Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Jeg er enig i at MH naturligvis ikke skal tale truppen ned og jeg tror også at det han egentlig mener er at OB skal have ambitioner om minimum top 6 fremadrettet. Det kan ingen OB'ere være uenig i. Det vi mangler er at få en mere troværdig melding om hvordan vi kommer det. Fordi lige nu er der ikke nogen af de hold i top 10 som vi adskiller os kvalitetsmæssigt fra eller har nogen speciel konkurrencefordel imod. Der er behov for mere handling bag de ord og nej Sabbi er ikke løsningen på alle vores mangler. Der skal noget mere substans til og utroværdigheden bliver jo bare sat helt på spidsen når både NT og MH prøver at bilde os ind at vi går styrket ud af et stansfervindue hvor vi netop har solgt vores største stjerne og profil.
    Kvalitetsmæssigt adskiller vi os fra FCM og FCK, jeg synes ikke der er markant forskel på BIFs, AGFs, AaBs og vores trup. Vi HAR uomtvisteligt været ramt af mange skader i denne sæson. Årsagen til den skadesfrekvens skal findes så vi undgår det i fremtiden. Vi er omvendt heller ikke markant bedre end RFC og Haderslev. Jeg har stadig tiltro til at vi med truppen kan markere os bedre næste sæson. Forudsat at vi har en “normal” trup at arbejde med.

    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Jeg kan ikke fordrage den der evigt positive form for kommunikation, hvor alt dårligt bliver forsøgt drejet til noget godt. Fx at vi faktisk næsten bliver BEDRE af ikke at have Bashkim mere. Hvor ville det være forfriskende, hvis man i stedet havde sagt, at man godt er klar over, at det bliver et stort tab, og at man nok vil kunne se det i resultaterne, men at man altså var nødt til at gøre det for pengenes skyld, og så vil man selvfølgelig gøre alt for, at vi klarer os alligevel. Alt andet er at se ned til dem, som man kommunikerer med. Fodboldfans er muligvis ikke dybt intelligente, men de er sgu heller ikke ekstremt dumme. Kom nu ind i kampen, OB. Kommuniker ÆRLIGT fremover.
      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Kvalitetsmæssigt adskiller vi os fra FCM og FCK, jeg synes ikke der er markant forskel på BIFs, AGFs, AaBs og vores trup. Vi HAR uomtvisteligt været ramt af mange skader i denne sæson. Årsagen til den skadesfrekvens skal findes så vi undgår det i fremtiden. Vi er omvendt heller ikke markant bedre end RFC og Haderslev. Jeg har stadig tiltro til at vi med truppen kan markere os bedre næste sæson. Forudsat at vi har en “normal” trup at arbejde med.
        Det kan vi, men vi kan også sagtens blive nummer 10.
        Det bliver igen, som at kaste med et par terninger , hvor nr. 1 og 2 bare er taget væk. Der er så lidt kvalitetsforskel fra nr 3 til nummer 12 pt. at jeg skal høre /se mere konkret, hvad vores strategi er, før jeg tør andet end håbe på top 6 næste sæson.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Enig. Rart med en masse kloge hoveder der bakker lidt op omkring de tanker vi andre mandagstrænere går med og har gjort længe
          Ja det er sjovt som det der engang blev kaldt en skraldespand, unuanceret, et idiotisk råbekor, og hvad Simon Voetman og Martin Davidsen og andre eller har skidt ud af sidebenene om dette forum, og nu sidder de alle og aber os efter. Gad vide om det vækker nogle tanker, jeg tror det næppe.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Det kan vi, men vi kan også sagtens blive nummer 10.
            Det bliver igen, som at kaste med et par terninger , hvor nr. 1 og 2 bare er taget væk. Der er så lidt kvalitetsforskel fra nr 3 til nummer 12 pt. at jeg skal høre /se mere konkret, hvad vores strategi er, før jeg tør andet end håbe på top 6 næste sæson.
            Det tror jeg du har ret i, og det er her vores skadeshistorik i denne sæson sandsynligvis gør den negative forskel. Det kan blive både en “dreng og en pige” i alle sæsoner. Det vi kan glæde os over er at flere unge har fået spilletid med Frøkjær som en potentiel profil hvis han kan finde sit høje niveau i flere kampe i træk.

