerne oftere køb på at få en "etableret Superligaspiller" som de vel må betegnes som, mod at vi tager nogle flere chancer og henter nogle unge spillere som nok ikke er ligeså gode i det øjeblik vi henter dem og "sikre", men som tilgengæld kan have noget potentiale og nogle tydelige kvaliteter, men måske så også nogle mangler der skal rettes ind. Typer som Edmundsson f.eks.

                                Comment

                                Working...
                                X