Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Det har været en dyd for OB at hente spillere som hverken spillemæssigt, ledermæssigt eller karaktermæssigt stikker uden for det intetsigende går og kedelige. Kadrii er vel den eneste interessante spiller vi har haft de seneste 7 år.
    Jep, men vi har også haft en lysegrå kedelig mus som sportsdirektør. Det kan kun gå frem

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Du beskriver helt godt hvad holdet leverer aktuelt på banen. Der var en fremgang i sidste sæson efter systemskifte til 3-5-2 hvor vi spillede flot og attraktivt men vi er tilbage nu på gtå-mus-niveauet.
      Forstår det bare ikke Hvor er de aggressive løb af Ryan i offensiven? Hvad skete der med Barrett? Hvis han ikke allerede har skrevet med Bielefeld så kan han vel glemme det. Hvor er vores til dels så gode presspil vi leverede sidste år? Det kan vel ikke kun blive tabt med C.Nielsens salg?!?
      Tabte de modet? Vælger JM en anden tilgang? Eller er det bare at truppen er så ringe at vi kan ikke erstatte en starter ude af form?
      Og, for fanden, hvad skete med de gode transferindtægter vi fik??? Hvorfor bliver der ikke reinvesteret? Den optimistiske stemning som opstod sidste år hvor man kunne tro at vi er på vej nu i den rigtige retning og kunne udvikle os step by step i retning af toppen blev spist af en ledelsen som viser ikke modet at handle. Kunne forstår meget i de sidste år pga af problemerne med økonomien men det her det er bare SKUFFENDE.
      Håber virkelig at JM er den rigtige træner, og at det pauvre spil skyldes en ringe trup sammensætning og ikke rettidigt omhu eksempelvis manglende erstatning for salg af vores bedste spillere.

      Man vil så gerne stadig tro på projektet og som du skriver var der perioder hvor det så godt ud sidste år, syntes bare ikke det var mange kampe af gangen.

      Når man står i sjask koldt regnvejr på delvis åbne tribuner og ser den ene blodfattige og elendige fodbold kamp efter den anden er det sgu ligefør man giver op.

      Der har ikke skulle så meget til hverken for mig eller mine 2 drenge for at tro på det igen, men det bliver sværere og sværere. Medaljer er lysår væk mindre kan gøre det eksempelvis kanon fejt og smukke sejre indimellem.

      Interessen fra os er det der driver klubben og er klubben eksistens grundlag, ingen interesse - ingen entre indtægter ingen sponsor indtægter eller andet. Håber virkeligt snart der bliver serveret noget bedre for os.

      Comment


        Vi har snakket med Jakob Michelsen om vores nuværende situation.

        http://obstruktion.dk/jakob-michelse...-ud-af-krisen/

        Comment


          De seniorhold jeg har haft, der har jeg altid arbejdet med at udtrykket som hold skal sidde i skabet, det er essensen af fodbold, og det har sommetider kostet en meget talentfuld spiller pladsen på bekostning af en muligvis lidt ringere, men mere betydningsfuld holdspiller. Der er i mine øjne et par spillere på OBs 1. hold der falder udenfor begge kriterier, og en del der kun besidder en af delene. Der hvor kæden falder af for mig er, når der render spillere på kontrakt, der ikke besidder nogen af delene, det gør der i OB og det er meget bekymrende, det er et ledelses/rekrutteringskiks der gør at man aldrig når videre. Efter en fornem start vil jeg gå så langt som at sige, at denne sæson er endt i en fiasko, ikke alene pga dårlige resultater, men ligeså meget pga elendige præstationer på banen, og det ansvar ligger kun et sted, det hos Jacob Michelsen, det er ham der sætter holdet og retningslinierne hvorefter man skal spille.

          Comment


            Jeg mener også at kritikken falder en del på træneren. Hvis man kun har 2 Centerforsvarsspillere med superliganiveau, så må der spilles et system med 2 centerforsvarsspillere!

            3-5-2 er er godt system, hvis man kan udføre det. Hvis man ikke kan få det udført, så bliver holdet totalt skævt, som vi har set det mange gange efterhånden. Så står der 5 i forsvaret, 2 i angrebet, og en tynd 3-mands midtbane, som bliver overløbet.

            jeg mener, at hvis man spiller 3-5-2, så skal man sideforskyde forsvarsspillerne, så man kan skabe overtal længere fremme fordi de 3 reelt dækker 4 pladser. Lige nu står de 3 bare og glor, og dækker et midterforsvar, som 2 burde kunne dække, og wingbacksne bliver tvunget til at spille en ordinær back, så forsvaret bliver på 5 spillere. Det er lort
            Last edited by Københavnstinker; 24-02-2020, 16:47.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Jeg mener også at kritikken falder en del på træneren. Hvis man kun har 2 Centerforsvarsspillere med superliganiveau, så må der spilles et system med 2 centerforsvarsspillere!