            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

              Ja det er sjovt som det der engang blev kaldt en skraldespand, unuanceret, et idiotisk råbekor, og hvad Simon Voetman og Martin Davidsen og andre eller har skidt ud af sidebenene om dette forum, og nu sidder de alle og aber os efter. Gad vide om det vækker nogle tanker, jeg tror det næppe.
              Tror jeg desværre heller ikke. Det er jo svært at få OB i tale om bl.a. strategi mm. Jeg tror ikke de tør være ærlige og positiv kritisk.
              Dem der nu sidder og siger, at vi kan blive nummer 3 næste år - ja det er der vel 1% chance for, men det er nok 80 % chance for, at vi ender under top 6 mm der kommer markante forstærkninger.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                Ja det er sjovt som det der engang blev kaldt en skraldespand, unuanceret, et idiotisk råbekor, og hvad Simon Voetman og Martin Davidsen og andre eller har skidt ud af sidebenene om dette forum, og nu sidder de alle og aber os efter. Gad vide om det vækker nogle tanker, jeg tror det næppe.
                Ja smid også Peter Brüchmann ind i den ligning. Så må vi konstatere, at det er klogere at være et unuanceret, idiotisk råbekor, end at være såkaldte journalister med "nuancerede" meninger. Det er for fanden den samme ledelse, der ansatte Poul Skovl efter halvandet års, øh, nøjsomt forarbejde, scouting og forsamtaler om retning, arbejdsbyrde og kvalifikationer. De aner jo ikke en hylende hatfis om, hvad de siger og laver; men begraver alt i floskler.

                Vi er, sandsynligvis, ét af de dårligst ledede fodboldklubber i Danmark; og er i hvert fald, med flere længder, de ringeste til kommunikation. Vores scouting stinker, når de med fulde ramme alvor mener Jørgen Skjelvik skal køres i stilling til at være Barrets afløser. Det er da to vidt forskellige spillertyper. Det er Joao Perreira om igen.

                Det eneste gode OSE har formået de sidste 10 år; det er det nye Superligahus. Resten har været et kaos af komplet håbløs scouting, af for lange og for dyre kontrakter til en uendelig række af fejlcasts, fejlkøb og deciderede fusere.

                Men næsten lige så slemt: Ledelse og kommunikation på rent amatørniveau.

                Skraldespanden fik ret og har haft ret i flere år nu. Desværre er jeg bange for, at der ikke bliver ændret særligt meget. Det er Niels Thorborg simpelthen for ærekær til.

                MvH ChrisOB


                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Kongemål af Julius i pokalen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Kongemål af Julius i pokalen.
                    Piner mig stadig at han blev hældt ud af klubben af JM, stik imod de fine ambitioner.

                    Comment


                      To vragede OB'ere bragte Sønderjyske i pokalfinalen. Det er ikke første gang vragede blomstrer andre steder.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                        Piner mig stadig at han blev hældt ud af klubben af JM, stik imod de fine ambitioner.
                        Enig, uden at kende til detaljerne i sagen er det sgu bekymrende, at vi forærer så store talenter væk så tidligt i processen. Og så slutter kampen selvfølgelig lige med endnu et god hug fra distancen af Julius, som AK følger op og afgører kampen på. Det første halve år har eddermame ikke overbevist mig om, at det var også der var de smarte, da vi handlede med Sønderjyske i vinters.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          To vragede OB'ere bragte Sønderjyske i pokalfinalen. Det er ikke første gang vragede blomstrer andre steder.
                          Nej, og grundlæggende mangler der ambitioner og vinderkultur.
                          6 år i træk når man ikke de sportslige målsætninge og så besnakker man bare journalister og de køber de varme sange.
                          Det ændres først når der handles på fejl og mislykket målsætninger.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                            To vragede OB'ere bragte Sønderjyske i pokalfinalen. Det er ikke første gang vragede blomstrer andre steder.
                            Name of the game. Det sker alle steder og på alle niveauer. Vi har selv, og har haft, nogle folk fra Esbjerg, der var kørt døde i det der på trods af tidligere at være kaldt store talenter.

                            Jeg medgiver, at vi med vores vanvittige skadeskvaler lige nu godt kunne bruge både AK og Eskesen. Men hvis vi skal være helt ærlige, så var det heller ikke ligefrem spillere med det store aftryk. Det var ikke spillere, der gik ind og ændrede kampen, når de kom ind.

                            Hvis jeg tager ja-hatten på, så vil jeg glæde mig over, at vi er begyndt at sende nogle spillere videre i systemet. For 5 år siden ville spillere som Eskesen og AK sandsynligvis blive til deres kontrakter løb helt ud, uanset hvor lidt vi brugte dem. Hvis det er et reelt strategisk valg, at vi nu også begynder at sende folk videre i systemet, så skal vi også kunne leve med, at de måske blomstrer andre steder. Og hvis vi også vil være en klub, der kan tjene lidt på de spillere vi sender videre, i stedet for de utallige ophævelser af kontrakter vi har lavet, så er vi også nødt til at sælge når vi får et bud på dem fra klubber som gerne vil bruge spilleren.

                            Og det her kommer fra en, der var, og fortsat er, meget ærgerlig over, at vi solgte Eskesen.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

                              Name of the game. Det sker alle steder og på alle niveauer. Vi har selv, og har haft, nogle folk fra Esbjerg, der var kørt døde i det der på trods af tidligere at være kaldt store talenter.

                              Jeg medgiver, at vi med vores vanvittige skadeskvaler lige nu godt kunne bruge både AK og Eskesen. Men hvis vi skal være helt ærlige, så var det heller ikke ligefrem spillere med det store aftryk. Det var ikke spillere, der gik ind og ændrede kampen, når de kom ind.

                              Hvis jeg tager ja-hatten på, så vil jeg glæde mig over, at vi er begyndt at sende nogle spillere videre i systemet. For 5 år siden ville spillere som Eskesen og AK sandsynligvis blive til deres kontrakter løb helt ud, uanset hvor lidt vi brugte dem. Hvis det er et reelt strategisk valg, at vi nu også begynder at sende folk videre i systemet, så skal vi også kunne leve med, at de måske blomstrer andre steder. Og hvis vi også vil være en klub, der kan tjene lidt på de spillere vi sender videre, i stedet for de utallige ophævelser af kontrakter vi har lavet, så er vi også nødt til at sælge når vi får et bud på dem fra klubber som gerne vil bruge spilleren.

                              Og det her kommer fra en, der var, og fortsat er, meget ærgerlig over, at vi solgte Eskesen.
                              Jeg er for så vidt enig, problemet er så bare når afløserne ikke er meget bedre og virker meget tilfældigt hevet ind. Det er ikke god proces at sende spillere videre og se dem blomstre andetsteds, og erstatte dem med middelmådighed. Det peger på at:

                              1) Der er noget galt med dit eget miljø, når de samme spillere kan præstere bedre på næsten samme niveau.
                              2) Din rekrutteringsproces er ikke god nok, når du ikke kan definere og rekruttere afløsere der er mærkbart bedre.

                              Der kan altid være undskyldninger i de enkelte tilfælde, men når noget sker hyppigt så peger det altså på et strukturelt problem.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Ja smid også Peter Brüchmann ind i den ligning. Så må vi konstatere, at det er klogere at være et unuanceret, idiotisk råbekor, end at være såkaldte journalister med "nuancerede" meninger. Det er for fanden den samme ledelse, der ansatte Poul Skovl efter halvandet års, øh, nøjsomt forarbejde, scouting og forsamtaler om retning, arbejdsbyrde og kvalifikationer. De aner jo ikke en hylende hatfis om, hvad de siger og laver; men begraver alt i floskler.

                                Vi er, sandsynligvis, ét af de dårligst ledede fodboldklubber i Danmark; og er i hvert fald, med flere længder, de ringeste til kommunikation. Vores scouting stinker, når de med fulde ramme alvor mener Jørgen Skjelvik skal køres i stilling til at være Barrets afløser. Det er da to vidt forskellige spillertyper. Det er Joao Perreira om igen.

                                Det eneste gode OSE har formået de sidste 10 år; det er det nye Superligahus. Resten har været et kaos af komplet håbløs scouting, af for lange og for dyre kontrakter til en uendelig række af fejlcasts, fejlkøb og deciderede fusere.

                                Men næsten lige så slemt: Ledelse og kommunikation på rent amatørniveau.

                                Skraldespanden fik ret og har haft ret i flere år nu. Desværre er jeg bange for, at der ikke bliver ændret særligt meget. Det er Niels Thorborg simpelthen for ærekær til.

                                MvH ChrisOB

                                Har lige hørt interviewet med NT igen og han er ganske rigtigt enormt positiv med sine forventninger til truppen. Jeg hører ham dog også sige, at der er købt ind efter, hvordan Jacob gerne vil spille og at der lige mangler den brik, der hedder Sabbi.

                                Efter vinduet var Michelsen, som jeg hørte ham, meget tydelig omkring at snakke næste sæson. Ikke denne sæson.

                                Skulle man give OB et halmstrå at hæfte dette vindue og udtalelserne på, så er det, at OB er "klart styrket" næste sæson vs. denne sæson. Altså at salget af BK har gjort OB klart stærkere inkl. de muligheder man har i sommervinduet.

                                Så kan man så indvende, at det kan være hovedløst på denne måde at gamble med top 6 i denne sæson. Det har jeg ikke nogen nuanceret mening på (:-)).

                                Comment

                                Working...
                                X