              3-5-2 er er godt system, hvis man kan udføre det. Hvis man ikke kan få det udført, så bliver holdet totalt skævt, som vi har set det mange gange efterhånden. Så står der 5 i forsvaret, 2 i angrebet, og en tynd 3-mands midtbane, som bliver overløbet.

              jeg mener, at hvis man spiller 3-5-2, så skal man sideforskyde forsvarsspillerne, så man kan skabe overtal længere fremme fordi de 3 reelt dækker 4 pladser. Lige nu står de 3 bare og glor, og dækker et midterforsvar, som 2 burde kunne dække, og wingbacksne bliver tvunget til at spille en ordinær back, så forsvaret bliver på 5 spillere. Det er lort
              Ja, du beskriver lige præcis hvad der sker på banen. Men ser årsagen ikke hos vores midtforsvarere. Vi har to rigtig gode med Kasper og Tverskov som kan spille i en tremandskæde + Juel som er fra lavere niveau men kan også spille som back. Måske er det lidt problematisk fordi vi har ingen cf som er decideret for venstre side men generelt er det vi har o.k. for en tremandskæde..
              Synes årsagen er vores wingbacks som er ude af form og bliver til simple backs så vi spiller faktisk i en 5-3-2 eller med Jebali som "hængende" i en 5-3-1-1. Og det koster på midtbanen som allerede er vores ringeste kæde.
              JM valgte systemskifte til 3-5-2 fordi vi havde to rigtig gode wingbacks, men det er Barrett og Ryan ikke mere og selvom Ryan generelt har en god kvalitet og vil komme in form igen så tror Barrett er "allerede væk". Det kalder efter et systemskifte tilbage til en firemanskæde i forsvaret for at styrke midtbanen med en mand mere. Måske til noget som 4-4-1-1 med Jebali som hængende angriber.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Reserverne tabte 4-1 hjemme til Randers. Det går bare skide godt. Randers holdet var dog også bygget til at vinde.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Reserverne tabte 4-1 hjemme til Randers. Det går bare skide godt. Randers holdet var dog også bygget til at vinde.

                  Comment


                    Jeg sagde tidligt vi kunne ende 5 til 9. Jeg var for optimistisk. 7-10 siger jeg nu.
                    Og hvad er det der er galt. Jamen jeg ved det sgu ikke. Men vi kan vel lære noget af, at Ak var banens bedste spiller, for fucking Sønderjyske.!?
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Reserverne tabte 4-1 hjemme til Randers. Det går bare skide godt. Randers holdet var dog også bygget til at vinde.
                      Den fangede jeg :D!
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Overordnet set, så synes jeg egentligt at 'bredden' i truppen er på plads. Der er mange fine hold-spillere på OB mandskabet, som fighter en god del. Men det er simpelthen SÅ tydeligt at vi mangler en klassespiller i faktisk hver eneste kæde på banen. Vi mangler de der enkelte spillere der lige løfter holdet det sidste nøk og som de andre spillere kan spille bolden til og vide der så sker noget. Jeg tror umiddelbart at Jebali har potentialet til at blive sådan en spiller, men sådan som det har set ud de to første kampe, så mangler han én fra midtbanen han kan lege med. Og sidste kamp viste desuden tydeligt at AJA ikke er god nok til starteren (fin, rutineret backup dog).. det er Marco heller ikke. Oliver skal jo hovedsagligt agere førstebackup til backs'ne, og sporadiske indhop som targetman oppe foran. Så er spørgsmålet bare om man allerede nu skal smide Obbekjær for løverne? - Altså hvis man ikke kommer i top seks, så kan man vel ligeså godt? Ellers skal man virkelig ud og investere kraftigt på én klasse forsvarsspiller og én klasse kreativ 8'er/10'er til midtbanen.
                        Det har generelt været OBs store akilleshæl de seneste sæsoner - man har alt for meget 'fyld' og ikke nok klasse.. men det er jeg næppe den eneste der har bemærket.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                          Overordnet set, så synes jeg egentligt at 'bredden' i truppen er på plads. Der er mange fine hold-spillere på OB mandskabet, som fighter en god del. Men det er simpelthen SÅ tydeligt at vi mangler en klassespiller i faktisk hver eneste kæde på banen. Vi mangler de der enkelte spillere der lige løfter holdet det sidste nøk og som de andre spillere kan spille bolden til og vide der så sker noget. Jeg tror umiddelbart at Jebali har potentialet til at blive sådan en spiller, men sådan som det har set ud de to første kampe, så mangler han én fra midtbanen han kan lege med. Og sidste kamp viste desuden tydeligt at AJA ikke er god nok til starteren (fin, rutineret backup dog).. det er Marco heller ikke. Oliver skal jo hovedsagligt agere førstebackup til backs'ne, og sporadiske indhop som targetman oppe foran. Så er spørgsmålet bare om man allerede nu skal smide Obbekjær for løverne? - Altså hvis man ikke kommer i top seks, så kan man vel ligeså godt? Ellers skal man virkelig ud og investere kraftigt på én klasse forsvarsspiller og én klasse kreativ 8'er/10'er til midtbanen.
                          Det har generelt været OBs store akilleshæl de seneste sæsoner - man har alt for meget 'fyld' og ikke nok klasse.. men det er jeg næppe den eneste der har bemærket.
                          Jeg er ret sikker på at Jørgen snupper pladsen fra AJA, tror også at det er derfor han blev hentet ind, han er venstre fodet, og kan bedre sætte spillet op fra den side. Desværre er han ikke i omdrejninger endnu, men han fik dog fuld spilletid for reserverne i dag.

                          Comment


                            Det var han langt fra scorede og ellers bestemt ikke god. Blev også udskiftet.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Ja, du beskriver lige præcis hvad der sker på banen. Men ser årsagen ikke hos vores midtforsvarere. Vi har to rigtig gode med Kasper og Tverskov som kan spille i en tremandskæde + Juel som er fra lavere niveau men kan også spille som back. Måske er det lidt problematisk fordi vi har ingen cf som er decideret for venstre side men generelt er det vi har o.k. for en tremandskæde..
                              Synes årsagen er vores wingbacks som er ude af form og bliver til simple backs så vi spiller faktisk i en 5-3-2 eller med Jebali som "hængende" i en 5-3-1-1. Og det koster på midtbanen som allerede er vores ringeste kæde.
                              JM valgte systemskifte til 3-5-2 fordi vi havde to rigtig gode wingbacks, men det er Barrett og Ryan ikke mere og selvom Ryan generelt har en god kvalitet og vil komme in form igen så tror Barrett er "allerede væk". Det kalder efter et systemskifte tilbage til en firemanskæde i forsvaret for at styrke midtbanen med en mand mere. Måske til noget som 4-4-1-1 med Jebali som hængende angriber.
                              Jeg er fuldstændig enig med dig, 4-1-4-1 er også brugbar, den kan fleksibelt hurtigt hedde 4-3-3 når man har spilovertag. Men klart hellere en 4er linie end en 5er linie som det er nu.
                              Last edited by jojo; 24-02-2020, 19:24.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                                Overordnet set, så synes jeg egentligt at 'bredden' i truppen er på plads. Der er mange fine hold-spillere på OB mandskabet, som fighter en god del. Men det er simpelthen SÅ tydeligt at vi mangler en klassespiller i faktisk hver eneste kæde på banen. Vi mangler de der enkelte spillere der lige løfter holdet det sidste nøk og som de andre spillere kan spille bolden til og vide der så sker noget. Jeg tror umiddelbart at Jebali har potentialet til at blive sådan en spiller, men sådan som det har set ud de to første kampe, så mangler han én fra midtbanen han kan lege med. Og sidste kamp viste desuden tydeligt at AJA ikke er god nok til starteren (fin, rutineret backup dog).. det er Marco heller ikke. Oliver skal jo hovedsagligt agere førstebackup til backs'ne, og sporadiske indhop som targetman oppe foran. Så er spørgsmålet bare om man allerede nu skal smide Obbekjær for løverne? - Altså hvis man ikke kommer i top seks, så kan man vel ligeså godt? Ellers skal man virkelig ud og investere kraftigt på én klasse forsvarsspiller og én klasse kreativ 8'er/10'er til midtbanen.
                                Det har generelt været OBs store akilleshæl de seneste sæsoner - man har alt for meget 'fyld' og ikke nok klasse.. men det er jeg næppe den eneste der har bemærket.
                                Du mener bredden i truppen er på plads men at der mangler kvalitet i start 11. Hvis du sender 4 fra den nuværende start 11 på bænken og så skyder dobbelt Lund, Opondo og andet fyld afsted så passer den.

                                Comment

                                Working...
                                X